no-img
نوین اطلس

درمان شکست عاطفی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان شکست عاطفی
zip
تیر ۱۰, ۱۳۹۷

درمان شکست عاطفی


موضوعات: شکست عشقی در زنان، مشاوره شکست عشقی، شکست عشقی در پسران، بعد از شکست عشقی چه کنیم؟، پذیرش شکست عشقی، مراحل شکست عشقی، شکست عشقی خوردم، مردی که شکست عشقی خورده.

شکست عشقی در زنان

هر چیزی که می بینیم و می شنویم در ضمیر ناخودآگاه ما ذخیره شده و ساختار باورهای ما را تشکیل می دهد. شعرهای عاشقانه، فیلم ها و ترانه های رمانتیک به بخشی از زندگی ما تبدیل می شوند و دیدگاهمان را درباره ی روابط، جدایی ها و آسودگی و آرامش بعد از عبور کردن از عشق های بی هدف و یک طرفه تغییر می دهند.

رسانه ها ضمیر ناخودآگاه افراد را با باورهای جدید درباره ی شکست عشقی و جدایی برنامه ریزی می کنند تا افراد تصور کنند فراموش کردن عشق و شکست عشقی کاری بسیار دشوار و حتی غیر ممکن است درحالی که مطالعات و تحقیقات علم روانشناسی نشان داده است هر کس با دنبال کردن مراحل درست به راحتی می تواند از معشوق خود و رابطه ناسالم و بی هدف عبور کند.

ادامه ی مطلب در :

شکست عشقی در مردان و زنان

مشاوره شکست عشقی

اگر فکر می کنید دلبستگی بیش از حد می توان مانع شادی شما در زندگی باشد و درد و رنج ناشی از عشق را بیهوده می دانید پس این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

بعد از پایان این مقاله می توانید متوجه شوید که شکست عشقی دیگر مانند قبل نمی تواند به شما آسیب برساند، باورهای نادرست و محدود کننده ای که نسبت به رابطه ی عاطفی داشتید از بین می رود و بهبودی خود را خیلی سریع تر از قبل به دست می آورید.

در ابتدا توصیه ی من به شما این است که برای درمان افسردگی شکست عشقی تنها به یک مقاله اکتفا نکنید. حتما به مقاله های معرفی شده در پایان این مقاله مراجعه کنید و با مطالعه ی آن ها در کنار هم خیلی سریع به بهبودی کامل برسید.

ادامه ی مطلب در :

مشاوره شکست عشقی

شکست عشقی در پسران

اگر باورهایتان را اصلاح کنید، عشق واقعی را درک کنید و اجازه ندهید رسانه ها ضمیر ناخودآگاهتان را به شکل مخربی برنامه ریزی کنند به راحتی و در مدت زمان ناچیزی می توانید از عشق های یکطرفه، بی هدف و بی سرانجام و شکست عشقی عبور کرده و آن را فراموش کنید.

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

اگر رابطه ی عاطفی به هر دلیلی به پایان برسد شخص به شدت افسرده شده و زندگی برایش بی معنا می شود. نه به دلیل اینکه شریک عشقی اش فردی بی نقص و فوق العاده بوده تنها به این دلیل که این فرد همه چیز در زندگی شما بوده است.

وقتی همه ی سرگرمی ها، دوستان و لذت هایتان را برای رابطه با معشوق خود از دست بدهید بعد از جدایی خواهید دید هیچ چیز دیگری در زندگی شما وجود ندارد. پس برای مقابله با شکست عشقی هیچ کس را “همه چیز زندگی خود ” قرار ندهید زیرا اگر روزی رابطه تان تمام شود درواقع همه ی زندگی خود را از دست داده اید!

ادامه ی مطلب در:

بعد از شکست عشقی چه کنیم

پذیرش شکست عشقی

بر اساس روانشناسی عشق هر فردی عاشق کسی می شود که با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه او یا درواقع همان الگوی عشق مطابقت و سازگاری نشان دهد.

چیزی که بیشتر افراد نسبت به آن آگاه نیستند این است شخص مورد علاقه کسی نیست که با همه ی معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه مطابقت نشان دهد بلکه اگر فردی با ۷۰ یا ۸۰ درصد معیارهای مود در الگو ی عشق شما سازگار باشد به او علاقه مند خواهید شد.

درواقع هیچ کس منحصر به فرد و متفاوت نیست! اگر عاشق کسی شده اید به این دلیل است که او با ۷۰ درصد معیارهای شما مطابقت نشان داده و اگر شخص دیگری با ۷۵ درصد از معیارهایتان مطابق باشد عاشق او خواهید شد.

ادامه ی مطلب در:

کنار آمدن با جدایی

مراحل شکست عشقی

مرحله ی انکار یا ضربه ی روانی: در این مرحله فرد از پذیرفتن جدایی فرار می کند. مثلا اگر کسی یکی از دوستان نزدیکش را از دست بدهد ممکن است برای مدت در این مرحله گرفتار شود. در بسیاری از موارد افراد خیلی سریع از این مرحله عبور می کنند و جای نگرانی در آن نیست.

مرحله ی عصبانیت: مردم پس از شکست عشقی بعد از عبور از مرحله ی انکار وارد مرحله ی خشم و عصبانیت می شوند. در این مرحله فرد به انتقام فکر می کند اما این مرحله نیز مانند مرحله ی قبل زود گذر بوده و جایی برای نگرانی در آن نیست

ادامه ی مطلب در:

مراحل عبور از شکست عشقی

شکست عشقی خوردم

اگر می خواهید به سرعت از معشوق خود بگذرید و او را فراموش کنید لطفا تمام توصیه های نا معتبر از جمله “خودتان را مشغول کنید”،”قوی باشید” یا “مسافرت کنید” را فراموش کرده وروی روش هایی که در این مقاله گردآوری شده است تمرکز کنید. بنابر توصیه من ۱۰ روش که به شما کمک می کنند به سرعت از کسی که شما را رها کرده است عبور کنید به شرح زیر است:

۱٫امید، به شما بهبودی نمی بخشد: دلیل اصلی موفقیت افراد در کنار آمدن با مرگ عزیزانشان و نا امیدی و شکست افراد در عبور کردن از کسی که رهایشان می کند امید است. ذهن شما هیچ گاه بهبود پیدا نخواهد کرد مگر اینکه اطمینان حاصل کند امیدی به بازگشت وجود ندارد. پس برای اینکه رابطه ی خود را فراموش کنید باید امید تان نیز از بین ببرد. برای بهبودی سریع پس از جدایی نیاز دارید مطمئن شوید که این پایان راه است. بهترین کار برای از بین بردن امید این است که حداقل برای آخرین بار همه ی تلاش خود را جهت بازگرداندن عشق خود و جلوگیری از جدایی انجام دهید

ادامه ی مطلب در:

به سادگی شکست عشقی خود را حل کنید

مردی که شکست عشقی خورده

ترانه ها و فیلم های عاشقانه حاوی پیام های پنهانی و نادرستی هستند که ضمیر ناخودآگاه شما را در مقابل کنار آمدن با جدایی برنامه ریزی کرده و به این باور می رسانند که بهبودی و درمان افسردگی پس از شکست عشقی غیر ممکن است.

خاطرات قدیمی هر لحظه و هر جا به شما حمله ور می شوند. اگر با گوش دادن به ترانه های غمگین یا تماشای فیلم های عاشقانه به این خاطرات دامن بزنید بهبودی پس از جدایی برای شما سخت و غیر ممکن خواهد شد. در مقابل باید تلاش کنید خاطرات گذشته را فراموش کرده و در مقابل آن ها سر خم نکنید.

رسانه ها باورهای محدود کننده ای را در ذهن شما پرورش می دهند؛ باورهایی مانند ” زندگی بدون :معشوق قبلی و رابطه با او کسل کننده و عاری از احساس است”.

ادامه ی مطلب در:

موانع درمان شکست عشقی

مطالب مرتبط:

درمان دلشکستگی

بعد از شکست عشقی چه کنیم؟

چگونه عشقم را برگردانم

کنار آمدن با جدایی

مشاوره شکست عشقی

نمی توانم فراموشش کنم

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.