no-img
نوین اطلس

اعتیاد به رابطه عاطفی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

اعتیاد به رابطه عاطفی
zip
تیر ۱۱, ۱۳۹۷

اعتیاد به رابطه عاطفی


موضوعات: اعتیاد به رابطه رمانتیک، ترک اعتیاد عاطفی، اعتیاد عاطفی چیست، ترک اعتیاد به عشق، درمان اعتیاد به عشق

اعتیاد به رابطه رمانتیک

همانطور که معتادین به مواد مخدر برای فرار از حالات بد و احساسات ناخوشایند و غیر قابل تحمل خود به مواد مخدر نیاز دارند بسیاری از مردم نیز برای تاب آوردن در برابر احساسات و مشکلات غیر قابل تحمل خود به هنگام تنهایی و خارج از رابطه ی رمانتیک به عشق روی می آورند.

معتادان به عشق و رابطه ی رمانتیک معمولا زندگی آشفته و بی سر و سامانی دارند و این موضوع باعث می شود همیشه در معرض احساسات بد و ناخوشایند قرار داشته باشند. در نتیجه همیشه در پی راهی برای از بین بردن درد ها و زخم های احساسی خود بوده و همانطور که می توانید حدس بزنید رابطه ی عاطفی را برای درمان زخم هایشان انتخاب می کنند.

ادامه ی مطلب در:

اعتیاد به رابطه ی رمانتیک

ترک اعتیاد عاطفی

اعتیاد به عشق تنها باعث ایجاد احساسات ناخوشایند بعد از جدایی نمی شود بلکه می تواند آینده و دوام رابطه ای را که اکنون در آن هستید نیز تهدید کند.

اولین گام در مقابله با اعتیاد عاطفی این است که متوجه شوید شما یک معتاد به عشق هستید. برای اینکه بتوانید از اعتیاد عاطفی رهایی پیدا کنید لازم است دلایلی را که پشت این مسئله قرار دارد پیدا کرده و آن ها را از بین ببرید.

ادامه ی مطلب در:

ترک اعتیاد به عشق

اعتیاد عاطفی چیست

اعتیاد به عشق زمانی رخ می دهد که شما نتوانید بدون حمایت یک شریک دلدادگی یا بدون وجود شخصی که عاشق شما است زندگی کنید. به عبارت دیگر اعتیاد به عشق در شرایطی ایجاد می شود که شما نتوانید کارهایتان را به تنهایی انجام دهید. اگر شما به عشق اعتیاد داشته باشید و از آن محروم شوید همیشه یک احساس کسالت یا احساسی منفی را تجربه خواهید کرد تا وقتی که شخصی پیدا شود و زندگی شما را سرشار از خوشحالی کند.

ادامه ی مطلب در:

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق

ترک اعتیاد به عشق

مشکل بزرگ اعتیاد عاطفی این است که فرد آن را به چشم یک عادت خطرناک نمی بیند زیرا در نگاه اول ضررهای آن مانند اعتیاد به مواد مخدر واضح و مشهود نیست. این در حالی است که  با مطالعه ی بشتر متوجه می شوید در بعضی موارد اعتیاد به عشق می تواند از اعتیاد به دارو و مواد مخدر خطرناک تر باشد.

ادامه ی مطلب در:

نشانه های اعتیاد به عشق

درمان اعتیاد به عشق

رویاپردازی و فکر کردن در مورد او. ممکن است بعضی وقت ها کنترل افکار خارج از اختیار شما باشد اما حداقل می توانید تا حدودی افکارتان را سر و سامان دهید.
مرور هدیه ها، عکس ها و خاطرات.
امید به بازگشت عشق از دست رفته تان به رابطه. تا زمانی که امید را از بین نبرید جدایی را نپذیرفته و در فراموش کردن عشق شکست خواهد خورد.
رفتن به مکان های خاطره انگیز گذشته.
اگر نگاه دقیقی به ریشه ی عشق خود نسبت به او بیندازید متوجه می شوید که دلیل این عشق تنهایی، اعتیاد عاطفی و یا نیاز به جبران کمبود هایتان است. به جای چانه زنی برای بازگشت به رابطه سعی کنید عیب ها و کمبود هایتان را اصلاح کنید و می بینید که احساس بهتری را تجربه کرده و نیازی به عشق از دست رفته تان نخواهید داشت.

ادامه ی مطلب در:

چگونه فراموشش کنم

مطالب مرتبط:

دعا برای از بین بردن وابستگی

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.