no-img
نوین اطلس

کسب و کارهای میلیاردی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

کسب و کارهای میلیاردی
zip
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷

کسب و کارهای میلیاردی


این مطلب در مورد موضوعات کسب و کار جدید در ایران، کسب و کارهای موفق در ایران، ایده های راه اندازی کسب و کار، درآمد میلیاردی از اینترنت، کسب و کار اینترنتی، معرفی کسب و کارهای کوچک، کسب و کار با سرمایه کم نوشته شده است.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

اهمیت انتخاب شغل مناسب

چگونه درآمد میلیاردی داشته باشیم

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

 

کسب و کار جدید در ایران

رستوران‌ها:
معمولا در راه اندازی یک رستوران، تفکر غالب این است که به یک فضای بزرگ، با تزئینات و مبلمان عالی، و کلی سرمایه نیاز است. اما، در واقع بسیاری از رستوران های بزرگ امروز، کار خود را از یک فضای کوچک شروع کرده اند. مثلا، شهرام فخار بنیانگذار رستوران های زنجیره ایی پدر خوب، کارش را از ساندویچ فروشی آغاز کرده است.

اگر چه انواع و اقسام رستوران های کوچک و بزرگ در جای جای شهر وجود دارند اما اگر خوراکی را که می فروشید، بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند و آب دهانشان را به راه بیاندازد، بهداشت را رعایت کنید، و فضایی آرام حتی اگر هم کوچک باشد، مهیا کنید، قطعا کلی مشتری خواهید داشت. برای اینکار باید حواستان به دخل و خرج، امور مالی، موجودی های یخچال و انبارتان، باشد. خلاقیت به خرج بدهید و خودتان را منحصر به فرد کنید. ایجاد مزیت رقابتی، رمز موفقیت شما در این کار است.

مدیریت و برگزاری رویدادها:
این یک واقعیت است که کشور ما یک کشور همایش زده است. هر روز، در هر زمینه ایی که فکرش را بکنید، تعدادی آدم دور هم جمع می شوند و پول هایی که معمولا مال خودشان نیست را خرج کنفرانس ها و سمینارهای مختلف می کنند. آنان به افراد یا شرکت هایی نیاز دارند تا تدارکات و هماهنگی های لازم برای برگزاری چنین رویدادهایی را به عهده بگیرد.

انواع این رویدادها مانند رویدادهای سازمانی، کنفرانس ها، همایش ها، مراسم اعطای جوایز، تودیع و معارفه، تقدیر از بازنشستگان، و … هستند که شما برای هماهنگی و مدیریت آن ها، به مقداری سرمایه نیاز دارید اما درآمدی آن بسیار بیشتر از خرج های شما خواهد بود. در این مورد هم مانند مورد « برنامه ریزی عروسی ها و جشن ها» باید بتوانید روابط همکاری با کسب وکارهای مکمل کسب و کارتان برقرارکنید.

لوازم التحریر:
در دو زمان از سال، نان صاحبان این کسب و کار توی روغن است. پیش از بازگشایی مدارس و پیش از سال نو. البته درآمد خوب لوازم التحریری ها و فروشندگان و تامین کنندگان اقلام اداری، در طول سال هم بالا می ماند. ادارات و سازمان های دولتی، شرکت های بزرگ و کوچک و دانشجویان و دانش آموزان، مشتریان اصلی شما هستند که کشور ما تا دلتان بخواهد از این نوع مشتریان دارد. برای راه اندازی این کار، باید جواز کسب بگیرید و مغازه ایی هر چند هم کوچک در اختیار داشته باشید. اگر می توانید از مشتریان گذری صرف نظر کنید و روابط خوبی با مشتریان عمده برقرار کنید، نیازی به مغازه نخواهد بود و می توانید اجناستان را در جایی مناسب انبار کنید و به درخواست آنان، توزیع نمایید. قدرت بالا در فروش و پرزنت محصولات به مشتریان، در موفقیت شما بسیار موثر خواهد بود.

کسب و کارهای موفق در ایران

۱. مشاور
در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید.

۲. تولید محتوا
فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است. تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.

۳. طراحی گرافیکی
این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید.

ایده های راه اندازی کسب و کار

اینترنتی تدریس کنید و سمینار اینترنتی برگزار کنید
تقاضا برای مربیان زیاد است چه مربی اینترنتی و چه مربی غیراینترنتی. بنابراین، اگر استعدادی دارید و دوست دارید به دیگران کمک کنید تا از استعدادشان استفاده کنند، یک معلم اینترنتی شوید تا در وقت آزادتان درآمد مضاعفی کسب کنید. تنها چیزی که نیاز خواهید داشت این است که در حوزه‌ی کاری‌تان حرفه‌ای باشید و علاقمند باشید تا چند ساعتی در هفته را به دیگران کمک کنید. سایت‌هایی مانند Tutor.com و TutorVista مکان‌هایی هستند که می‌توانید ثبت‌نام کنید و به عنوان یک مربی به مرور زمان شهرت خوبی به هم بزنید. اگر واقعا خوب باشید، می‌توانید سخنرانی، سمینار یا سمینار اینترنتی برگزار کنید که به صورت اینترنتی ارسال می‌شوند. دانشجویان دانشگاه و کالج همیشه تمایل دارند برای دست‌یابی به سمینارهای اینترنتی تحسین‌شده پول خرج کنند.

یک وبلاگ فهرستی از دست‌نوشته‌های کوتاه ایجاد کنید
یک ایده‌ی واقعا ساده که تنها یک ساعت از وقت‌تان را در هفته می‌گیرد و حدودا ۲۰ دلار هزینه دارد. با گذر زمان پول نسبتا هنگفتی را برای‌تان فراهم خواهد کرد.

سایت‌هایی مانند Viralnova.com و Fukarf.com با پیداکردنِ داستان‌های بامزه، عاطفی و الهام‌بخش در ردیت، فیسبوک و ایمی‌جر محتوایی رقابتی خلق می‌کنند، محتوا را بازنویسی می‌کنند، جزییات بیش‌تری به آن اضافه می‌کنند و محتوا را در سایت خودشان منتشر می‌کنند. با کمی ارتقاء در سایت‌هایی مانند توییتر، فیسبوک، ردیت، استامبل‌اپان و در نهایت ارگانیک ترافیک، ظرف مدت چند ماه بین ۳۰K تا ۵۰K بازدید مجزا در ماه خواهید داشت. با ادسنس سایت‌تان را به پول نزدیک کنید تا برای تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های میزبانی و بهاهای نام‌تان درآمدی داشته باشید.

خوب، شروع کردن با این روش (۱۰ تا ۵۰ دلار در ماه) بسیار آسان است، ولی با بالا رفتن ترافیک سایت، این رقم می‌تواند به بیش از ۱،۰۰۰ دلار در ماه افزایش پیدا کند. آن‌گاه می‌توانید سایت را به ۳۰ برابر درآمد ماهیانه به پیش ببرید. افرادی را می‌شناسم که همیشه این کار را انجام می‌دهند و سایت‌ها را بعد از ۸ ماه به مبلغی بالاتر از ۱۰،۰۰۰ دلار انتقال می‌دهند.

درآمد میلیاردی از اینترنت

کسب درآمد از اینترنت آن قدر هم آسان نیست که بعضی از دوستان به این قضیه خیلی تاکید دارند که در ادامه درباره این افراد صحبت خواهم کرد. اما قبلش می خوام درباره کسب درآمد از اینترنت صحبت کنم. کسب و کارهای اینترنتی همانند کسب و کارهای فیزیکی و سنتی سختی های خودشان را دارند. البته کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی مزیت های خیلی بیشتری دارد ولی این دلیل بر این نمی شود که آسان باشد. در بعضی از کسب و کارهای اینترنتی دیده شده است که زمان اختصاص داده شده به آن خیلی بیشتر از یک کسب و کار فیزیکی بوده است.

با وجود سایت های بزرگ ایرانی تا حدودی میشه به درآمد آن ها پی برد و این قدرت کسب و کارهای اینترنتی را نشان می دهد. سایت هایی مثل دیجی کالا و بازار درآمدهای عجیب و غریبی دارند که میشه گفت تو هیچ کسب و کار سنتی نمیشه به این درآمد های نجومی در روز رسید. شاید باور کردنش سخت باشد ولی فروش دیجی کالا در بعضی از روزها به یک میلیارد تومان هم رسیده است. همین اعداد عجیب و غریب و شاید دست نیافتنی نشان دهنده واقعیت است.

البته نمی خوام بگم شما هم یک دیجی کالای دیگه می شوید یا اینکه شما هم سایتی مثل دیجی کالا راه اندازی کنید. نه به هیچ وجه! فقط می خواستم بگویم که با وجود این سایت ها کسب درآمد از اینترنت واقعیت دارد. مثلا یک راه رایگان و بدون هزینه کسب درآمد از طریق همکاری در فروش است. کاری که من تا یک سال پیش انجام می دادم. درآمد ماهانه خوبی داشت ولی جای پیشرفت نداشت.

شاید با همکاری در فروش بشود نهایت یک میلیون تومان در ماه درآمد داشت. ولی آیا پتانسیل درآمد زائی از اینترنت به همین جا ختم می شود؟ مسلما جواب نـــه است. به خاطر اینکه کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل درآمد زائی بیشتر از این ها را دارند و به خاطر همین همکاری در فروش را کار بی ارزشی دیدم و رهایش کردم.

روش های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که همکاری در فروش فقط یک نمونه از آن ها بود که بهش اشاره کردم. کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی، تولید محتوا، تلگرام، اینستاگرام و … همه و همه پتانسیل درآمدهای خوبی را برای شما دارند.

با ۲ ساعت کار کردن روزانه ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید
متاسفانه افراد سود جویی هستند که با ارائه پکیج های ارزان قیمت با عنوان کسب درآمد اینترنتی که به همراه وعده های دروغین است قصد پر کردن جیب خودشان را دارند. در کتاب کسب درآمد با تولید محصولات آموزشی دقیقا به این قضیه اشاره کردم و گفتم که من هم چند سال پیش گول این افراد را خوردم و خیلی از این پکیج ها رو خریداری کردم ولی به جایی نرسیدم.

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی هم یک ایده پولساز کسب و کار اینترنتی است.
زمانی‌که یک سایت یا وبلاگ ایجاد شد و برای اهداف سئو (بهینه‌سازی موتور جست‌وجو) بهینه‌شد، بازاریابی موتور جست‌وجو (SEM) آغاز می‌شود. ظرفیت کسب درآمد در این حیطه بسیار زیاد است البته به این شرط که بدانید چه می‌کنید. یک متخصص در زمینه‌ی مدیریت سئو، مسئول بازاریابیِ موفق یک وب‌سایت است و می‌تواند ارتقاء آن را به روش‌های گوناگونی موجب شود. برخی از این تکنیک‌های ارتقاء ممکن است، تنها برای این که چند مورد از آنها را نام ببریم، شامل این موارد هستند: بازاریابی مقالات، نشان‌گذاری اجتماعی، پست‌گذاری در تالارهای گفت‌وگو، نشر اخبار منتشر شده، عرضه‌ی سایت‌تان به تعدادی از موتورهای جست‌وجو و راهنماها، و پست‌گذاری در وبلاگ. بیشتر کسب و کارها در ازای انجام این وظایف به کارکنان‌شان پولی نمی‌دهند و در عوض ترجیح می‌دهند تمام وظایف SEO و SEMشان را برون‌سپاری کنند.

معرفی کسب و کارهای کوچک

 

ساخت جعبه‌ی کادویی
امروزه کادو به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌است و از این‌رو فروش جعبه‌های کادویی نیز رونق یافته است.

۱۳. شکلات و آب‌نبات‌سازی
شما می‌توانید این کار را با سرمایه‌ی اندکی در خانه شروع کنید.

کسب و کار با سرمایه کم

فروش سرگرمی های هنری : بسیاری از افراد در وقت های آزاد خود به ایجاد سرگرمی های هنری می پردازند . در واقع آن ها صنایع دستی نوآورانه ای را تولید می کنند که ممکن است هرگز قصد فروش آن را نداشته باشند . اما با کمی دقت و خلاقیت بیشتر می توانند مشتریان بالقوه ای را برای این محصولات خود بیابند . این محصولات می توانند شامل زیور آلات ، نقاشی های ساده و حتی محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی باشند .
طراحی داخلی یا دکوراتور : معمولا طراحی داخلی منازل ، ادارات و شرکت ها کار پیچیده ای است . اما برخی افراد ذاتا دارای هنر طراحی می باشند . این افراد می توانند با استفاده از این استعداد درونی خود به کسب درآمد بپردازند . شما هم اگر احساس می کنید چنین توانایی دارید می توانید کار خود را با کم ترین هزینه شروع کنید . سعی کنید در ابتدا برای آشنایان و دوستان ، با کم ترین هزینه به طراحی بپردازید . نگران کسب درآمد خودتان نباشید ؛ اگر طراحی مناسبی انجام دهید پس از مدّت کمی می توانید به درآمد قابل توجهی دست یابید .
مشاوره خلاقانه : اگر شما فکر می کنید دارای ایده های خلاقانه و نوآورانه ای هستید ولی سرمایه لازم برای تحقق آن ها را ندارید هیچ نگران نباشید شما می توانید با کمی تلاش ایده های خود را به شرکت ها و صنایع مختلف ارائه دهید(در واقع ایده خود را به فروش برسانید) . البته این کار ممکن است در ابتدا پیچیده و مشکل به نظر آید اما به مرور شما می توانید به موفقیت های قابل توجه ای دست یابید .

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.