no-img
نوین اطلس

برگشتن عشق قدیمی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

برگشتن عشق قدیمی
zip
خرداد ۴, ۱۳۹۷

برگشتن عشق قدیمی


برگشتن عشق از دست رفته

همه ی آدم ها تفاوت های زیادی دارند. وقای وارد رابطه ی عاطفی می شود اویل رابطه ممکن است این تفاوت ها به چشم نیاید. دلیل این موضوع هیجانات و شور و اشتیاق ابتدای رابطه می باشد که باعث می شود تفاوت ها و حتی عیب های یکدیگر را نبینید. وقتی مدتی از رابطه عاطفی می گذرد و این هیجانات از بین می روند تفاوت های فردی و اختلاف نطرهای شما با طرف مقابل بیشتر به چشم می خورد. این اختلاف نظر ها ممکن است باعث بحث شده و زمانی که این بحث ها شدت پیدا کند کار به دعوا، قهر و در نهایت جدایی می رسد.

بعد از جدایی خاطرات و هیجانات رابطه باعث می شود دلتنگ طرف مقابل شوید و بخواهید دوباره این رابطه را از سر بگیرید. به هر حال تا زمانی که آخرین تلاش های خود را برای بازگشت عشق رفته انجام ندهید و مطمئن نشوید که دیگر این رابطه تمام شده است نمی توانید با خود کنار بیایید و طرف مقابل را فراموش کنید زیرا امید در شما زنده است و همچنان امیدوار هستید می توانید به رابطه ی عاشقانه ی خود برگردید.

متاسفانه در این مرحله برای برگشتن عشق رفته ی خود اشتباهات زیادی مرتکب می شوید. البته این رفتارها از نظر شما اشتباه نیست و تصور می کنید با انجام چنین کارهایی می توانید عشق رفته ی خود را به رابطه برگردانید. چنین اشتباهاتی شامل التماس کردن، تماس ها و اصرارهای پی در پی، ایجاد ترحم در طرف مقابل و مواردی از این قبیل می باشد. این اشتباهات نه تنها به بازگشت عشق قبلی شما کمکی نمی کند بلکه باعث می شود او بیشتر از قبل از شما دور شود.

پس اگر می خواهید عشق رفته ی خود را با بهترین روش شروع رابطه تمام شده به رابطه برگردانید اولین قدم پرهیز از چنین اشتباهاتی می باشد.

آیا پسری که رفته برمیگرده

برای برگرداندن عشق قبلی تکالیف و اصول مشخصی وجود دارد که اگر آن ها را رعایت می کنید پاسخ این سوال مثبت خواهد بود.

بعد از جدایی و شکست عشقی به شدت از لحاظ عاطفی صدمه می بینید و ممکن است تصمیماتی بگیرید که نه تنها به بازگشت رابطه و عشق رفته ی شما کمکی نکند بلکه رابطه عاطفی تان را کاملا به نابودی بکشاند. در نتیجه برای بازگرداندن عشق از دست رفته چه پسر و چه دختر باید برنامه ای هدفمند و مشخص داشته باشید.

برنامه ای که از آن حرف می زنم بیشتر در مورد مهارت های فردی شما است. زیرا همانطور که گفتم احساسات شما جریجه دار شده و باعث می شود دست به اشتباهاتی مانند اشتباهات بالا بزنید. پس باید طبق برنامه ای منظم و هدفمند مهارت های فردی خود را تقویت کرده و احساساتتان را کنترل کنید. در این صورت می توانید عشق رفته تان، هم پسر و هم دختر را به رابطه برگردانید و احتمالا رابطه ی بهتری را تجربه خواهید کرد.

دعای بازگشت عشق

برای موفقیت در ایجاد روابط عاشقانه، بازگرداندن عشق به رابطه و ازدواج لازم است در کنار دعا و نیایش دانش لازم را نیز بدست آورید و برای رسیدن به هدف خود تلاشی کنید.

دعاهای دینی زیادی برای بازگشت عشق از دست رفته وجود دارند اما هیچ از آن ها بدون تلاش شما تاثیری نخواهند داشت. زمانی می توانید تاثیر این دعاها را در زندگی خود ببینید که در کنار آن برنامه ی هدفمندی که پیشتر اشاره کردم تنظیم کرده و قدم به قدم به آن عمل کنید.

دعا می تواند حرکت به سمت این برنامه را برای شما آسان تر کند و باعث شود آرامش لازم برای انجام کارهایتان را به دست آورید.

در ادامه به برخی از این دعاهای دینی اشاره می کنم:

  • دعای بازگشت معشوق

با نام خدا نیت کرده و غسل کند و در ایامی به جز قمر در عقرب در محلی آرام به مدت ۴ روز و در روز اول ۱۰۰ مرتبه سوره کوثر را به میوه ای بخواند و به خورد محبوبش بدهد .

در روز دوم این دعا را ۱۰۰ مرتبه قرائت و نیز ۱۰۰ مرتبه به نوشیدنی شیرین یا آب پاک بخواند و به خورد محبوبش دهد :

{وَأَلْقَیْتُ عَلَیْکَ مَحَبَّهً مِنِّی وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَیْنِی * إِذْ تَمْشِی أُخْتُکَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى مَنْ یَکْفُلُهُ فَرَجَعْنَاکَ إِلَى أُمِّکَ کَیْ تَقَرَّ عَیْنُهَا وَلَا تَحْزَنَ وَقَتَلْتَ نَفْسًا فَنَجَّیْنَاکَ مِنَ الْغَمِّ وَفَتَنَّاکَ فُتُونًا

زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنْطَرَهِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّهِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَهِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِکَ مَتَاعُ الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَاللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ

قَدْ شَغَفَهَا حُبًّا إِنَّا لَنَرَاهَا فِی ضَلَالٍ مُبِینٍ

فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ}

و در روز سوم آیات ۱۶۵ و ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره بقره را با گلاب و زعفران نوشته وباخود همراه کند .

و در روز آخر به نیت جلب محبوبش تا میتواند بر ذکر یا الله مداومت ورزد که اگر چنین کند ان شاءالله محبت محبوبش به او زیاد شود.

  • دعا برای رفع کدورت و بازگشت معشوق

دعاهای زیادی برای مهر و محبت و جلب القلوب وجود دارد. دعا و دستورالعملی که ذیلا ذکر میشود از دعاهای مجرب است.

به جهت مهر و محبت فوری و محب قلوب شدن و در دل محبوب خویش جای و مقام گرفتن آیات

بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمنِ‏ الرَّحِیمِ‏ بِسْمِ اللهِ الذی یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللّهِ لَقُلُوبَهُمْ لَیْلٌ وَ نَّهارٌ وَ فِی ساعَهٍ وَ شَهْرٍ عَلی حُبِّهِمْ أَشَدُّ حُبًّا وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّهَ لِلّهِ جَمِیعًا .

را سه مرتبه همراه با اخلاص و نیت قلبی به هر چیز خوراکی بخواند و بدمد و به نیت افزایش مهر و محبت به  محبوب خویش بخوراند.

ودر آخر صلوات فرستاده و صدقه دهد.

(همچنین میتواند پس از پایان دعایش با توجه به اسم محبوبش مثلا اینگونه بگوید : محبه …. فرزند …. فی قلب مثلا فریده بنت مریم )

ازدواج کردن و عشق قدیمی

قبل از هر چیز باید بدانید که ازدواج با فردی دیگر، پاسخ خوبی به شکست عاطفی ای که قبلا داشته اید نیست. شما نباید برای فراموش کردن یک شکست عشقی یا بهم خوردن نامزدی قبلی تان، فوری به یک رابطه جدید و ازدواج با فردی جایگزین روی بیاورید. جایگزین پیدا کردن برای تسکین یک احساس، نه تنها دل شما را آرم و قرار نمی دهد، بلکه در کلاف سردرگمی گیر می افتید و زمانی چشم باز می کنید که می بینید نه از زندگی امروزیتان راضی هستید و نه توانسته اید ردپای عشق قبلی را از قلبتان پاک کنید.

 

اگر در حال حاضر ازدواج کرده اید یا نامزد دارید اما مزه تلخ عشق ناکام قبلی خود را همچنان در زندگی خود حس می کنید، بهتر است تا دیر نشده دنبال راهکاری باشید. شما امروز زندگی جدیدی دارید و عشق قدیمی در این زندگی جایی نخواهد داشت. پس اجازه ندهید گوشه ای از روح شما هم توسط هیجانات ابراز نشده این عشق تسخیر شود.

  • از مرور خاطرات دست بردارید

بسیار برایتان پیش آمده که وقتی تنها هستید به مرور خاطرات بپرادزید، یکی از کارهایی که می توانید در این مواقع انجام دهید، دادن دستور ایست دهید؛ این روش بسیار ساده و کارساز است، یعنی لازم است خیلی محکم و مقتدر به ذهن تان ایست بدهید تا نتواند به هر کجا خواست برود.

  • از مقایسه کردن دوری کنید

مقایسه کردن شاید مهمترین ابزار برای شما باشد که احساس حسرت را تقویت کند. بسیاری از افراد که عشق ناکام را تجربه کرده اند، بعد از ازدواج دائما به مقایسه محبوب سابق خود با همسر فعلی شان می پردازند و بر اساس جهت گیری ذهنی مبنی بر ضعیف تر بودن همسر فعلی شان، دچار حس سرخوردگی می شوند اما این را باید بدانید هر فردی متفاوت است.

نامزد یا همسر فعلی خود را از هیچ لحاظ (شکل، قیافه، وزن، موقعیت اجتماعی و …) با همسر یا نامزد قبلی مقایسه نکنید، چون هر چه این کار را بیشتر انجام بدهید، بیشتر احساس حسرت می کنید. واقعیت دیگر این است که به علت بالا بودن هیجانات در شما، احساستان به معشوق قبلی مانند یک بت ستودنی و بدون نقص است، پس مقایسه شما شاید اساس واقعی نداشته باشد.

 

بازگرداندن عشق های قدیمی

در نهایت برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی ما برای شما پیشنهاد خوبی داریم.

تیم روانشناسی ما با بهره گیری از آخرین تکنیک های روانشناسی در زمینه بهبود روابط عاطفی و ایجاد عشق آماده کمک به شما می باشد. می توانید به صورت رایگان پرسش های خود را شماره ی زیر ارسال کنید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

تماس ترجیحا از طریق تلگرام و واتس اپ

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

چیکار کنم عشقم دوباره برگرده

 

راهکار بازگشت به رابطه شکست خورده



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.