no-img
نوین اطلس

زبان بدن چیست


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زبان بدن چیست
zip
تیر ۱۲, ۱۳۹۷

زبان بدن چیست


موضوعات: تعریف زبان بدن، زبان بدن در روانشناسی، زبان بدن دستها، زبان بدن در مذاکره، آموزش زبان بدن، مقاله زبان بدن

تعریف زبان بدن

زبان بدن بخش مهمی در ارتباطات و روابط بین فردی به شمار می رود. از این رو نقش زبان بدن در هدایت و مدیریت و همه ی جنبه های زندگی از جمله کار، دوستی و رابطه ی عاطفی به خوبی قابل مشاهده است. زبان بدن می تواند مسائل زیادی را در مورد شما و نحوه ی تفکرتان نشان دهد. همچنین می تواند واکنش افراد را نسبت به آنچه که به آن ها انتقال می دهید برای شما مشخص کند.

ادامه ی مطلب در:

خواندن زبان بدن

زبان بدن در روانشناسی

زبان بدن می تواند به شما کمک کند با یک نگاه عواطف و احساسات دیگران را ۱۰۰% دقیق تشخیص دهید.

زبان بدن فقط به شما کمک نمی کند که با عواطف دیگران آشنا بشید بلکه می تواند باعث شود دیگران همان برداشتی را که می خواهید از شما داشته باشند. به عنوان مثال، اگر حرکات زبان بدن در حالت اعتماد به نفس را انتخاب کنید دیگران این برداشت را از شما بدست می آورند که با اعتماد به نفس هستید. پس با استفاده از زبان بدن می توانید حس خود را به دیگران بفهمانید.

ادامه ی مطلب در:

تحلیل زبان بدن

زبان بدن دستها

آیا تا کنون توجه کرده اید چگونه بعضی افراد هنگام دست دادن با دوستان خود کف دست خود را افقی نگه می دارند به جای اینکه عمودی بگیرید.

در این شرایط دو حالت وجود دارد

حالت اول وقتی است که کف دست رو به زمین باشد
حالت دوم وقتی است که کف دست رو به آسمان باشد
حالت اول نشان می دهد طرف مقابل، تمایل دارد به اوضاع تسلط داشته باشد و حالت دوم نشان دهنده ی این است که طرف مقابل در وضعیت تسلیم قرار دارد. فردی که هنگام دست دادن، کف دستش رو به زمین باشد معمولا همیشه همین رفتار را انجام می دهد زیرا تمایل ضمیر ناخودآگاه وی این است که طرف مقابل را در حالت تسلیم و فرمانبرداری نگه دارد . از سوی دیگر قرار دادن کف دست رو به آسمان نشان می دهد این فرد در وضعیت تسلیم و فرمانبرداری قرار دارد.

ادامه ی مطلب در:

زبان بدن، همه چیز در مورد دست دادن

زبان بدن در مذاکره

چگونه با شخصی که در وضعیت تدافعی می باشد برخورد کنیم
اگر در مذاکره هستید و طرف مقابل شما در وضعیت دفاعی قرار گرفته است بدانید چیزی گفته اید که مورد پسند وی واقع نشده است.

ادامه ی مطلب در:

زبان بدن: رفتار دفاعی ( وضعیت تدافعی)

آموزش زبان بدن

اگر متوجه شدید فردی فاصله ی کمی بین خود و شما ایجاد کرده است، جهت بدن وی به سمت شما گرایش دارد و ارتباط چشمی خوبی با شما برقرار می کند پس می توانید مطمئن باشید که به سخن گفتن با شما علاقه دارد.

از سوی دیگر، اگر فردی فاصله ی زیادی بین شما و خود ایجاد کند، جهت وی کاملا به سمت شما نباشد و ارتباط چشمی لازم را برقرار نکند پس یا به شما علاقه ندارد و یا عجله دارد.

غیر از موارد بالا اگه طرف مقابل شما در وضعیت دفاعی زبان بدن نیز قرار بگیرد، احتمال اینکه وی به مکامله با شما علاقه ای نداشته باشید بسیار بیشتر می شود.

یکی دیگر از فواید آشنایی با زبان بدن در حالت اشتیاق این است که می توانید به سادگی تفاوت بین دوستان نزدیک و کسانی که به تازگی با هم آشنا شده اند را تشخیص دهید. به طور قطع فضای شخصی کمتری بین افرادی که به خوبی یکدیگر را می شناسند وجود دارد نسبت به افرادی که به خوبی با یکدیگر آشنا نیستند.

ادامه ی مطلب در:

زبان بدن – وضعیت اشتیاق

مقاله زبان بدن

دقیقا مثل هر موقعیت هیجانی دیگر، دروغ گفتن نیز می تواند تغییراتی در حالت وشکل بدنتان ایجاد کند. اگر با این حالت ها آشنا باشید می توانید به سرعت دروغگو ها را تشخیص دهید.

وقتی می خواهید تشخیص دهید شخصی دروغ می گوید یا نه، کار شما کمی دشوار تر از زمانی است که سعی دارید دیگر موقعیت های احساسی یا هیجانی افراد را در زبان بدن تشخیص دهید. به طور اساسی، دو روش برای تشخیص دروغ وجود دارد؛ روش اول خیلی دقیق نیست اما تقریبا ساده است.

روش دوم نیازمند تلاش بیشتری است اما صحت و دقت آن زیادتر می باشد. روش اول بر اساس زبان بدن در حالت دروغ است در حالی که روش دوم بر اساس “نشانه های حرکتی چشم در ان ال پی “ می باشد. با ترکیب کردن این دو روش، می توانید به سادگی فریبکاران و دروغگو ها را تشخیص دهید.

ادامه ی مطلب در:

زبان بدن در وضعیت دروغ

مطالب مرتبط:

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

خواندن زبان بدن، ارزیابی منفی از یک شرایط

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

آشنایی با زبان بدن در فروش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.