no-img
نوین اطلس

کسب درامد از طریق ساخت وبلاگ


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

کسب درامد از طریق ساخت وبلاگ
zip
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷

کسب درامد از طریق ساخت وبلاگ


این مطلب در مورد موضوعات تبلیغات در وبلاگ و کسب درآمد، کسب درامد از وبلاگ خود، راه های کسب درآمد از سایت شخصی، کسب درآمد به ازای بازدید، کسب درآمد از وبلاگ نویسی، آموزش کسب درآمد از وبلاگ نوشته شده است.

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

هنر ثروتمند شدن در ۵ سال

چگونه یک وبلاگ موفق داشته باشیم

چگونه خیلی سریع پولدار شویم

 

تبلیغات در وبلاگ و کسب درآمد

برای کسب درآمد از وبلاگ، یکی از بهترین کارها گذاشتن تبلیغ در وبلاگ است. اما خود گذاشتن تبلیغ در وبلاگ انواع مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

تبلیغ کالا یا خدمات خودتان

اگر در وبلاگ خودتان اقدام به فروش کالا یا خدماتی می کنید، برای گذاشتن تبلیغ در وبلاگ بهترین کار این است که محصول خود را تبلیغ کنید. این کار را می توانید با یک بنر یا عکس تبلیغاتی انجام دهید. به این طریق فروش و سود خود را مضاعف می کنید. دقت کنید تبلیغات زمانی حداکثر بازدهی را خواهند داشته که مرتبط با موضوع نوشته یا وبلاگ شما باشند.

گرفتن تبلیغ از دیگران

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از وبلاگ این است که یک اطلاعیه بزنید و برای گرفتن تبلیغ از دیگران اقدام کنید. البته این روش زمانی موثر خواهد بود که وبلاگ شما بازدید فراوان داشته باشد و یا حداقل در یک زمینه خاص فعالیت کنید، تا دیگران را ترقیب به درج تبلیغ در وبلاگ شما کند.

تبلیغ کالاهای دیگران

شما میتوانید کالاهای دیگران را در لابلای نوشته های وبلاگ خود تبلیغ کنید. به این شیوه شما با فروش کالاهای آنها می توانید در سود آنها شریک شوید. یکی از راه های استفاده از این شیوه این است که در یکی از سرویس های مشارکت در فروش مانند فروتل ثبت نام کنید و کالاهای مرتبط با موضوع وبلاگ خود را، برای تبلیغ در وبلاگ انتخاب کنید و سپس برای آنها در وبلاگ خود مطلب بنویسید. بدین شیوه شما با فروش این محصولات درآمد کسب خواهید کرد. در اصل شما کار یک بازاریاب را برای فروش این محصولات انجام می دهید.

تبلیغات متنی

حتماً تا به حال تبلیغاتی را دیده اید که به صورت متنی در سایت ها گذاشته می شود. این گونه تبلیغات برای سایت ها هستند و نه صرفاً فروش محصولی خاص. پس شما با گذاشتن لینک یک سایت در وبلاگ یا سایت خود می توانید به شیوه دیگری از کسب درآمد از وبلاگ برسید.

کسب درامد از وبلاگ خود

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، بحث مشاغل اینترنتی و کسب درآمد از وبلاگ و وب‌سایت قوت بیشتری به خود گرفته است. از رونق افتادن بازار فیزیکی و نیاز به سرمایه‌گذاری بالا برای ایجاد کسب و کار در آن از یک سو، و استقبال مردم از محصولات و سرویس‌های اینترنتی از سوی دیگر، موجب شده تا برخی به سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار در چنین فضایی ابراز تمایل کنند.

با این وجود طی سال‌های اخیر با افزایش رقابت در میان سایت‌های تجاری هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری وب‌سایت نیز افزایش یافته است. با این وجود همه‌چیز تنها به پول ختم نمی‌شود. بخشی از این درآمدزایی به خلاقیت و مهارت شما نیز بازمی‌گردد، به‌طوری که امروزه عدۀ بسیاری در داخل و خارج از کشور با استفاده از وبلاگ‌های خود و با هزینه‌ای بسیار کم به کسب درآمد مشغول‌اند.

در کشورهای پیشرفته، وبلاگ نویسی به عنوان یک شغل کاملاً جا افتاده است و عدۀ زیادی از این طریق مشغول کسب درآمد هستند. در ایران نیز، با اینکه ماهیت وبلاگ و وبلاگنویسی هیچ وقت به جایگاهی که باید نرسید، اما عده‌ای توانستند از طریق وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند. وبلاگ یک پزشک نمونه بسیار خوبی برای این موضوع است.

راه های کسب درآمد از سایت شخصی

اما می پردازیم به روش های کسب درآمد برای سایت هایی که صرفا با انگیزه مالی طراحی و راه اندازی می شوند. همانطور که قبلا اشاره شد یکی از راه های درآمد برای این وب سایت ها جذب آگهی است. یعنی دریافت پول در قبال قراردادن آگهی روی سایت. باز هم می رسیم به این نکته که برای درآمدزایی باید بازدیدکننده داشت. هرچه یک وبسایت معروف تر و پربازدیدتر باشد قطعا صاحبین مشاغل یا سایت ها انگیزه بیشتری برای دادن آگهی به آن پیدا می کنند. هرچه بازدید بیشتر باشد ارزش آگهی بیشتر است . اما بازدیدکننده باید چیز ارزشمندی در یک سایت ببیند که بخواهد بار دیگر به آن سر بزند و یا اینکه مدت زمان بیشتری را در آن سایت سپری کند که این مسئله بر حسب نوع سایت می تواند متفاوت باشد. مثلا سایت تالار گفتمان فروم ، سایت تبلیغاتی مثل سایت های تخفیف گروهی (خرید گروهی) ، سایت دانلود و یا با هر نوع سایت دیگر هر یک به نحوی می توانند برای بازدیدکننده ارزشمند باشند.
یکی دیگر از راه های درآمدزایی برای این نوع سایت ها دریافت پول در قبال حق اشتراک است. یعنی برای استفاده از خدمات آن وب سایت در بازه های زمانی خاص و یا حداقل برای یک بار حق عضویت یا حق اشتراک دریافت شود. ارزش مطالب و یا خدمات این سایت ها باید درحدی باشد که بازدیدکننده خود را قانع کند که برای استفاده از آن سایت پولی را پرداخت کند.
در یک نتیجه گیری کلی ، درآمد یک وب سایت می تواند از راه های مختلف کسب شود اما همگی این راه ها در گرو تعداد بازدید کننده سایت هستند. برای افزایش تعداد بازدید کننده راه های مختلفی هست که از مهمترین آنها بهینه سازی وب سایت می باشد چنانچه کسی قصد راه اندازی سایت دارد باید با شرکت طراحی سایت-سئو و بهینه سازی مربوط در مورد راه های کسب درآمد و همچنین بهترین گزینه ها برای بهینه سازی سایت مشاوره داشته باشد. گرچه بعد از طراحی و راه اندازی سایت هم می تواند آن را بهینه سازی کرد اما بهتر است اینکار قبل از طراحی سایت انجام شود.

کسب درآمد به ازای بازدید

شیوه کسب درآمد اینترنتی به ازای بازدید به این صورت است که شما یک لینک اختصاصی دارید و هرچقدر افراد بیشتری از طریق لینک شما وبسایت مورد نظر را بازدید کنند به درآمد بهتری می رسید.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

محتوای مناسب تولید کنید
قرار نیست یک وبلاگ خالی برای شما درآمد ایجاد کند. برای نزدیک‌تر شدن به هدف کسب درآمد از وبلاگ، باید یک قدم جلوتر بروید و با تولید محتوای مناسب تخم مرغ خود را به جوجه تبدیل کنید (هرچند یک جوجه هم چندان سودآور نیست، اما مرغ را که یک‌شبه خلق نمی‌کنند). جدا از مهارت‌های تولید محتوای جذاب که هر وبلاگ نویس باید تا حدودی از آنها مطلع باشد؛ زمینه یا موضوعی که شما قرار است به تولید محتوا پیرامون آن بپردازید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع آنچه طی مدت‌های طولانی پس از ساخت وبلاگ به رشته تحریر درمی‌آورید، کاملاً به سرفصل‌های اولیه‌ای که برای وبلاگ خود انتخاب کردید مرتبط است.

بیشتر وبلاگ نویس های موفق یک جامعه هدف مشخص را برای وبلاگ خود در نظر گرفته‌اند. این طیف مخاطبان ممکن است بخش عمده‌ای از جامعه را پوشش دهد یا افراد به خصوصی را شامل شود. در هر حال آنچه بیش از گستردگی مخاطبان مهم است، استفاده شما از کمبودها و فضای خالی موجود برای ارائه مطالبی مفید و یکتاست؛ وگرنه در اینترنت صدها هزار وبلاگ مختلف با موضوعات و مخاطبان مشابه فعالیت می‌کنند، بی‌آنکه درآمدی از این راه نصیب آنها شود.

آنچه شما را از رقبایتان متمایز می‌کند کلمات کلیدی است که درباره آنها به تولید محتوا می‌پردازید. با این وصف، روی موضوعاتی تمرکز کنید که به نوعی زندگی مخاطبان را تغییر یا تحت تاثیر قرار می‌دهد. این دسته از محتواها، غالباً از ارزش بالایی برای مردم برخوردارند و موجب می‌شوند تا آنها احساس کنند همانند شما بیشتر می‌دانند و در نتیجه اعتماد بیشتری هم به شما می‌کنند.

این وفاداری بعدها هنگامی که قصد کسب درآمد از وبلاگ خود را دارید، بسیار سودمند خواهد بود. جالب‌تر آنکه این کلمات کلیدی با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم تغییر می‌کند. برای مثال موضوعاتی نظیر بیمه و سرمایه‌گذاری در آمریکا با استقبال خوبی مواجه می‌شود (و تبلیغات در این زمینه نیز بسیار سودآور خواهد بود) در حالی که این موضوعات در ایران چندان مورد علاقه مردم قرار نمی‌گیرد. در مقابل، مردم ایران به موضوعاتی نظیر مد، محصولات آرایشی بهداشتی، تکنولوژی، دکوراسیون، فیلم و … بیشتر توجه می‌کنند. در هر حال، یافتن زمینه مناسب برای تولید محتوا هم از اهمیت بالایی برخوردار است و هم به دقت، تحقیق و بررسی فراوان نیاز دارد.

پیشنهاد ما این است که درباره آن چیزی که علاقه دارید یا در آن زمینه مهارت و تخصص دارید، بنویسید. علاقه، اولین رکن موفقیت در زمینه تولید محتواست.

آموزش کسب درآمد از وبلاگ

موضوع مناسبی برای وبلاگ خود انتخاب کنید.
قبل از شروع راه اندازی یک سایت ابتدا باید مشخص کنید که اصلا میخواهید موضوع سایت یا وبلاگ شما در مورد چه باشد. موضوعات مختلفی هستند که میتونید در مورد اونها شروع به راه اندازی سایت یا وبلاگ کنید اما انتخاب موضوع مناسب در واقع راز موفقیت هر کسب و کاری خواهد بود.
اما چطور موضوعی باید انتخاب کنید؟ موضوعی که انتخاب میکنید باید ویژگی های زیر رو داشته باشد:

• پولساز باشد
• موضوع مورد علاقه شما باشد
• در آن موضوع اندکی اطلاعات و تخصص داشته باشید
از بین سه ویژگی گفته شده میتونیم بگیم مورد علاقه بودن مهمترین ویژگی بوده و در صورتی که موضوعی که انتخاب میکنید مورد علاقه شما باشد میتونه دو مورد دیگر رو هم تا حدود زیادی پوشش بده، اما به چه صورت؟
مهم نیست موضوعی که انتخاب میکنید چقدر پولساز باشد، زمانی که شما به موضوع سایت خود و یا کلا هر کسب و کاری علاقه نداشته باشید ادامه دادن اون برای شما سخت بوده و به علاوه هیچ وقت علاقه ای نخواهید داشت تا در آن مورد اطلاعات مختلفی رو به دست بیارید، یاد بگیرید و به تخصص برسید.

محتوای مناسبی برای وبلاگ خود ایجاد کنید.
مهمترین استراتژی برای کسب درآمد از وبلاگ یا سایت، محتوایی هست که در آن قرار میدهید. در واقع محتوای سایت یا وبلاگ شما عامل موفقیت و یا شکست کسب و کار تان خواهد بود.

اگر میخواهید یک سایت موفق و پر سود داشته باشید باید به دنبال ایجاد محتوای مفید و ارزشمند و کاملا اختصاصی برای آن باشید.
به هیچ عنوان سعی نکنید مطالب سایت خود را از دیگر سایت ها یا وبلاگ ها کپی کنید. مطمئن باشید که با این کار دیر یا زود کسب و کارتان محکوم به شکست خواهد بود.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.