no-img
نوین اطلس

اعتماد به همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

اعتماد به همسر
zip
تیر ۱۳, ۱۳۹۷

اعتماد به همسر


محور اصلی این مطلب از نوین اطلس دات کام اعتماد در زندگی مشترک نسبت به همسر می باشد. یکی از موضوعاتی که می تواند سوال خیلی از شما باشد راهکارهای اعتماد به همسر بعد از خیانت می باشد. به شما نشان نشان می دهیم دلایل بی اعتمادی به همسر چه می تواند باشد و در این شرایط چگونه می توانیم به همسر خود اعتماد کنیم. در مورد راهکارهایی برای رهایی از عدم اعتماد به همسر نیز صحبت خواهیم کرد.

اعتماد به همسر بعد از خیانت

ایجاد اعتماد در زندگی مشترک یک شبه اتفاق نمی افتد. برای اینکه بتوانید زندگی مشترک با همسر خود را بر پایه ی اعتماد بنا کنید لازم است برای آن تلاش کنید.

ازدواج فضای عمیق و وسیعی از صمیمیت را بین شما و همسرتان قرار می دهد. در واقع شما با ازدواج بالاترین حد از صمیمیت را از لحاظ روحی و جسمی تجربه خواهید کرد. چه می شود اگر این تجربه با بی اعتمادی همراه شود؟ قطعا هیچ لذت و آرامشی در نتیجه ی آن کسب نخواهید داشت و نیازهای شما برآورده نخواهد شد.

همچنین همسرتان به دلیل وجود این حجم از صمیمیت بسیار نسبت به شما آسیب پذیر بوده و حساس است. بی اعتمادی می تواند شخصیت و اعتماد به نفس او را تخریب کرده و با آسیب جدی رو به رو کند. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: اعتماد کردن به همسر)

یکی از بزرگترین چالش هایی که می توان در زندگی مشترک با آن رو به رو شدت بازسازی اعتماد پس از خیانت است. وقتی به فردی اعتماد می کنیم در واقع امید ها و ترس هایمان را با او به اشتراک می گذاریم و در نهایت همین اعتماد باعث ایجاد عشق در رابطه ی عاطفی می شود. وقتی در رابطه خیانت اتفاق بیفتد و این احساس اعتماد نقض شود طرف مقابل (یعنی فردی که خیانت دیده است) دچار نوعی آسیب شخصیتی و احساس تحقیر خواهد شد. اما اگر این رابطه واقعا ارزشمند باشد و عشق عمیقی در آن وجود داشته باشد می توان برای ایجاد اعتماد دوباره در آن تلاش کرد. در این مقاله قصد دارم راه های بازسازی اعتماد پس از خیانت را توضیح دهم. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: اعتماد به همسر بعد از خیانت)

شکاک بودن نسبت به همسر و اعتماد به او

یکی از بزرگترین دشمنان عشق و صمیمیت در رابطه ی عاطفی شک و بدبینی است.  شک و بدبینی می تواند زندگی مشترک شما را به سمت ویرانی ببرد و دلیلش این است که بدبینی عشق و صمیمیت بین شما و همسرتان را از بین برده و مسلما رابطه ی بدون عشق رابطه ی پایداری نخواهد بود. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: همسرم شکاک استدر نتیجه نوین اطلس دات کام پیشنهاد می کند برای درمان شک و بدبینی و اعتماد به همسر خود راهکارهای زیر را پیش بگیرید:

درک اهمیت اعتماد: برای داشتن یک رابطه ی شاد اعتماد نقش اساسی را بازی می کند زیرا اگر در رابطه و زندگی مشترک اعتماد وجود نداشته باشد رابطه تان پر از استرس و تردید خواهد شد.

درباره ی نگرانی های خود با همسرتان صحبت کنید: ایجاد ارتباط مناسب با همسرتان کلید شکل گیری اعتماد بین شما می باشد. احساسات خود را سرکوب نکنید و آن ها را با همسرتان در میان بگذارید. اگر چیزی وجود دارد که به اعتماد شما خدشه ای وارد کرده است آن را با همسرتان در میان بگذارید. همسرتان نمی تواند ذهن شما را بخواند پس لازم است در مورد نگرانی هایتان با او صحبت کنید.

به همسرتان گوش دهید: به همه ی حرف ها و توضیحات همسرتان خوب گوش کنید و تلاش کنید تا جایی که ممکن است او را درک کنید. البته منظور این نیست که همه ی حرف های او را قبول کنید اما او مستحق احترام و توجه شماست. (برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: چگونه به همسرم اعتماد کنم)

رفع عدم اعتماد همسر 

یکی از اولین و مهم ترین راه های رفع عدم اعتماد این است که وفادار باشید. وفادار باشید و این وفاداری را به همسرتان ثابت کنبد. مهم ترین و حیاتی ترین مسئله در اعتماد سازی بین زوجین وفاداری است پس آن را سرلوحه ی زندگی مشترکتان قرار دهید.

برای جلب اعتماد همسر novinatlas.com توصیه می کند هیچ وقت از فضای شخصی خود سوء استفاده نکنید. اگر همسرتان به شما اجازه می دهد مدتی را بیرون از خانه و در کنار دوستان خود سپری کنید از این فضا سوء استفاده نکنید. رفت و آمد هایتان را در حد معقول و فقط با دوستان هم جنس خودتان حفظ کنید. به همسرتان این اطمینان را بدهید که در جمع های سالم رفت و آمد دارید.

همچنین باید به همسرتان نشان دهید او را به خاطر خودش دوست دارید. هرگز اجازه ندهید همسرتان تصور کند او را به خاطر پول، موقعیت اجتماعی و یا هر چیز دیگری به جز خودش انتخاب کرده اید.(برای اطلاعات بیشتر نگاه کنید به: جلب اعتماد مردان)

مطالب مرتبط:

قشنگ ترین جملات در مورد اعتماد

جلب اعتماد دختر

چگونه اعتماد مردان را جلب کنیم

خصوصیات مردان شکاک

راه های مقابله با طلاق

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.