no-img
نوین اطلس

چرا احساس عشق از بین میرود


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا احساس عشق از بین میرود
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
تیر ۱۳, ۱۳۹۷

چرا احساس عشق از بین میرود


در این مطلب نوین اطلس دات کام به شما نشان می دهد که آیا عشق از بین میرود و اگر پاسخ مثبت است چرا؟ در ادامه نشانه های از بین رفتن عشق دلایل از بین رفتن رابطه و از بین رفتن علاقه را به شما معرفی می کنیم. در مورد درست و نادرست بودن عشق قبل ازدواج یا بعد ازدواج صحبت می کنیم و علت کم شدن علاقه به همسر را در کنار علت کم شدن علاقه مردان نسبت به زنانشان را برای شما توضیح می دهیم.

آیا عشق از بین میرود

الگوی عشق نتیجه ی تجربیاتی می باشد که فرد در زندگی کسب کرده است. این بدین معناست که الگوی عشق ثابت نیست و در طول زندگی دستخوش تغییرات می گردد. البته موارد اصلی و بنیادی ثابت می مانند ولی با گذر زمان تغییرات کوچکی در بیشتر الگوهای عشق صورت می گیرد.

پس با توجه به توضیحات بالا نوین اطلس دات کام دریافته است اگر شخصی هوشمندانه عمل نکند و نتواند خود را با تغییر الگوی عشق همسر خود همسو کند احساس عاطفی که از طرف مقابل خود دریافت می کند به مرور از بین خواهد رفت و در نتیجه احساس عشق کاملا از بین می رود.(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به :  چگونه احساس عشق از بین می رود)

نشانه های از بین رفتن عشق

یکی از اولین نشانه های از بین رفتن عشق و علاقه این است که طرف مقابل هیچ وقت برای شما زمان ندارد. اگر مرد یا زنی به شما علاقه داشته باشد همیشه زمانی را برای نشان دادن توجه و علاقه اش به شما اختصاص می دهد. اگر همسرتان زمانی برای وقت گذراندن با شما نداشته باشد به احتمال زیاد علاقه ی او نسب به خودتان را از دست داده اید. یکی از بارز ترین نشانه های عدم علاقه در زنان و مردان نسبت به همسر و ازدواج خود این است که معمولا زمان زیادی را دور از خانه سپری می کنند.

فردی که عاشق شما نیست در مورد شما دچار تردید می شود.  یکی ازنشانه های مرد یا زنی که دیگر همسرش را دوست ندارد تردید و دودلی نسبت به رابطه ی عاطفی و شریک زندگی اش در او می باشد. اگر همسرتان به شما توجه نکرده و شما را حمایت نمی کند در مورد زندگی مشترکتان دچار شک و تردید شده است و این مسئله آغاز سرد شدن او در رابطه است. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد)

دلایل از بین رفتن علاقه و رابطه 

بسیاری از مردم انتظارات غیر واقعی از عشق دارند. این انتظارات معمولا در نتیجه ی مطالعه ی کتاب های عاشقانه و تماشای فیلم های رمانتیک در ذهن شما شکل می گیرند. وقتی فردی انتظار دارد بعد از ازدواجش همه چیز عالی و بی نقص پیش برود انتظارات غیر واقعی در آن ها شکل گرفته و با دیدن واقعیت نا امید می شوند.
یکی دیگر از دلایل از بین رفتن علاقه و رابطه عدم آگاهی در مورد مراحل مختلف عشق می باشد. عشق مراحل مختلفی دارد. دلباختگی و هیجانی که ابتدای ازدواج و رابطه تجربه می کنید موقتی بوده و بعد از مدتی به مرحله ی دیگری منتقل می شود. بعضی افراد از این مسئله آگاهی نداشته و تصور می کنند عشق بین آن ها و همسرشان از بین رفته است.
بسیاری از افراد به دلیل ترس از تنهایی و مجرد ماندن وارد رابطه ی عاطفی شده و برای ازدواج عجله می کنند. از آنجا که در ابتدای رابطه اشتیاق بیش از حدی وجود دارد آن ها متوجه انتخاب اشتباه خود نمی شوند و وقتی این احساسات از بین برود متوجه می شوند دیگر به همسر خود علاقه مند نیستند. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به :  دلایل از بین رفتن عشق بعد از ازدواج)

برای ترمیم رابطه شکست خورده نیاز دارید سیگنال هایی به ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل خود ارسال کنید تا برداشت ضمیر ناخودآگاه وی از شما تغییر کند. اما novinatlas.com دریافته مشکل وقتی ایجاد می شود که به دلیل اشباهات گذشته طرف مقابل ما دیگر تمایلی به ارتباط برقرار کردن با ما ندارد و هر گونه اقدام و حرکتی از سوی ما باعث فرار بیشتر طرف مقابل می شود و حتی در مواردی ممکن است از گزینه ی بلاک استفاده شود. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به :  ترمیم رابطه ی عاشقانه)

علت کم شدن علاقه مردان به همسر

تا به حال برای شما پیش آمده که مرد مورد علاقه تان بعد از اطمینان پییدا کردن از عشق شما نسبت به رابطه تان سرد شود؟

چیز عجیبی که در این باره وجود دارد این است مردی که نسبت به رابطه سرد می شود به نظر می رسید عمیقا عاشق معشوق خود می باشد و هیچ وقت نمی تواند علاقه اش را به او از دست بدهد. در واقع اگر این موشوع برای شما عجیب است دلیلش عدم دانش و آگاهی تان درباره ی روانشناسی عشق می باشد. اگر دانش کافی در مورد روانشناسی عشق به دست آورید این مسائل برای شما روشن تر از قبل خواهند بود. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به :  چرا عشق در مردان از بین می رود)

یکی از علت های از دست دادن علاقه، تلاش برای تایید می باشد. بعضی از افراد تصور می کنند فرد مورد علاقه شان منحصر به فرد بوده و به همین دلیل عاشق او می شوند اما در حقیقت این ضمیر ناخودآگاه آن هاست که برای جبران شکست های گذشته و نیازهای برآورده نشده نسبت یه این عشق و علاقه اشتیاق نشان می دهد. پسری را در نظر بگیرید که با دخترهای تحصیل کرده شکست عشقی خورده باشد. او همواره سعی می کند دختری تحصیل کرده را عاشق خود کرده تا بتواند ارزش و شایستگی خودش را به دیگران ثابت کند. اما مشکلی که در این وجود دارد این است: این پسر هنگامی که از علاقه ی دختری تحصیل کرده به خود اطمینان پیدا کند دیگر نیازی به او نخواهد داشت زیرا همه ی تلاش او برای مورد تایید قرار گرفتن بوده و وقتی آن را به دست آورد علاقه ای به ادامه ی رابطه نخواهد داشت.
پایین آوردن ارزش نیز می تواند یکی از علت های کم شدن علاقه ی مردان به همسر خود باشد. هیچ چیز قوی تر از برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه از جانب دوستان نزدیک نیست. اگر دوستان نزدیک طرف مقابلتان را متقاعد کنند که از شما بهتر به احتمال زیاد علاقه اش را به شما از دست می دهد. زیرا ضمیر ناخودآگاه او برنامه ریزی شده است. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به : علت کم شدن علاقه به همسر)

عشق قبل ازدواج یا بعد ازدواج

عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهم باید به شما این نکته ی مهم را یادآوری کنم که عشق برآورده کننده ی همه ی نیازهای زن و شوهری نیست.

دلیل اصلی اشاره و تاکید من به این نکته ی مهم این است که عشق چشم شما را کور می کند! عشق آتشین باعث می شود عیب های طرف مقابل را نبینید و همین موضوع باعث انتخاب اشتباه و در نتیجه نارضایتی از ازدواج و زندگی مشترک خواهد شد.

فراموش نکنید ازدواج فقط عشق و علاقه نیست! ازدواج وابسته به تفاهم و تصمیمات مشترک در شرایط مختلف زندگی برای پیشرفت در مسیر زندگی مشترک بوده و اگر این تفاهم وجود نداشته باشد عشق پس از مدتی از بین رفته و جای خود را به نفرت می دهد.

هم چنین عشق قبل از ازدواج ممکن است راه را برای تبدیل رابطه به ازدواج بسته و طرف مقابل را از ازدواج با شما منصرف کند. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به :  عشق قبل از ازدواج خوب است یا بد)

مطالب مرتبط:

نشانه های عدم علاقه مرد به زن

فاصله گرفتن در رابطه

از دست دادن علاقه در یک رابطه

عشق یک طرفه دختر به پسر

چرا مردان بی احساس می شوند

دعا برای دفع زن مزاحم

راههای عاشق شدن به همسر

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.