no-img
نوین اطلس

چگونه در کسب و کار موفق شویم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه در کسب و کار موفق شویم
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷

چگونه در کسب و کار موفق شویم


موضوعات: چگونه کارافرین شویم، تجربیات کسب و کار، بیزینس من های موفق، چگونه در کسب و کارم موفق باشم، کارآفرین موفق

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه از نظر مالی مستقل باشیم

چگونه یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

 

چگونه کارافرین شویم

کارآفرینی را از کجا شروع کنیم؟
هرکسی که در زمینه‌ی ایجاد یک فرصت جدید تلاش کند، می‌تواند به نوعی کارآفرین باشد. برای مثال کسب‌ و کارهای کوچک، مغازه‌ها و فروشگاه‌های محلی نیز به نوعی کارآفرین محسوب می‌شوند. حتی کسب‌ و کارهایی هم که در خانه انجام می‌شوند، در زمره‌ی کارآفرینی قرار دارند. افرادی هستند که با توجه به مهارت‌های خود کاری در خانه‌ی خود شروع می‌کنند و ارزش‌هایی را به وجود می‌آورند. به این افراد کارآفرینان خانگی گفته می‌شود. امروزه با گسترش اینترنت کارآفرینان بیشتری را می‌توان در اینترنت پیدا کرد! آن‌ها با تأسیس یک فروشگاه اینترنتی یا وبلاگ به فکر خدمت به جامعه هستند و از طریق فعالیت‌های الکترونیکی و مجازی به کسب سود می‌پردازند. از معروف‌ترین و موفق‌ترین نمونه‌های کارآفرینان آنلاین می‌توان به سایت ‌‌ای ‌‌‌بی و آمازون اشاره کرد که در طول سال‌های اخیر درصد بالایی از بازارهای جهان را به خود اخصاص داده‌اند.

تجربیات کسب و کار

۱. شما تنها ۱۵% وقت خود را برای انجام کاری که عاشقش هستید صرف خواهید کرد.

چون عاشق پختن کیک فنجانی هستید شیرینی‌پزی را شروع کرده‌اید؟ به عشق حل مشکلات مشتریان کسب و کار مشاوره راه‌ انداختید؟ خودتان را آماده کنید! بیشترین ساعات روز شما به عنوان یک کارآفرین صرف انجام امور دیگری خواهد شد!

“شما تنها ۱۵% وقت خود را صرف کاری که به آن علاقمندید خواهید کرد و ۸۵% آن را صرف امور دیگری از جمله بازاریابی، امور اجرایی، فروش، طراحی استراتژی برای کسب و کار خود و جواب دادن به کوهی از ایمیل‌ خواهید کرد. این حقیقت پنهان کارآفرینی است. بقاء در گروی پذیرش سریع این حقیقت است: نقشِ اول، صاحب ِکسب و کار بودن است و بعد از آن نقش دوم شما یعنی خلق چیزهای زیبایی که به آن علاقه دارید! برای شخص من این حقیقت خیلی حس مزخرفی بود چون (پیش از شروع) هیچ دلم نمی‌خواست در نقش گرداننده‌ی یک کسب و کار باشم.”

۲. برای شما سریع‌تر از بقیه اتفاق نمی‌افتد!

مهم نیست چقدر احساس خاص بودن می‌کنید، در هر صورت نمی‌توانید واقعیات کارآفرینی و چارچوب زمانی معمول شروع یک کسب و کار را شکست دهید. من مطمئن بودم می‌توانم ظرف شش ماه به آن‌چه که می‌خواهم برسم. خیلی مصمم و با عزمی جزم، با ذره ذره‌ی قلبم و با ۱۵ ساعت کار در هر هفت روز هفته باور داشتم که با این اخلاق کاری و به کمک استعداد، مهارت و جادوی شخصی خودم می‌توانم به موفقیت میانبری بزنم و به آن ایمان داشتم! واقیت اما چیز دیگری بود: نه! برای من هم به همان اندازه طول کشید که برای دیگران.

۳. پولتان احتمالاً یک جایی تمام می‌شود.

بله، حتی اگر عاقلانه آماده‌ی کار شوید، وام یا یک سرمایه‌گذاری مطمئن هم بگیرید، احتمالاً یک جایی در آن میان پول اکثر کارآفرینان ته می‌کشد! تمام شدن پول یک قسمت شایع در این سفر کارآفرینانه است. توقعش را ندارید، چون برای سفر بلند مدت آماده شده بودید. اما ناگهان وسط ابرها و آسمان‌های آبی هواپیمای کوچک دوموتوره‌ی شما به سرفه می‌افتد! عقربه‌ی نمایشگر سوخت ناگهان به سمت صفر سقوط می‌کند و فقط یک راه پیش روی شما می‌ماند؛ هواپیمای خود را روی باند فرود متروکه و وسط ناکجاآبادی که حساب بانکی شماست فرود آورید! موجودی شما: چهارده دلار!”

اما خم به ابرو نیاورید. استفانی سن‌کلر اصرار دارد که این امکان وجود دارد که از این تجربه سخت در کارآفرینی سربلند بیرون بیائید و قوی‌تر از قبل بشوید. این هم جزئی از مراحل گذار است که شما را وارد لیگ استارتاپی‌های گردن کلفت می‌کند! لیگی که وقتی از جهنم بی پولی سالم خارج شدید و در آن حضور یافتید، دیگر متوقف‌نشدنی خواهیدشد! دست‌یابی به این موفقیت ‌را مدیون روبرو شدن با ترس‌ها و پایبند ماندن به رویاهایتان هستید.

۴. بزرگترین چالشتان خود شما خواهید بود!

همان‌طور که اشاره شد برای همه‌ی کارآفرینان حفظ جریان نقدینگی دشوار است، همان‌طور البته جلب مشتریان جدید و استخدام نیروهای کارآمد. اما به نظر استفانی در فرآیند کارآفرینی هیچ یک سخت‌تر از روبرو شدن با تردیدهای شخصی خودتان نیست. او خواندن کتاب “کار را انجام بده” نوشته‌ی استیون پرسفیلد را توصیه می‌کند و برای کمک به کارآفرینان آینده در مواجهه با واقعیت می‌گوید: “بزرگترین چالشی که در گرداندن یک کسب و کار مقابل شما خواهد بود مقاومت خودتان است. همیشه! ختم کلام!”

۵. بازاریابی اختیاری نیست!

خیلی با ترویج و تبلیغ خودتان راحت نیستید؟ استفانی می‌گوید اگر چه شاید ترویج و معرفی شخصی برای برخی کارآفرینان کار سختی باشد، ولی بدون انجام بازاریابی هم موفقیت به‌دست نمی‌آید. استفانی سن‌کلر می‌گوید: “در دوران کارآفرینی و هنگام شروع کسب و کار، این بزرگ‌ترین ضعف من بود چون خیال می‌کردم بازاریابی تنها معادل نوشتن نامه‌های آزاردهنده‌ی فروش با آن فِلِش‌های عریض و طویل ِ”بخرید!” و ایمیل‌های درخواست عضویت و …. است. و خب من نمی‌توانستم! برایم محال بود! پس این شد که سرم را در دنیای خیالی خود گرم کردم و لجوجانه به خود قبولاندم که مشتریان خود به خود سراغ آثار درخشان من خواهند آمد! و البته همین اصرار ناآگاهانه باعث شد برای زمان درازی غذای من تنها کنسرو و اسپاگتی باشد!”

برای پیش‌گیری از اینکه کارتان به جستجو برای یافتن ارزان‌ترین کنسروهای موجود در خوار و بار فروشی محله بکشد، استفانی سن‌کلر توصیه می‌کند که “روش‌های بازاریابی مورد علاقه‌ی خود را بیابید و به آن پایبند شوید و منسجم و مستمر انجامش دهید. حتی اگر یک بازاریاب حرفه‌ای استخدام کردید باز هم خودتان بخشی از امور بازاریابی را انجام دهید. به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایتتان برای بازاریابی کسب و کار شما حیاتی است، پس کار با WordPress یا دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا را در کنار کمی HTML نویسی یاد بگیرید.

بیزینس من های موفق

۱.یادداشت کردن : اکثر افراد در تجارت ، وقتشان را صرف یادداشت کردن می کنند . درحالیکه یادداشت برداری و فکس دیگر بسیار قدیمی شده اند . به علاوه انبوه کاغذهای سفید ، پیشنهادها و رزومه ها را نیز به آنها اضافه کنید مسلم است که باید برای موفق شدن بر قدرت و مهارت خود درنوشتن کلمات بیفزایید . شما می توانید تنها با یک بازدید کوتاه از” ایمیلتان” از همه چیز اطلاع یابید .
۲.شبکه اجتماعی : همه ما عادت به زیاد صحبت کردن نداریم ، حتی برخی ازما سعی می کنیم که کوتاه و مختصر گفتگو کنیم ، اگرچه دانستن و کسب اطلاعات بیشتر مستلزم بیشتر پرسیدن و سخن گفتن است ، اما کلید مهارت آموختن ، گوش کردن است
۳.صحبت کردن : ترس بالاترین رتبه گفتگوهای عمومی میان مردم جهان را به خود اختصاص داده است . تمرین ، بهترین راه برای غلبه براین مشکل است. ممکن است با کار در محیطی امن احساس راحتی کنید ، اما برخی مواقع مجبورید که در صحنه واقعه حضور داشته باشید .
۴.القائ خواسته ها : ممکن است که فکر کنید هرگز به تحمیل عقاید خودتان به دیگران نیاز نداشته باشید ، اما واقعیت این است که همه ما هر روز افکارمان را به دیگران تحمیل می کنیم . زمانی که با یک رئیس مصاحبه می کنید نیز به نوعی افکارتان را به او القا می کنید ، این فرایند در زندگی روزمره نیز ادامه دارد ، مثلا هنگامی که والدینتان را مجبور به خرید کالای مورد نیازتان می کنید . مهارتهای متقاعد کردن بسیار آسان و قابل اجرا هستند .
۵.مذاکره کردن : اگر متقاعد کننده توانا و متبحری نیستید ، شاید بتوانید یک مذاکره کننده و یا سخنور ماهر بشوید ، بسیاری از مهارتها مانند هم هستند؛ اما شما در تجارت با افرادی مواجه می شوید که بسیار جدی و سخت گیرند ، اگر چنین مهارتهایی را کسب نکرده باشید ، بازنده هرروز و همیشگی خواهید بود .
۶. استراتژی و راهبرد : تجارتی که از یک بحران اقتصادی به بحران دیگری انتقال می یابد و دستخوش تغییر و تحول می شود ، مدت زیادی دوام ندارد و نابود می شود . واضح است ، اگر شما سکان دار این تجارت هستید ، باید فرمان جنگ را صادر کنید و مسیرتان را تغییر دهید ، آیا به درستی مسیر مقابل را می شناسید ؟

چگونه در کسب و کارم موفق باشم

آدم های موفق:

۱- فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌کنند که دیگران آنها را نمی‌بینند.چگونه موفق باشیم

۲- از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

۳- روی راه‌ حل‌ها تمرکز می‌کنند.

۴- هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی که دیگران آرزو می‌کنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.

۵- مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را کنترل و محدود کند.

۶- سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی که آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.

۷- به ندرت از چیزی شکایت می‌کنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی که شکایت کردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.

۸- سرزنش نمی‌کنند (واقعا فایده‌اش چیست؟) آنها مسئولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می‌گیرند.

۹- وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت‌شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت‌شان پیدا می‌کنند و بیشتر از ظرفیت‌شان از خود توقع دارند. آنها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می‌کنند.

۱۰- همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند آنها برنامه‌ریزی کرده و فکر می‌کنند تا وقتی که کارشان را انجام می‌دهند استرس کمتری داشته باشند.

کارآفرین موفق

نقش سن و سال و اهمیت زمان سنجی

بررسی زندگی کارآفرینان موفق نشان می‌دهد که این باور رایج که «برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق حتما باید از جوانی شروع کنید» صحت ندارد. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از کارآفرینان موفق کار خود را از میان‌سالی یا سنین بالاتر آغاز کرده‌اند. بیشترِ آنها مهارت‌های لازم برای کارآفرینی را از کارکردن برای دیگران به‌دست آورده‌اند؛ به همین دلیل وقتی در سنین بالاتر کار خود را آغاز کرده‌اند از تجربه‌ی آن سال‌ها بهره برده‌اند. همین تجربه‌اندوزی، آنها را نسبت‌به افراد جوان و بی‌تجربه، در موقعیت بهتری قرار داده و موفق‌ترشان کرده است. ازطرف‌دیگر، کارآفرینانی هم بوده‌اند که در سنین جوانی به موفقیت رسیده‌اند. ارزیابی کلی درمورد نسبت سن و سالِ آغاز کسب و کار در میان کارآفرینان موفق، نشانگر آن است که عاملی مهم‌تر در موفقیت آنان مؤثر بوده است: زمان‌سنجی. پروفسور مارلین دیویدسون، استاد روانشناسی مدیریتی در دانشکده‌ی بازرگانی منچستر در این زمینه می‌گوید: «برای رسیدن به موفقیت، زمان‌سنج‌بودنِ ما مهم‌تر از آن است که کارمان را در چه سنی شروع می‌کنیم: اینکه در چه صحنه‌ای از زندگی هستید، خیلی مهم‌تر از این است که درحال‌حاضر چند سال دارید. من فکر می‌کنم هرکس می‌تواند در هر سنی، کارآفرینی موفق باشد.» پس تا اینجا مشکلی برای موفقیت در کارآفرینی وجود ندارد، چون سن و سال عامل تعیین‌کننده‌ای نیست.

نقش ایده‌ی کسب‌وکار
«کارآفرین موفق می‌تواند به چیزی نگاه کند و در آن فرصتی ببیند، چیزی که من یا شما به‌طور عادی صرفا از کنار آن می‌گذریم. از نظر من این واقعا اعجاب‌آور است.» کالین گری

بسیاری از افرادِ مایل به کارآفرینی از نداشتن ایده‌ی خوب در عذاب‌اند. بررسی‌ها نشان داده است که بیشترِ کارآفرینان به‌دنبال خلق چیزی بوده‌اند که در زندگی‌شان به آن نیاز داشته‌اند. چند سال پیش دو برادر جوان ایرانی که عاشق عکاسی بودند، پول‌هایشان را جمع کردند تا یک دوربین دیجیتال بخرند. اما هرچه در اینترنت جست‌وجو کردند نتوانستند اطلاعات لازم برای خرید دوربین دلخواه‌شان را پیدا کنند. آنها برای تهیه‌ی وسیله‌ی موردنیاز خود زحمت زیادی کشیدند. این مسئله باعث شد متوجه یک جای خالی شوند و تصمیم بگیرند آن را پر کنند. چنین بود که «دیجی کالا» را راه‌اندازی کردند. این وب‌سایت درحال‌حاضر به یکی از غول‌های کسب‌وکار آنلاین در ایران تبدیل شده و حتی به شهرت جهانی رسیده است، به‌طوری‌ که مجلات معروفی مثل فوربز به آن پرداخته‌اند.

برخی افراد، سرگرمی خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کرده‌اند. اما کارآفرینانی نیز بوده‌اند که هرگز ایده‌ای از خودشان نداشته‌اند. آن‌ها صرفا پیگیر ایده‌ای شدند که در جایی دیگر امتحان خود را پس داده بود، و موفق هم شدند. پس نیازی نیست ایده‌ی خارق‌العاده‌ای داشته باشید، بلکه باید بتوانید فرصتی را تشخیص داده و آن را به موفقیت تجاری برسانید.

«برای اینکه کارآفرین موفقی باشید، لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. عامل برانگیزاننده‌ی اغلب مردم صرفا به‌دست‌آوردن پول است. راز کار در این است که بتوانیم خلائی را در بازار تشخیص داده و سپس آن را پر کنیم.» رُز تیلور، روان‌شناس بازرگانی

برای کارآفرینی لازم نیست ایده‌ی خارق‌العاده‌ای داشته باشید، بلکه کافی است نیازی را تشخیص بدهید و آن را رفع کنید.

نقش سرمایه‌ی اولیه

یکی از مشکلات عمده‌ی بسیاری از افراد برای شروع کسب و کار شخصی، نداشتن سرمایه‌ی اولیه است. این اصلی‌ترین توجیهِ بسیاری از افرادی است که علی‌رغم تمایل به آغاز کسب و کار شخصی، از آن منصرف می‌شوند. توانایی تأمین سرمایه و منابع مالی یکی از مشخصه‌های اصلی کارآفرینان موفق است. آنها به راز درخواست‌کردن و کمک‌گرفتن از دیگران پی برده‌اند. آنها می‌توانند روابط (سالم، مشروع و قانونی) و اعتماد لازم برای دریافت وام و سرمایه را ایجاد کنند. درنهایت، افراد ریسک‌پذیری هستند، اما ریسک‌پذیری‌شان محدوده‌ی کنترل‌شده‌ای دارد. آنها با نشان‌دادن مسئولیت‌پذیری خود و جلب اعتماد دیگران سعی می‌کنند بقیه را هم در ریسک خود سهیم کنند.

توانایی جلب اعتماد دیگران برای سرمایه‌گذاری، ویژگی بارز کارآفرینان موفق است.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.