no-img
نوین اطلس

عشق مردان چگونه است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق مردان چگونه است
zip
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷

عشق مردان چگونه است


موضوعات: عشق واقعی یک پسر چگونه است، ￵حال مرد عاشق￸، روش ابراز علاقه مرد به زن، نگاه عاشقانه مردان، روانشناسی مردان عاشق، روانشناسی نگاه مردان، تاثیر نگاه در عشق، نگاه عاشقانه چه نگاهی است؟.

عشق واقعی یک پسر چگونه است

زبان بدن افراد عاشق
افراد عاشق همان‌طور که گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد که می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یک فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یک از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند که می‌توانند در رفتار غیرکلامی ما انسان‌ها دیده شوند.

لبخند زدن
زمانی‌که نامزدتان به شما علاقه‌مند است، عمیق و صمیمی به شما لبخند می‌زند. اگر او لبخندی خشک و مصنوعی دارد انگار که آن لبخند به زور به او دیکته شده است. در این صورت بهتر است بدانید او از روی ادب کنار شماست و به محض اینکه فرصتی پیدا کند، شما را ترک خواهد کرد. لبخند مصنوعی را می‌توانید از هماهنگ نبودن ابرو‌ها با گوشه‌های لب در خندیدن تشخیص دهید.

در خندیدن واقعی گوشه‌های لب بالا و ابرو‌ها کمی مچاله می‌شوند. افراد عاشق سعی می‌کنند جوری بخندند که لب‌شان به گوشه کشیده‌تر شده و دندان‌های آنها همراه چشم‌های گرد شده دیده می‌شود. آنها خندیدن را با چشم‌های‌شان هم اجرا می‌کنند و می‌توانید آثار خندیدن یک عاشق را در چشم‌های گرد شده او هم ببینید.

شخصیت

مردی که به نامزدش علاقه داشته باشد سعی می‌کند در مقابل او مانند یک جنتلمن رفتار کند. کمک می‌کند تا مانتو یا پالتویش را بپوشد، مراقب اوست و سعی می‌کند زندگی را برای او ساده‌تر کند. با این نشانه‌ها می‌توانید بفهمید که مادرش او را به خوبی تربیت کرده و این علامتی است برای اینکه بفهمید علاقه مرد به نامزدش چقدر واقعی است و فقط از روی ادب با خانم‌ها رفتار نمی‌کند. این نوع مردان همیشه در تمام موارد اولویت را با خانم ها می دانند و در موضوعات مهم در زندگی با آنها مشورت می کنند.

مردانی که زبان عشق ندارند
بسیاری از مردان علاقه‌شان را پشت حرف‌های آزاردهنده و نیش‌دارشان پنهان می‌کنند. آنها ممکن است جوک یا حرف خنده‌داری بزنند یا نامزدشان را دست بیندازند اما این نوع مردان با کارهای‌شان در واقع به خانم‌ها نشان می‌دهند که عاشق‌شان هستند. ادبیات اغلب آقایان در این نوع خشونت کلامی خلاصه می‌شود و به مرور زمان هم خانم‌ها به این نوع ادبیات عادت می‌کنند.

￵حال مرد عاشق￸

مرد عاشق نزدیک شما می‌ایستد / می‌نشیند
هر وقت شما دو نفر مکالمه‌ای دارید، سعی می‌کند تا حد ممکن نزدیک شما بایستد یا بنشیند. البته، مقداری فاصله را حفظ می‌کند تا شما احساس ناراحتی نکنید.

مرد عاشق با لطافت و نرمی سخن می‌گوید
شاید با دیگران با صدای بلند صحبت کند ولی وقتی با شما است مراقب است که تن صدای‌اش را پایین نگه‌دارد. هیچ ردی از خشونت در صدای‌اش دیده نمی‌شود.

مرد عاشق درب را برای‌تان باز می‌کند
هرگاه با هم وارد یک ساختمان می‌شوید، درب را برای‌تان باز می‌کند و می‌گذارد اول شما وارد شوید و سپس به دنبال‌تان می‌آید. وقتی با ماشین او رفت و آمد می‌کنید هم همین‌کار را می‌کند.

مرد عاشق مکررا شما را ملاقات می‌کند
همیشه بهانه‌ای برای مقالات‌تان پیدا می‌کند. متوجه این بهانه‌ها می‌شوید ولی به آنها اهمیت نمی‌دهید چون شما هم وقت‌گذرانی با او را دوست‌دارید.

روش ابراز علاقه مرد به زن

به فرد مورد علاقه تان گوش دهید: بر روی آنچه که فرد مورد علاقه تان می گوید تمرکز کنید. قانون ۸۰/۲۰ را فراموش نکنید: بیشتر گوش دهید، کمتر صحبت کنید. چنین رفتاری این فرصت را در اختیار دیگران می گذارد که احساسات خود را با شما در میان گذاشته و این شانس را به شما می دهد که احساسات آن ها را درک کنید. این روش در ابراز عشق به زنان بسیار موثر است زیرا یکی از نیاز های آن ها بیان احساسات درونشان است و به شخصی که به این نیازشان توجه کرده و آن را ارضا کند به شدت علاقه مند خواهند شد. این یک روش ابراز علاقه است که در هر زمانی مناسب می باشد.(نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

از کلمات “لطفا” و “متشکرم” استفاده کنید: استفاده از این کلمات در ابراز علاقه به همسر خود در زندگی مشترک و ابراز عشق به مردان بسیار تاثیرگذار است اما بسیاری از ما اغلب آن را فراموش می کنیم؛ در حالی که این عملکرد می تواند باعث تحولی بزرگ در زندگی و روابط ما شود. این مورد نیز محدودیت زمانی ندارد و همیشه می توانید از آن استفاده کنید.

به فرد مورد علاقه تان بگویید که چقدر او را دوست داشته و برای او ارزش قائل هستید: یکی از بزرگترین گناه های بعضی افراد در روابط عاطفی خود این است که از اعتراف به عشق و احساس خود پرهیز می کنند. وقتی احساسات خود را بیان نکنید و یا حداقل در رفتار خود آن را نشان ندهید، طرف مقابل شما نیز هیچ امیدی به بدست آوردن شما نخواهد داشت و در نتیجه شما را از گزینه های احتمالی عشق حذف می کند. این مورد از مواردی است که باید در زمان مناسب یعنی وقتی طرف مقابل شما حس خوبی دارد صورت بگیرد.

به فرد مورد علاقه تان هنگام نیاز پیشنهاد کمک بدهید: همیشه افرادی وجود دارند که در بعضی مسائل به کمک احتیاج داشته باشند. کمک کردن به دیگران باعث ایجاد حس خوب در خود شما نیز می شود. کسی که به او کمک می کنید می تواند یک دوست، همسایه یا حتی یک فرد مافوق شما باشد. این مورد را باید متناسب باشد با کمک هایی که از وی می گیرید. نه بیشتر و نه کمتر.

برای فرد مورد علاقه تان متن ابراز عشق نوشته و از او قدردانی کنید: نوشتن جملات ابراز علاقه برای بعضی از افراد آسان تر از دیگران است. ارسال آهنگ های عاشقانه و یا متن ها زیبا می تواند در این زمینه به شما کمک کند. می توانید لیستی از دلایل علاقه تان به فرد مورد نطر خود تهیه کرده و این دلایل را برای او بازگو کنید. همچنین می توانید خاطرات اولین ملاقاتتان را به او یادآوری کنید و برای او شرح دهید که چه آرزویی برای آینده تان در سر دارید. این روش ابراز عشق نیز باید در زمان مناسب یعنی وقتی عشق تان حس خوبی دارد صورت بگیرد.

نگاه عاشقانه مردان

چه عاملی باعث نگاه مرد به زن می شود؟
مردها به هیچ وجه نمی توانند از تحسین کردن زیبایی زنان خودداری کنند. اما آیا انجام اینکار وقتی پیش همسر یا معشوقه شان هستند درست است؟ مجله سلامت مردان اخیراً رای گیری در این مورد انجام داده است:

– ۵۳ درصد گفتند که اگر موردی باشد حتماً نگاه می کنند.

– ۲۸ درصد گفتند فقط در موارد بسیار خاص و حتماً با داشتن عینک آفتابی این کار را می کنند.

– ۱۹ درصد گفتند که هیچوقت اینکار را نمی کنند چون نمی خواهند همسرشان از دست آنها ناراحت شود.
اما برای یک لحظه فکر کنید.

زن ها هم از این بدشان نمی آید. درست است؟ منظورم این است که مثلاً آن ۷ پرستاری که به خاطر نگاه کردن به پرونده پزشکی جورج کلونی تعلیق شدند لزوماً به خاطر مسائل پزشکی اینکار را نکرده بودند، درست است؟
واقعیت این است که مردها نگاه می کنند و زن ها هم نگاه می کنند. بیولوژی طوری ما را برنامه ریزی کرده است که به دنبال جفتی مناسب خودمان باشیم و کره چشممان یکی از ابزارهایی است که همه ما برای خرید از آن استفاده می کنیم.

روانشناسی مردان عاشق

۱. به چشم‌هایش دقت کنید.
فقط با نگاه کردن به چشم های طرفتان می‌توانید از احساس او باخبر شوید. برخلاف سایر اعضای بدن که ما روی آنها کنترل داریم، چشم‌هایمان فرق دارند. وقتی زن یا مردی هیجان داشته باشد یا حسی قوی در دلش باشد، مردمک چشمانش بزرگتر می‌شود. پس اگر وقتی با طرفتان حرف می‌زنید، دیدید که مردمک چشمانش بزرگ شده است یعنی دوستتان دارد.

همچنین موقع حرف زدن می‌توانید از طرز نگاه کردن او بفهمید که چقدر به شما توجه دارد. اگر ارتباط چشمی خود را به طور مداوم با شما حفظ می‌کند، می‌توانید احساس قلبی‌اش را از چشم‌هایش بخوانید.

۲. وقتی با شماست احساس شادی می‌کند.
این رفتار ضمن اینکه کاملاً مشخص است اما معمولاً نادیده گرفته می‌شود. این واقعیت که مردی نتواند لبخندش را از شما مخفی کند یا پیش شما خیلی هیجان داشته باشد، دستش را جلو شما رو می‌کند.

۳. کاری که دوست دارید را انجام می‌دهد.
این هم یکی دیگر از نمونه‌هایی است که مردها برای اینکه پیش کسی باشند که دوستشان دارند انجام می‌دهند. به فعالیت‌هایی فکر کنید که دوست دارید و اگر می‌بینید او برای آن فعالیت‌ها برایتان برنامه می‌گذارد، مشخص است که دوست دارد وقت بیشتری با شما بگذراند. مهم نیست که او به آن فعالیت‌ها علاقه دارد یا نه، مهم این است که می‌خواهد وقتش را با شما بگذراند.

۴. آخرهفته‌های خود را با شما می‌گذراند.
ازآنجاکه همه ما زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، آخرهفته‌ها دوست داریم استراحت کرده و وقتمان را همانطور که دوست داریم بگذرانیم. بنابراین اگر مردی فقط دوستتان باشد، آخرهفته خود را صرف کار دیگری خواهد کرد، کاری که از انجام آن لذت می‌برد. اما وقتی مردی می‌خواهد کل آخرهفته خود را با شما بگذراند، کاملاً مشخص است که شما چیزی هستید که به او بیشترین لذت را می‌دهید.

این مسئله به طور ناخودآگاه و غیرارادی برای آنها اتفاق می‌افتد چون وقتی مردها به زنی علاقه دارند، دوست دارند همه وقت خود را کنار او بگذرانند. هیچوقت با خودش فکر نمی‌کند که اگر این کار را بکند، شما پیش خودتان خواهید گفت که گرفتارتان شده است. این کار را می‌کند چون همان کاری است که دوست دارد انجام دهد.

روانشناسی نگاه مردان

علائم غیر کلامی، نه تنها احساسات فرد را به تصویر می‌کشند بلکه اغلب نشان می‌دهند او چگونه با احساسات کنار می‌آید.

بخش مهمی از تعامل انسانها شامل ارتباطات غیرکلامی است. مثلاً اطوارها، حالت‌های چهره و ژست‌های افراد می‌توانند نگرش‌ها و احساسات آنها را به دیگران انتقال دهند و این حرکات و موارد زیادی می‌توانند حتی مؤثرتر از پیام‌های کلامی باشند.

به نوعی می‌توان گفت: کنش متقابل شامل شکل‌های متعدد ارتباط غیرکلامی- مبادله اطلاعات و معنی از طریق حالت‌های چهره، اشارات با حرکات بدن- می‌شود. ارتباط غیرکلامی گاهی «زبان بدن» نامیده شده، که گمراه‌کننده است، زیرا مشخصاً‌ از این گونه اشارات غیرکلامی برای حذف، تقویت یا بسط آنچه که به صورت کلام گفته می‌شود استفاده می‌کنیم. الکساندر لوون، روان‌شناس، این نکته را چنین بیان می‌کند: «هنگامی که انسان تفسیر زبان حالت بدن را یاد می‌گیرد، هیچ واژه‌ای را به اندازه آن روشن و واضح نمی‌یابد».

تحقیقات نشان داده است که محل قرار گرفتن دست و پا در هنگام مکالمه چیزهایی درباره پایگاه متفاوت افراد به ما می‌گوید. وقتی افراد با کسانی صحبت می‌کنند که از نظر پایگاه از آنها پایین‌ترند یا از قدرت کمتری برخوردارند، دستها و پاهای آنان آرامتر و راحت‌تر است. اما وقتی با افرادی از پایگاه بالاتر صحبت می‌کنند ژست آنها خشک‌تر و به اصطلاح عصا قورت داده‌تر است. در حالی که وضعیت راحت‌تر بدن که کمی متمایل به سوی شخص دیگر باشد، نشان دهنده علاقه و دوستی است.

علائم غیرکلامی، نه تنها احساسات فرد را به تصویر می‌کشند بلکه اغلب نشان می‌دهند او چگونه با احساسات کنار می‌آید به طور مثال ممکن است خشم خود را با کشیدگی و تنش عضلانی سرکوب کند و یا احساساتش را از طریق بر زمین کوبیدن پا، تکان دادن دست‌ها و محکم بستن در اتاق یا مواردی از این قبیل تخلیه کند.

احساسات افراد نسبت به روابطشان اساساً‌ از طریق رفتارهای غیرکلامی آنان منتقل می‌شود. هنگامی که افراد فاصله قابل توجهی از یکدیگر می‌گیرند، بدنشان را منقبض می‌کنند و از روبه روی هم قرار گرفتن یا تماس چشمی اجتناب می‌کنند

از آنجا که رفتارهای غیرکلامی، ابزارهای اصلی انتقال هیجان‌ها هستند برای درک مهمترین مواردی که دیگران با ما در میان می‌‌گذارند، اهمیت بسیار زیادی دارند. اوقاتی وجود دارد که هر یک از ما لغات را به نحوی به کار می‌بریم که برای پنهان کردن احساساتمان مناسب باشد.

گاه این تمایلات فریبکارانه در ضمیر ناهشیار ما پنهان می‌شوند و ما حتی از تلاش خود برای پنهانکاری آگاه نمی‌شویم. اما به همین ترتیب، هر یک از ما یاد گرفته‌ایم که زبان بدن را کنترل کنیم. ما آگاهانه یا ناآگاهانه، تلاش داریم بروز هیجان‌هایی را که از طریق رفتارهای غیرکلامی منتقل می‌شوند کنترل کنیم.

تاثیر نگاه در عشق

تشخیص عشق و هوس از روی نگاه و حرکات چشم

در مقاله ای که در medicalnewstoday منتشر شده است دانشمندان عشق و شهوت را از طریق الگوی حرکات چشم آشکار می سازند.

گر چه تشخیص این دو احساس از همدیگر بسیار مشکل است اما دانشمندان با مطالعه الگوهای چشم می توانند دریابند که آیا طرف مقابل شما به لحاظ جنسی جذب شما شده است و یا شما را دوست دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد کسی که طرف مقابلش را دوست دارد بر روی صورتش تمرکز می کند و چشمانش را از روی صورتش بر نمی دارد، در حالیکه کسی که فقط از لحاظ جنسی جذب کسی شده باشد بر روی اندامهای مختلف بدنش نگاه می اندازد.

مسئولان و محققان این طرح می گویند: علاوه بر کمبود اطلاعات در این زمینه باید گفت چگونه فرایندهای چشمی اتوماتیک، مانند خیره نگاه کردن، می توانند احساس عشق و شهوت را از هم متمایز کنند.

مطالعات نشان داد کسانی که توجهشان بر روی صورت طرف مقابلشان است عاشقانه او را دوست دارند در حالیکه توجه به اندام بدن به معنای میل جنسی به طرف مقابل است.

در یک آزمایش شرگت کننده گان به عکس های زوجهای جوانی که با همیگر رابطه داشتند نگاه کردند و در بخش دیگری از آزمایش آنها به عکسهایی جذاب از جنس مخالفشان نگاه کردند که نگاهشان مستقیما به دوربین بود.

نکته ی قابل توجه این است که هیچکدام از تصاویر دارای عکس لخت و یا تحریک کننده نیستند.

شرکت کننده گان جلوی کامپیوتر نشستند و سپس از آنها خواسته شد که با نگاه کردن به عکس ها سریع بگویند آیا کسانی که در تصویر هستند باعث برانگیختن احساس عشق و یا شهوت در آنها می شوند؟

اگرچه، بعد از بررسی مطالعات ردیابی حرکات چشم، محققان دریافتند کسانی که تمایل به تمرکز بر روی صورت را در هنگام نمایش تصویر داشتند احساس عشق در آنها بر انگیخته شده بود، در حالیکه هنگامی که تصویر باعث برانگیختن احساس شهوت در افراد می شد آنها چشمشان را از روی صورت بر داشته و بر روی اندامهای بدن تمرکز می کردند.

نگاه عاشقانه چه نگاهی است؟

نگاه ساده وگرم شما که پر از مهربانی است ، در خاموشی ، گویا همان احساسات می باشد. در آن لحظه ، یک لبخند گرم، احساس تأیید، ستایش و پذیرش را به او منتقل می کند وهمین احساس، بی درنگ آرامش را در او پدید می آورد وبا به وجود آمدن آرامش ، صمیمیت واعتماد، ریشه ای عمیق تر می یابد.
پیامبر اسلام (ص)، نگاه محبت آمیز به همسر را یکی از وسایل جلب « رحمت خدای رحمان، بیان می کند:

إِنَّ الرَّجُلَ إِذا نَظَرَ إِلَى امرَأَتَهُ وَ نَظَرَت إِلَیهِ نَظَرَ اللَّهُ تَعالى إِلَیهُما نَظَرَ الرَّحمَهً.

وقتى مرد بزن خود نگرد و زنش بدو نگرد خداوند بدیده رحمت بر آنها مى‏نگرد.(نهج الفصاحه،ص ،۳۷۸)

چشم ها، اطلاعات بسیار مهمی را در زمینه روابط ما با اشخاص دیگر انتقال می دهند. آنها عشق واعتماد به یک شخص ودور بودن، صمیمی نبودن ویا قطع رابطه با دیگری را منتقل می کنند .در بسیاری از فرهنگ ها ، تماس چشمی صمیمانه وگرم، خالص ترین شکل رابطه متقابل ، یعنی بالاترین سطح اتحاد روانی است. شاید به همین دلیل باشد که ویکتور هوگو رمان نویس فرانسوی ، نصیحت می کرد: «وقتی زنی با شما صحبت می کند به آنچه با چشم هایش می گوید گوش فرا دهید.
در کلام پیامبر (ص) نکته مهمی که وجود دارد ، « جلب رحمت » الهی به این دو زوج ؛اگر «رحمت» خدا شامل فردی شود، برکاتش بر سر و روی او سرازیر می شود . ازجمله « مودت » که خدا در آیه ۲۱ سوره روم وعده داده است:

وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً «و از نشانه‏هاى او اینکه از خودتان همسرانى براى شما آفرید تا بدانها آرام گیرید، و میانتان عشق و رحمت نهاد.»(الروم:۲۱)

مطالب مرتبط:

نشانه های عشق واقعی در پسران

مرد متولد آذر

نشانه های مردی که زنش را دوست دارد

عشق در زبان بدن

نشانه های علاقه مرد به همسرش

خصوصیات متولدین آبان

منابع:

نوین بینش

بیتوته

سیمرغ

دکتر سلام

نیک صالحی

آکا ایران

نمناک

میهن فال



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.