no-img
نوین اطلس

دلیل بی محلی دیگران


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلیل بی محلی دیگران
امتیاز 5.00 ( 3 رای )
zip
خرداد ۲۹, ۱۳۹۷

دلیل بی محلی دیگران


افراد دارای روحیات و شخصیتهای متفاوتی هستن وشما نمی توانید افراد را تغییر دهید. گاهی کم حرفی و تو داری یکی از ویژگی های شخصیتی افراد است و قصد بی محلی به شما را ندارند. زیاد حساس نباشید. مثبت نگر باشید اما اگر علت رفتارشان مسئله ی دیگری است به دو نکته توجه کنید:

نکته اول: توجه داشته باشید که تجربه نشان داده است بین افراد مختلف به خاطر عدم آشنایی از روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. اختلاف در ابتدای روابط بین افراد که دارای خانواده های مختلف و روحیات متفاوت هستند زیاد دور از انتظار نبوده و مشکل مهمی نیست به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا دوستی و روابط با دیگران اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان خراب شدن شدن دارد.

نکته دوم: زندگی کردن یک هنر است و این هنر را باید به تدریج آموخت و مهارت های لازم را باید از افراد با تجربه یاد گرفت وگرنه در برخورد با افراد مختلف دچار مشکل می شویم . بنابراین برای پیشگیری از این گونه مشکلات باید هنر زندگی کردن را آموخت. باید نحوه برخورد با افراد مختلف را در مواقع گوناگون یاد گرفت.

دلیل بی محلی دیگران نسبت به ما چیست؟

افراد به دو دلیل ممکن است به شما بی محلی کنند:

دلیل اول: بسیاری از ما بارها در این موقعیت‌ها قرارگرفته‌ایم و شروع به سرزنش دیگران کرده‌ایم که چرا قدر ما را نمی‌دانند و آنگونه که سزاوار ماست، با ما رفتار نمی‌کنند؟

اما بهتر است بدانید مردم با شما آنگونه رفتار می‌کنند که شما از آنها می‌خواهید! بنابراین اگر حس می‌کنید دیگران به شما بی محلی می کنند و رفتار درستی با شما ندارند، نگاهی به رفتار خود بیندازید و از خود بپرسید چرا به دیگران اجازه داده‌اید که با شما چنین رفتاری بکنند ولی اگر هم بخواهید دائم افراد دیگر را مقصر بدانید و خودتان را تغییر ندهید، با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوید و خودتان را درمانده و ناتوان احساس می‌کنید.

هنگامی که به دیگران نشان می‌دهید چه چیزی برایتان قابل تحمل است، به آنها می‌گویید رفتارشان باید با شما چگونه باشد. اگر رفتاری را برای مدتی طولانی تحمل کنید این پیام را به طرف مقابل خود می‌دهید که پذیرای آن رفتار هستید.

شما چه از خود ناتوانی نشان داده‌ باشید، چه سکوت کرده باشید یا هر رفتار دیگری غیر از داشتن قاطعیت و صداقت، معنی آن این است که به طرف مقابلتان نشان داده‌اید که گرچه از رفتار او دل خوشی ندارید اما آن را تحمل خواهید کرد و از آن هم مهم‌تر اینکه اجازه می‌دهید از عواطف و احساسات شما سوء استفاده شود. پس اگر واقعا خواهان رفتاری صحیح و شایسته خود از دیگران هستید، نترسید! قاطعیت داشته باشید البته ابتدا ممکن است دیگران خیلی تعجب کنند و انتظار اینگونه رفتارها را از شما نداشته باشند. اما آنها هم کم‌کم متوجه می‌شوند که چگونه با شما رفتار کنند.

رفتار صحیح و قاطعانه، تنها چیزی است که می‌توانید به وسیله آن به دیگران بفهمانید که نمی‌توانند هرطور بخواهند با شما رفتار کنند.

اگر از دیگران انتظار دارید با شما طوری رفتار کنند که خودتان به آنها آموخته‌اید و در رفتار خود به آنها نشان داده‌اید، باید بدانید این کار بدون داشتن قاطعیت، امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید رفتار قاطعانه‌ای داشته باشید و خیلی محکم و قاطع نظر خود را بیان کنید. مثلا برای اجتناب از بحث‌هایی که از آن لذت نمی‌برید، بهتر است به طور کلی از شرکت در مباحثه خودداری کنید و خیلی قاطع بگویید که کارهای واجب‌تری دارید و حاضر نیستید وارد بحثی شوید که به موضوع آن علاقه‌ای ندارید. اگر با شما بدرفتاری شده به این خاطر است که خودتان به دیگران یاد داده‌اید تا با شما اینگونه رفتار کنند؛ نه اینکه آنها مایل به سوء‌استفاده از شما بوده‌اند.

دلیل دوم: گاهی ممکن است با خود فکر کنید چرا همه ی افراد شما را نادیده می گیرند؟ اکنون یک سوال پیش می آید: منظور شما از همه ی افراد چیست؟ آیا تعریف مشخصی برای کلمه ی “همه افراد” دارید؟

بدون اینکه بدانید همه ی افراد برای شما ممکن است از نظر تعدادی بسیار محدود و حتی چند نفر باشند. اما چرا شما آن ها را همه ی افراد می دانید؟ به سه دلیل:

  1. بیشتر مواقع آن ها را می بینید
  2. به آن ها اهمیت می دهید
  3. کمتر در کنار افرادی هستید که به شما توجه می کنند

اگر می خواهید همه ی افراد جامعه شما را دوست داشته باشند باید زمانتان را با همه ی آن ها تقسیم کنید.

باید با افرادی که به شما توجه می کنند وقت بیشتری صرف کنید، حتی اگر به آن ها علاقه مند نیستید. هم چنین لازم است از افرادی که به شما توجه نمی کنند دوری کنید، حتی اگر آن ها برای شما مهم هستند.

وقتی شما کاری را انجام می دهید که دیگران شجاعت انجام آن را ندارند توسط آن ها مورد تمسخر قرار گرفته و یا در بهترین حالت شما را نادیده می گیرند. به همین دلیل است که بسیاری از ایده های جدید معمولا توسط دوستان و اطرافیان نادیده گرفته می شود و آن را نمی پذیزند.

 

چگونه بی تفاوت شویم

  • با آدم‌های جدید ملاقات کنید

سعی کنید با آدم‌های جدید ملاقات کنید به خصوص کسانی که با شما متفاوت هستند. این کار نه تنها باعث آشنایی شما با فرهنگ ‌ها و راه‌ های متفاوت انجام کارها می‌ شود بلکه می توانید نسبت به بی محلی دیگران بی تفاوت بوده و دیگر برایتان مهم نباشد.

  • توجه طلب نباشید

بی تفاوتی به معنای آن است که شما شادی و امنیت را از درون خودتان دریافت می‌کنید و برای تائید گرفتن از دیگران نیاز به جلب توجه ندارید. افراد بی تفاوت زمان خود را صرف توجه ‌طلبی با شکایت از دنیا، غیبت از دیگران یا رفتارهای نمایشی نمی‌کنند، به جای آن اجازه می‌ دهند که اعمال و رفتارشان درباره‌ی آنها سخن بگوید. مهم است بدانید که توجهات زودگذر ماندگار نیستند؛ آنچه به یادها می‌ماند شخصیت قوی شماست.

  • آرامش خود را حفظ کنید

آرامش باعث پیشرفت شما می‌شود، زیرا در چنین حالتی است که می‌توانید تمرکز و تفکر کنید و در نهایت تصمیمی که به بهترین شکل منافع شما را تامین کند بگیرید. آرامش، بدون شک یکی از صفات بارز افرادی با شخصیت قوی و بی تفاوت نسبت به دیگران است است. وقتی خودتان، افکار و احساسا‌ت تان را به شیوه‌ای آرام و صمیمی ابراز کنید، به طور حتم شخصیت شما برای اطرافیان خوشایند به نظر خواهد رسید.

  • اعتماد به نفس داشته باشید

افراد با اعتماد به نفس بسیار جذاب و قدرتمند هستند. وقتی به پتانسیل‌های خودتان ایمان داشته باشید، به دیگران القا می‌کنید که همین‌طور درباره‌ی شما فکر کنند. اعتماد به نفس در زندگی به دست ما ساخته می‌شود، برای داشتن شخصیت قوی باید یاد بگیریم روی اعتماد به نفس خود کار کنیم به علاوه‌ی اینکه به خودمان احترام بگذاریم و خود را دوست داشته باشیم. در گذر سال‌های زندگی موقعیت‌های فراوانی پیش می‌آید که عزت نفس ما را هدف می‌گیرند، اما این به خودمان بستگی دارد که از میان این موانع عبور کنیم و شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.