no-img
نوین اطلس

چرا اعتماد به نفس ندارم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا اعتماد به نفس ندارم
zip
تیر ۱۳, ۱۳۹۷

چرا اعتماد به نفس ندارم


اگر از جمله افرادی هستید که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برید و همیشه در موقعیتی قرار می گیرید که از خود می پرسید چرا اعتماد به نفس ندارم این مطلب از نوین اطلس دات کام برای شما نوشته شده است. این مطلب به طور کلی یک نوع مشاوره اعتماد به نفس می باشد. در این مطلب ریشه عدم اعتماد به نفس را بررسی کرده و پس از آن برای درمان اعتماد به نفس پایین و راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان راهکارهایی به شما معرفی خواهیم کرد. مشاوره اعتماد به نفس

ریشه عدم اعتماد به نفس

آیا اعتماد به نفس ندارید؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بین بسیاری از مردم وجود دارد عدم اعتماد به نفس است. اما اکثر آنها یک چیز مشترک دارند، آنها نمی دانند دلیل عدم اعتماد به نفسشان چیست.

دانش یک قدرت است؛ برای مقابله با هرچیز ابتدا باید آن را درک کنید. اگر می خواهید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید ابتدا باید کمبود اعتماد به نفس و دلایل آن را بشناسید و درک کنید.

چرا اعتماد به نفس ندارید؟

در این قسمت قصد دارم ابزارهایی را به شما معرفی کنم که به کمک آن ها می توانید دلیل کمبود اعتماد به نفس خود را تشخیص دهید. هرکدام از مثال ها موارد زیر یکی از دلایل کمبود اعتماد به نفس را به شما نشان می دهند.

عدم اعتماد به نفس در برخورد با غریبه ها

اگر در برخورد با غریبه ها دچار مشکل می شوید اما با دوستان و آشنایان خود راحت هستید احتمالا تصویر ضعیفی از خود در ذهنتان نقش بسته است و این یکی از دلایل عدم اعتماد به نفس شماست. درواقع شما از خودتان مطمئن نیستید و به همین تصور می کنید غریبه ها برای شما ارزشی قائل نمی شوند.

عدم اعتماد به نفس در برخورد با افرادی که می شناسید

اگر در برخورد با افرادی که قبلا با آن ها آشنا شده اید با کمبود اعتماد به نفس رو به رو هستید مشکل شما جایی در شخصیت شماست. در این مورد باید شخصیت خود را بررسی کرده و متوجه شوید چه چیزی را در مورد آن دوست ندارید و تلاش کنید راه حلی برای آن بیابید.

(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به:  ریشه ی عدم اعتماد به نفس)

مشاوره اعتماد به نفس و درمان اعتماد به نفس پایین

اعتماد به نفس چیست؟

مشاورها معتقدند اعتماد به نفس یک باور است. باوری که با آن می توانید از پس شرایطی خاص به خوبی برآیید. اعتماد به نفس یعنی اینکه بدانیم مهارت لازم را برای موفقیت در امور داریم. این امور موارد متعددی را در بر می گیرد. مواردی از جمله فعالیت های اجتماعی مثل نزدیک شدن به شخصی که نمی شناسید و یا فعالیت های حرفه ای مثل توانایی انجام وظیفه ای خاص در کار یا حرفه ی تجاری تان.

اعتماد به نفس از کجا می آید؟

بدون اعتماد به نفس، بدون شک فرصت های ممکن بسیاری را از دست خواهید داد چرا که از پذیرش ریسک و خطر هراس خواهید داشت. می ترسید چیز جدیدی را امتحان کنید و مطمئن نیستید که از پس کاری بر می آیید یا خیر. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به:  ایجاد اعتماد به نفس)

برای درمان اعتماد به نفس پایین باید ذهن خود را تقویت کنید.

اعتماد به نفس یک حالت ذهنی است که به صورت خودخواسته به دست می آید. برای اینکه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید می توانید با روش ها ی مختلفی زمان خاصی را (ترجیحا ۱ ساعت در روز) به تقویت ذهن، بدن و روح و روان خود اختصاص دهید. مثلا novinatlas.com پیشنهاد می کند هر روز صبح به انجام کارهایی مثل مطالعه، تمرین های ورزشی و یا ورزش ذهنی (مدیتیشن) بپردازید. اگر برای خود و تقویت ذهنتان وقت نگذارید چیزهای دیگر یا افراد دیگری دیدگاه شما را نسبت به جهان اطرافتان شکل می دهند. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به:  چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)

راه های افزایش اعتماد به نفس در جوانان

چگونه بدون در نظر گرفتن دست آورد های خود می توانیم با اعتماد به نفس شویم؟

تصور کنید هر سال بالاترین نمره ی کلاس را بدست می آورید. آیا برای با اعتماد به نفس شدن باید این موضوع را مدام به یاد خود بیاورید؟ خیر زیرا با این کار اعتماد به نفس خود را بر اساس پایه هایی متزلزل ایجاد خواهید کرد.

نوین اطلس دات کام در یافته روش صحیح در چنین شرایطی برای افزایش اعتماد به نفس در جوانان نوشتن ویژگی های مثبتی است که باعث شده به آن دست آورد ها برسید. در حالی که دست آورد های شما ممکن است روزی از دست برود، ویژگی های شخصیتی همیشه ثابت باقی می مانند و در نتیجه با تکیه بر این ویژگی ها می توانید اعتماد به نفسی باثبات و پایدار در خود ایجاد کنید. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به:  چگونه با اعتماد به نفس شویم)

مطالب مرتبط:

چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم

شعر حافظ در مورد اعتماد به نفس

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

اعتماد به نفس و ازدواج

علائم کمبود اعتماد به نفس

۵ راهکار ساده برای رسیدن به خودباوری

عشق ورزی به خود



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.