no-img
نوین اطلس

راه های مقابله با افسردگی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راه های مقابله با افسردگی
zip
تیر ۱۱, ۱۳۹۷

راه های مقابله با افسردگی


موضوعات: مقابله با افسردگی حاد، مبارزه با افسردگی و اضطراب، با افسردگی چه کنم، عوامل مبارزه با افسردگی، مبارزه با افسردگی و تنبلی

مقابله با افسردگی حاد

افسردگی حاصل عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز است. این اختلال و عدم تعادل از گرایشات ژنتیکی و عوامل محیطی ایجاد می شود. همچنین افسردگی می تواند به دلیل استرس های روانشناختی طولانی مدت یا تغییرات فیزیکی مهم ( مثلا در اثر بیماری) به وجود بیاید.

اگرچه این اطلاعات، اطلاعات صحیح علمی می باشد اما فقط برای کمپانی های پزشکی که در زمینه ی تولید دارو فعالیت می کنند و هدفشان تثبیت مواد شیمیایی مغز می باشد مفید است.

اگر شما یک لیوان آب داشته باشید که در انتهای آن یک سوراخ قرار دارد و باعث می شود آب از آن خارج شود، آیا منطقی است که لیوان را زیر شیر آب قرار داده تا بتوانید مقدار آب موجود در لیوان را ثابت نگاه دارید؟

همین امر برای افسردگی نیز صادق است، تلاش برای درمان نشانه های بیماری، یعنی اختلال های شیمیایی هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت مگر اینکه ریشه ی مشکل را پیدا کرده و حل کنید.

 

ادامه ی مطلب در:

درمان افسردگی شدید بدون دارو

مبارزه با افسردگی و اضطراب

وقتی برای مدت طولانی در احساس ناراحتی و سرخوردگی به سر می بریم دیگر فراموش می کنیم شادی چه حسی دارد. این بخشی از طبیعت انسان است. هنگامی که برای مدتی طولانی احساس بدی داشته باشیم تمامی احساسات خوبی را که پیش از آن تجربه کرده ایم از یاد برده و تصور می کنیم که این احساسات بد برای همیشه پابرجا خواهد بود.

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی افراد افسرده این است که تصور می کنند این افسردگی هیچ گاه پایان نمی پذیرد. اگر در حال حاضر افسرده هستید باید به خود یادآوری کنید که تمام احساسات بد گذشته ی شما پایان یافته اند و احساسات بدی که هم اکنون درگیر آن هستید نیز از این قاعده مستثنا نیست.

 

ادامه ی مطلب در:

درمان سریع افسردگی

با افسردگی چه کنم

اگر متوجه شوید که افسردگی یک پیام از جانب ضمیر ناخودآگاه می باشد اولین مرحله ی بهبودی را پشت سر گذاشته اید. تصور کنید با وجود احساس درد دستتان را روی جسم داغ نگه دارید. چه اتفاقی می افتد؟ آیا احساس درد از بین می رود؟

قطعا نه! احساس درد شما نه تنها از بین نمی رود بلکه افزایش نیز پیدا می کند. مشابه همین اتفاق برای افسردگی نیز خواهد افتاد. زمانی که به پیام های ارسال شده از جانب ضمیر ناخودآگاهتان پاسخ درستی ندهید افسردگی شما شدید تر می شود.

ادامه ی مطلب در:

در هنگام افسردگی چه کنیم

عوامل مبارزه با افسردگی

افسردگی ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز است اما این عدم تعادل مواد شیمیایی خود ناشی از ناتوانی در مقابله با یک مشکل خاص در زندگی است. افسردگی پیامی است از جانب ذهنتان تا به شما نشان دهد که دیگر امیدی نیست. برای اینکه افسردگی را از بین ببرید باید امید را به زندگی بازگردانید و کاری انجام دهید که پاسخ مناسبی به هشدارهای ضمیر ناخودآگاهتان باشد.

ادامه ی مطلب در:

علائم هشدار دهنده افسردگی

مبارزه با افسردگی و تنبلی

اکثر انسان های افسرده مشکلاتی دارند که در اعماق ضمیر ناخودآگاهشان دفن شده و به نظر می رسد راه حلی برای آن ها نیست. ذهنتان تلاش می کند با مشغول نگه داشتن شما باعث مشکلات مهم زندگی را فراموش کنید.

اشکال این روش آنجاست که با افسردگی خفیف به زندگی خود ادامه می دهید و نمی توانید متوجه دلیل آن شوید.

ادامه ی مطلب در:

درمان افسردگی خفیف

مطالب مرتبط:

درمان افسردگی بعد از طلاق

راههای شاد زیستن در زندگی

افسردگی به دلیل ازدواج نکردن

آرامش زندگی در چیست

درمان افسردگی چیست

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
افسردگی

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.