no-img
نوین اطلس

بهترین شغل برای پولدار شدن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

بهترین شغل برای پولدار شدن
zip
فروردین ۲۹, ۱۳۹۷

بهترین شغل برای پولدار شدن


این مطلب در مورد موضوعات  پولدار شدن در منزل، راههای پولدار شدن با سرمایه کم، راه های پولدار شدن در خانه، بهترین شغل آزاد در ایران چیست؟، هنر پولدار شدن، راه های پولدار شدن از طریق اینترنت، پول دار شدن در ایران، ۱۰ شغل پردرآمد ایران نوشته شده است.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه کارآفرین باشیم

نکاتی برای پیدا کردن شغل مناسب

کسب درآمد از اینترنت به صورت رایگان

 

پولدار شدن در منزل

۱. اهداف مالی خود را تعیین کنید.

برای بعضی افراد، چیزی لذت بخش تر از پول پس انداز کردن برای یک خانه سه خوابه با حیاط بزرگ نیست. بعضی دیگر هم رویای سفر به دور دنیا یا مرخصی یک ساله از کارشان را دارند. انتخاب اهداف مالی برای خود، رسیدن به آنها را برایتان آسانتر می کند.

۲. برای کمک به اعضای خانواده به دنبال روش های غیرمالی باشید.
توصیه های کاری، پیشنهادات شبکه سازی و غذا درست کردن در منزل برای دانشجویان مشابه پول نقد است. جوانانی که در منزل با پدر و مادرشان زندگی می کنند با انجام کارهای خانه و آموزش دادن به آنها در مورد کامپیوتر و تکنولوژی می توانند به والدین خود کمک کنند.

۳. یک برنامه برای خرج و برج خود بریزید.
اغلب افراد حدود دو سوم درآمد خود را روی سه مورد اصلی خرج می کنند: غذا، مسکن و حمل و نقل. البته پرداخت بدهی و اقساط، پس انداز، هزینه های خانه، و آیتم های اختیاری از جمله تفریح هم وجود دارد. با تخصیص اهداف خرج و مخارج در هر دسته، یک بودجه سالانه تعیین کنید.

۴. در مقابل وسوسه فروشندگان به خرید اجناس شان مقاومت کنید.
فروشگاه ها کارشان این است که ما را وسوسه کنند پول خرج کنیم، ولی اگر از حقه هایشان آگاه باشیم، بهتر می توانیم در مقابل وسوسه هایشان مقاومت کنیم. کارت های قرعه کشی، رایحه دارچین در هنگام تعطیلات و حراج های کوتاه مدت، تکنیک هایی هستند که فروشندگان بکار می برند. آگاهی از آنها باعث می شود که راحت تر جواب منفی بدهیم.

۵. گاهی باید “نه” بگویید.
گاهی قبل از کمک به دیگران و برای امنیت مالی خودتان باید جواب منفی به افراد بدهید. اگر به یکی اعضای خانواده که دچار مشکل شده است می خواهید کمک کنید و مجبورید زیر بار بدهی بروید یا از پس اندازتان کمک کنید، مؤدبانه برایش توضیح دهید که می توانید به روش هایی غیر از دادن پول نقد، به او کمک کنید.

راههای پولدار شدن با سرمایه کم

دانش آکادمیک فرا بگیرید

مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید. حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران تان می شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

حرفه آینده تان را درست انتخاب کنید

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید. به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است. به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید

به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد. مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید

تا می توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید. هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.

راه های پولدار شدن در خانه

۱- شغلی با حقوق خوب

این قدم منطقی ترین روش برای پولدار شدن است ولی کمی زمان خواهد برد اما با وجود همه اینها راه تضمین شده ای برای کسب درآمد بیشتر و بهتر است.

۲- پیشنهادی خوب برای پرداخت مالیات

شما از هر طریقی که پول در می آورید اولین قسمتی که در آن هزینه خواهید کرد، مالیات دادن به دولت است. باید تمام تلاش خود را بکنید که این کار را درست و به موقع انجام دهید. با استخدام یک حسابدار خوب، راه های قانونی پراخت کمتر مالیات را بیابید و در زمان مناسب آن را پرداخت کنید.

۳- ۲۰ درصد درآمدتان را پس انداز کنید

به محض اینکه حقوق خود را دریافت کردید، ۲۰ درصد آن را به حساب پس انداز خود منتقل کرده و به آن دست نزنید. شما باید حساب پس انداز و خرج های روزمره خود را از هم جدا کنید، چون هر پولی که در دسترس شما باشد محکوم به خرج شدن خواهد بود. پس تا حد امکان حساب پس اندازتان را دور از دسترس نگه دارید.

بهترین شغل آزاد در ایران چیست؟

جراحان پلاستیک در صدر

دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و دکتر متخصص قلب در سال هشت میلیارد تومان درآمد دارند. البته ارقامی که در این گزارش به آنها اشاره می شود متوسط درآمد سالیانه در سال ۹۳ است. با گذشت دو سال و با احتساب تورم، شما به راحتی متوجه می شوید که این ارقام کمی بالاتر رفته و درآمدها بیشتر شده است. البته جراحی پلاستیک در ایران یک شغل پردرآمد به سحاب می آید و در دیگر کشورها این تخصص در مراتب پایین تری از درآمد پزشکان قرار گرفته است. با این حال پزشکان فوق تخصص قلب و جراحی پلاستیک بیشترین درآمد را بر اساس دانش و تجربه و تحصیلات خود در ایران به دست می آورند. البته این رقم در مقابل فیش های حقوقی منتشر شده خیلی عجیب و غریب نیست اما مبنای ما در این گزارش، شغل هایی است که از راه های قانونی و حلال کسب درآمد می کنند.

فوتبالیست ها هم از قلم نمی افتند

حدس شما کاملا درست است. حتی مطمئنیم که خیلی ها در ذهن شان رتبه یک را به این شغل اختصاص می دادند اما خب واقعیت این است که فوتبالیست و مربی (البته از نوع درجه یک آن) در رتبه بعدی قرار دارند و با کسب درآمد به میلیارد در سال، جایگاه دومین شغل پردرآمد در ایران را به دست آورده اند. گرچه نمی توان به طور کلی این موضوع را به کل فوتبالیست ها تعمیم داد اما باید قبول کنیم که درآمد سالیانه سه میلیارد تومان برای خیلی از فوتبالیست ها عادی است. توجه داشته باشید که دیگر ورزشکاران در هیچ جای این جدول قرار ندارند و حقوق آنها به حدی نیست که بتوان آنها را جزیی از پردرآمدترین گروه ها قرار داد.

رقابت تنگاتنگ سه شغل

رتبه سوم و چهارم و پنجم در این جدول به سه شغل متفاوت از هم و جالب تعلق می گیرد. شغل هایی که هیچ قرابتی با یکدیگر ندارند. متوسط درآمد یک دندانپزشک که فوق تخصص دارد با یک طراح لباس عروس و یک مدرس کنکور زیست شناسی به یک اندازه است. متوسط سالیانه آنها یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و آنها جزو پردرآمدترین افراد در ایران هستند. جالب اینجاست که کار طراحان لباس عروس در یک دهه اخیر رونق گرفته و آنها را در گروه پردرآمدترین شغل ها قرار داده است. با این حال باید قبول کرد که هنر طراحی لباس عروس در کنار تخصص دندانپزشکی و البته تدریس آن هم به صورت ویژه در رشته زیست شناسی سه رقیب جدی برای یکدیگر هستند.

چه کسی گفته در هنر پول نیست؟

رتبه هفتم هم باز به هنر تعلق می گیرد. البته بهتر است از فضای میلیاردی خارج شوید. در این بخش از این پایان نامه درآمد یک بازیگر درجه یک در سال، هشتصد میلیون تومان تخمین زده شده است. جالب اینجاست که زمانی ادعا می شد در هنر هیچ پولی نیست حال آن که این روزها هنرمندان وضع به مراتب بهتری نسبت به سایر گروه ها دارند. خیلی از بازیگران هم به خاطر حضور کوتاه خود در فیلم ها توانستند درآمد خوبی داشته باشند. آنها سوپراستارهایی هستند که می توانند گیشه را با حضورشان تسخیر کنند و البته در مقابل این کار قراردادهای گرانی هم ببندند.

تعمیرکارها را فراموش نکنید

رتبه های هشتم و نهم و دهم هم جالب اند. البته یکی از آنها ممکن است خیلی بیشتر شما را متعجب کند. تعمیرکاران خودرو با درآمد سالیانه ۶۰۰ میلیون تومان جزو ۱۰ شغل پردرآمد در ایران هستند. تعمیرکاران که در ذهن بیشتر ما افرادی زحمتکش با دست ها و لباس های روغنی بوده اند حالا یکباره تغییر شکل می دهند. آنها ماهیانه پنجاه میلیون درآمد دارند و با مدرسان کنکور ارشد و مهندسان و دکترهای کارخانه های صنعتی در یک رده قرار می گیرند. جالب اینجاست که خیلی از تعمیرکارها احتمالا تحصیلات ویژه ای هم ندارند اما تخصص و مهارت دو ویژگی مهمی است که آنها را جزو پردرآمدها و هم ردیف افرادی با مدرک تحصیلی دکترا قرار داده است.

هنر پولدار شدن

مدیرانه پول خود را مدیریت کنید
من عقیده دارم که اگر به درستی پول خود را مدیریت کنید، پول بیشتری به دست خواهید آورد که مدیریت کنید. کلید این کار، ارزش قائل شدن برای پول است. وقتی پس انداز کردن را آغاز می کنید، شروع به رشد خواهید کرد. در فواصل زمانی مشخص کمی توقف کنید و کاری را که انجام می دهید بنویسید. ببینید چقدر زمان صرف می کنید و زمانی که اختصاص می دهید، هر ساعت و هر دقیقه، چقدر بازدهی دارد.
اگر می بینید که ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ درصد از آن را نمی توانید تحت کنترل درآورید، کسی را استخدام کنید که کارهایی را با اولویت پایین که باری روی شانه تان هستند و باعث می شوند تصویرتان از خودتان کوچکتر شود، حذف کند و وقت تان را آزاد کند تا به کارهایی برسید که برای تان الهام بخش هستند و در آنها مهارت و تسلط بیشتری دارید و باعث درآمد بیشتر در مدت زمان کمتری می شوند.
هر بار که این کار را انجام می دهید، پس انداز خود را افزایش می دهید. اگر هر دوره زمانی پس انداز خود را افزایش دهید، وقتی این تمرین را انجام می دهید، اگر کمتر از یک درصد نباشد یا ترجیحا ۱۰ درصد باشد، مقداری که پس انداز می کنید در مدت دو سال حداقل به دو برابر می رسد. وقتی به دلیل پس اندازهای تان، تقاضای بزرگتری از خود دارید، منابع بزرگتری را به سمت خود جلب می کنید.

راه های پولدار شدن از طریق اینترنت

مدل درآمدزایی از طریق جذب تبلیغات فقط زمانی موفق خواهد بود که بر اساس خواسته ها و نیاز مخاطب سایت شما باشد. تبلیغات آزار دهنده و نامرتبط باعث خواهد شد که مخاطب سایت خود را از دست بدهید بنابراین اگر مدل تبلیغات را برای درآمد سایت خود انتخاب کرده اید به همه جوانب آن فکرکنید و مثل سایت گوگل یک سیستم برد-برد-برد ایجاد کنید تا سایت موفقی داشته باشید.

پول دار شدن در ایران

شما کسی را می‌شناسید که به فکر پایین آوردن ثروت و درآمد خود باشد؟! اکثر مردم دوست دارند که پول بیشتری داشته باشند. اگر شما هم تمایل دارید که تغییراتی در وضعیت مالی خود ایجاد کرده و به اصطلاح پولدار شوید، پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را به دقت مطالعه کنید تا یاد بگیرید چگونه پول در بیاورید:

اول: شما نمی‌خواهید که پولدار شوید

ما پیوسته شاهد گسترش دو طبقه اجتماعی در جوامع مختلف هستیم: پولدار‌ها و فقیرها. این ایده قدیمی که «اگر شما پیشرفت نکنید، مسلما ضعیف‌تر و فقیر‌تر می‌شوید» امروزه کاملا صدق می‌کند. اگر شما هر روز پیشرفت مالی نداشته باشید، شانس شما فراری می‌شود و بدین ترتیب فقیرتر می‌شوید.

بسیاری از مردم می‌گویند که پول برایشان مهم نیست شاید به این دلیل است که نمی‌خواهند به صورت تمام وقت در طول شبانه روز کار کنند، زیرا اولویت‌های دیگری نیز دارند. به این اولویت‌ها باید احترام گذشت و ما هم معتقدیم که حفظ تعادل در زندگی خوب است. اما اگر می‌خواهید وضع مالی تان بهتر شود باید زمان بیشتری را به کار اختصاص دهید.

برای اینکه به صورت تمام وقت کار کنید باید به انجام کاری بپردازید که به آن علاقه دارید. سپس نوبت به خلاقیت می‌رسد، از خود ابتکار نشان داده و یک چیز جدید اختراع کنید! زمانی که شغلتان مورد علاقه شما نباشد به فکر موفقیت در آن کار نیستید. در واقع فقط منتظر رسیدن آخر هفته‌ها و یا پایان ساعات کاری روزانه هستید تا به خانه باز گردید.

پس تا دیر نشده شغلی مناسب بیابید که با علایق شما سازگار باشد. بدانید که بدست آوردن پول بیشتر به معنی دور شدن شما از علایقتان نیست. البته این مورد در کشور ما (ایران) چندان کاربرد ندارد، زیرا معمولا شغل‌ها ما را انتخاب می‌کنند. اما همیشه استثنا هم وجود دارد، شاید شما یکی از آن‌ها باشید!

دوم: شما نمی‌دانید که چگونه پولدار شوید

همواره این پرسش‌ها را در برابر خود قرار دهید: از کجا شروع کنم؟ چگونه پول بیشتری بدست بیاورم؟ چگونه درآمد ماهیانه ام را افزایش دهم؟ و … البته کار ساده‌ای نیست که بتوان راهی برای کسب پول بیشتر یافت، اما تفکری که باعث شکست بسیاری از مردم می‌شود، تکرار مستمر این جمله است: «نمی دانم چگونه پول بیشتر بدست آورم» این احساس را از خودتان دور کنید و به جای نمی‌دانم و نمی‌توانم، بگویید که «چگونه می‌شود پولدار شد؟» هیچ کسی در ابتدای کار نمی‌داند چگونه آن را انجام دهد! اما افراد ثروتمند بالاخره از یک جایی شروع کرده اند.

با فکر و هدف شروع کنید. شما می‌دانید که باید درآمد خود را بیشتر کنید و به جستجو می‌پردازید. بهترین فاکتوری که دارید ذهن خلاق شماست. برای رسیدن به آرزوهایتان مطالعه کنید، با کار‌های دیگران مقایسه کنید و در جستجوی راه حل‌ها باشید.

برای کشف راه حل‌ها باید هزینه کرد و هرچه بیشتر زمان بگذارید ایده‌ها و راه حل‌های بیشتری در ذهن خود خواهید داشت. فقط باید شروع کنید.

سوم: فکر می‌کنید مشکل و ریسک پذیر است

بسیاری از مردم دلیل رویگردانی از کار‌های سخت را ریسک‌پذیر بودن آن می‌دانند. هیچ کسی یک شبه پولدار نشده مگر نمونه‌های نادری که خوش شانس بوده اند! ثروت چیزی است که در طول زمان کسب می‌شود، معمولا در طول زمان می‌توان به ثروت هنگفتی رسید. ما باید از اشتباهات خود درس بگیریم و به عنوان تجربه در کار‌های آینده خود از آن استفاده کنیم.

افراد معدودی در ابتدای امر به این صورت عمل می‌کنند، اما با یادگیری از اشتباهات است که می‌توان به ثروت رسید. به یاد داشت باشید که ترس از سختی‌ها و ریسک پذیر بودن کار را کنار بگذارید. فرصت اشتباه کردن را از خود نگیرید! سکون شما را همیشه در همین حد نگاه می‌دارد.

چهارم: شما تنبل هستید

مسلما کاناپه جای خوب و امنی است. کسی برای شما زحمتی ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید پا‌های خود را در آرامش دراز کنید. اما تفاوت زیادی بین تنبلی و استراحت کردن است. ما به استراحت نیاز داریم تا خستگی خود را برطرف کنیم و آماده‌ی کار جدید شویم. اما تنبلی ما را به راه نادرست هدایت می‌کند. بهترین راه برای بلند شدن از روی کاناپه و انجام کار‌های مفید این است که کار مناسبی بیابید و آماده کسب درآمد و پس انداز پول خود شوید.

پنجم: فکر می‌کنید که شغل فعلی شما هزینه‌هایتان را تامین می‌کند و کار مناسبی است

باید دانست که شیوه قدیمی زندگی کردن به شکل «هر صبح سر کار بروید، پول‌های خود را جمع کنید، برای بازنشستگی خود پس انداز کنید و خوب زندگی کنید» دیگر به درد نمی‌خورد. زیرا روش‌های پولدار شدن در طول زمان عوض می‌شوند. حقوق بازنشستگی در حال از بین رفتن است. شما نمی‌توانید بر تامین اجتماعی در دوران بازنشستگی خود تکیه کنید.

۱۰ شغل پردرآمد ایران

خدمات آنلاین

واسطه گری شغلی با سود خالص

آرایشگری بهترین شغل پردرآمد برای خانمها

فروشگاه آنلاین بهترین راهکار برای گسترش کسب و کار

پرورش قارچ یک شغل پردرآمد و زود بازده

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.