no-img
نوین اطلس

چرا مردان بی احساس می شوند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا مردان بی احساس می شوند
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
شهریور ۱۱, ۱۳۹۷

چرا مردان بی احساس می شوند


در این مطلب نوین اطلس دات کام در مورد دلایل بی احساس شدن مردان صحبت کرده و به شما نشان می دهد چرا مردها سرد میشوند. به شما نشان می دهیم وقتی مردان ناراحت می شوند چه رفتاری از خود نشان می دهند و چگونه باید با آن ها برخورد کرد. همچنین در مورد نحوه برخورد با مرد بی توجه توضیحاتی ارائه می دهیم و به عواقب بی توجهی مرد به زن اشاره می کنیم. همچنین در بخش کم محلی به مردان به شما نشان می دهیم چگونه نسبت به مردان بی تفاوت باشید و چگونه مردان را به چالش بکشید.

علل سردی در مردان

ماندن در رابطه کار سختی است. همیشه باید مراقب باشید، حرف اشتباهی نزنید، کار اشتباهی نکنید یا درحالی که او مشغول بازی های کامپیوتری است، از جلوی تلویزیون رد نشوید و ممکن است اگر این نباید ها را رعایت نکنید در انتهای همه ی اینها او با عصبانیت و ناراحتی با شما برخورد کند. اما آیا مشکل این است که مردان، بیش از حد سخت گیرند یا این ما هستیم که کار اشتباهی انجام می دهیم؟ احتمالا هردوی این موارد به اندازه ای درست باشد، اما مطمئنا اشتباهاتی از سوی خانم ها نیز وجود دارد که ممکن است با انجام آنها، موجب سرد شدن مرد از زن در روابط زناشویی شوید. وقتی بدانید آنها چه جور آدم هایی هستند، می توانید بهتر رفتار کرده و در طول رابطه بهتر باشید. اما ممکن است برخی اوقات، مشکل از او باشد و شما مطمئن باشید که هیچ کار اشتباهی انجام نداده اید و تنها اوست که مشکل دارد. در ادامه به برخی از دلایل سرد شدن مرد از زن خواهیم پرداخت.(همچنین نگاه کنید به با بی محلی های شوهر چه کنم؟)

  • محتاج بودن

” چرا زمانی که ما به یک مرد نشان می دهیم که چه مقدار به او متعهد هستیم و می خواهیم تمام مدت از او خبر داشته باشیم، خوشش نمی آید؟”

سوالی خوبی است. اگر جواب ساده ای می خواهید باید بگوییم که در اشاره به کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی، مردان از مریخ آمده اند؛ در جوابی پیچیده تر باید گفت مردان واقعا فضای شخصی خودشان را دوست دارند. آنها استقلال خودشان را دوست دارند و از زنی که به قدری محتاج است که نمی تواند بدون خبر گرفتن از آنها هیچ کاری انجام دهد، خوششان نمی آید.

“چون تو نبودی، حتی دلم نمی خواست از خواب بیدار شوم”

سعی کنید به مردان از این دست حرف ها نزنید. او می خواهد که شما دوستش داشته باشید و در عین حال بدون او هم برای خودتان زندگی ای داشته باشید. او نمی تواند تمام مدت در کنار شما باشد و به غر زدن های شما در زمان تماشای فوتبال نیازی ندارد؛ به او استراحت دهید و با اطمینان به او نشان دهید که شما قوی و مستقل هستید، حتی اگر واقعا اینگونه نباشد.

  • متزلزل بودن

اگر بصورت مداوم از همسرتان می خواهید که تأیید کنند شما را هنوز هم دوست دارند و اگر همیشه از آن ها در مورد دختران دیگری که در زندگی شان چه به عنوان همکار و چه همکلاسی و … هستند سؤال بپرسید، آن ها را خیلی زود خسته خواهید کرد. مردان از اینکه ما نقش قربانی را بازی کنیم خوششان نمی آید. به خودتان دوباره اعتماد کنید و همیشه به یاد داشته باشید که او به این دلیل با شما رابطه داشته و قرار می گذارد که واقعا دوستتان دارد.

  • ترس از تعهد

گاهی اوقات همه چیز خوب پیش می رود، هردو با یکدیگر رابطه ی خوبی دارید، بنابراین شما فکر می کنید قرار است در آخر با هم ازدواج کنید. او گفته که شما را دوست دارد و شما هم همینطور. اما بعد از این گفت و گوها او فاصله گرفته است. دیگر به اندازه قبل پیام نمی دهد و به زحمت به شما زنگ می زند و دیگر ابراز دلتنگی نمی کند و مطمئنا آتشش خاموش شده است. اما آیا به خاطر کاری است که شما انجام داده اید؟ نه لروزما، و این درواقع نشانه ای از این است که او از تعهد داشتن می ترسد.

کسانی که از تعهد می ترسند، بیشتر از هر چیزی، عاشق دنبال کردن هستند. آنها از این کار لذت می برند و دنبال کردن شما را به شکل یک مسابقه می بینند؛ زمانی که قلب شما را بردند، مسابقه تمام می شود و همه چیز به پایان می رسد. آنها به نقطه شروع برمی گردند و شخصی دیگر را دنبال می کنند. این واقعا بد است، اما بعضی از مردان همین شکلی هستند و تغییر نخواهند کرد. بدترین نکته اش هم این است که واقعا برای تغییر این اشخاص کاری نمی توان انجام داد. این مشکلی است که خودشان باید حل کنند و این موضوع ممکن است یکی از دلایل سرد شدن مرد از زن باشد. اما نگران نباشید زیرا چنین مردی مرد با ارزشی نیست.

  • انتقاد مداوم

شما این را می دانید که مردان غرور دارند؛ پس چرا بصورت مداوم او را نقد می کنید تا احساس کوچکی کند؟ زمانی که یک دختر کاری کند که یک مرد احساس کوچکی کند، می توان گفت که دیگر همه چیز تمام شده است و این یکی از دلایل معمول سرد شدن مرد از زن در روابط و علت دوری پسر از دختر می باشد؛ پس مراقب باشید.(نگاه کنید به بایدها و نبایدهای صحبت با مردان)

وقتی مردان ناراحت می شوند

مردان وقتی ناراحت می شوند از سلاح قهر کردن استفاده می کنند. اما آیا چیزی در مورد قهر کردن می دانید؟

قهر کردن یک نوع رفتار جهت تنبیه و اعتراض است که فرد به صورت ترک صحبت و گفتگو نسبت به شخص مقابل انجام می دهد، در حقیقت ابراز یک نوع رفتار عاطفی سرد است که شخص به عنوان یک رفتار سریع انجام می دهد. به لحاظ ساختار روانشناختی ، زنانی که ارتباط کلامی و عاطفی آنها قوی تر است، شاید از این رفتار بیشتر استفاده کنند.

البته اگر این رفتار در قالب باج گیری و یا به عبارتی در مورد چیزهای بیهوده و مداوم انجام بگیرد، زندگی خوشایند نخواهد بود. برای حل مشکلات زندگی بهتر است از راه صحیح و عقلانی و راهکارهای جایگزین استفاده شود.

ریشه قهر مردها به خاطر هیجان خشونت و عصبانیت آنهاست. برخی مردان به خاطر برآورده نشدن نیاز یا توقعاتشان ساعت ها ، روزها و حتی سالها رابطه عادی خود را با نفری قطع می کنند.

“یک مرد ممکن است به خاطر تسلیم نشدن در برابر دستور یک نفر یا از روی لجبازی و شاید انتقام قهر کند”

مردان وقتی رابطه را قطع می کنند و دوران قهر را شروع می کنند ، رفتار های منفی و خصلت های منفی طرف مقابل را بزرگ می کند و به اصطلاح “پیاز داغش را زیاد می کنند”. فراموش نکنید قهر های طولانی مدت در خانواده ها باعث از هم پاشیده شدن روابط فامیلی ، درگیری شدید، دلسردی و نفرت همیشگی شده است. همه این آسیب ها ریشه در رفتار های ناپخته، خشونت کنترل نشده ، عدم گذشت و بخشش است.(نگاه کنید به دلتنگی مردان بعد از جدایی)

  • هنگام ناراحتی وعصبانیت مردان چه باید کرد؟

مردها وقتی عصبانی اند نیاز دارند که در سکوت و آرامش درباره احساس شان فکر کنند و تنها پس از آنکه مدتی را با خود خلوت کردند می توانند درباره آن حرف بزنند. به طور کلی یک مرد تنها زمانی احساس می کند به حرف زدن نیاز دارد که مطمئن شود حرف زدن اطلاعاتی را که او برای حل مشکلش به آن نیاز دارد، در اختیارش قرار می دهد؛ برای مثال اگر کسی در مورد او دچار برداشت نادرستی شده یا موجب رنجش او شده باشد، مرد حرف می زند تا سوء تفاهم ایجاد شده از بین برود.

یک مرد فقط وقتی در حال عصبانیت حرف می زند که باور داشته باشد حق با اوست. بنابراین به هیچ وجه نباید مردی را که نمی خواهد حرف بزند، به حرف زدن وادار کرد. وقتی مرد عصبانی است زن باید به او فرصت بدهد تا به اندازه کافی در مورد ناراحتی اش فکر کند. این فرصت را نیاز مرد تعیین می کند نه حوصله زن؛ پس بهتر است زن منتظر بماند تا مرد قبل از حرف زدن درباره آنچه ناراحتش کرده، کمی آرام شود.(همچنین نگاه کنید به چگونه قهر را تمام کنیم)

مهم است که زن، مهارت و خرد به تعویق انداختن گفتگو را زمانی که مرد عصبانی است درک کند و یاد بگیرد؛ به ویژه اگر سابقه مشاجره های طولانی و دردناکی در زندگی زناشویی وجود داشته باشد. فراموش نکنید وقتی مردها در حال عصبانیت شروع به گفتگو می کنند می خواهند ثابت کنند حق با آنهاست، در این صورت اگر زن به هر دلیلی آمادگی پذیرش این مسئله را نداشته باشد، این گفتگو به یک جنجال و چالش بزرگ می انجامد. به همین دلیل لازم است که زن ها یاد بگیرند زمانی که مرد عصبانی است، گفتگو را به تعویق بیندازند.

  • چطور باید گفتگو را به تعویق بیندازیم؟

اینکه زن چطور فرآیند به تعویق انداختن را کنترل کند، خیلی مهم است. گفتار و رفتار زن نباید متهم کننده باشد، چون باعثعصبانیت بیشتر مرد می شود. کاری که او در این مرحله باید انجام دهد این است که نخست احساسات مرد را تایید کند، در مرحله بعد بحثو گفتگو را به تعویق بیندازد و سپس بدون گفتن مطلبی، از مرد دور شود و طوری رفتار کند که انگار اوضاع عادی و طبیعی است. این طرز برخورد باعثمی شود مرد بتواند آرامش خود را حفظ کند.

  • بهترین زمان حرف زدن با مرد چه وقت است؟

بهترین زمان حرف زدن با مرد، زمانی است که مرد به اندازه کافی فرصت داشته درباره مشکلش فکر کند، احساسات منفی اش را رها کرده و دوباره با احساسات مثبتش ارتباط برقرار کند. اگر مرد بعد از این مدت زمان که در تنهایی گذراند هنوز هم ناراحت بود، نباید با سوال پیچ کردن، او را برای بحثو گفتگو زیر فشار قرار دهید. تا روز بعد منتظر بمانید و بعد از او بپرسید: «آیا موضوعی هست که بخواهد درباره آن با شما حرف بزند؟» اگر او گفت: «چیزی نیست» و همچنان گرم و دوست داشتنی رفتار نکرد، لازم است قبل از اینکه از غارش بیرون بیاید زمان بیشتری داشته باشد تا احساس مثبتی پیدا کند. درست همان طور که ممکن است بیماری سرماخوردگی دیگری مسری نباشد اما هنوز نشانه های آن موجود باشد، مرد نیز ممکن است احساسات و مشکلاتش را حل کرده باشد، اما نیاز داشته باشد قبل از اینکه احساسات گرم و صمیمانه اش آشکار شود احساس کند همسرش او را دوست دارد و از او قدردانی می کند.

عواقب بی توجهی مرد به زن و نحوه برخورد با مرد بی توجه

مردها بعد از ناراحتی و سردی نسبت به زن بی توجه می شوند. اما نوین اطلس دات کام دریافته است که این بی توجهی می تواند عواقبی داشته باشد. بی توجهی کانون گرم خانواده را از هم جدا می کند و باعث می شود فرزندان خانواده در این جدایی و سردی آسیب زیادی متحمل شوند. بی توجهی مرد به زن می تواند باعث دلسردی در زن شود و هم چنین باعث شود زن به دلیل ضربه های روحی و عاطفی حاصل از بی توجهی مرد خود از خانه فاصله بگیرد و حتی در مواردی خیانت کند. اما در این شرایط زن می تواند با برخورد درست مرد بی توجه را به سمت خود بکشاند.

هرگز همسر خود را به خاطر بی توجهی و بی احساسی خود سرزنش نکنید. ذات مردان بر خلاف زنان به گونه ای است که احساسات و با عاطفه بودن در اولویت قرار ندارد و بسیاری از مسائل را به جای گفتن آن و تخلیه احساسات در خود می ریزند.

در مورد نیاز و انتظارات شوهر بی توجه خود با او صحبت کنید. در نظر داشته باشید مردان به دلیل مسئولیت تامین مخارج خستگی زیادی را متحمل می شوند. پس بهتر است قبل از صحبت و گفت‌ و‌ گوی دونفره ، از تلاش های همسر خود تشکر کنید.

زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که هم شما و هم همسر در موقعیتی خلوت و استراحت و بدور از فرزندان هستید.

علت ناراحتی همسرتان را بپرسید. سوالات شما نباید حالت بازجویی داشته باشد و پس از آن به شوهر خود فرصت دهید به آنها پاسخ دهد و عجله ای در شنیدن آن نداشته باشید. سعی کنید سوالات زیاد و طولانی نپرسید.

فراموش نکنید آقایان اگر با مشکلات کاری مواجه شوند ، احساست و عاطفه آنها کم می شود. بنابراین بی توجهی شوهر را مستقیم به مسائل زناشویی و مشکل در محیط خانواده ارتباط ندهید. بیشتر مردها اگر دچار مشکل کاری باشند ، تعادل روحی آنها به هم می خورد.

زمانی که شوهر صحبت می کند به دقت به کلام او گوش دهید. اگر می خواهید شوهرتان احساس کند درکش می کنید زمانی که پاسخ می دهد ، گفته هایش را بازگو کنید و بپرسید که ” منظورت این بود ؟ ” من درست متوجه شدم ؟”

یکی از رفتارهای مناسب با شوهر بی توجه این است که نشان دهید او را درک می کنید. به صورت شفاف و واضح به همسر بگویید که شرایط کاری و روحی او را درک می کنید و می فهمید.

زمانی که همسر شما صحبت می کند به او توجه کامل داشته و سر خود را، به نشانه تائید صحبت های او تکان دهید.

شوهر بی توجه ممکن است نتواند دوست داشتن خود را ابراز کند. اگر دوست دارید در مورد رفتارهای خاص شما مثلا آرایش کردن ، احساست خود را ابراز کنند ، به جای انتقاد با او صحبت کنید و بیان کنید که ” می دونم دوستم داری ولی من نیاز به ابراز زبانی هم دارم”

لمس و نوازش جسمانی برای شوهر بی توجه بسیار کارساز است. صمیمیت و علاقه مندی مردان با نوازش افزایش می یابد. این کار باعث می شود که صحبت احساسی بین شما و شوهرتان بیشتر شود و راحت تر بتوانید احساسات خود را بیان کنید.

برخی از شوهر های بی توجه از نحوه رفتار خود آگاه نیستند. پس بهتر است به جای اینکه او را به انجام ندادن رفتارهای مورد علاقه سرزنش کنید ، رفتار او را به همان میزان و سطحی که هست برایش توصیح دهید. زمانی که رفتار شوهر را را توصیف می کنید اصلا در مورد خوبی و بدی آن قضاوت نکنید.

به همسرتان بگویید که بی توجهی او احساس بی امنیتی به شما می دهد. از او بخواهید صادقانه در مورد این مسئله و راه حل های آن صحبت کنیم.

اگر به همسر خود پیشنهاداتی برای تغییر دادید ، اما او با حالت دفاعی برخورد کرد از او بخواهید نظر و باور خود را نسبت به این مسئله بیان کند و راه حل پیشنهادی خود را بگوید.

جذابیت ظاهری در خود ایجاد کنید. جذابیت ظاهری برای مردان مهم است. آراسته کردن خود و مراقبت از پوست و موی خود شما را پرانرژی نشان می دهد.

تعریف و تمجید شوهر را فراموش نکنید. اخلاق بسیاری از مردها همانند کودکان هستند که می خواهند از آنها قدرانی و تشکر شود. برای افزایش اعتماد به نفس شوهر خود باید تفکرات او را تایید کنید. این امر باعث می شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد. با صداقت و گاه با زیرکی همه رفتارهای خوبش را به او بگویید. (نگاه کنید به از بی توجهی شوهرم خسته شدم)

چگونه نسبت به مردان بی تفاوت باشیم و کم محلی کنیم

گاهی اوقات فکر می کنید راه حل برخورد با مرد بی توجه این است که مانند خود او رفتار کنید اما این کار کاملا اشتباه است و رابطه ی شما را بدتر می کند. اگر مردتان بی دلیل سرد شده است و به شما بی توجهی می کند نباید با بی تفاوتی و کم محلی به او نشان دهید این رفتار چه احساسی به طرف مقابل منتقل می کند. باید توجه داشت که وقتی مردها یک چنین رفتار ناخوشایندی را از سوی همسر خود مشاهده کنند، یک دیوار دفاعی در مقابل او می سازند تا در امان بمانند و حتی الامکان خود را از خانم دور نگه می دارند. همه شما با قانون طلایی: “با دیگران همانطور رفتار کن که انتظاری داری با خودت رفتار شود” آشنا هستید. آقایون هم از این امر مستثنی نیستند. اگر انتظار دارید که او مانند یک پرنسس با شما رفتار کند، شما هم باید مثل یک شاهزاده با او رفتار کنید. البته قرار نیست همه چیز به طور ۱۰۰% ایده آل و مطابق میل شما باشد، اما سعی کنید با همسر خود در نهایت احترام، ادب، عشق و سپاس برخورد کنید. در شرایط سخت با او همگام بوده، یار و یاورش باشید، و در دشواریها دلداری اش دهید.

موفقیت یک ارتباط به تلاش طرفین در لحظه لحظه ی زندگی بستگی دارد. این چنین نیست که فقط چند ماه اول زندگی برای بهبود روابط زحمت بکشید و سپس دست از تلاش برداشته همه چیز را به حال خود رها کنید و انتظار داشته باشید که زندگی مشترک مطبوعی پیش رویتان قرار بگیرد. روزها از پس هم می گذرند و زوجین با پستی و بلندی های بسیار زیادی مواجه می شوند و باید همگام با هم از آنها عبور کرده و به یکدیگر کمک کنند. باور کنید پاداشی که از این همیاری عایدتان می شود، ارزش تحمل مرارت ها را دارد. در این شرایط خانم ها به ویژه باید توجه داشته باشند که در برابر مشکلات واکنش خام و ساده لوحانه از خود نشان ندهند و خود را در شرایطی قرار ندهند که بعداً موجبات پشیمانیشان را فراهم آورد. اگر پا به پای شوهرتان قدم بردارید و در حل مشکلات همراهی اش کنید، و از خود لطف، مراعات، و دلسوزی نشان دهید، او از هر زمان دیگر شما را بیشتر دوست خواهد داشت.

آیا احساس می کنید که شوهرتان مطابق میل شما عمل نمی کند؟ چرا نگاهی به کارهای خودتان نمی اندازید! شاید برخورد درستی با او ندارید و نمی توانید احتیاجات و انتظاراتش را برآورده سازید.

آقایون پیش از هر چیز انتظار دارند همسرشان با آنها دوست باشد، و شرایط و موقعیتشان را به خوبی درک کند. اگر می خواهید در ارتباط خود موفق باشید و همسرتان را از خود راضی نگه دارید به نکات زیر توجه کرده و آنها را در زندگی خود به کار بندید، آنوقت متوجه تغییرات بزرگی خواهید شد.

به چالش کشیدن مردان

یکی از بهترین راه های به چالش کشیدن مردان این است که دختر سرسختی باشید. novinatlas.com دریافته است که مردان دخترهای سرسخت را خیلی دوست دارند. مردها عاشق زنهایی هستند که به راحتی آنها را به دست نیاورند. بارها در فیلمها این موضوع را دیده‌ایم و حتی در زندگی واقعی هم می‌بینیم که مردها دوست دارند زنهایی را به دست بیاورند که از بقیه متفاوتند. فکر می کنید دلیلش چیست؟

  1. دوست دارند پُز بدهند و احساس غرور می‌کنند

پسرها معمولا در جمع خودشان معمولا بر سر به دست آوردن دخترهایی شرط می‌بندند که با دیگران تفاوت‌هایی دارد. پسرها انگار با این کار جلوی دوستان خود پُز می‌دهند و به خود می‌بالند! بله پسرها به سمت دخترهایی کشیده می‌شوند که به دست آوردن‌شان از همه سخت‌تر است.

  1. دوست دارند به یک چیز خاص و منحصر بفرد برسند

آرزوی رسیدن به «بهترین» چیز بدی نیست. برای همین مردها تمام تلاش خود را می‌کنند تا خاص‌ترین زن را به دست بیاورند، آنها گاهی در این مسیر، تفاوت میان عشق و هیجان را تشخیص نمی‌دهند.

  1. به دنبال کسی هستند که به عنوان شریک زندگی با آنها بسازد

وقتی با کسی آشنا می‌شوند که با آنها جور و هماهنگ است، انگار نعمت بزرگی دریافت کرده‌اند. مردهایی که انتخاب گرند به راحتی شریک زندگی خود را انتخاب نمی‌کنند. این افراد به دنبال جورترین فرد هستند تا زندگی مشترک خود را با او تشکیل بدهند. این دست مردها در مقایسه با بقیه، بسیار جدی‌تر و دقیق‌ترند.

  1. دوست دارند برتری خود را به چالش بکشند

پسرهایی که خودشان را سَرتر از دخترها می‌دانند همیشه سعی می‌کنند دخترها را خوار کنند. برای آنها راحت نیست که بپذیرند دخترها با آنها مساوی‌اند و تفاوتی بین‌شان نیست. در چنین شرایطی این تیپ پسرها به سمت دخترهایی کشیده می‌ؤوند که سرسخت و مستقل و قوی و نترس‌اند تا بتوانند برتری خود را به چالش بکشند.

  1. خود خواهی مردانه دارند

پسرها معمولا این باور را در سر دارند که دخترها فقط باید در محیط خانه و آشپزخانه باشند و فعالیت بیرون از خانه نداشته باشند اما وقتی دخترها پا به اجتماع می‌گذارند و بهتر از مردها عمل می‌کنند، انگار به غرور و خود کامگی بعضی از مردها لطمه وارد می‌شود! در چنین شرایطی پسرها به سمت دخترهای موفق و سرسخت کشیده می‌شوند تا غرور خودشان را راضی کنند.

  1. نگاهشان را به دخترها تغییر می‌دهند

در دنیای امروز، زنها ثابت کرده‌اند که توانمندی‌های‌شان چیزی از مردها کم ندارد و برای همین نگاهها را به سمت خودشان تغییر داده‌اند. حالا تمام دنیا وجود و حضور زنها را برای گردش درست جامعه ضروری می‌داند. بنابراین این هم می‌تواند دلیل دیگری باشد که مردها دوست دارند زنهایی را از آن ِ خود کنند که قوی‌اند و راحت به دست نمی‌آیند.

  1. دوست دارند همسرشان اعتماد بنفس خوبی داشته باشد

این هم یک دلیل دیگر برای تمایل مردها به دخترهایی که به دست آوردن‌شان سخت است. همه دوست دارند با کسی باشند که متکی به خود است و می‌تواند یک حامی قوی باشد. مردها عاشق زنهایی هستند که اعتماد بنفس بالایی دارند و با روح والای خود، زندگی را متکی به خود پیش می‌برند.(همچنین نگاه کنید به راز و رمزهای دلتنگ کردن مردان)

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد با مرد بی توجه

مردان چگونه وابسته میشوند

چرا احساس عشق از بین میرود

جملات مورد علاقه مردان

تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج

سردی مردان

عواقب بی توجهی مرد به زن

چرا مردها تنوع طلبند؟



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.