no-img
نوین اطلس

ایده های پولساز


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ایده های پولساز
zip
خرداد ۲, ۱۳۹۷

ایده های پولساز


موضوعات: ایده های پولساز هنری، ایده های پولساز اینترنتی، ایده های پولساز صنعت غذا، ایده های ناب اقتصادی، ایده های کارآفرینی در منزل، ایده های جدید برای کار در منزل، مشاغل پولساز خانگی، ایده های پولساز کشاورزی

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

ایده های پولساز اینترنتی

پولدار شدن از طریق شبکات اجتماعی-الگوی کسب و کار

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

 

ایده های پولساز هنری

عکاسی کنید

بیشتر مردم در منازل خود یک دوربین عکاسی دارند ، و میتوان گفت همه ی ما وقتی منظره های زیبا میبینیم از آن عکس میگیریم . ولی چند درصد ما به عکاسی به چشم یک هنر پولساز نگاه میکنیم؟ شما میتوانید دوربین خود را بردارید و به نقاط زیبای شهر خود بروید ، تمام شهر ها مناطقی دارند که بعنوان جاذبه های گردشگری و یا آثار باستانی و سنتی شناخته میشوند . شما میتوانید هم از دیدن مناظر لذت ببرید ، هم عکس های زیادی بگیرید و این عکس ها را بعنوان پروژه در سایت های اینترنتی به فروش بگذارید و یا از افرادی که خواهان عکس هستند سفارش بگیرد .

بافتنی ببافید

یکی از ایده های پولساز هنری بافتنی بافتن است ، افراد ، مخصوصا خانم ها در سنین مختلف ، جوان یا میانسال ، دست به بافتن میزنند ولی اکثرا برای خود یا خانواده و آشنایان و بعنوان هدیه یک بافت درست میکنند . هیچ دلیلی وجود ندارد که شما از توانایی و این هنری که بلد هستید پول در نیاورید . فقط کافیست آموزش چند محصول بافت زیبا را از کتاب یا اینترنت مطالعه کنید و هنر خود را گسترش دهید . محصولات بافتنی بسیار متنوع و گسترده میباشند و در همه سن و سلیقه ای طرفدار دارند .
جوراب ، دستکش ، رومیزی ، لباس ، ژاکت ، عروسک ، لیف و خیلی چیزهای دیگر را میتوانید با چند کلاف کاموا ببافید . هم کارهای جدید یاد بگیرید ، هم پول دربیاورید .

بدلیجات درست کنید

یکی از چیزهایی در تمامی گروه های سنی طرفدار دارد ، زیور آلات و بدلیجات هستند . شما میتوانید نمونه کارهای خیلی زیبا را در صفحات اینترنتی جستجو و پیدا کنید . چند نمونه کار زیبا را بررسی کنید و مصالح آنها را از خرازی ها ، فروشگاه های آنلاین ، یا در بازار تهیه کنید ، و به راحتی در منزل میتوانید کارهای زیبا بسازید و آنها را در فروشگاه ها ، بوتیک ها و یا سایت های اینترنتی به فروش گذاشته و درآمد کسب کنید .
اگر در ابعاد و تعداد بالا میخواهید کار بسازید ، پیشنهاد میشود که مستقیم به بازار مراجعه کنید ، یا از فروشگاه های اینترنتی آنلاین که با قیمت عمده و ارزان تر محصولات را برای فروش گذاشته اند خرید کنید . چون معمولا فروشگاه ها و مغازه های عادی ، قیمت مصالح را با میزان زیادی سود به شما عرضه میکنند و در تعداد بالا برای شما هزینه سنگین در بر دارند . ولی از سایت های ذکر شده یا از بازار ، با قیمت عمده برای شما حساب میشود و ضرر مالی نمیکنید . پس حتما قبل از خرید مصالح قیمت ها را برسی کنید .

ایده های پولساز اینترنتی

۱.سوشیال مارکتر
امروزه خیلی از شرکت ها و برندها تمرکز ویژه ای روی شبکه های اجتماعی کرده اند و قصد دارند از طریق شبکه های اجتماعی که بازار هدف خوبی در آن ها پیدا می شود برند سازی خود را انجام دهند. شبکه های اجتماعی معروف و محبوب در کشور ما اینستاگرام و تلگرام هستند. برندهایی رو میشناسم که تنها با اینستاگرام توانسته اند کسب و کار خود را به مخاطبان زیادی معرفی کنند و از این طریق توانسته اند در کسب و کار خود موفقیت های زیادی را کسب کنند. فقط از اینستاگرام که یک ابزار رایگان و در عین حال حرفه ای برای بازاریابی اینترنتی است.

تولید محتوا برای وب سایت ها کار ساده ای نیست! خیلی از وب سایت ها برای تولید محتوای خود افرادی را استخدام می کنند که فقط روزی یک مقاله برایشان بنویسند. تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هم کار آسانی نیست. البته اگر بخواهید همان مطالبی که در سایت خود منتشر کردید را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک بگذارید کار بسیار آسانی است. منظورم تولید محتوای اختصاصی است. خیلی از کسب و کارها هم هستند که وقت چنین کاری رو ندارند. وقت این رو ندارند که هر روز بخواهند مثلا برای اینستاگرام شان پست های اختصاصی و ویژه طراحی کنند و در آن به اشتراک بگذارند.

شما می توانید وب سایتی راه اندازی کنید که تولید کننده محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کارهای دیگر را بر عهده بگیرید. برای اینکه یک سوشیال مارکتر خوب باشید باید تولید کننده محتوای خوبی هم باشید. باید بدانید تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کاملا اختصاصی بوده است و با تولید محتوای وب سایت ها کاملا متفاوت است. شما باید تیمی راه اندازی کنید و کار اصلی تان تولید کننده محتوا برای شبکه های اجتماعی کسب و کار ها باشد. به تنهایی چنین کسب و کاری را راه اندازی کردن شاید غیر ممکن باشد. پیشنهاد من این است که برای داشتن چنین کسب و کاری از یک تیم حرفه ای در این زمینه استفاده کنید.

شما از طریق تولید محتوا، افزایش دنبال کنندگان، برگذاری کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، برگذاری مسابقات و … می توانید کسب درآمد داشته باشید.

مطمئن باشید چنین کسب و کاری نیاز اصلی کسب و کارهای اینترنتی می باشد. اگر الان نباشد مطمئن باشید تا ۲ سال آینده حتما این طور است. اگر شما از همین الان سوشیال مارکتری را آغاز کنید مطمئن باشید در کسب و کار خود موفق خواهید بود.

۲.بازاریاب آنلاین محصولات دانلودی
در این ایده باید وب سایتی راه اندازی کنید که در آن محصولات دانلودی که الان خیلی زیاد شده است و تقریبا میشه گفت جایگزین محصولات پستی شده است را بفروشید. البته به کمک بازاریابان. حتما سایت های همکاری در فروش محصولات را دیده اید. در این سایت ها افرادی به عنوان بازاریاب به فروش محصولات فیزیکی می پردازند. بازاریابان درصدی را از فروش هر محصول به خود اختصاص می دهند.

شما باید وب سایتی راه اندازی کنید و محصولات دیجیتالی – دانلودی مدیران سایت ها و هر شخصی که تولید کننده این محصولات است رو در آن به کمک بازاریابانی که در آینده جذب می کنید بفروشید. برای جذب بازاریابان هم می توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. البته منظور از ایمیل مارکتینگ همان ارسال ایمیل های اسپم است. به خاطر اینکه شما باید به تعداد بالایی از افراد وب سایت خود را معرفی کنید. البته یادتان باشد از این روش فقط یک بار استفاده کنید. به خاطر اینکه ارسال ایمیل های متعدد و بدون اجازه چندان کار خوبی نیست.

روش کسب درآمد از این ایده هم کاملا مشخص است. شما می توانید در قبال فروش هر محصول درصدی دریافت کنید یا اینکه مبلغی را به صورت یک بار از هر فروشنده به عنوان تبلیغ برای محصولاتشان دریافت کنید. البته روش اول برای کسب درآمد بهتر است.

ایده های پولساز صنعت غذا

۱. نانوایی
این کسب و کار را به دو طریق می‌توان انجام داد. یک راه این است که یک مغازه کوچک داشته باشید و از طریق فروشگاه خودتان به فروش این نان‌ها اقدام کنید. یا این‌که یک نانوایی بزرگتر ایجاد کنید و از طریق فروش عمده به خرده‌فروش‌ها کسب درآمد کنید. نانوایی یکی از سودآورترین و ثابت‌شده‌ترین ایده‌های کسب و کار صنایع غذایی است که می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسب آن را راه‌اندازی کنید.

۲. رستوران‌های سلف سرویس
رستوران‌های سلف سرویس یکی از رایج‌ترین ایده‌ها در زمینه کسب و کار صنایع غذایی است. مردم همیشه دوست دارند غذا به انتخاب خودشان باشد و از انتخاب کردن بین گزینه‌های موجود لذت می‌برند. مکان مناسب و استراتژی صحیح بازاریابی برای آغاز به کار رستوران سلف سرویس ضروری است.

۳. آبنبات‌سازی
ایده کسب و کار آبنبات‌سازی یک راه فوق‌العاده است تا سرگرمی‌ها و مهارت‌های‌تان را به یک کسب و کار سودآور خانگی تبدیل کنید. آبنبات‌های خانگی به سادگی تهیه می‌شوند و بسیار محبوب هستند. هر دو گروه کودکان و بزرگسالان از مصرف انواع شکلات گرفته تا آبنبات چوبی لذت می‌برند.

۴: تهیه غذا
حرفه‌ی تهیه غذا در صنایع غذایی بسیار پرطرفدار است. مردم همیشه برای دورهمی‌های کوچک و بزرگ به دنبال خدمات تهیه غذای مناسب می‌گردند. مضافا این‌که می‌توانید از طریق برنامه‌ریزی مجالس و رویدادها نیز کسب درآمد کنید. با سرمایه‌گذاری متوسط و برنامه‌ریزی دقیق هر شخصی می‌تواند تهیه غذای خودش را راه‌اندازی کند.

۵. کافی شاپ
در دهه گذشته، صنعت کافی‌شاپ به سرعت گسترش پیدا کرد. کارآفرینی که علاقه و استعداد کافی درباره قهوه داشته باشد می‌تواند با سرمایه‌گذاری قابل توجه در این مورد یک کسب و کار راه بیاندازد. کافی شاپ به‌عنوان یک مکان ثالث، غیر از محل کار و منزل، برای استراحت و آرامش به حساب می‌آید. کسب و کار کافی شاپ یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید علاقه‌تان به قهوه را به پول نزدیک کنید.

ایده های ناب اقتصادی

۱. خدمات کاریابی
می‌توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید. فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۲. برگزار کننده‌ی جشن‌ها
جشن گرفتن در کلان شهرها یک نوع فرهنگ است. اگر قصد دارید در یک کلان‌شهر کسب و کاری به راه بیندازید، ارائه‌ی خدمات برنامه‌ریزی برای یک جشن می-تواند ایده‌ی کسب و کار خوبی باشد.

۳. خدمات رسانه‌های اجتماعی
امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. می-توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید که برای کسب و کارها سایه‌نویسی انجام دهد، و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیسبوک و حساب‌های توئیتر محتوا بارگذاری کند.

۴: خدمات ترجمه
امروزه شرکت‌های بسیاری در سراسر دنیا کار می‌کنند و گاهی در ارتباط با زبان‌های مختلف دچار مشکلاتی می‌شوند. به خدمات ترجمه برای برگردان هر نوع سندی لازم است، اما بهترین منبع درآمد این نوع کسب و کارها شرکت‌های درمانی و قانونی خواهد بود. می‌توانید در یک یا دو زبانی که به خوبی صحبت می‌کنید تخصص یابید یا مترجمانی استخدام کنید به چندین زبان تسلط داشته باشند.

۵. تجهیزات ویدئو کنفرانس و اتاق جلسه
بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های کوچک و متوسط، تجهیزات ویدئو کنفرانس یا اتاق جلسه ندارند. اگر فضا، سرمایه، و تخصص ساخت تجهیزات ویدئوکنفرانس یا اتاق جلسه دارید، می‌توانید به فکر کسب درآمد از این طریق باشید.

ایده های کارآفرینی در منزل

۱. محصولات دست‌ساز‌ تولید کنید.
اگر در ساختن عروسک، مجسمه، لوازم تزیینی و دکوری، اپلیکیشن و هر چیز دیگری مهارت دارید گزینه‌ی مناسب برای شما استفاده از این مهارتتان برای کارآفرینی با سرمایه کم است. بله، ساختن هر چیزی هزینه‌های اولیه‌ای در بر خواهد داشت، اما معمولاً این هزینه‌ها را می‌توان با سرمایه کم نیز تقبل کرد و آن‌قدر هنگفت نیست که نیاز به سرمایه‌ی خیلی زیادی داشته.

از طرفی، می‌توانید این‌گونه محصولات یا خدمات را به‌عنوان کار در منزل انجام دهید و نیازی به اجاره‌ی دفتر کار ندارید، هزینه‌ی فرآیند تولید خیلی زیاد نخواهد شد و درواقع بخش زیادی از درآمد شما از فروش محصولاتتان سود خالص خواهد بود. تصمیم اینکه چه چیزی بسازید بر عهده‌ی خودتان است، اما برای فروش محصولات راه‌های زیادی در اختیارتان هست.

اگر مایل به فروش فیزیکی محصولات باشید می‌توانید به سراغ مغازه‌ها و فروشگاه‌های محله یا شهر خود بروید و محصولاتتان را مستقیماً به آن‌ها بفروشید یا قفسه‌ای از آن فروشگاه را اجاره کنید و محصولات خود را در آن قرار دهید و یا محصولات خود را در فروشگاه‌ها عرضه کنید و درصد مشخصی از فروش محصولات را به صاحب فروشگاه بدهید.

به لطف اینترنت این روزها فروش محصولات راحت‌تر از قبل شده و می‌توانید محصولات ساخته دست خودتان را به‌صورت آنلاین نیز برای نمایش به مشتریانتان قرار دهید.

مکان‌های زیادی برای فروش آنلاین کالای دست‌ساز شما وجود دارد:
بسیاری از کارآفرینان در منزل محصولات خود را در سایت‌های مختلفی برای فروش می‌گذارند تا به بهترین شکل در معرض دید قرار بگیرند. مهم این است که حواستان به‌روز بودن تعداد باقی‌مانده محصولاتتان در سایت‌های مختلف باشید تا فروش بهتر و بیشتری داشته باشید.

۲. بازاریابی واسطه‌ ای درفروش کالا یا خدمات
اگر به هر دلیل قصد ساختن چیزی را ندارید، می‌توانید واسطه‌ی فروش کالا یا خدمات دیگران باشید و از این راه کارآفرینی کنید. بسیاری از کارآفرینان با فروش مجدد (واسطه‌گری) محصولاتی که قبلاً توسط شخص یا شرکت دیگری تولیدشده‌اند، کسب‌وکارهای بزرگی راه‌اندازی کرده‌اند. این کار می‌تواند از روش‌های و کانال‌های مختلف انجام شود:

همکاری در فروش
* دراپ‌شیپینگ (Drop shipping)
دراپ شیپینگ یکی از روش‌های خرده‌فروشی و از تکنیک‌های مدیریت زنجیره‌ی ارزش است که در آن شخص یا شرکت خرده‌فروش بدون انبار کردن محصولات (و به‌طور کل بدون داشتن انبار) سفارش را از مشتری گرفته و برای تولیدکننده یا عمده‌فروش می‌فرستد و از این طریق کالا را مستقیم از انبار دیگران برای مشتری ارسال می‌کند.

اگر از این روش، یک فروشگاه آنلاین درست کنید (قالب‌های آماده‌ی وب‌سایت‌های اینترنتی این‌گونه فروشگاه‌ها با هزینه‌های مناسبی قابل‌دسترس است.) و با شرکت‌هایی که خدمات دراپ شیپینگ به‌خصوص امور مربوط به پذیرش سفارش را برای شما انجام می‌دهند شریک شوید. به‌عنوان‌مثال، Shopify که یک بستر تجارت الکترونیک آنلاین است، راهنمای خوبی برای دراپ‌شیپینگ دارد.

* فروشگاه‌های ارزان‌قیمت و حراج‌های گاراژی
اگر از آن دسته‌ از افراد تیزبین باشید و احیاناً اهل خریدوفروش اجناس دست‌دوم باشید می‌دانید که این‌جور اجناس را کجا می‌توانید پیدا کنید. می‌توانید در فروشگاه‌های دست‌دوم‌فروشی، عتیقه‌فروشی‌ها، سمساری‌ها، بازارهای دست‌دوم‌فروشی و حراج‌های خانگی محصولات جالبی و بدرد بخوری را پیدا کنید و آن‌ها را باقیمت بیشتری ازآنچه خریده‌اید در فروشگاه اینترنتی خود به‌صورت آنلاین بفروشید. صوفیا آموروسو یک مثال موفق در این کار مؤسس است. آموروسو شروع به خرید و باز فروش لباس‌های قدیمی و در وب‌سایت eBay کرد، و شرکتش تا حدی رشد کرد که بیست‌وچهار میلیون دلار در سال ۲۰۱۱ درآمد داشت و بیش از ۲۰۰ کارمند استخدام کرد. کتاب او “دختر رئیس”، نگاهی الهام‌بخش به شروع کار او دارد.

مطلب مکمل » همکاری در فروش چیست و چطور یک بازاریاب واسطه ای حرفه ای شویم؟

۳. تولید محتوا برای برندها برای جذب اسپانسر
جذب اسپانسر با محتوای باکیفیت می‌تواند ایده خیلی خوبی باشد. توجه داشته باشید محتواهای شما یکتا و منحصر بفرد باشد تا سئوی بالایی را به دست بیاورید. تمام نکات و فنون مربوط به تهیه محتوای باکیفیت را در نظر بگیرید. در صورت لزوم از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
سعی کنید محتواهای خود را بانظم خاصی بروز کنید مثلاً هر هفته شب‌های دوشنبه ساعت ۱۰ و یا هرروز ساعت ۱۲٫ این نظم و رعایت قوانین دیگر که مربوط به گوگل هست در بالا بردن رتبه شما بسیار مفید خواهد بود.

ایده های جدید برای کار در منزل

طراحی اپلیکیشن برای کودکان
امروزه کودکان بسیاری از زمان خود را پای کامپیوتر، تبلت و گوشی‌های هوشمند می‌گذرانند. با توجه به این‌که کودکان در عصر تکنولوژی و با تکنولوژی بزرگ می‌شوند والدین تمایل دارند کودکانشان از اپلیکیشن‌های مناسب و مفیدی استفاده کنند که به رشد و سرگرم‌شدن‌شان کمک کند. این ایده‌ی بسیار خوبی برای رسیدن به درآمد است. برای این‌که ایده‌های‌تان را به اپلیکیشنی برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت تبدیل کنید باید با برنامه‌نویسی آشنا باشید. همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند unity 3d نیز استفاده کنید که در ساخت اپلیکیشن به شما کمک می‌کنند. انتخاب با شماست، زمان‌تان را صرف بازی‌های کامپیوتری کنید یا با ساخت آن‌ها به ثروت و شهرت برسید. وقتی کودکان بازی شما را به بازی‌های دیگر ترجیح بدهند به درآمد می‌رسید.

آموزش نرم‌افزار
تکنولوژی در دنیای مدرن امروز مرسوم و ارزا‌ن است. مردم برای مطالعه یا برای سرگرمی، کامپیوتر را به کتاب ترجیح می‌دهند. جوامع امروزی بسیار به کامیپیوتر وابسته هستند، از این رو یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی از این کامپیوترها این است که آموزشگاه کامپیوتر آنلاین خودتان را که برنامه‌های مختلف کامپیوتری را آموزش می‌دهد راه‌اندازی کنید. پس از راه‌اندازی این آموزشگاه در شبکه‌های اجتماعی مختلف آن را تبلیغ کنید. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید علاقه به نرم‌افزارها و برنامه‌های کامپیوتری است که می‌توانید استفاده یا نصب آن‌ها را به دیگران آموزش دهید.

کامیون غذای سیار
احتمالا کامیون غذای سیار پرهزینه است، ولی این مسئله به شما بستگی دارد که راهی پیداکنید و با حداقل هزینه آن را راه‌اندازی کنید.

حقیقت این است که افراد هر روز و همیشه به غذاخوردن نیاز دارند. تعدادی از ما دوست نداریم یا پول کافی نداریم که مدام در رستوران غذا بخوریم. پس به‌دنبال راهی سریع‌تر و ارزان‌تر برای صرف غذا می‌گردیم- یک کامیون سیار خوراکی. اطلاعات نشان می‌دهد صنعت کامیون‌های غذای سیار بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار گردش مالی داشته‌اند.

نویسنده‌ی آزادکار
لازمه‌ی یک محتوای با کیفیت در اینترنت این است که گام به گام پیش بروید. روش جذابیت‌بخشی به محتوا تغییر اساسی داشته‌است. آدم‌ها به داده‌های فشرده، ضروری و مهم نیاز دارند. در دوره‌ای که تبلیغات استاندارد کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود، و تبلیغات به مرور محدود می‌شوند، نیاز به فهرست مقالات مستقل و نوآورانه بیش‌تر و بیشتر می‌شود.

اگر با کلمات خوب بازی می‌کنید، و و می‌خواهید از سکوت و آرامش منزل‌تان بهره ببرید، این کار مختص شماست.

مشاغل پولساز خانگی

فرش بافی : فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می تواند درآمد سرشاری را برای افراد متقاضی شغل خانگی ایجاد کند. برخی از کارگاه های فرش بافی با دادن آموزش های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می توان کار فرش بافی را در منزل شروع کرد. برخی از افراد تا ماهی ۵ میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می کنند.علاوه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می کنند.

بازاریابی تلفنی : بازاریابی تلفنی می تواند برای شما یک درآمد ۱ تا ۳ میلیونی را مهیا کند. افراد می توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و بسته به فعالیت خود از ۱ تا ۳ میلیون مزد دریافت کنند.

عروسک سازی : این کار نیز با مقداری آموزش و با تهیه ابزار نه چندان گران قیمت در خانه امکان پذیراست. بسته به آنکه چقدر در کار تبحر پیدا کنید و چه میزان فعالیت داشته باشید می توانید درآمدی بالای ۱ میلیون در ماه را برای خود متصور شوید.

شیرینی پزی : شما می توانید از هنر آشپزی خود نیز درآمد کسب کنید و حتی بدون نیاز به مغازه محصولات خود را در خانه خود به فروش برسانید یا اینکه محصولات خود را به شیرینی فروش ها بدهید. این کار نیز بسته به فعالیت شما می تواند درآمد بالایی برایتان ایجاد کند.

ایده های پولساز کشاورزی

۱ – کشاورزی و یا کشت و زراعت شهری

کشاورزی شهری عمل کشت، پردازش و توزیع مواد غذایی در محدوده یا اطراف یک روستا، شهر و یا یک شهرستان می باشد. علاوه بر این، همراه با کشاورزی شهری می توان کارهای دیگری مثل دامپروری، پرورش موجودات آبزی و باغ داری نیز انجام داد. کشاورزی شهری به دو روش منجر به امنیت و ایمنی مواد غذایی می شود: اول باعث افزایش مواد غذایی موجود و در دسترس برای مردم ساکن شهر می شود و دوم باعث می شود که تا سبزیجات و میوه های تازه به سرعت در دسترس مصرف کنندگان شهری قرار بگیرد. کشاورزی شهری و برون شهری به طور کلی به عنوان کشاورزی پایدار در نظر گرفته می شود.

۲ – پرورش خرگوش

هیچ قانونی پرورش و نگه داری خرگوش ها در شهرها و شهرستان ها را منع نمی کند. حتی در یک حیاط خلوت هم می توان این کار را انجام داد، این کار می تواند یک منبع خوب درآمد و یک راه برای کاهش فقر و بیکاری شود. مواد غذایی که خرگوش مصرف می کند هزینه زیادی ندارد و می توان باقی مانده های وعده های غذایی و یا حتی چمن را به عنوان مواد غذایی به خرگوش داد. پرورش و نگهداری خرگوش به سرمایه زیادی نیاز ندارد و مهم تر از آن به فضای کمی هم نیاز دارد و می توان آن ها را در حیات خلوت و یا سایبان ها نگه داشت.

۳ – فروش میوه های تازه

بدون شک، این کار یک راه درآمد بسیار خوب است. با داشتن مهارت کم و رعایت تمیزی و بهداشت می توان پول زیادی را از این راه به دست آورد. زیرا بسیاری از افراد مصرف میوه های تازه و تر و تمیز را دوست دارند. بسیاری از مردم نیز خوردن آب میوه ها را ترجیح می دهند، بنابراین اگر شما وسایل و امکانات این کار را دارید، می توانید از این طریق پول زیادی به دست آورید. بسیاری از مردم از آب میوه های مصنوعی در بازار خسته شده اند و مطمئناً پول زیادی برای مصرف منابع طبیعی ویتامین ها به جای مصرف فست فودها و مواد غذایی مصنوعی صرف می کنند.

۴ – خرده فروشی مواد غذایی و یا خدمات ارایه مواد غذایی

در دنیای پر مشغله و پیچیده امروز، به راحتی می توان یک کسب و کار واقعی به دست آورد. محصولات غذایی مانند برنج، لوبیا، سیب زمینی، پیاز، فلفل و … را می توان به صورت فله خریداری کرد و آن ها را تمیز و بسته بندی کرد و در فروشگاه های خاص به فروش رساند. بسیاری از افرادی که وقت انجام این کارها را ندارند فقط با یک تماس تلفنی به فروشگاه ها، این مواد غذایی بسته بندی شده را تحویل می گیرند. می توانید یک لیست از چنین افرادی را تهیه کنید و به جای این که مواد غذایی را به فروشگاه ها تحویل دهید خودتان این مواد را به مصرف کنندگان تحویل دهید.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.