no-img
نوین اطلس

افرادی که بدون سرمایه ثروتمند شدند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

افرادی که بدون سرمایه ثروتمند شدند
zip
اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۷

افرادی که بدون سرمایه ثروتمند شدند


موضوعات: افراد موفقی که از صفر شروع کردند، شغل پردرآمد بدون سرمایه، تولیدی بدون سرمایه، کار بدون سرمایه، شغلهای بدون سرمایه اولیه، افرادی که بدون تحصیلات ثروتمند شدند، داستان افراد فقیری که ثروتمند شدند، زندگینامه افراد فقیری که ثروتمند شدند.

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

شخصیت ثروت ساز

چگونه ثروتمند و مشهور شویم

آیا بیشتر افراد ثروت خود را به ارث می برند؟

 

افراد موفقی که از صفر شروع کردند

داستان زندگی گرنت کاردون؛ متخصص فروش، سازنده‌ی املاک و مستغلات ۵۰۰ میلیون دلاری و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش:

زمانی که بچه بودم با پدرم در حال قدم زدن برای خرید بودیم که سکه‌ام از دستم افتاد و وارد کانال فاضلاب شد. هیچ راهی وجود نداشت که بتوانم سکه‌ام را خارج کنم و حسابی عصبانی شده بودم. پدرم به من گفت باید از این بعد بهتر از پول‌هایم مراقبت کنم. اما پدربزرگم به من گفت: «اینکه سکه‌ات را از دست داده‌ای مسئله‌ی بزرگی نیست، مهم این است که تو تنها سکه‌ای که داشتی، گم کرده‌ای.» امروزه این اصل در مورد بسیاری از مردم صادق است. داستان جالب زندگی من این است که زمانی که ۱۲ ساله بودم نسبت به ۲۵ سالگی پول بیشتری داشتم. من تمام پول‌هایم را از دست داده و به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بودم. اما اکنون یک میلیاردر هستم و درآمد روزانه‌ام از مقدار پولی که در عرض ۱ سال به‌دست می‌آوردم بیشتر است. همه این‌ها به این دلیل است که به خودم اجازه دادم نسبت به موفقیت علاقه‌ای دیوانه‌وار پیدا کنم.

زمانی که باور کردم رؤیای ثروتمند شدن و به شهرت رسیدن برای من است و می‌توانم در این دنیا از خودم میراثی به جا بگذارم، دنیا برایم متفاوت شد. من از آن زمان به بعد کارها و رفتارهایم را تغییر دادم.

علاقه‌مندی بیش‌از‌اندازه به یک موضوع، باارزش‌‌ترین چیزی است که شما می‌توانید زندگی رؤیایی خود را بر اساس آن بنا کنید. متأسفانه بسیاری از مردم هرگز نمی‌توانند متوجه شوند به چه چیزی علاقه دارند؛ زیرا به آن‌ها یاد داده‌اند که علاقه‌مندی‌هایشان را پنهان کنند. سعی کنید این‌گونه نباشید. هر چیزی را که به آن علاقه دارید بیابید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

شغل پردرآمد بدون سرمایه

۱. مشاور
در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.

۲. تولید محتوا
فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.

تولیدی بدون سرمایه

فروشگاه‌های ارزان قیمت و حراج‌های گاراژی

اگر از آن دسته‌ از افراد تیزبین باشید و احیاناً اهل خرید و فروش اجناس دست‌دوم باشید می‌دانید که این‌جور اجناس را کجا می‌توانید پیداکنید. می‌توانید در فروشگاه‌های دست دوم فروشی، آنتیک فروشی‌ها، بازارهای دست‌دوم فروشی و حراج‌های خانگی محصولات جالبی را پیدا کنید و آنها را با بهایی بیشتر از آنچه خریده‌اید در فروشگاه اینترنتی خود به‌صورت آنلاین بفروشید. یک مثال موفق اینکار صوفیا آموروسو، مؤسس Nasty Gal است. آموروسو شروع به خرید و بازفروش لباس‌های قدیمی و خاص در eBay کرد، و شرکتش تا حدی رشد کرد که در سال ۲۰۱۱ بیست و چهار میلیون دلار درآمد داشت و بیش از ۲۰۰ کارمند استخدام کرد. کتاب او “دختررئیس”، نگاهی الهام‌بخش به شروع کار او دارد.

معاملات کالا به کالا، خدمات با خدمات!

برای کارآفرینان جوانی که با کمترین سرمایه کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند استفاده از تمامی منابع موجود مهم است. اگر توانایی انجام خدماتی را برای سایر کسب و کارهای نوپا و کوچک دیگر دارید و آن‌ها نیز می‌توانند گوشه‌ای از نیازهای شما را برآورده کنند، حتماً به سراغ آن‌ها بروید و پیشنهاد همکاری دهید. شاید به این راحتی پاسخ مثبت دریافت نکنید، ولی چیزی را از دست نخواهیدداد. از مهارت‌های خود برای کمک به دیگران استفاده کنید و مطمئن باشید نتیجه‌ای که می‌خواهید را به‌دست خواهیدآورد.

اگر کالا یا قطعاتی دارید که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و جزو وسایل بی‌مصرف شماست، از کامپیوتر قدیمی گرفته تا قطعات الکترونیکی و …، افرادی هستند که به آن‌ها نیازمندند. از تمامی منابع خود استفاده کنید.

کار بدون سرمایه

طراحی گرافیکی
این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید.

اختراع
پیشترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌هایی مانند مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است. مزیت این مدل این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح از لحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده‌ی موفیقت شما در یافتن بازار است. اگر ایده‌ی شما مورد استقبال قرار نگیرد، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.

شغلهای بدون سرمایه اولیه

موسیقی‌دان
این ایده به آن‌چه در ذهن شماست شباهتی ندارد. ما درباره‌ی این صحبت نمی کنیم که ستاره‌ی موسیقی بشوید،‌بلکه فقط قرار است چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب و کارها. اگر این مهارت را داشته‌باشید مطمئن باشید می‌توانید از این طریق امرار معاش کنید. با نرم‌افزارهایی مانند Reaper (که بسیار ارزان است) می‌توانید درست روی کامپیوترتان، استودیوی تولید موسیقی خودتان را داشته‌باشید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی
ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

افرادی که بدون تحصیلات ثروتمند شدند

پُل آلن

انصراف: پُل آلن به مدت دو سال، دانشجوی دانشگاه ایالتی واشنگتن بود و بعد هم از ادامه‌ی تحصیل انصراف داد.

دست‌آوردها: آلن همراه بیل گیتس، مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ پایه‌گذاری کرد. ضمناً او بود که بیل گیتس را متقاعد کرد از ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه هاروارد انصراف دهد. آلن علاوه بر سهمش در مایکروسافت، یک دوجین تیم‌های ورزشی حرفه‌ای، املاک و مستغلات فراوان، و سهام‌هایی در شرکت‌های رسانه‌ای و فناوری مانند استودیوهای دریم‌ورکس دارد.

ریچارد برانسون
انصراف: ریچارد برانسون مدرسه را در سن ۱۶ سالگی ترک کرد.

دست‌آوردها: برانسون برند ویرجین را -که شامل ویرجین رکوردز، ویرجین آتلانتیک، و صدها شرکت دیگر می‌شود- به یک قدرت جهانی تبدیل کرد، که باعث شد ثروتش به میلیاردها دلار برسد.

مایکل دل
انصراف: مایکل دل هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه تگزاس در آستین، شرکت کامپیوتری‌ای به نام پی‌سی‌ز راه‌اندازی کرد، و بعد هم برای مدیریت شرکتش، از ادامه‌ی تحصیل انصراف داد.

دست‌آوردها: شرکت مایکل دل، بعدها به شرکت دل تغییرنام داد؛ و سال (۲۰۰۸) هم بیش از ۶۱.۴ میلیارد دلار ارزش داشت.

لری الیسون
انصراف: لری الیسون دو بار از دانشگاه انصراف داد. او به دو دانشگاه ایلینوی و شیکاگو می‌رفت، ولی هرگز مدرکی نگرفت.

دست‌آوردها: الیسون سرمایه‌ای ۲۰۰۰ دلاری را در سال ۱۹۷۷ به کار گرفت، تا چیزی را راه‌اندازی کند که بعدها شرکت اوراکل، دومین شرکت بزرگ نرم‌افزاری دنیا لقب گرفت.

داستان افراد فقیری که ثروتمند شدند

داستان زندگی تام فری، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت بین‌المللی تام فری، بهترین مربی املاک و مستغلات و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش:

زمانی که در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بازار مسکن سقوط کرد، من خودم را با شرایط جدید وفق دادم و تمرکز خودم را بر این موضوع گذاشتم که چگونه می‌توانم خدمات خودم را با شرایط جدید به مشتری‌ها ارائه دهم. من به مشتری‌ها کمک کردم تحولات بازار را در کسب‌و‌کار خودشان مدیریت کنند. درواقع به آن‌ها کمک کردم کسب‌و‌کار خرده‌فروشی خودشان را به یک رویکرد متنوع تغییر دهند و با بانک‌ها همکاری کنند؛ به این صورت که خانه‌های قدیمی که در اختیار بانک‌ها هستند، به فروش برسانند. این کار باعث شد در دوران بحران، تعداد قابل توجهی از خانه‌ها به فروش برسند و همین موضوع کسب‌و‌کار من را نجات داد. ما توانستیم مشتری‌های خودمان را به افرادی که می‌توانستند کار آن‌ها را در بانک تسهیل کنند، ارتباط دهیم. همچنین توانستیم آن‌ها را به سمت قراردادها و گواهی‌هایی که برای موفقیت نیاز داشتند، هدایت کنیم.

من یکی از گران‌ترین نویسنده‌ها یعنی لورا مورتون را استخدام کردم تا با کمک هم یک کتاب بنویسیم. من از طریق این کتاب به مردم گفتم در این شرایط بحرانی به آن‌ها کمک خواهم کرد و با آگاهی دادن به آن‌ها، به افزایش اعتبار شرکت خودم کمک کردم. تطبیق پیدا کردن با شرایط سخت و دشوار، ساختن ارتباطات جدید و استفاده کردن از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان اولین نفر، باعث رونق گرفتن کسب‌و‌کار من شد.

زندگینامه افراد فقیری که ثروتمند شدند

داستان زندگی تای لوپز؛ مشاور و سرمایه‌گذار کسب‌و‌کارهای میلیونی:

در زمان‌های گذشته من در شرایط بسیار بدی بودم. موجودی حساب بانکی‌ام تنها ۴۷ دلار بود. مدرک دانشگاهی، شغل، ماشین و هیچ چشم‌اندازی برای آینده نداشتم. اما کتاب‌ها و مربی‌ها من را از این شرایط نجات دادند. اولین مربی‌ام به من یک موقعیت شغلی پیشنهاد داد و من را با امور مالی آشنا کرد. من خیلی سخت کار می‌کردم اما با این حال بازهم درآمد مناسبی نداشتم. در همین زمان بود که متوجه شدم زیاد کار کردن رمز رسیدن به موفقیت نیست. بلکه شما باید بتوانید در مدت زمان مناسب، کار مناسب را انجام دهید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم برای مدت زمان زیاد در شرایط فعلی خود گیر کنند، این است که باور دارند با زیاد کار کردن می‌توانند مسیر زندگی خودشان را هموار کنند. درحالی‌که این طرز تفکر اشتباه است. اگر به زندگی ۱۰ نفر از پولدارترین افراد جهان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آن‌ها در زندگی زیاد کار نمی‌کردند. استراتژی آن‌ها به‌گونه‌ای است که با انجام ۱ ساعت کار مفید معادل ۱۰۰ ساعت کار می‌کنند. افراد معروفی مانند بیل گیتس و وارن بافت مربی‌هایی داشتند که میانبرها را به آن نشان دادند و همین موضوع باعث شد آن‌ها بتوانند ساعات کاری خود را پایین بیاورند. هدف شما باید این باشد که بتوانید با کمتر کار کردن، دو برابر بیشتر نتیجه بگیرید.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.