no-img
نوین اطلس

تشخیص عشق از هوس


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تشخیص عشق از هوس
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
خرداد ۲۱, ۱۳۹۷

تشخیص عشق از هوس


موضوعات: تفاوت عشق و هوس در پسران؟ نشانه های هوس، تفاوت عشق و هوس در مردان، عشق واقعی یک مرد، تبدیل هوس به عشق، عشق بدون هوس، تست روانشناسی عشق یا هوس.

تفاوت عشق و هوس در پسران؟

عشق واقعی چیست؟
عشق با بدبینی و سوء ظن همراه نیست. عشق یک اعتماد است. پس از شناخت رفتار، گفتار و احساسات معشوق و به جهت یک آگاهی عمیق به وجود می آید. لذا ابتدا اعتماد به وجود می آید و بعد عشق منعقد می شود.

عمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق حالت ها و لذت های خودش مهم نیست بلکه تنها به دنبال تامین خواست معشوق است.

هوس چیست؟
احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می شود چراکه به شدت فرد را جذب می کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

نشانه های هوس

۱- حسادت و حس تملک:

نسبت به دوستان و خانواده و همکاران شما حسود می شود و سعی می کند شما را از آنها جدا کند. زن و فرزندان خود را جزء دارایی های خود می بیند نه انسان هایی مستقل. بی دلیل شما را به خیانت و ارتباط با مردهای دیگر متهم می کند. همیشه به روش بازجویی می پرسد کجا و با کی بوده اید.
۲- کنترل:

می خواهد همه زمان شما مال او و مرکز توجه شما باشد. همه هزینه ها، ماشین و فعالیت هایی که در آن شرکت می کنید تحت کنترل اوست. اگر زن علائمی از استقلال و قدرت از خود نشان دهد عصبانی می شود.
۳- برتری:

همیشه حق با اوست، همیشه او باید برنده باشد و همیشه همه ریاست ها با اوست. همیشه اعمالش را توجیه می کند تا بتواند با متهم کردن شما یا کسان دیگر حق را به جانب خود دهد. مردی که سوءاستفاده کلامی می کند با شما بد حرف زده و دشنام می دهد تا احساس بهتری به او دست دهد. هدف چنین مردی این است که شما احساس ضعف کنید تا خودش بتواند احساس قدرت کند. این افراد معمولاً احساس ناامنی می کنند و فقط این قدرت است که به باعث می شود حس بهتری داشته باشند.
۴- حقه:

به شما می گوید احمق یا نادان تا تقصیر گردن شما بیفتد. سعی می کند طوری رفتار کند که فکر کنید تقصیر شما است که او دچار این مشکل شده است. ننه من غریبم در می آورد که دلتان به حالش بسوزد و سعی کنید به او کمک کنید از این وضعیت بیرون بیاید. به بقیه می گوید شما تعادل ندارید.

تفاوت عشق و هوس در مردان

تفاوت میان عشق حقیقی و ماندگار با هوس زودگذر در چیست و نشانه های مرد هوسباز چه می تواند باشد؟

۱. شما هیچ‌وقت با هم درباره‌ی زندگی واقعی صحبت نمی‌کنید
صحبت کردن درباره‌ی آینده و مشکلات زندگی واقعی بخشی از یک رابطه‌ی معنا‌دار است. اگر فقط پای افکار هوس‌آلود در میان باشد، آن‌وقت بسیار محتمل است که نخواهید دنیای واقعی را در هوای نفس‌تان دخالت دهید؛ در نتیجه هر دوی شما از موضوعات معنا‌دار برای گفت‌وگو پرهیز خواهید کرد.

۲. پاک دیوانه‌ی زیبایی حیرت‌انگیزش شده‌اید
اگر تمام آن‌چه فکرتان را مشغول کرده است اندام متناسب و ظاهر دلفریب و حیرت‌انگیز او باشد، ممکن است بعضی از مهم‌ترین جنبه‌های شخصیتی‌اش را نادیده بگیرید. قطعا در یک رابطه‌ی ماندگار چیزهای بیش‌تر و مهم‌تری از ظواهر وجود دارد، پس کمی عمیق‌تر پیش بروید و ببینید چه در می‌یابید. این از دیگر نشانه های مرد هوس باز می باشد.

۳. هیچ وقتِ مفیدی را با هم نمی‌گذرانید
تفاوت میان عشق و هوس در چیست؟‌ خیلی راحت می‌شود تحریک شدن را با عشق اشتباه گرفت. شاید در این برهه حرف‌زدن نوعی کسالت و وقت تلف کردن به‌نظر برسد، ولی اگر با هم حرف نزنید پس از چه راه دیگری می‌توانید نسبت به یک‌دیگر شناخت پیدا کنید؟

۴. تمام دلواپسی‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان را سرکوب می‌کنید
احتمالا به چند نکته درباره‌ی او پی برده‌اید که باعث شده باشد فکر کنید این آن شخصی نیست که می‌خواهید، ولی سریعا آن افکار را پس می‌زنید تا لحظه‌ی شما را خراب نکند. این هوس است که بر ذهن‌تان فائق آمده است، ولی، نهایتا، مجبور خواهید شد به تمام آن نگرانی‌ها و ترس‌هایی که نسبت به او دارید توجه کنید.

۵. دیگر هیچ مشکل یا راز خصوصی را با هم در میان نمی‌گذارید
در یک رابطه‌ی معنادار دوستی هم‌سطح شور و هیجان قرار می‌گیرد، پس اگر برای در میان گذاشتن مشکل یا راز خود آمادگی ندارید، این یعنی او برای‌تان صرفا حکم یک عاشق را دارد و نه شریک واقعی زندگی.

عشق واقعی یک مرد

انجام این کار‌ها از سوی یک مرد نشان دهنده صمیمت و عشق واقعی او به شما است:

هنگامی که از هم جدا می‌شوید با فرستادن پیام از رسیدن سالم شما به خانه مطمئن می‌شود، به ویژه اگر در شرایط آب و هوایی نامناسب از هم جدا شده باشید.شما را به همین حالتی که هستید دوست دارد و نمی‌خواهد شما نقش فرد دیگری را بازی کنید، او شما را بادیگران مقایسه نمی‌کند و برای او بهترین هستید.

برای بدست آوردن عشق و علاقه او لازم نیست لوازم گرانقیمت، البسه، جواهرات و ماشین خریداری کنید تا به او نزدیک شوید و مورد تایید و تحسین او قرار بگیرید.

زمانی که در محل کارتان هستید برایتان گل می‌فرستد تا عشق و علاقه خود را به شما نشان دهد و به رقبای عشقی احتمالی نشان دهد که پیوند عاطفی عمیقی بین شما و او وجود دارد و درحال برنامه ریزی برای ازدواج و تشکیل خانواده هستید.

به شما انگیزه و اعتماد بنفس می‌دهد تا در کارهای خود موفق باشید، به حرف‌ها و مشکلات کاری شما گوش می‌کند و سعی می‌کند با راهنمایی‌های صحیح و دلسوزانه به شما برای رسیدن به موفقیت‌های بالاتر کمک کند.

در مورد او احساس شک و تردید و سوء ظن ندارید، زیرا به طور مرتب به شما اطمینان می‌دهد که تنها فرد مورد علاقه او هستید و برای ادامه زندگی شما را انتخاب کرده است.

زمانی که نزد وی هستید به شما نگاه می‌کند و از در کانون توجه و اهمیت او قرار دارید و افراد یا اتفاقات پیرامون باعث منحرف شدن ذهن او از شما نمی‌شود.

تبدیل هوس به عشق

بنظر من میشه، چون خود ابراز احساساتم جزئی از شناخته.
حالا اگه دو طرف به این نتیجه رسیدن که رابطشون از هوس ناشی میشه, میتونن کمتر به این قضیه بپردازند و بیشتر روی شناخت هم کار کنند. البته اگه هر دو از اول قصدشون چیزی غیر از هوس باشه, یعنی ازدواج و بعدا فهمیدن که این هوسه که بینشون وجود داره میتونن با تکنیک های چگونه عاشق کنیم این هوس را به عشق تبدیل کنند.

عشق بدون هوس

شهوت است اگر:

فقط به ظاهر و اندام او توجه داشته باشید

حتی قبل از اینکه اسم او را پرسیده باشید، در حال خیال بافی هستید که او بدون لباس چگونه است. یااینکه اگر با او رابطه جنسی برقرار کنید چه احساسی به شما
دست خواهد داد.

اهمیت نمی دهید که او چه می گوید

همیشه در حال بهانه آوردن هستید تا به نحوی قرارهای ملاقات خود را با کنسل کنید، مگر اینکه این قرار منجر به قراری رابطه جنسی شود. اگر از شما بخواهد تا کاری برایش انجام دهید، بهانه می آورید و می گویید بیش از اندازه سرتان شلوغ است. اما اگر در کنار شما باشد و با او سکس نداشته باشید این امر ناراحتتان می کند و در ذهن خود، خودتان را در حال برقراری رابطه جنسی با خانم های دیگری تجسم می کنید.

فقط می خواهید برای رابطه جنسی او را ببینید

برایتان اهمیتی ندارد که به هیچ وجه با او تماس تلفنی نداشته باشید. از این گذشته اصلاً برایتان مهم نیست که جواب زنگ تلفن او را فوراً بدهید و حتی اگر برای چندین روز هم با او صحبت نکنید، مشکلی نخواهید داشت و ترجیح می دهید هر موقع که دو مرتبه از نظر جنسی تحریک شدید او را ملاقات کنید.

برای شهوترانی با او تماس می گیرید

پس از اینکه همراه دوستانتان تعطیلات خوبی را پشت سر گذاشتید، یکمرتبه یاد او می کنید و با او تماس می گیرید تا در کنار هم نوشیدنی میل کنید.

بعد از رابطه جنسی او را ترک می کنید

پس از این اینکه کارتان تمام شد، به دنبال ساده ترین راهی می گردید که بتوانید محل را تر ک کنید. هیچ نوازشی وجود ندارد، صبح زود برایش صبحانه تهیه نمی کنید، فقط خیلی راحت می گویید: “من باید بروم”

این عشق است، عزیزم

عشق است اگر :

کششی بین شما وجود داشته باشد

برای مدتهای طولانی با هم صحبت می کنید و هر ساعت مانند یک دقیقه برایتان میگذرد. گاهی اوقات آنقدر غرق در حرف زدن می شوید که متوجه گذشت زمان نمیشوید.

احساس می کنید او زیباست

حتی اگر او را بدون هیچ گونه آرایش، در حالیکه موهایش را پشت سرش بسته و مشغول تمیز کردن دست شویی است، ببینید باز هم تصور می کنید که در نظرتان زیباست.

دوست دارید وقت بیشتری را با او صرف کنید

تنها چیزی که می خواهید این است که با او باشید، چه سکس داشته باشید چه نداشته باشید. حتی اگر به شما بگوید که برای برقراری رابطه جنسی نیاز به سپری شدن مدت زمان بیشتری است، باز هم اهمیتی نمی دهید و قبول می کنید.

آینده خود را با او تجسم می کنید

حس غریبی در شما ایجاد می شود و فکر می کنید که بدون وجود او قادر به ادامه زندگی نخواهید بود. به خانواده و دوستان خود اطلاع می دهید که قصد ازدواج با او را دارید و خودتان نیز به تشکیل خانواده با او فکر می کنید.

او را به خانواده خود معرفی می کنید

این موضوع که خانواده تان او رابپذیرد، برایتان اهمیت پیدا می کند و ترجیح می دهید که با تمام اطرافیانتان ارتباط مناسبی برقرار کند.

او را در تمام برنامه های خود شریک می دانید

چه با دوستان مذکر خود بیرون بروید و چه حیوان خانگی خود را برای قدم زدن به پارک ببرید، در همه حال دوست دارید که او در کنارتان باشد. حتی اگر او آنجا هم نباشد، باز یادش از ذهنتان بیرون نمی رود و به دنبال فرصتی می گردید تا یک تلفن کوتاه به او بزنید و بگویید: “دلم برایت تنگ شده”. البته حتماً لازم نیست که دوستانتان متوجه شوند شما یک چنین کاری انجام داده اید.

رمانتیک تر می شوید

یک مرتبه می بینید که به گوش دادن به موسیقی های عاشقانه و آرام تمایل بیشتری پیدا کرده اید. برای او گل و یادداشت های عاشقانه می فرستید و ترتیب صرف غذاهای رمانتیک در نور شمع را می دهید.

همیشه طرف او را می گیرید

هر زمان که کسی در مورد او انتقاد می کند، شما سریعاً اقدام به دفاع از او می کنید. در مجامع عمومی همیشه خود را موافق با نظریات او نشان می دهید، حتی اگر در پشت درهای بسته با او مخالف باشید.

او باعث می شود انسان بهتری باشید

او شما را به چالش وا میدارد و تشویقتان می کند. با دیدن او شاد می شوید و حاضرید برای خوشحال کردنش هر کاری که از دستتان بر می آید را انجام دهید.

دوست داشتن شهوت

شهوت برای مدت کوتاهی شما را سرگرم می کند. اما عشق مربوط به مدت زمان بسیار طولانی می شود. هر چند گاهی امکان دارد که این دو مقوله در جای یکدیگر قرار بگیرند، اما باید با توجه کامل، تفاوت میان آنها را تشخیص دهید. باید ببینید که خودتان از زندگی چه می خواهید، همه چیز به شما بستگی دارد

تست روانشناسی عشق یا هوس

تفاوت عشق و هوس

فردی که به شما تنها احساس هوس گونه داشته باشد هیچ گاه در مورد احساساتش با شما صحبتی نکرده و تنها زمانی می خواهد کنار شما باشد که برای ارضای نیازهای جسمی و روحی خود به شما احتیاج داشته باشد.

همچنین این فرد همواره از حرف زدن در مورد آینده، برنامه ها و اهداف خود با شما اجتناب خواهد کرد و به هیچ عنوان به مشا اجازه نمی دهد متوجه کارهایش شده و یا در مورد آن ها نظری بدهید.

در مقابل فردی که عاشق شما باشد در تمام بحران ها و مسائل مختلف زندگی تان در کنار شما بوده و درحالی که شما را حمایتتان می کند به شما انگیزه و نیروی رو به رو شدن با مسائل مختلف زندگیتان را خواهد داد.

او هیچ گاه به شما دروغ نمی گوید و در مقابل به شما نیز اعتماد کامل دارد.

فردی که عاشق شما باشد هیچ گاه عیب های شما را به رویتان نمی آورد و سعی می کند شما را به علاقه مندی ها و تمایلاتتان نزدیک کند.

همچنین کسی که واقعا عاشق شما باشد اولویت اول زندگی اش را به شما اختصاص داده و زمان زیادی را در کنارتان سپری می کند. در واقع می توان گفت در کنار شما بودن را به هر چیز دیگری ترجیح خواهد داد.

عشق عمیق است و غیر قابل توصیف! عشق تمایلی است تمام نشدنی به سمت معشوق تا جایی که می توان آن را به طور کامل از دوست داشتن متمایز ساخت.

فراموش نکنید عاشق واقعی کسی است که تفاهمات و نقاط مشترک زیادی با شما دارد و رابطه ی با او هیچ وقت رابطه ای آزار دهنده و مبنی بر سوء استفاده نخواهد بود.

منابع:

نوین بینش

نمناک

آلامتو

باشگاه خبرنگاران جوان

تالار همدردی

مردمان

مطالب مرتبط:

نشانه های مرد هوسباز

نشانه های عشق واقعی در پسران



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.