no-img
نوین اطلس

چگونه کارآفرین شوم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه کارآفرین شوم
zip
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷

چگونه کارآفرین شوم


این مطلب در مورد موضوعات چگونه می توان کارآفرین شد، چگونه کارافرین شویم، چگونه کارآفرینی کنیم، چگونه میتوان کار آفرین بود، چگونه در منزل درآمدزایی کنیم، ایده برای شروع کار نوشته شده است.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه کارآفرین باشیم

نکاتی برای پیدا کردن شغل مناسب

کسب درآمد از اینترنت به صورت رایگان

 

چگونه می توان کارآفرین شد

سنجش میزان آمادگی برای شروع کسب و کار:
با وجود اینکه کارآفرینی می تواند منجر به موفقیت‌های زادی برای شما شود، ولی باید زمانی را صرف سنجش آمادگی خود برای شروع یک کسب و کار کنید. در کسب و کار هیچ ضمانتی وجود ندارد، اما شما می توانید با طرح یک نقشه مناسب و بررسی دقیق آن شانس موفقیت خود را افزایش دهید. در ابتدا نقاط ضعف و قوت خود را به عنوان یک دارنده کسب و کار مورد ارزیابی قرار دهید.

به دقت به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:
۱ـ در تصمیم‌گیری‌های خود چگونه هستید؟ صاحبان کسب و کارهای کوچک نیازمند به تصمیم‌گیری‌های سریع و پایدار هستند.

۲ـ آیا استقامت روحی و جسمی لازم و کافی را برای شروع یک کسب و کار دارید؟ داشتن یک کسب و کار مفید، اما در عین حال طاقت فرساست، آیا می توانید هفت روز هفته روزی دوازده ساعت کار و فعالیت داشته باشید؟

۳ـ چگونه کسب و کار خود را سازمان‌دهی می کنید؟ تحقیقات نشان می دهد که طرحها و برنامه‌ریزی‌های ضعیف عامل شکست در کسب و کار می شوند. سازماندهی موثر مالی و برنامه‌ریزی قیق در یک کسب و کار می تواند از هر گونه شکستی جلوگیری کند.

۴ـ آیا گام‌های شما به میزان کافی مستحکم است؟ ایجاد یک کسب و کار ممکن است که شما را از لحاظ روحی خسته کند. بسیاری از صاحبان کسب و کار از قبول این همه مسئولیت سنگین دلسرد می شوند، اما داشتن یک انگیزه قوی در حفظ و بقای کسب و کار به شما کمک می کند.

۵ـ کسب و کار شما چگونه بر روابط خانوادگی شما اثر می گذارد؟ اولین سالهای شروع کسب و کار ممکن است بر خانواده فشارهایی را وارد کند، و تا زمانی که کسب و کار شما سود‌آور شود، ممکن است با مشکلات مالی بسیاری مواجه شوید که چند ماه یا حتی چند سال به طول انجامد؛ ولی در طول این مدت شما باید مطمئن شوید که از حایت خانواده برخوردار هستید.

چگونه کارافرین شویم

چرا یک کسب و کار با شکست مواجه می شود؟

موفقیت در یک کسب و کار هیچ‌گاه به صورت خودبه‌خودی و یا بر اساس شانس نیست و همانطور که گفته شد این موفقیت اصولاً به سازماندهی دقیق و بصیرت فرد بستگی دارد.

شروع یک کسب کار همیشه ریسک‌پذیر است، با توجه به گزارش اداره کسب و کارهای کوچک در آمریکا (SBA) بیش از پنجاه درصد کسب و کارهای کوچک در سالهای اول با شکست مواجه شده و نود درصد آنها در پنج سال اول از بین می روند.

Micheal ames در کتاب خود به نام “کنترل کسب و کار کوچک” دلایل زیر را برای شکست این نوع کسب و کارها بیان کرده است:

۱- عدم وجود تجربه

۲- نداشتن سرمایه مافی

۳- نداشتن جایگاهی مناسب

۴- عدم وجود کنترل قوی

۵- سرمایه‌گذاری بیش از اندازه در دارایی‌های ثابت

۶- قراردادهای اعتباری ضعیف

۷- استفاده شخصی از سرمایه‌های تجاری

۸- رشد بدون انتظار

چگونه کارآفرینی کنیم

۱- تا حد امکان مفاد تصمیم گیری خود را تعریف کنید. آیا آن واقعاً تصمیم خودتان است یا تصمیم شخص دیگری است؟ آیا واقعاً نیازمند به این تصمیم گیری هستید؟ چرا این تصمیم گیری برای شما مهم است؟ چه کسی در این تصمیم گیری ذی‌نفع است؟ ارزش این تصمیم گیری برای شما چه میزان است؟

۲- هر راه‌کاری را که به ذهنتان می‌رسد را بنویسید. چرا که به تصویر کشیدن راه‌کارهای متفاوت مهم است.

۳- فکر کنید از کجا می‌توانید اطلاعات مفید بیشتری را به دست آورید. اطلاعات جدید منجر به راه‌کارها و انتخابهای بیشتری نیز می شوند. کسانی که می توانید از آنها اطلاعات به دست آورید، دوستان، همکاران، خانواده، نمایندگی‌های فدرال و ایالتی، سازمان‌های حرفه‌ای، خدمات آن‌لاین، روزنامه‌ها، مجله‌ها، کتاب‌ها و غیره هستند.

۴- انتخابهای خود را بررسی کنید. از منابع اطلاعاتی مشابه برای کسب ایده های خاص استفاده کنید و برای هر انتخاب معیار خاصی را مشخص کنید. هر چه اطلاعات بیشتر به دست آورید، ذهنتان برای تصمیم گیری فعال تر خواهد شد.

۵- ذخیره انتخابها. اکنون شما دارای گزینه های متفاوت هستید و زمان آن رسیده است که آنها را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آتها برای شما کارآیی بیشتری دارد. دوم این‌که به دنبال انتخابهایی باشید که این امکان را برای شما فراهم سازند تا به بیشترین امتیاز برسید. سوم: انتخابهایی که با معیارهای شما سازگاری ندارند را حذف کنید.

۶- نتایج هر انتخاب را به تصویر بکشید. برای هر انتخاب باقی‌مانده در فهرست‌تان، نتایج را به تصویر بکشید، بدین صورت نقایص شما مشخص می شودد.

چگونه میتوان کار آفرین بود

در کشور ما با توجه به شرایط تحریم ها و مشکلات خاص خود در مدیریت ها باعث می شود که مفهوم کارآفرین تغییر یابد.
اگر در یک مقطع خاص مردم ما کمک و مسوولان همت کنند و جلوی واردات را بگیرند و ما به تولید کالاهای مختلف نیاز داشته باشیم، آنگاه تولید می کنیم و کارآفرینی شکل می گیرد.
از برگزاری سمینارها، جلسات و نشست ها در مورد کارآفرینی تاکنون چیزی حاصل نشده است و باید در عمل شرایط را برای کارآفرین شدن افراد آماده کنیم.

چگونه در منزل درآمدزایی کنیم

۱-یکی از ساده ترین و آسان ترین روش های کسب درآمد در منزل تایپ کردن است. بله شما اگر سرعت تایپ کردن خوبی داشته باشید می توانید معمولا در اوقات بیکاری به راحتی با همین کار تولید درآمد نمایید.
۲-اما روش دوم که به شما برای کسب درآمد در منزل می توان پیشنهاد داد می توانید اگر تخصصی در رشته های ورزشی دارید به عنوان یک مربی آنلاین به علاقه مندان در آن رشته مشاوره دهید و در ازای این کار نیز مبلغی را دریافت نمایید.
۳-اما پیشنهاد سوم ما برای تولید درآمد در منزل این است که اگر در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنید و تخصصی دارید می توانید در منزل شروع به تولید صنایع دستی نمایید و از این طریق به اقتصاد خانواده کمک نمایید.

ایده برای شروع کار

محصولات دست‌ساز‌ تولید کنید.
اگر در ساختن عروسک، مجسمه، لوازم تزیینی و دکوری، اپلیکیشن و هر چیز دیگری مهارت دارید گزینه‌ی مناسب برای شما استفاده از این مهارتتان برای کارآفرینی با سرمایه کم است. بله، ساختن هر چیزی هزینه‌های اولیه‌ای در بر خواهد داشت، اما معمولاً این هزینه‌ها را می‌توان با سرمایه کم نیز تقبل کرد و آن‌قدر هنگفت نیست که نیاز به سرمایه‌ی خیلی زیادی داشته.

تولید محتوا برای برندها برای جذب اسپانسر
جذب اسپانسر با محتوای باکیفیت می‌تواند ایده خیلی خوبی باشد. توجه داشته باشید محتواهای شما یکتا و منحصر بفرد باشد تا سئوی بالایی را به دست بیاورید. تمام نکات و فنون مربوط به تهیه محتوای باکیفیت را در نظر بگیرید. در صورت لزوم از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
سعی کنید محتواهای خود را بانظم خاصی بروز کنید مثلاً هر هفته شب‌های دوشنبه ساعت ۱۰ و یا هرروز ساعت ۱۲٫ این نظم و رعایت قوانین دیگر که مربوط به گوگل هست در بالا بردن رتبه شما بسیار مفید خواهد بود.

از خدمات کم‌هزینه استفاده کنید
در تمامی مراحل کارآفرینی در منزل، از آغاز تا مرحله رشد و توسعه، در کنار روش‌های اثربخش و البته گران‌قیمت، ابزارها و راه ‌و روش‌های کم‌هزینه نیز وجود دارد. کافی است خلاق باشید و با برنامه عمل کنید.

از طریق ابزارها وب‌سایت‌های متعددی که در اینترنت مجود است، می‌توانید وبسایتی کم‌هزینه طراحی کنید و بدون پرداخت میلیون‌ها تومان به طراحان، فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنید.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.