no-img
نوین اطلس

دعای قوی برای فراری دادن همسایه بد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دعای قوی برای فراری دادن همسایه بد
امتیاز 4.04 ( 26 رای )
zip
شهریور ۱۴, ۱۳۹۷

دعای قوی برای فراری دادن همسایه بد


اگر همسایه ای دارید که برای شما مشکلات ایجاد می کند و باعث دردسر شما می شود و شما از ظلم و بدی این همسایه در عذاب هستید نوین اطلس در این مطلب دعاهایی برای فراری دادن این همسایه ی بد و دفع مزاحمت او معرفی می کند و اگر همسایه ی شما فوضول است هم دعایی برای بستن زبان او معرفی شده است که می توانید از آن کمک بگیرید.

همچنین به شما نشان می دهیم در آیات و روایات اسلامی در مورد همسایه ی بد چه آمده است و با چه دعایی می توانید کاری کنید این شخص دیگر به خانه ی شما نیاید. خارج از بحث دعا نیز می توانید با همسایه ی بد خود مقابله کنید که در این مطلب راهکارهایی برای آن نیز ارائه شده است.

دعا برای دفع همسایه مزاحم

در روایات آمده است مردی به امام حسن شکایت کرد که از همسایه بد عاجز شده است و همسایه ی مزاحمش به شدت او را اذیت می‌کند. امام حسن به او گفت: هر روز وقتی نماز مغرب و عشا را خواندی دو رکعت نماز حاجت بخوان (نیت این نماز باید برآورده شدن حاجت قلبی شما باشد) و بعد از آن آیه ی شریفه ی زیر را ۱۰۰۰ مرتبه بگو:

یا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ أَذْلَلْتَ بِعِزَّتِکَ جَمیعَ ما خَلَقْتَ إِکْفِنی شَرَّ (فُلان) بِما شِئْتَ.

و به جای فلان نام همسایه را بگو.

دعا برای بستن زبان همسایه

برای بستن زبان همسایه ی بد خود این دعا زبان بندی فوری است و می توانید آیه شریفه زیر را هفت مرتبه بر یک سنگریزه بخوانید و فوت کنید  و به طرف همسایه ی بد خود بیندازید ، به اذن خداوند تبارک و تعالی ، زبان هماسیه ی بدتان بسته می گردد .

وَمَن لَّمْ یُؤْمِن بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِنَّا أَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ سَعِیرًا (سوره مبارکه الفتح ، آیه سیزدهم).

قواعد خواندن دعا :

در هنگام تلاوت دعای زبان بند وضو داشته باشید و بدنتان در پاکی و طهارت کامل باشد.

فقط در امر حلال استفاده کرده و دقت کنید فردی که دعا را برای او به کار می برید مستحق این دعا باشد.

دعا برای نیامدن شخصی به خانه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. عَنَتَ لَهُ الْوُجُوهُ ، وَخَشَعَتْ لَهُ الْأَصْوَاتُ ، وَ وَجَلَت مِنهُ الْقُلُوبُ ، اَسئَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ وتُسَلِّمَ سیدَنا مُحَمَّدٍ و آله ، وَأَنْ تَقضی حَاجَتِی فی هَلاک ( نام شخص ظالم یا مزاحم را بگوید ) یا قاهِرُ یا مُقتَدِرَ یا مُنتَقِمُ یا اللهُ یا اللهَ .

میتواند این عمل را به عنوان یک ختم در نظر بگیرد و آنرا را یک هفته یا چهارده روز متوالی ادامه دهد. این عمل از مجربات است و حتما نتیجه خواهد داشت.

همچنین جهت بیرون کردن شخصی که وارد خانه شما میشه و از وجودش ناراحتیتن یا حضورش باعث دردسره وشما نمیتونین علنا حرفی بزنین آیات ذیل رو بطور آهسته تلاوت کنین به نیت اخراج شخص مورد نظر شما و بطرف فوت کنین تا از جاش بلند بشه و بره بیرون.

َتذْرُوهُ الرِّیَاحُ وَکَانَ اللَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ مُّقْتَدِرًا
رَبَّنَا اکْشِفْ عَنَّا الْعَذَابَ إِنَّا مُؤْمِنُونَ
یَوْمَئِذٍ یَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا
انْفِرُواْ خِفَافًا وَثِقَالًا

همسایه بد در اسلام

در روایتی، امام رضا(ع)، شیعه بودن و در مسیر اهل بیت(ع) قرار داشتن را مستلزم آزار نرساندن به همسایه می داند.
همسایه بد، تا جایی زشت شمرده شده که حضرت علی(ع) از آن به عنوان سخت ترین بلا و مصیبت یاد می کند: «جارُ السُّوء اعظمُ الضَّراءِ و اَشَدُّ البَلاءِ؛ همسایه بد، بزرگ ترین رنج و سخت ترین بلا و مصیبت است.»
باز در نکوهش همسایه بد، از لقمان نقل کرده اند که فرمود: «من صخره های بزرگ و آهن و هر بارِ سنگینی را به دوش کشیدم، ولی باری سنگین تر از همسایه بد ندیدم.»
می گویند همسایه بد، رفتارش چون کوره آهنگر است که اگر تو را به شعله خود
نسوزاند، بوی بد دودش در تو اثر کند و رنجت دهد.اسدی طوسی در این مورد سروده است:
مجویید همسایگی با بدان مدارید افسوس نابخردان
ناپسند بودن همسایگی بد، نزد پیامبر اکرم(ص) تا جایی است که در سفارش خود به علی(ع) می فرماید: «ای علی! چهار چیز است که پشت انسان را می شکند. .. و یکی از آنها همسایه بد است.»

با همسایه ی بد چه کنیم

مطلب زیر را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه می توان با همسایه های شرور مقابله کرد.

ارزیابی موقعیت

پیش از اینکه بیش از حد از کوره در بروید، موقعیت فعلی خود را سبک سنگین کنید.

همسایه های شما

ببینید که آنها هر چند وقت یکبار، در چه زمانی، و به چه شکلی غیر قابل کنترل میشوند. لیستی از فعالیت های مخرب و آزار دهنده آنها با ذکر تمام جزییات تهیه کنید. برای مثال: صدای بلند موسیقی، از ساعت ۲ شب به بعد؛ مهمانی های دو نفره، از صبح تا شب؛ جر و بحث و دعوا و فریاد کشیدن، نیمه شب ها؛ تخلیه آشغال در مکان های غیر مجاز و جذب سوسک ها، هر سه شنبه؛ راه دادن افراد نامتعارف و مشکوک به خانه، همه ساعات شبانه روز؛ و…. حال باید مطمئن شوید که آیا این امور بر خلاف عرف ساختمان و دیگر قوانین محلی هستند یا خیر. اگر مشکلاتی که برایتان ایجاد شده بود، بر خلاف قوانین باشند، به عنوان برگ برنده ای برای شما محسوب میشوند، اما اگر چنین نبود برای اینکه مدرک محکمی برای شکایت داشته باشید نیازمند مستندات بیشتری هستید.

نگاهی به خودتان بیندازید

از خودتان بپرسید که آیا منطقی با موضوع برخورد می کنید. به عنوان مثال اگر شما شیفت شب کار می کنید و مجبور هستید تا روزها استراحت کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که همسایه ها به خاطر شما از مهمانی در هوای آزاد بعد از ظهر خود صرفنظر کنند. علاوه بر این از خودتان سوال کنید که تا چه اندازه حق همسایگی را به جای می آورید. آیا تا کنون به هر دلیلی اتفاق افتاده که یکی از قوانین ساختمان را نقض کنید؟ آیا هر چند وقت یکبار در کنترل صدای موسیقی کوتاهی نمی کنید؟ چون تا کنون کسی از شما شکایتی نداشته، دلیل نمی شود که هیچ گونه خطایی هم مرتکب نشده باشید. وقتی تصمیم به شکایت کردن می گیرید، باید مطمئن شوید که خودتان هیچ نقطه ضعفی ندارید. یکی از نکات اولیه در قوانین جنگاوری این است که: هیچ گاه با دست خود مهمات را به دشمن تقدیم نکنید.

به سمت مشکل هدفگیری کنید

جایگاه فعلی شما کاملا مشخص شده است: آنها مقصر هستند و نه شما و دیگر نمیتوانید حتی برای یک لحظه کارهای آنها را تحمل کنید. حالا بهتر است که دیگر نقاب دیپلماسی را از صورت بردارید و رفتار همسایه ای و مهربان را کنار گذاشته و با قاطعیت تمام با مسئله برخورد کنید.

مطالب مرتبط:

دعای زبان بند قوی برای همه

دعای جدایی و نفرت بین دو نفر

دعای رسوایی ظالم و دشمن

دعای حذف رقیب

تعبیر خواب دشمن



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.