no-img
نوین اطلس

چگونه ابراز احساسات کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه ابراز احساسات کنیم
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
تیر ۳, ۱۳۹۷

چگونه ابراز احساسات کنیم


موضوعات: چگونه به پسر ابراز علاقه کنیم، چگونه احساسات خود را بیان کنیم، جملات ابراز احساسات، بیان احساسات عاشقانه، چگونه احساساتمان را بیان کنیم، راه های ابراز علاقه، ابراز احساسات زن به مرد، راه های ابراز عشق به مردان

چگونه به پسر ابراز علاقه کنیم

وقتی قرار می گذارم می خواهم او را ببینیم نه اینکه برایش فیلم بازی کنم اگر کسی قرار است مرد زندگیتان شود همه قرار ها از اهمیت برخوردار است. به تماشای فیلم بروید با هم قدم بزنید از دوستتان در مورد مسائلی که به آنها علاقمند است سوال کنید. اگر هم علاقه ای به این کار ندارید بگذارید او علاقه داشته باشد. شما به کارهای خود بپردازید. دوست ندارم همیشه با دخترها به بهترین نحو رفتار کنم خودتان باشید تا او هم خودش باشد. فراموش کنید او دوست دارد شما چه باشید، فقط خودتان باشید. بگذارید بعضی از اوقات بدون آرایش شما را ببینید . به این ترتیب او هم در کنارتان راحت تر خواهد بود.

چگونه احساسات خود را بیان کنیم

اگر تا دیروز فکر می کردید این کارها دخترانه است و لوس بازی به حساب می آید، اگر همه چیزهای خوب و بد را می ریختید توی خودتان و دم نمی زدید. حالا جان هر کسی دوست دارید بی خیال این افکار پوسیده شوید و این حرف ها را بگذارید کنار! اگر به دیگرانی که با شما زندگی می کنند رحم نمی کنید به روح و روان خودتان رحم کنید که زیر این فشارهای روانی دارد له می شود! برای این که از امروز بتوانید این احساسات درونی را بیان کنید چند راهکار پیشنهادی داریم که بد نیست آن ها را امتحان کنید.

● تصورات ذهنی تان را اصلاح کنید

فکر نکنید چون مادرتان می داند شما دوستش دارید پس لزومی برای ابراز احساسات وجود ندارد! همه ما باید بدانیم که یک رابطه عاطفی کلی بین همه مادر و فرزندها وجود دارد. اما خیلی کم می توانیم به میزان و استحکام این رابطه پی ببریم، بنابراین بیان آن، هم دل های شما را به هم نزدیک خواهد کرد و هم دوستی تان را قوی تر از پیش می کند. ابراز محبت و عاطفه رابطه ها را محکم می کند و اجازه نمی دهد اتفاق های کوچک، محبت شما را کم رنگ کند. بنابراین این گونه تصورات ذهنی که چون مثلا با مادرتان می روید خرید پس دوستش دارید یا چون دارید صبح تا شب کار می کنید همسرتان خودش می فهمد که دوستش دارید را بگذارید کنار و خودتان را از محبت هم محروم نکنید.

جملات ابراز احساسات

عشق یعنی مرا جغرافیا در کار نباشد
تو را تاریخ در کار نباشد
یعنی تو با صدایم سخن گویی
با چشمانم ببینی
و جهان را با انگشتانم کشف کنی
مرا ندید بدید دوست بدار
بنشین روبرویم
مات مات
و بگو
پلک نباید زد وقت تماشایت
حیفی
قدم به هر سمت برداشتم
جلوتر از من باش
دست به هر چیز بردم بگو شما چرا؟(همچنین نگاه کنید به با چه کلماتی ابراز علاقه کنیم)

بیان احساسات عاشقانه

_ وقتی هزار بار به یک‌ نفر بگویید که دوستش دارید، بعد از مدتی، تاثیر خودش را از دست می‌دهد

پس آدمی باشید که حواسش به قلبش هست و بی‌جهت به کسی نمی‌گوید :«دوستت دارم». زمانش که برسد، آنقدر خاطره خوب و ویژگی‌های دوست‌داشتنی در آدم مقابل پیدا می‌کنید که موقع گفتن این جمله دوست‌داشتنی و خوشایند، حرف‌های جذاب و دوست‌داشتنی‌ای در کنار این «دوستت دارم»، از شما می‌شنود.

_ وقتی عاشق کسی می‌شوید و می‌خواهید این عشق را با او به اشتراک بگذارید، به چشم‌هایش نگاه کنید

جمله « دوستت دارم » را اگر زمانی که با او چشم در چشم هستید، به زبانتان بیاید، عمق نگاه، به اندازه همان کلمات، کار خودش را می‌کند.

چگونه احساساتمان را بیان کنیم

کلمات بیشتری برای بیان‌ احساسات یاد بگیرید
شما برای ابراز احساسات به کلمات نیاز دارید و بیان اینکه چه احساسی دارید بدون دانستن کلمات مناسب کار سختی‌ است. سعی کنید برای هر نوع احساس و با هر شدتی، کلمه‌ی مناسب را اگر بلد نیستید حتما یاد بگیرید. ابراز احساسات درست، به کلمات درست احتیاج دارد.

سعی کنید تا حد امکان کلماتی که احساسات شما را به معنای واقعی بیان می‌کنند یاد بگیرید. اگر دایره‌ی لغات‌تان را افزایش بدهید، مثلا به جای کلمه‌ی «خوب» که معنایی خیلی کلی دارد، کلماتی مثل: دوست‌داشتنی یا وجد‌آور، هرکدام را در زمان مناسب خودش استفاده کنید. یا در مقابل به جای به‌کار بردن کلمه‌ی «بد» از کلماتی مثل: رنج‌آور یا دلسرد کننده، هر کدام که مناسب بود، استفاده کنید.

علت احساسی را که دارید، از خودتان بپرسید

چیزی که می‌خواهم به شما بگویم، شبیه یک بازی فکری است و شاید خیلی از اوقات، هم برای‌تان جالب باشد و هم به دردتان بخورد. من اسمش را گذاشته‌ام بازی «چراها». این بازی کمک می‌کند شما به خودتان نزدیک‌تر شوید پس حتی اگر مثالی که برای‌تان انتخاب کرده‌ام درباره‌ی یک حس بد باشد قبول کنید باز هم این بازی به‌درد بخور است. شما یک سری «چرا» می‌پرسید و این چراها در واقع سرنخ شما برای رسیدن به احساس اصلی‌تان است.

الان حس می‌کنم باید گریه کنم. چرا؟ چون از دست رئیسم عصبانی هستم. چرا؟ چون او مرا درباره‌ی یک ایراد کاری متهم کرده‌ است. چرا؟ چون دیوار من از همه کوتاه‌تر است. چرا؟ چون همیشه سکوت می‌کنم. چرا؟ چون نمی‌توانم از خودم دفاع کنم. چرا؟ چون… در تمام موارد با این چراها می‌توانید مسائل را موشکافی و احساسات‌تان را پیدا کنید.

احساسات پیچیده را تجزیه‌ و تحلیل کنید
خیلی از اوقات چند حس با هم به ما هجوم می‌آورند و مهم است که بتوانیم این احساسات را از هم تفکیک کنیم. در این‌صورت راحت‌تر می‌شود عملکرد هر احساس را در جای خودش متوجه شد. کسی را به تازگی از دست می‌دهیم، او مدتی با یک بیماری مهلک دست و پنجه نرم کرده است و حالا… چه احساسی دارید؟ به خاطر از دست دادن او ناراحتید و برای اینکه دیگر درد نمی‌کشد خوشحال و راضی هستید. دو حس متضاد و با هم؛ که اگر نتوانیم آنها را تفکیک کنیم با خودمان دچار مشکل می‌شویم.

راه های ابراز علاقه

۱. با احترام صحبت کنید. باعث نشوید احساس کم اهمیت بودن کند.

۲. به او گوش دهید. نه تنها به کلماتی که به زبان می‌آورد بلکه به احساساتی که سعی در بیان آنها دارد.

۳. از او تعریف کنید. دقیق باشید، تا بداند واقعا به آن‌چه می‌گویید ایمان دارید.

۴. سعی کنید به چیزهایی که از آن‌ها لذت می‌برد بها دهید. به آشپزی علاقه دارد؟ به او کمک کنید! به ورزش علاقه دارد؟ با او ورزش کنید! به هنر علاقه دارد؟ با او به تماشا بنشینید!

۵. نظر او را پیش از تصمیم‌گیری در نظر بگیرید. از او نظرخواهی کنید و صادقانه آن را درنظر بگیرید.

۶. بخشنده باشید. هیچ راهی برای نشان دادن عشق بهتر از به سادگی بخشیدن و فراموش کردن نیست. کینه‌ورزیدن رابطه‌تان را بهبود نمی‌بخشد.

ابراز احساسات زن به مرد

۱) احترام

موثرترین روش برای این که مردی احساس کند همسرش او را دوست ندارد، بی احترامی به او، به خصوص بی حرمتی در جمع، می باشد. اگر نمی خواهید به همسرتان اهمیت بدهید و حس دوست داشتن را در او بوجود آورید، او را در مقابل دیگران مورد تمسخر قرار نداده، با او مخالفت نکنید و جواب او را ندهید. انجام این کارها هنگامی که با هم تنها هستید مشکل عمده ای ایجاد نمی کند (البته به شما توصیه می کنیم از این روشها استفاده نکنید و راههای بهتری برای بیان پیام خود بیایند)، اما در جمع دیگران با این که به خوبی قادر به سیلی زدن به صورت او هستید، اما انجام چنین کاری او را دلسرد خواهد کرد.

۲) تحسین و تمجید

این مورد به نوعی به مورد اول مربوط است، اما از دیدگاهی دیگر. احترام گذاشتن بیشتر در مورد پرهیز از بی حرمتی نسبت به آشکار جلوه دادن احترام است. یعنی بیشتر سعی کنید تا به یکدیگر بی احترامی نکنید. از سوی دیگر، می توانید با رفتار و گفتار خود، آنچه را که در مورد او می پسندید به روشنی بیان کنید و از او تعریف کنید. به این کار زبان بدن می گویند. به طور مثال، وقتی از ظاهر او خوشتان می آید، نگاهی با افتخار به او بیندازید، یا می توانید با یک جمله زیبا به او بگویید که شوخ طبعی او را بسیار دوست دارید. همواره باید اطمینان داشته باشید که کاری که انجام می دهید مطابق با شرایط باشد. به طور نمونه، بیان دوست داشتن طبع شوخ او در هنگام حضور شما در مراسم ترحیم پدرش، مطمئنا ایده خوبی نیست.

همچنین شما باید متنوع عمل کنید. یافتن نکات تازه و کوچک یا چیزهایی که کمتر استفاده شده اند، برای بیان عشق خود بر مبنای قاعده ای منصفانه، امری پسندیده و کاربردی است. وقتی او کاری انجام می دهد که شما آن را می پسندید، بی درنگ به او بگویید. مثلا وقتی برمی گردد و درب ماشین را برای شما باز می کند و شما خوشتان می آید، به او بگویید. شنیدن مکرر جملات مشابه، باعث می شود تا قدرت اولیه آن از دست برود. زمانی که او حقیقتا شما را باور نکند، به این فکر می افتد که شما با گفتن این مسائل تنها می خواهید او را تحت تأثیر قرار دهید.

راه های ابراز عشق به مردان

کارهایی را با هم انجام دهید

می توانید با هم دکور خانه را عوض کنید، باغچه درست کنید، برای شام بیرون بروید، مسافرت بروید. این کار باعث گرم شدن رابطه تان و همچنین دلگرمی همسرتان خواهد شد. به او هدیه بدهید، سورپرایز کردن یک عنصر مهم در ازدواج است، آن را فراموش نکنید.

یک گفتگوی جدی داشته باشید. (این مورد مهم نیست، می توانید آن را انجام دهید یا ندهید.)

و ابراز محبت به شوهر و ابراز عشق به شوهر و ابراز علاقه شوهر به زن و ابراز علاقه به همسر و ابراز علاقه به همسر بعد از ازدواج و پیامک ابراز علاقه به همسر و راههای ابراز علاقه به شوهر و روش ابراز علاقه به شوهر

مطالب مرتبط:

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد

پیامک عاشقانه به همسر

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.