no-img
نوین اطلس

راه های مقابله با طلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راه های مقابله با طلاق
zip
تیر ۱۰, ۱۳۹۷

راه های مقابله با طلاق


موضوعات: راه های جلوگیری از طلاق، راههای رهایی از طلاق عاطفی، راه های درمان طلاق عاطفی، راه حل طلاق عاطفی چیست، راهکارهایی برای طلاق عاطفی، راههای مقابله با طلاق عاطفی، درمان طلاق عاطفی زوجین، علاج طلاق عاطفی

راه های جلوگیری از طلاق

علل طلاق در جامعه

طلاق به علت نارضایتی از زندگی مشترک: در این مقاله در مورد نارضایتی از زندگی مشترک و علل آن توضیح می دهم. همچنین بیان می کنم نارضایتی از زندگی مشترک چگونه می تواند منجر به طلاق شود.
اعتیاد عاطفی و طلاق: در این مقاله توضیح می دهم چگونه اعتیاد به عشق می تواند زندگی مشترک شما را نابود کند.
طلاق به علت ارتباطات ضعیف: عدم درک درست از خود و همسرتان نتیجه ای جز طلاق نخواهد داشت.
طلاق و مشکلات مالی: یکی از اصلی ترین و شایع ترین عوامل افزایش طلاق در جامعه مشکلات مالی می باشد.
طلاق به دلیل کمبود اعتماد به نفس: این مقاله در مورد تاثیر طلاق بر اعتماد به نفس شما صحبت نمی کند، بلکه بیان می کند چگونه کمبود اعتماد به نفس می تواند باعث جدایی و طلاق در رابطه و زندگی مشترکتان شود.
آیا او به من خیانت می کند؟ در این مقاله نیز در مورد ارتباط بین خیانت همسر و طلاق صحبت نمی کنم. این مقاله به شما نشان می دهد چگونه متوجه شوید آیا همسرتان به شما خیانت می کند یا نه؟

ادامه ی مطلب در:

دلایل اصلی طلاق

راههای رهایی از طلاق عاطفی

وابستگی به رابطه زمانی اتفاق می افتد که فرد تنها به دلیل برطرف کردن نیازهایش وارد رابطه شود نه عشق به طرف مقابل.

در حال حاضر می توان گفت بسیاری از روابط به دلیل وابستگی عاطفی اتفاق می افتد و عشق در آن ها هیچ دخالتی ندارد. نتیجه ی چنین روابطی نیز شکست عاطفی و طلاق می باشد.

برگردیم به مثال عصا ها. آیا وقتی شکستگی پاهایتان درمان می شود و بهبود پیدا می کند باز هم برای راه رفتن به عصا نیاز دارید؟ البته که نه! عصاها را کنار گذاشته و دیگر حتی به آن فکر هم نمی کنید.

در مورد رابطه بر اساس نیازها نیز همین اتفاق می افتد. وقتی به دلیل فرار از مشکلات و احساسات بد خود وارد رابطه با فردی شوید، به محض اینکه مشکلاتتان حل شود و احساسات بدتان از بین برود دیگر به این رابطه نیازی نخواهید داشت.

ادامه ی مطلب در:

دلایل طلاق: اعتیاد عاطفی

راه های درمان طلاق عاطفی

طلاق یک موضوع پیچیده با دلایل بسیار زیاد است. اگر دلایل طلاق را در اینترنت جستجو کنید با مواردی از قبیل مشکلات مالی، اعتیاد به مواد مخدر و مواردی از این قبیل رو به رو می شوید.

همه ی این موارد دلایل درستی هستند اما یکی از مهم ترین دلایل طلاق که مردم به ندرت از آن آگاهی دارند تاثیر اطرافیان است.

وقتی از تاثیر اطرافیان صحبت می کنم ممکن است تصور کنید منظور من تغییر فکر شما تحت تاثیر آن ها به طلاق است، اما منظور من چیز دیگری است.

منظور من از تاثیر اطرافیان در این مورد تاثیر آن ها در انتخاب اشتباه شریک زندگی تان است.

ادامه ی مطلب در:

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

راه حل طلاق عاطفی چیست

اگر نشانه‌هایی از طلاق عاطفی را در روابط خود می‌بینید و احساس می‌کنید عشق و صمیمیت سابق میان شما و همسرتان وجود ندارد، در این بخش پیشنهاداتی برای شما مطرح شده است:

در گام اول، از خودتان شروع کنید. معمولا افراد قبل از اینکه رفتار خود را بسنجند و به سهم خود در ایجاد مشکل پی ببرند، تقصیرها را به گردن دیگری می‌اندازند. در همه ادیان و معارف نیز به افراد توصیه می‌شود که قبل از بررسی رفتار دیگران و قضاوت کردن آنها، خود را بشناسید و به حساب اعمال خود برسید. اگر فکر می‌کنید حواس همسرتان پرت است و آن‌چنان که باید به خانواده توجه نمی‌کند، سعی کنید منصف باشید و مانند داوری بی‌طرف به نقش خود در ایجاد مشکل نیز بپردازید. شاید کمی سخت باشد اما وقتی عزم‌تان را جزم کردید که محبت و شوروشوق از دست رفته را به زندگی‌تان بازگردانید، باید ازخودگذشتگی به خرج بدهید. در یک زندگی متعادل با روال عادی و طبیعی دو طرف باید به یک میزان نقش داشته باشند، این کاملا درست است اما بحث ما اکنون بر سر شرایط نامتعادل است. پس اگر تصمیم گرفته‌اید در روابط‌تان تغییری ایجاد کنید، باید ازخودگذشتگی کنید، تمام تلاش‌تان را به‌کار بگیرید و اجازه ندهید بنیان خانواده سست شود.

راهکارهایی برای طلاق عاطفی

مهارت گوش دادن فعال را نادیده نگیرید
یک متخصص روانشناسی عمومی بیان کرد:بسیاری از زنان در زندگی مشترک از بی اعتنایی و توجه نکردن شوهرشان در هنگام صحبت کردن شکایت دارند. مردان به جای اینکه به سخنان همسرشان گوش کنند اغلب به دنبال جمع آوری شواهد برای اثبات نظر خودشان هستند. بنابراین گوش دادن مهم ترین مهارت در برقراری ارتباط موثر بین زوجین است که موجب ارتقا صمیمیت بین زن و شوهر می شود.

وی اظهار داشت:زمانی که به صحبت های همسرمان با دقت گوش می کنیم در واقع برایش ارزش و احترام قائل می شویم. همچنین با گوش کردن به صحبت های همسرمان از نیاز و خواسته هایش آگاهی پیدا می کنیم.

این دکتر روانشناسی عمومی در خصوص نحوه صحبت کردن زوجین با یکدیگر عنوان کرد:زن و شوهر باید مودبانه و محترمانه درخواست خود را از یکدیگر مطرح کنند. همچنین پیش از مطرح کردن خواسته هایشان باید از منطقی و معقول بودن درخواستشان اطمینان حاصل کنند. در مواردی که هر یک از زوجین نمی توانند نیازهای طرف مقابل خود را برآورده کنند ابتدا باید نسبت به درخواست، بازخورد مثبت ارائه دهند سپس مخالفت خود را ابراز کنند.

راههای مقابله با طلاق عاطفی

در ارتباطات با همسر باید از تحقیر و توهین (چه کلامی و چه رفتاری) اجتناب کرد. همچنین در برخورد با همسر صداقت نقش مهمی دارد. راستگویی سبب ایجاد اعتماد، صمیمیت و نزدیکی بین زوجین می شود. زن و شوهر باید از نیازهای یکدیگر به خوبی شناخت داشته باشند. از نیازهای اصلی زن این است که همسرش او را دوست داشته باشد و در مقابل، مرد تمایل دارد که در محیط خانه استقلال و قدرت داشته باشد.

درمان طلاق عاطفی زوجین

با توجه به تبعات سنگین و زیان بار پدیده طلاق عاطفی برفرزندان، دو راهکار برای حل و بهبود اینگونه روابط موثر واقع خواهند شد.

ابتدا استفاده از خانواده درمانی که مراجعه کنندگان آن از دو دسته خارج نیستند:گروه اول والدینی هستند که به حل مشکلات خود و ادامه رابطه مشتاقند و گروه دوم والدینی هستند که فقط به علت ترس از گفته‌های مردم و یا آینده فرزندان خود با بی رغبتی به ادامه زندگی مشترک برای حفظ آن تلاش می‌کنند

علاج طلاق عاطفی

مهم ترین نکته ای که توجه به آن می تواند مانع از بروز بسیاری از جدایی های عاطفی شود این است که همسران در شناخت و برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر، ناموفق هستند.

به طور کلی می توان گفت نیازهای اساسی که برای مردان تعریف شده است عبارت است از:

حمایت خانوادگی، تحسین، همراهی در تفریحات و … در مقابل نیازهای اساسی که برای زنان تعریف می شود عبارت است از: محبت، گفت وگو، صداقت و روراستی، حمایت مالی و تعهد خانوادگی.

حال و با توجه به این که تفاوت زیادی در نیاز های مردان و زنان دیده می شود، لذا به وجود آمدن مشکل و سازگاری میان آن ها زیاد تعجب آور نیست.

شاید مردی به راستی به همسرش علاقه داشته باشد و فکر کند که نیازهای همسرش را برآورده کرده است، اما مشکل اینجاست که او تصور می کند نیازهای همسرش مانند نیازهای خودش است و لذا در این مسیر ناکام می ماند. این مطلب درباره زنان نیز صدق می کند.

مطالب مرتبط:

مشاوره طلاق آنلاین

پشیمانی مردان بعد از طلاق

عواقب طلاق برای زنان

باطل کردن طلسم جدایی و طلاق

ازدواج مجدد بعد از طلاق

ارتباط با همسر بعد از طلاق

راه حل طلاق عاطفی

مشاوره مشکلات خانوادگی

مشاوره جلوگیری از طلاق

ابطال طلسم دل سیاهی

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.