no-img
نوین اطلس

خصوصیات مردان احساساتی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات مردان احساساتی
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
مرداد ۱۴, ۱۳۹۷

خصوصیات مردان احساساتی


در این مطلب از نوین اطلس دات کم می خواهیم خصوصیات مردان احساساتی را برای شما مشخص کنیم. روانشناسی مردان احساساتی به شما نشان می دهد رفتار با مردان احساساتی و احساسات عاشقانه مردان چگونه است. هم چنین در این مطلب می توانید احساسات واقعی یک مرد را به خوبی شناخته و درک کنید. ازدواج با مرد احساساتی به شما نشان می دهد متوجه شوید چه مردانی برای ازدواج مناسب هستند. شناخت مرد عاشق با علائم دلتنگی در مردان بسیار آسان خواهد بود و راهکارهای به چالش کشیدن مردان را می آموزید.

 مردان احساساتی از نظر روانشناسی

نوین اطلس دات کام در این بخش به شما نشان می دهد چرا بسیاری از مردان از نظر احساسی ضعیف تر هستند. درواقع می توانید مردان احساساتی و مردان بی احساس را از نظر روانشناسی بررسی کنید. همچنین زنان را با مردان مقایسه می کنیم.

خوب این تقصیر مغز مردانه است. دکتر دیوید پاول، رییس مرکز بین المللی مطالعات سلامت می گوید:سیم کشی مغز مردان متفاوت است. او توضیح می دهد که ارتباط بین نیم کره چپ مغز، جایگاه منطق، و نیم کره راست مغز، محل عواطف و احساسات، در زنان قوی تر است، ارتباط بین دو نیم کره در زنان شبیه یک بزرگراه است، بنابراین می توانند به راحتی بین دو نیم کره حرکت کنند. اما در مردان این ارتباط مانند یک کوره راه باریک است که باعث می شود دسترسی به احساسات برای ما مردها چندان آسان نباشد.

نتایج ۱۲۵ مورد مطالعه در فرهنگ های مختلف نشان می دهد که مردها و پسرها همواره در تفسیر پیام های غیرکلامی نهفته در ژست بدن، حالت صورت و لحن صدا دقت کمتری دارند. هم چنین واکنش مردان نسبت به احساسات ضعیف تر است و زودتر هم آنها را فراموش می کنند.

در آزمایشی که در دانشگاه استانفورد انجام گرفت، عکس هایی از صحنه های تکان دهنده یا ناراحت کننده باعث تحریک بخش گسترده تری در مغز زنان شد. پس از سه هفته، زنان در مقایسه با مردان جزییات بیشتری از این تصاویر را به خاطر داشتند. به همین صورت محققان گمان می کنند که یک زن ممکن است به خاطر بگو مگو یا بی اعتتنایی کوچکی که شوهرش مدت هاست فراموش کرده هم چنان ناراحت و عصبانی باشد.

با مردان احساساتی چگونه رفتار کنید

در این بخش همانطور که از عنوان پیداست به شما نشان می دهیم با مردانی که احساساتی هستند چگونه باید رفتار کرد. شناخت رفتارهای درست و نادرست با چنین مردانی به شما کمک می کند بتوانید رابطه ی خود را با آن ها کنترل کنید.

آیا می توان با او تند و خشن برخورد کرد؟
افرادی که بسیار حساس هستند، تا می توانند از افراد تند و ناملایم دوری می کنند. اگر فردی عصبی و تهاجمی هستید و زود شروع به فریاد زدن می کنید، این را بدانید که نمی توانید در رابطه با افراد حساس به سرانجام خوبی برسید.

حرف های انتقادی خود را چقدر به زبان آوریم؟
البته توصیه ما به شما این نیست که به طور کامل انتقاد کردن را کنار بگذارید. گاهی اوقات انتقاد کردن بسیار ضروری است، اما سعی کنید به طور مداوم از او انتقاد نکنید. هر چه از او بیشتر انتقاد کنید، او نیز از شما بیشتر دوری می کند.

چقدر رومانتیک باشیم؟
افرادی که بسیار حساس هستند، با عواطف و احساسات خود فکر می کنند؛ به خصوص در روابط شان. هر چه در برابر همسر حساس خود رمانتیک تر رفتار کنید، او بیشتر شما را دوست خواهد داشت.

به خط قرمزهایش توجه کنید
اگر با یک مرد حساس و نازک نارنجی طرفید یا ازدواج کرده اید و قصد دارید همه عمر در کنار او بمانید، باید برای کم کردن تنش ها تلاش کنید. شما قطعا بعد از مدتی می دانید که خط قرمزهای همسرتان کجاست و چه رفتارهایی او را از کوره در می برد، پس با دم شیر بازی نکنید.

آیا حتما باید نشان دهیم که شنیده ایم؟
بسیاری از غرولندهای مرد های حساس به دلیل ترس از نشنیده شدن اتفاق می افتد. او شما را تهدید می کند و از همان اول با توپ پر سراغ تان می آید تا بهتر شنیده شود. اگر از همان آغاز به او نشان دهید که حرف هایش را می شنوید و قصد برآورده کردن خواسته های منطقی او را دارید، دیگر دلیلی برای غر زدن باقی نمی ماند.

احساسات عاشقانه مردان

فکر می کنید عشق از نگاه مردان چگونه است؟ در این بخش novinatlas.com قصد دارد شما را با احساسات عاشقانه ی مردان و تفاوت آن ها را با احساسات زن ها به شما نشان دهد.

دنیای مرد ها استدلالی و زنها احساسی است. مردها اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند بیشترشان ترجیح می دهند تنها بمانند تا این که به آنها بی احترامی شود. عشق یک مشغولیت در زندگی مرد است اما برای یک زن خود زندگی است. در بالاترین سطح زندگی یک مرد شرف و افتخار قرار دارد و اوج زندگی یک زن عشق است. کلمه عشق برای زن و مرد دو مفهوم متفاوت دارد .

احساسات واقعی یک مرد به چه شکل است

اگر می خواهید بدانید احساسات واقعی یک مرد به چه شکلی خودش را نشان می دهد باید به نشانه های مختلفی توجه کنید. این نشانه ها بارز هستند اما آنقدر کوچک می باشند که از چشم شما دور می مانند. برخی از این نشانه ها به شرح زیر است:

به نیازهایتان توجه دارد.

این هم یکی دیگر از رفتارهایی است که در مردی که عاشقتان است می‌‌بیند. این مسئله مخصوصا اگر در گروه دوستانش باشید نمود بیشتری پیدا می‌کند. اگر به شما توجه خاصی نشان می‌دهد، توجهی بیشتر از آنچه به دوستانش دارد، یعنی خیلی دوستتان دارد چون هر مردی که توجهی بیشتر از توجهی که به دوستانش دارد به زنی داشته باشد، یعنی اهمیت شما برای او بسیار بالاتر از دیگران است.

کاری که دوست دارید را انجام می‌دهد.

این هم یکی دیگر از نمونه‌هایی است که مردها برای اینکه پیش کسی باشند که دوستشان دارند انجام می‌دهند. به فعالیت‌هایی فکر کنید که دوست دارید و اگر می‌بینید او برای آن فعالیت‌ها برایتان برنامه می‌گذارد، مشخص است که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذراند. مهم نیست که او به آن فعالیت‌ها علاقه دارد یا نه، مهم این است که می‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.

ازدواج با مرد احساساتی

ازدواج با مردان احساساتی مزایایی دارد. در این بخش نوین اطلس دات کام برخی از مزایای ازدواج با این مردان را به شما نشان می دهد. همچنین به شما نشان می دهیم مردان احساساتی در زندگی مشترک چگونه هستند.

شناخت خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج ؛ الگو رفتاری مردان
سرپرست / کنترل کننده احساسات

شناختن خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج
این مردان با همسر خود مانند یک گل زیبا رفتار می کنند که باید لوس شود تا به بار بنشیند. ممکن است او اجازه ندهد همسر دست یه سیاه و سفید بزند تا از زیباییش کم نشود. چنین مردانی هنگامی که به رشد همسر خود یاری می رساند احساس غرور می کند البته این امر تا مادامی است که همسر نقش شفاف خود را در رابطه درک می کند. چنین مردی هر چه بدهد به شیوه متفاوت پس می گیرد.

او همواره به فکر انجام کارهای عاقلانه برای همسر خود است و در این باره باید رابطه متقابل باشد و همسر او نیز باید با مراقبت از او جواب کارهایش را بدهد. در چنین رابطه ای احترام متقابل وجود دارد اما نقش ها به خوبی تعریف شده اند این امر نه تنها برای چنین مردانی آرامش بخش است بلکه از نظر آنان ضروری است. چنین مردانی احتمالا چیزهای قابل پیش بینی، الگوها و تشریفات را ترجیح می دهند.

شناخت مرد عاشق

شناخت مردی که واقعا عاشق شما باشد یکی از نکات حیاتی ازدواج می باشد. شما باید با مردی ازدواج کنید که بدانید واقعا شما را دوست دارد و قصدش از بودن با شما چیزی جز علاقه نیست. برای شناخت مردان عاشق برخی از نشانه های زیر را دنبال کنید:

۱. آقایان با اعمالشان می گویند “دوستت دارم” بعضی آقایان ترجیح می دهند نه با حرف بلکه با عمل نشان دهند که دوستتان دارند. آنها با عمیرات وسایل در خانه، تمیز کردن حیاط یا حتی بیرون گذاشتن سطل آشغال یا هر کاری که خانه را برایتان تبدیل به جای بهتری کند، می گویند “دوستت دارم”.

۲.فعالیت های مشترک، پیوندهای محکمتری را رقم می زنند. آقایان با انجام کارهای مشترک با طرف مقابلشان و نه فقط با در میان گذاشتن افکار یا احساساتشان، روابط خود را محکم تر می کنند. برای بسیاری از آقایان ورزش باعث می شود که با طرف خود صمیمی تر شوند.

۳.آقایان به ترسیدن از تعهد مشهور هستند. ولی شواهد نشان می دهد که آنها تعهد راجدی می گیرند. آنها زمان طولانی تری متعهد می مانند زیرا می خواهند مطمئن شوند که تا ابد روی عرشه کشتی زندگی مشترک می مانند. در یک تحقیق در موردآقایانی که در حال حاضر متأهل هستند، ۹۰ درصد آنها اعلام کردند که اگر بهگذشته برمی گشتند با همین فرد ازدواج می کردند.

۴.او واقعاً گوش می دهد. شما وقتی به حرف های کسی گوش می دهید شاید لابلای حرف های او “بله”، “درسته” واز این حرف ها بگویید. بدین ترتیب نشان می دهید که به حرف های او گوش میکنید. ولی بعضی ها اینطور نیستند. چون مردی هیچ حرفی نمی زند دلیل نمی شودکه اصلاً به شما گوش نمی کند. او ترجیح می دهد در سکوت به شما گوش کند و درمورد حرف هایتان فکر کند.

علائم دلتنگی در مردان

اگر می خواهید بدانید مردی بیقرار و دلتنگ شما شده است یا نه خبر خوبی برای شما داریم. برخی علائم دلتنگی در مردان بسیار بارز بوده و بدون اینکه خودشان بخواهند یا روی آن کنترل داشته باشند نمایان می شود. برخی از این علائم به شرح زیر است:

۱- او نمی­ تواند چشم از شما بردارد!
یک معشوق برای یک مرد عاشق همیشه جذاب است و جذابیت آن زن، او را شگفت ­زده می­ کند. البته این جذابیت قطعاً در شما وجود دارد و ربطی به نگاه یک مرد عاشق ندارد. حتی در حالتی که ظاهر شما نامرتب باشد مرد عاشق زیبایی درونی و نهفته در شما را می بیند. در حقیقت او تنها عاشق ظاهر شما نیست. شما را همانگونه که هستید می پسندد و خود را خوش شانس‌ ترین مرد دنیا می بیند چرا که شخصی مثل شما در کنار او قرار دارد.

۲- یک مرد عاشق حتی نکات کوچک را به خاطر می ­سپارد
یک مرد عاشق به جزییات توجه زیادی می­ کند. درست است که این تفکر در میان مردم جا افتاده است که مردان به کلیات ماجرا توجه دارند و جزییات را از دست می ­دهند، اما آیا ممکن است مردی عاشق باشد و متوجه تغییر آشکاری در معشوقش نشود؟! او به خصوصیات شما توجه ویژه ­ای دارد. چه پرحرف باشید و ویژگی های خود را باز زبان بروز دهید و چه کم­ حرف و درون­گرا باشید و برای پیدا کردن خصوصیاتتان نیاز به دقت و توجه زیادی باشد، یک مرد عاشق در هر دو حالت خصوصیات شما را با توجه و ریز به ریز به خاطر می­ سپارد.

زیرا او می­ خواهد نظر شما را جلب کند. او به خاطر همین خصوصیات بزرگ و کوچک است که به شما علاقه­ مند شده است. او می ­داند شما چه قهوه ­ای می ­نوشید، به چه رنگی علاقه­ مند هستید، چه مدل کفشی را بیشتر می­ پسندید، وقتی به فکر فرو می ­روید چگونه با انگشتانتان بازی می­ کنید! بله حتی چیزهایی که از نظر شما کوچک و بی ­اهمیت هستند!

۳- نظر شما بر روی او تأثیر می­ گذارد
برای عمیق شدن یک رابطه نیاز دارید که در رابطه با یکدیگر تحقیق کنید و بیشتر به تفکرات هم فکر کنید. اعتقادات، ترس ها، باورها، ارزش ­ها و… شما بر یکدیگر تأثیر می­ گذارد. مردی که عاشق شما باشد، به تفکرات و نظرات شما با دقت توجه می­ کند. البته این به آن معنا نیست که او می­ خواهد نظراتتان را مانند یک کتاب درسی یاد بگیرد و از آن­ ها پیروی کند، اما سعی خود را می­ کند تا با تفکرات شما آشنا شود. از شما در مواردی بیاموزد، حتی اگر نظر مخالفی با او داشته باشید.

او سعی می­ کند نظرات شما را در رابطه با مسائل مختلف متوجه شود و حتی از شما بپرسد. او علاقه­ مند است تا بیشتر و بیشتر تفکرات شما را شناسایی کند. حتی اگر اعتقادات متفاوتی دارید، با احترام به عقاید یکدیگر می­ توانید رابطه خوب و سرشار از احترامی داشته باشید.

۴- او نسبت به شما دلسوزتر است
ممکن است مردی که عاشق شماست، یک مرد سرسخت باشد اما وقتی به شما می ­رسد مهربان می­ شود. ممکن است مردی مذهبی نباشد اما به خاطر شما در رویدادی مذهبی که شما به آن اعتقاد دارید شرکت می­ کند. ممکن است چیزهایی را که به طور معمول انجام نمی­ دهد به خاطر شما انجام دهد زیرا آن موارد برای شما ارزشمند است. البته شما هم نباید از این احترام ها سو استفاده کنید و هر لحظه از آن فرد بخواهید که به خاطر شما کارهایی را انجام دهد و از مواردی دست بکشد. اما وقتی فرد به خاطر شما کارهایی را انجام م ی­دهد بهتر است قدردان احترام او باشید و به او نشان دهید که متوجه توجه ­ها و محترم شمردن خواسته هایتان توسط او، هستید.

به چالش کشیدن مردان

برای به چالش کشیدن مردان باید رفتارهای به خصوصی از خود نشان دهید و از رفتارهایی اجتناب کنید. برخی از این رفتارها را در این بخش گردآوری کرده ایم که به شرح زیر است:

* ابراز قدرت زنان و چالش زندگی مشترک

برخی از زنان برای ابراز وجود خود، از طریق قدرتمندی با همسر خود رفتار می کنند که سبب به چالش کشیدن زندگی مشترک می شود.

مردان به اندازه کافی در محل کار خود با مشکلاتی مواجه می شوند که باید آن ها را حل و فصل کرده و گزارش مفصلی به مدیرشان ارائه دهند. بنابراین دیگر مایل نیستند که در منزل هم جوابگوی همسرشان باشند.

* آسیب های وارده از سوی زنان به مردان

بازی کردن نقش مدیرکل از سوی زنان می تواند باعث افزایش فاصله بین زوجین شده و عواطف را بین آن ها کم رنگ تر کند.

نقش مدیرکل بازی کردن از سوی زنان در زندگی مشترک سبب انتقال قدرت از سوی مردان به زنان می شود که این رفتار منجر به گمراهی کودکان نسبت به مشخص بودن منبع قدرت در خانواده و همچنین سبب کم تر شدن ارتباط عاطفی و احساسی بین زوجین می شود.

* ارتباط ناسالم دیوار نامرئی بین زوجین

مهم ترین دلیل زمینه های اختلاف زناشویی، عدم برقراری ارتباط صحیح بین زوجین است و اینکه مردان یا زنان نقش خود را به درستی ایفا نمی کنند.

* سکوت مردان را نشکنید

زنان لازم است بدانند هنگامی که همسرشان از محل کار به منزل بازمی گردد نیاز به آرامش، محبت دارند و مایل نیستند که آرامش خاطر آن ها به هم بریزد. حتی گاهی برخی از مردان مدت کوتاهی به سکوت نیاز دارند که بهتر است به آن احترام گذاشته شود.

 

مطالب مرتبط:

بهترین راه برای برگرداندن عشق از راه دور

احساسات مردان نسبت به زنان

ابراز احساسات مردان

سکوت مرد عاشق

مرد متولد مهر

مشاوره رایگان آنلاین در تمام ساعات شبانه روز

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

راز و رمزهای دلتنگ کردن مردان



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.