no-img
نوین اطلس

ابراز علاقه به دختر در دانشگاه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ابراز علاقه به دختر در دانشگاه
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
شهریور ۱۷, ۱۳۹۷

ابراز علاقه به دختر در دانشگاه


یکی از دغدغه های مشترک پسرها ابراز علاقه به دختر در دانشگاه می باشد. بیشتر پسرها وقتی به دختری در دانشگاه علاقه مند می شوند نمی دانند چگونه باید احساسات خود را با او در میان بگذارند و به دختر مورد علاقه شان پیشنهاد آشنایی بیشتر بدهند. درواقع چنین پسرهایی فن ارتباط با دختر را به درستی نمی شناسند و نمی دانند برای شروع یک رابطه چه باید کرد و هنگام برخورد با دختر چه جملاتی را باید به کار برد. در این مطلب نوین اطلس دات کام شما را در این زمینه ها یاری می کند. البته پیش شرط هایی برای دوستی دختر و پسر در دانشگاه وجود دارد که باید آن ها را قبل از هر چیز در نظر بگیرید.

چگونه احساساتمان را با همکلاسی دختر در میان بگذاریم

بیان احساسات به همکلاسی دختر مورد علاقه تان ممکن است کار سختی به نظر برسد اما با در نظر گرفتن یک سری نکات می توانید خیلی راحت احساسات خود را با همکلاسی دخترتان در میان بگذارید.

اولین قدم برای بیان احساسات این است که این احساسات را بپذیرید و به این فکر نکنید که درست یا غلط هستند. نباید به خاطر داشتن احساسات از خود عصبانی شوید فقط باید قبول کنید که این احساسات در شما وجود دارند و بهترین کار این است که آن ها را بروز دهید.

در قدم دوم باید کمی دختر مورد علاقه ی تان را بشناسید. اگر مدتی او را در نظر بگیرید می توانید تا حدودی با ویژگی های شخصیتی و روحیاتش آشنا شوید و بفهمید به چه چیزهایی علاقه دارد و از چه چیزی خوشش نمی آید. در این صورت بهتر می توانید احساسات خود را بیان کرده و نظر او را جلب کنید.

هنگام بیان احساسات خود مثبت اندیش باشید و با روحیه ای کاملا مثبت قدم بردارید. اگر با نگرش منفی پیش قدم شوید نمی توانید احساسات خود را به خوبی نشان دهید و ترس مانع صراحت شما می شود. پس همه ی افکار منفی را از خود دور کنید و با روحیه ای مثبت در مقابل همکلاسی دختر مورد علاقه تان قرار بگیرید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید صداقت است. اصلا سعی نکنید برای بیان احساسات خود دروغ بگویید و طرف مقابل را فریب دهید. کاملا صادق باشید و در مورد هرچیزی که واقعا در دل شما می گذرد صحبت کنید.

فن ارتباط با دختر

بعد از اینکه احساسات خود را نشان دادید باید با دختر مورد علاقه ی تان ارتباط برقرار کنید. اما در مورد این ارتباط برقرار کردن باید خیلی محتاط باشید. ارتباط با دختر یک فن مهم محسوب می شود که برای به دست آوردن آن باید همیشه نکاتی را رعایت کنید. این نکات ساده اما تاثیرگذار هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

از او تعریف کنید:

برای اکثر دخترها دلپذیر ترین کلمه ای که به آن افتخار میکنند و حس خوبی به آن ها میدهد اسم آن هاست.آن ها عاشق این هستند که اسم خود را با لحنی زیبا و عاشقانه از زبان شم بشنوند،پس مطمئن شوید که هنگام صدا کردن اسم او کلمات و صفت های زیبا را نیز به زبان بیاورید.حتما میدانید که دختر ها عاشق شنیدن تعریف کردن شما از آن ها هستید و لابد میدانید که در با تعریف کردن از آن ها روحیه ی سر سخت و ناملایم ان ها را از بین میبرید چون دخترها در مقابل تعریفی که از آن ها میشود ضعیف هستند و از شنیدن این تعریف ها بسیار خوشحال خواهند شد.پس حتما به این نکته توجه بسیاری داشته باشید.

به دنبال تایید نباشید:

در مواقعی که میخواهید نظر و باور خود را بگویید کاملا بر عقاید خود مانور بدهید.این به این معنا نیست که فورا نظرات خود را بازگو کید و یا آن هارا تحمیل کنید،تنها مقصود این است که از آن دسته افراد نباشید که هرچه دختر مورد نظر میگوید تایید کنید.به راحتی عقاید او را دنبال نکنید،بر افکار و نظرات خود مسر باید،اگر او شما را دوست داشته باشد او نیز به نظر شما روی خواهد آورد.متوجه این قضیه باشید که این امر به حس مردانگی شما مرتبط است و از شما وجهه ی مردی را نشان میدهد که میداند از زندگی چه میخواهد.فراموش نکنید که این قضیه خیلی مهم است.

رفتارتان مانند یک جنتلمن باشد:

بله درست حدس زدید،رفتار خود را کنترل کنید،توهین آمیز با افراد اطراف خود صحبت نکنید و مهمتر از همه در را برای او باز کنید!متاسفانه شاید جنتلمن بودن این روزها کمی از مد افتاده باشد اما این را بدانید که دخترها هیچگاه نمی توانند در مقابل این قضیه مقاومت کنند.مطمئن شوید که تمام قوانین جنتلمن بودن را به طور صحیح میدانید که اشتباهی نکنید و خجالت زده شوید.

آرام و ملایم صحبت کنید:

تن صدا و سرعت شما در هنگام صحبت کردن یک فاکتور مهم برای جذب کردن دختر مورد نظر شماست.دخترها و خانم ها با مردانی که با صدایی عمیق و آرام صحبت میکنند احساس راحتی بیشتری دارند و این حرکت به آن ها این حس را میدهد که شما فردی قابل اطمینان و با ثباتی هستید.اگر شما جز آن دسته افراد هستید که با لحن سریع و تندی صحبت میکنید لازم است که بر روی این مهارت کار کنید تا توجه دختر مورد نظر خود را کسب کنید.

جملاتی برای شروع یک رابطه

برای شروع رابطه باید موضوعی برای صحبت کردن داشته باشید. می توانید با یک جمله ی جادویی شروع کننده باشید و پس از آن همه چیز خود به خود پیش می رود. در نتیجه در این بخش سعی کردیم جملاتی که به شما کمک می کنند رابطه ی خود را با دختر مورد نظر شروع کنید معرفی کرده باشیم. می توانید از این موارد به صورت مرحله به مرحله نیز کمک بگیرید:

۱. با یک مقدمه شروع کنید و خیلی ساده خودتان را به فرد مورد نظر معرفی کنید. دستتان را جلو برده و با او دست بدهید. اگر او را می شناسید این مرحله را نادیده گرفته و از قدم دوم شروع کنید.

۲. به اطراف نگاهی بیندازید. ببینید آیا چیزی هست که ارزش صحبت کردن داشته باشد یا نه. حرف زدن درمورد آب و هوا دیگر خیلی کلیشه شده است اما اگر نکته جالبی درمورد آن وجود داشت هیچ اشکالی ندارد می توانید سر صحبت را باز کنید.

۳. از طرفتان تعریف کنید. اما دقت کنید که دروغ نگویید مثلاً اگر می بینید که موهای طرفتان به طرز مسخره ای زشت است، از موهایش تعریف نکنید اما اگر مثلاً از کفش هایش یا هر چیز دیگری خوشتان آمده با لبخند عنوان کنید. یک تمجید بی ریا و خالصانه راه بسیار خوبی برای نزدیک شدن به طرف مقابل است. اما دقت کنید این تمجید درمورد مسئله ای خیلی شخصی نباشد که او را بترساند یا باعث شود که احساس ناراحتی کند.

۴. سوال بپرسید. اکثر افراد عاشق این هستند که درمورد خودشان حرف بزنند پس این اجازه را به آنها بدهید. اما توجه کنید که زیاد درمورد خودتان حرف نزنید که فرد اجازه صحبت پیدا نکند. مثلاً بپرسید، “امسال چه درس هایی برداشتی؟” یا “آیا فلان فیلم را دیدی؟” “نظرت درموردش چه بود؟” سوالهایی بپرسید که بتوانند راحت درموردش حرف بزنند و فقط به یک بله یا خیر معمولی ختم نشود. مثلاً می توانید بپرسید “چه کیف خوشگلی، از کجا خریدی؟” و خواهید دید که دقایق متمادی درمورد آنروز که برای خریدن آن کیف به بازار رفته بود و اتفاقاتی که در آن روز افتاد صحبت می کند. اما اگر می بینید که طرفتان تمایل چندانی به پاسخ دادن به سوالهایتان ندارد، خیلی سوال نکنید.

۵. حرف طرف مقابل را دنبال کنید. موافقت کنید، مخالفت کنید، و نظرتان را ابراز کنید. تلاش کنید که با بی توجهی از آن نگذرید.

۶. به چشمان دوست جدیدتان نگاه کنید. اینکار باعث ایجاد اعتماد بینتان می شود. اما دقت کنید که به چشمهایش زل نزنید. همچنین طی گفتگو یکی دوبار نامش را بر زبان بیاورید. اینکار باعث می شود هم اسمش را به خاطر بسپارید و هم توجه او را به حرفی که می زنید معطوف کنید. لبخند بزنید و در صورت لزوم بخندید.

۷. لبخند زدن و لذت بردن از گفتگو را فراموش نکنید.

۸. فقط خودتان باشید و سوالهایی بپرسید که فکر می کنید با موقعیت جور است. قبل از اینکه حرفی را به زبان بیاورید، کمی به آن فکر کنید.

پیشنهاد دادن به دختر در دانشگاه

اکنون که توانستید دختر مورد علاقه تان را به خود جذب کرده و با او ارتباط برقرار کنید وقتش است پیشنهاد ازدواج خود را مطرح کنید. برای پیشنهاد ازدواج به دختر مورد علاقه تان در دانشگاه نباید رسمیت را کنار بگذارید. به منظور حفظ رسمیت و برخورد درست نکات زیر را حتما رعایت کنید. در ضمن خیلی زود باید خواسته ی خود را مطرح کنید و رابطه ای را که هدف آن مشخص نیست ادامه ندهید.

۱. قبل از هر گونه پیشنهادی، باید از خود پرسید آیا واقعا آماده ازدواج و تشکیل زندگی مشترک هستیم؟ آیا این فرد همان است که قصد داریم تمام عمر در کنارمان باشد؟ بهتر است درباره اهداف خود یکبار دیگر فکر کنیم؟
امام علی(علیه‌السلام) فرموده است: «آن که در عاقبت کارها دقیق شود از گرفتاری‌ها مصون می‌ماند.»

۲. نباید هیاهو و شلوغ کرد. اگر قصد پیشنهاد ازدواج دادن داریم، همین مقدار که خانواده خودمان در جریان باشند کافی است و نیازی نیست دوستان، همکلاسی‌ها و همکاران خود را مطلع کنیم. البته اگر برای مطرح کردن پیشنهادازدواج، نیاز به واسطه‌ای از دوستان داریم، به شرطی که انسان رازدار و مطمئنی باشد، می‌توان او را در جریان گذاشت.

۳. ازدواج امری نیست که تنها به خاطر انگیزه‌های احساسی وارد زندگی مشترک شویم. نباید تصور کنیم که چون طرف مقابل خیلی زیباست و یا خیلی خواستگار دارد و … باید به سرعت وارد عمل شد. لازم است ارزش‌ها و باورهایمان با او یکسان باشد. لذا اگر در مورد فرد موردنظرمان تردید داریم، بهتر است بیشتر برای شناخت او زمان بگذاریم.

دوستی دختر و پسر در دانشگاه

یکی از آسیب هایی که جامعه دانشجویی را تهدید می کند، بحث آشنایی های قبل از ازدواج است که میان نوجوانان دبیرستانی و جوانان دانشجو دیده می شود. این که چرا این موضوع در جامعه قبح خود را از دست داده است، بحث های مفصلی را می طلبد که فرصت پرداختن به آن نیست. با این حال جوانان در بدو ورود به دانشگاه در زمینه ارتباط با جنس مخالف به چند دسته تقسیم می شوند.

بعضی ها ارتباط بسیار کمی با جنس مخالف برقرار می کنند یا اصلا برقرار نمی کنند چراکه به امور دیگری مانند پیگیری جدی درس، ورزش، تئاتر و… سرگرم هستند. برخی دیگر هم بر اساس اعتقادات مذهبی خود ارتباط شان با جنس مخالف صرفا و حداکثر در حد مسائل درسی است یا این که اصلا در همین حد هم رابطه ای برقرار نمی کنند اما برخی دیگر هستند که از همان روزهای اول ورود به دانشگاه شروع به برقراری رابطه با جنس مخالف می کنند. برای این دسته از جوانان باید چارچوب های ارتباط با جنس مخالف طبق معیارهای اسلامی و اخلاقی بیان شود تا قبل از وقوع هر فاجعه اخلاقی، با آگاهی خودشان را مدیریت کنند و نجات دهند.

حالا این سوال پیش می آید که اگر ارتباط با جنس مخالف در فضای آموزشی و غیر آموزشی آسیب زاست، پس رفتار ما با جنس مخالف چگونه باید باشد؟ برخورد مثبت همراه با شناخت و احترام متقابل، نحوه برخورد صحیح با جنس مخالف است. در این شیوه، دختران و پسرانی هستند که به محض دیدن یکدیگر، خود را نمی بازند و هیجان زده نمی شوند. این افراد یک نگاه و یک کلام از جنس مخالف را به عشق تعبیر نمی کنند و آن را در ذهن خود نمی پرورانند، بسیار با وقار و سنگین برخورد می کنند. در برخورد با جنس مخالف به توصیه های شرعی و اجتماعی توجه می کنند و درباره روحیات جنس مخالف به حد کافی آگاه اند و در صورت تصمیم به ازدواج برای برقراری روابط نزدیک تر با جنس مخالف برنامه دارند و آن را از طریق ازدواج و فراهم آوردن شرایط مقبول اجتماعی محقق می سازند.

در پایان ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد. اول این که برخورد بسیار خشک بعضی جوانان بر اساس تربیت های غلط که از هر نوع ارتباط با جنس مخالف اجتناب می کنند، دردسرهای زیادی برای آن ها ایجاد خواهد کرد البته خشک بودن هرگز به معنای رعایت کردن حدود شرعی نیست ولی رعایت موازین شرعی هم لزوما به معنای بد اخلاقی و بی احترامی به طرف مقابل نیست. نکته دوم هم این که برخورد احساسی که دلیل آن، نداشتن شناخت صحیح از جنس مخالف است و یک ابراز محبت ساده را نشانه عشقی عمیق تلقی می کند که معمولا در دختران چنین واکنشی بیش از پسران است، از اشتباهات رایج دانشجویان است.

پس حتما در ارتباط با دختر مورد علاقه ی خود و ابراز علاقه به او این موارد را به یاد داشته باشید و نکات مهم آن را رعایت کنید.

مطالب مرتبط:

ابراز علاقه غیر مستقیم به دختر

جلب اعتماد دختر

عشق پسر به دختر

طلسمی که هر دختری را عاشق شما می کند

راه های جلب توجه دختر



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.