no-img
نوین اطلس

فراموش کردن عشق یک طرفه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

فراموش کردن عشق یک طرفه
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

فراموش کردن عشق یک طرفه


فراموش کردن عشق یک طرفه عنوان این مقاله از نوین اطلس است. اما چرا به این موضوع می خواهیم بپردازیم؟

متاسفانه برخی افراد گرفتار عشق یک طرفه ای می شوند که به غیر از عذاب و حسرت برایشان دستاوردی ندارد. این عشق یک طرفه می تواند حالات مختلفی داشته باشد. مثل زمانی که فرد عاشق یک سلبریتی معروف شده و این یک عشق یک طرفه است یا زمانیکه فرد به شخصی متاهل علاقمند می شود و یا موارد مختلف دیگر.

در هر صورت وقتی عشق یک طرفه است، اگر فرد مقابل قابل دسترسی باشد می توان برای تبدیل این عشق به حالت دو طرفه تلاش کرد. اما در مواردی فراموش کردن این عشق بهترین گزینه است.

نشانه های عشق یک طرفه

قبل از آنکه بخواهیم در مورد فراموش کردن عشق یک طرفه صحبت کنیم بهتر است به نشانه های وجود چنین عشقی اشاره کنیم. نشانه هایی که اگر در رابطه تان چند مورد از آن ها را مشاهده کردید می توانید به یک طرفه بودن عشقتان پی ببرید.

  • صمیمیت بین شما از بین رفته است

صمیمیت عامل مهم و تأثیرگذار در یک رابطه‌ی هماهنگ است. شوروشوقی که در ابتدای یک رابطه‌ وجود دارد طبیعتا پس از مدتی رنگ‌ و بوی خود را از دست می‌دهد، اما از بین رفتن صمیمیت در رابطه نشانه‌ی خطرناکی است. یکی از نشانه های عشق یک طرفه این است که شریک عاطفی تان صمیمیت نسبت به شما را از دست داده و سرد شده است.

  • برای آینده برنامه ای ندارد

کسانی که در یک رابطه سالم هستند مایلند برنامه‌هایشان را با شریک عاطفی‌شان در میان بگذارند. این موضوع خصوصا در سال اول رابطه شدت بیشتری دارد. موضوعات بحث می‌تواند متنوع باشد مثلا اینکه قرار است کجا زندگی کنید؛ در شهر یا در جای خلوت و آرامی در خارج از شهر؟ و موارد مشابه. اگر عشقتان تمایل ندارد درباره‌ی آینده‌ی مشترک با دیگری صحبت کند، احتمالا عشق شما به او یک طرفه است و باید رهایی از عشق یک طرفه باشید.

  • خلق‌ و‌ خوی خشن پیدا کردن

در زندگی همه‌ی ما شرایط سختی اتفاق می‌افتد که ما را تحت فشار استرس یا تنش قرار می‌دهد. به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که همیشه خلق‌و‌خوی ثابتی دارد، اما اگر دفعات این نوسان زیاد است یا اطمینان دارید که دلیل آن استرس و فشارهای کاری نیست، باید آن را جدی بگیرید. یکی از نشانه های عشق یک طرفه خلق و خوی خشن طولانی و بی دلیل است.

  • شما را به دوستان و خانواده اش معرفی نمی کند

اگر مدت‌هاست در رابطه هستید و شریک‌عاطفی‌تان چندان علاقه‌ای ندارد که شما را به دوستان صمیمی‌اش معرفی کند، می‌توانید آن را نشانه‌‌ای منفی درنظر بگیرید. اگر او در مورد شما جدی است، نباید در این مورد تردید نشان بدهد. آیا دائم می‌گوید آمادگی این کار را ندارد و حس می‌کنید برای این کار بهانه می‌تراشد!؟ احتمالا در این شرایط شما نمی‌خواهید با حقیقت مواجه شوید. زیرا به‌نظر می‌رسد آن‌ قدرها هم که فکر می‌کنید در دل او جای ندارید! و اینجاست که با خود می گویید من عشقم را دوستش دارم چرا اون دوستم نداره؟؟

رهایی از عشق یک طرفه

  1. باید قبول کنید فراموش کردن عشق یک طرفه فردی که انسان به او علاقه دارد و دائم یاد او در ذهنش تداعی می شود، کاری سخت و دشوار است. انسان مثل کامپیوتر یا آدم آهنی نیست که با تغییر یک برنامه، رفتارش تغییر کند. انسان موجودی است پر از عواطف و احساسات و همین احساسات و عواطف هستند که گاهی اوقات او را در تصمیم گیری ها و اجرای برنامه هایش با مشکل مواجه می سازند. بسیاری از اوقات فرد از لحاظ عقلی و منطقی به تصمیمی می رسد، ولی به راحتی نمی تواند آن تصمیم را عملی کند. ولی مطمئن باشید که این کار شدنی است و هرگز غیر ممکن نیست. گمان نکنید که در صورت فراموشی این عشق یک طرفه دنیا به آخر می رسد. طبیعتا در مدتی هم که او را فراموش کنید کاملا بر خودتان و فکر و ذهنتان مسلط می‌شوید و بهتر می ‌توانید در مورد آینده تان تصمیم بگیرید. البته انجام کارهای مهم و بزرگ بدون تحمل سختی‌ها و مشکلات امکان ‌پذیر نیست.
  2. فراموشی فردی که به او علاقه داشته اید و دائما فکر و ذکرتان یاد او بوده است، نیاز به زمان دارد. نباید از خودتان انتظار داشته باشید به راحتی بتوانید این عشق یک طرفه را از صفحه ذهنتان پاک کنید. پس عجله نکنید و مأیوس هم نشوید. بر خودتان مسلط باشید و باور داشته باشید که با توکل بر خدا می توانید این راه را طی کنید.
  3. به خودتان تلقین کنید که من می ‌توانم راهی را که انتخاب کرده‌ام بپیمایم.
  4. تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.
  5. به خود تلقین کنید که من نباید به فردی که احتمالا هیچ تمایلی به ازدواج با من ندارد، علاقه داشته باشم.
  6. به خود تلقین کنید که چرا من باید علاقه و انرژی عاطفی خودم را روی فردی هزینه کنم که با من ازدواج نخواهد کرد، من باید این علاقه ها و عواطف را برای زندگی آینده خود حفظ کنم.

فراموش کردن عشق اول

  • قطع تماس فیزیکی

شما هیچوقت نمی توانید یک نفر را که بعضی وقتا یا هر روز می بینید، فراموش کنید. همچنین شنیدن فعالیت های آن نیز باعث می شود آن را نتوانید فراموش کنید پس سعی کنید که دیگر او را بعد از قطع رابطه خود نبینید.

  • حذف کردن شخص از زندگی مجازی

برای فراموش کردن عشق اول اگر هنوز شماره شخص مورد نظر خود را دارید آن را پاک کنید یا اگر جزو دوستان مجازی شما هست، دیگر قطع رابطه کنید.

  • فکر انتقام را از سر بیرون کنید

همیشه بعد از خارج شدن از یک رابطه به این فکر می کنید چگونه می شود از او انتقام گرفت که بعدا احساس پشیمانی کند. بهتر این است هیچوقت فکر انتقام گرفتن نباشید زیرا باعث می شود که خودتان اذیت شوید.

  • فیلم ها و ترانه های غمگین را فراموش کنید

برای فراموش کردن عشق اول به آهنگ های غمگین و عاشقانه گوش نکرده و از فیلم هایی که ژانر درام و عاشقانه دارند دوری کنید. چرا که این فیلم و ترانه ها روند فراموش کردن عشق یک طرفه را به تعویق می اندازند.

  • او را ببخشید و فراموش کنید

احتمالا خیلی این فرد را دوست داشته‌ اید و شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی ‌بینید. فراموش کردن عشق، سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید. سعی کنید خوش ‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. او را ببخشید و فراموش کنید زیرا افراد زیادی در دنیا هستند که می توانید عاشقشان باشید.

مطالب مرتبط:

۱۱ نشانه عشق یک طرفه

دعا برای از بین بردن وابستگی

دعا برای از بین بردن علاقه

عشقم ازدواج کرد

عشق های نوجوانی

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.