no-img
نوین اطلس

عوامل موفقیت در کسب و کار


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عوامل موفقیت در کسب و کار
zip
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۷

عوامل موفقیت در کسب و کار


موضوعات: عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک، موفقیت در کسب و کار کوچک، راز موفقیت در کسب و کار آزاد، اصول موفقیت در کسب و کار، موفقیت در کار و تجارت، عوامل شکست در کسب و کار، دلایل شکست کسب و کار در ایران.

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه از نظر مالی مستقل باشیم

چگونه یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

 

عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای موفق چه تفاوتی با کسب و کارهایی ناموفق دارند؟
راز موفقیت کسب و کارهای کوچک

مهم‌ترین مزیت آنها نسبت به کسب و کارهای ناموفق این است که مدیران‌شان خصوصیات فردی خود را به هدف پیشرفت در کسب و کارشان تغییر داده‌‌ و بهبود بخشیده‌اند. در کل، آنها نگاه مثبتی به کسب و کارشان و زندگی در معنای کلی آن دارند.
بیست سال دیگر از کارهایی که در زندگی انجام نداده‌اید بیشتر پشیمان خواهید شد تا از کارهایی که انجام داده‌اید. پس بادبان‌ها را بکشید و از بندر امن دور شوید. کشتی خود را به دل باد بسپارید تا سرزمین‌های جدید کشف کنید و رؤیا‌ها در سر بپرورانید.

– مارک تواین

موفقیت در کسب و کارهای کوچک ناشی از ثابت قدم بودن مدیران آنهاست.

اگر بدون کار و تلاش به‌دنبال موفقیت می‌گردید، به فرهنگ لغات مراجعه کنید.

– ماری بی. اسمیت

آنها مدیران صبوری هستند.

کارآفرینان موفق افرادی هستند که بین مانع و فرصت تفاوتی قائل نمی‌شوند، بلکه از هر دوی آنها به نفع خود استفاده می‌کنند.

– ویکتور کیام

آنها پشتکار دارند.

بسیاری از شکست‌های دنیا به این دلیل است که افراد هنگام تسلیم شدن نمی‌دانستند چقدر به موفقیت نزدیک شده بودند.

– توماس ادیسون

موفقیت در کسب و کار کوچک

صاحبان کسب و کارهای موفق، از ابتدا طرحی تجاری و راهبردی‌ برای کسب و کارشان طراحی می‌کنند که به‌وضوح مفهوم کسب و کار، رسالت و فلسفه‌‌‌اش را توضیح می‌دهد. در این سندِ مکتوب، آنها اهداف شخصی را در کنار اهداف تجاری تعیین می‌کنند و زمان مشخص و استراتژی‌هایی برای رسیدن به آن اهداف در نظر می‌گیرند.

راز موفقیت در کسب و کار آزاد

صاحبان آنها ساختاری سازمانی توسعه داده‌‌اند که مانند دستگاهی کار می‌کند که به خوبی روغن‌کاری شده‌ است. این ساختار، به‌همراه تمامی سیاست‌ها و روال‌هایش، تمام افرادی را که نقشی در کار دارند، تشویق می‌کند تا نهایت تلاش‌شان را انجام دهند و برای افرادی که کارشان را به بهترین نحو انجام می‌‌دهند پاداش در نظر می‌گیرد و افرادی که رفتارهای مورد انتظار را از خود نشان نمی‌‌دهند، تنبیه می‌کند. جایگاه‌، وظایف و مسئولیت‌ها کاملا مشخص و به افراد مورد نظر منتقل شده‌اند و عملکرد آنها به‌طور منظم بررسی می‌شود. آموزش، برنامه‌های توسعه‌ی شغلی و طرح‌های مربوط به پاداش‌ها به شکلی طراحی شده‌ است که تمامی افراد را به بالاترین حد مشارکت تشویق می‌کند. مدیران کسب و کارهای موفق، کارمندان و شرکایشان را ارزشمندترین دارایی خود می‌‌دانند.

اصول موفقیت در کسب و کار

به‌طور خلاصه، چهار راز موفقیت کسب و کارهای کوچک به شرح زیر هستند:

۱. صاحبان کسب و کارهای موفق، رفتارهای مثبت، تعهد، صبر و پشتکار را در خود ایجاد کرده‌اند.

۲. یک طرح تجاریِ صحیح و راهبردی‌ وجود دارد.

۳. ساختاری سازمانی ایجاد شده است که افراد را تشویق می‌کند نهایت تلاش‌شان را در وظایف محوله‌ی خود انجام دهند.

۴. از سیستم پشتیبانی عملیاتی‌ استفاده می‌شود که عملکردها را ردیابی و مدیران ارشد را از بار فعالیت‌های کوچک روزانه خلاص می‌کند، در حالی که اطلاعات مهمی برای مدیریت صحیح کسب و کار در اختیارشان قرار می‌دهد.

موفقیت در کار و تجارت

۱- حتی رئیس هم باید آستین هایش را برای کار کمی بالا بزند.
زیردستان خـود را وادار بـه انـجـام کـاری نـکنید که خودتان تاکنون انجامش نداده اید یا رغبتی به انجام دادنش ندارید. اگر رئـیس یا سـردسته گروهی هسـتـیـد باید خودتان سرمشق و الگوی دیگران قرار بگیرید ، آنگاه دیگر کسی در انجام کار با شما بحث نخواهد کرد.

۲- اندکی شـانـس و اقبال، بهتر از کوهی از دانش و خردمندی است.
شما هر قدر هم که زیرک و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند که باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا کـنـیـد. حتـی یـک مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. هیچگاه اهمیت زمان و مکان مناسب انجام کارهایتان را دست کم نگیرید.

۳- در ازای هر سخنی که می گویید، اجـازه دهید دشمنتان (یا رقیبتان) ۱۰ سخن بگوید.
هر قدر کـه شـما بـا سخنان خود اطلاعاتی را برای رقیب یا دشمنتان آشکار و افشا کنید، وی قدرت بیشتری برای ضربه وارد کردن و صدمه زدن به شما در اختـیـار خواهد داشـت. بگذارید رقیبتان سخن بگوید چون داشتن «اطلاعات» قدرت است و آن که اطـلاعات دارد می تواند ویرانگر باشد.

۴ – پول نقد، پول نقد است حتی اگر از شکم فیل بیرون بیاید.
زمانی که شما اسکناس در دست دارید هیچ «اما» و «اگر»ی وجود نخواهد داشت : تـنها پول نقد است که وجود دارد. چک همیشه در معرض بـرگـشـت خـوردن است و کـارت اعتـباری هـم مختص آدم های زودباور؛ اما پول نقد همواره پول نقد است.

۵ – هیچگاه ۱۰۰% هیچ چیز را برای هیچکس برملا نکنید.
اگر خیال دارید میلیونر شوید بهتر است هیچگاه تمام جزئیات برنامه و نقشه خود را به کسی نگویید. همواره چیزی را نزد خودتان نگاه دارید. اگر مجبور به افشای آن شدید تنها ۷۵ تا ۹۰ درصد آن را برملا سازید. همان ۱۰%از شما حفاظت خواهد کرد (و همچنین ضمانت می کند که آن ایده متعلق به شماست).

عوامل شکست در کسب و کار

عدم تحقیق درست و آنالیز صحیح بازار
این موضوع یکی از مهم ترین دلایل ورشکستگی و ناکامی بنگاه های اقتصادی بالاخص آنهایی است که در همان سال اول رو به تعطیلی میروند. بسیاری از افراد تنها با این دید که شغل مشابه ای در جای دیگری و توسط شخص دیگری موفق بوده و یا حتی در همان منطقه کسب و کار های موفق دیگری وجود دارند به راه اندازی کسب و کار خود اقدام نموده در حالی که تحلیل صحیحی از روش اجرا، مشتریان، هزینه ها، و … نداشته و نهایتا با شکست مواجه می شوند.

نداشتن برنامه مدون و طولانی مدت
بی برنامه بودن یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کار است. در صورتی که ما برنامه ای برای موفقیت نداشته باشیم در واقع برای شکست برنامه ریزی کرده ایم. سعی کنید قبل از شروع کسب و کار و انجام سرمایه گذاری و تبلیغات برنامه مدونی برای کسب و کار خود طرح ریزی کنید، برای این کار حتما از یک یا چند مشاور مدیریت استفاده کنید.

منابع انسانی نا کارآمد
نیروی انسانی میتواند عامل پیروزی یا شکست یک سازمان باشد. یک نیروی انسانی خوب میتواند یک شرکت در حال ورشکستگی را از رکود خارج و با یک ایده خلاق به سود دهی برساند. مدیران هم جزء منابع انسانی سازمان به حساب آمده و ضعف در مدیریت یکی از دلایل نا کارآمدی منابع انسانی است.

عدم توانایی در جذب مشتریان
این مشکل خود می تواند ناشی از عدم تحلیل صحیح بازار باشد اما بعضا با وجود پتانسیل خوب بازار برخی شرکتها توانایی لازم برای جذب بازار را ندارند. فروشندگان ضعیف، شعارهای تبلیغاتی غیر موثر و نبود مزیت رقابتی پایدار از دلایل اصلی این ناتوانی در جذب به شمار می آیند.

دلایل شکست کسب و کار در ایران

از بین رفتن انگیزه ها و عدم مقاومت در بازار
بسیاری از افراد تاب و تحمل مقاومت در بازار را نداشته و با اولین ناملایمات و یا نرسیدن به انتظارات اولیه دچار بحران می شوند. البته این می تواند از پیش بینی های غلط اولیه ناشی شده باشد اما گاها ما زمانی دست از کار می کشیم که با موفقیت فاصله چندانی نداریم.

عدم توجه به بهبود مستمر
حتی اگر کسب و کار موفقی داریم باید بدانیم در صورتی که برنامه ای برای بهبود مستمر نداشته باشیم رقبا جای ما را در بازار گرفته و سهم خود را از دست می دهیم. غالب مشتریان انتظار دارند ما با گذشت زمان محصول و خدمات بهتری ارائه دهیم و ثبات در کیفیت خدمات ممکن است وسوسه امتحان محصولات دیگر را در مشتریان بارور کند. پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت که بر بهبود مستمر تکیه کرده و تضمین کننده فرایندهای بهبود باشند می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. مثلا پیاده سازی و اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ که با نگاه بهبود مستمر استقرار می یابد می تواند جلوی شکست های ناشی از عدم پیشرفت را بگیرد.

بودجه بندی نادرست و سرمایه ناکافی
سرمایه همیشه یک عامل مهم در کسب و کار است اما هر کسب و کاری به یک میزان مشخص از سرمایه نیاز دارد که باید در طول مراحل مختلف اجرا و ادامه کسب و کار هزینه گردد. بخشی از این سرمایه از سرمایه اولیه سرمایه گذاران بوده و بخش دیگری ممکن است از محل درآمد و یا وام باشد. نکته اینجاست که ما باید برنامه مشخصی برای ماهها و سالهای آتی داشته باشیم و خرج کرد کامل سرمایه در ماههای اول باعث بروز بحران در ماههای بعدی می گردد. بودجه ریزی صحیح با توجه به درآمد ها و هزینه ها می تواند جلوی شکست کسب و کار ما را بگیرد.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.