no-img
نوین اطلس

راهکارهای ازدواج دوباره با همسر سابق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راهکارهای ازدواج دوباره با همسر سابق
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۶, ۱۳۹۶

راهکارهای ازدواج دوباره با همسر سابق


این مطلب در مورد موضوعات تکالیف برای برگرداندن عشقمان، بهترین راه برای برگرداندن عشقم، راه های برگرداندن پسر، برگرداندن عشق سابق، راه های برگرداندن معشوق، برگرداندن دوست دختر سابق، راه های برگرداندن دختر، بازگشت به رابطه دوستی نوشته شده است.

۲ راهکار برای ازدواج دوباره با همسر سابق

به جرات می توانم بگویم که مهمترین راهکار ازدواج دوباره با همسر سابق این است که پس از جدایی از قانون عدم تماس پیروی کنید. باید تحت هر شرایطی بعد از به هم خوردن رابطه از آن پیروی کنید. ببینید، می دانم که چیزی وسوسه تان می کند که با او ارتباط برقرار کنید. شاید نیاز دارید که از پایان رابطه مطمئن شوید و یا چیز جالبی دیده اید که شما را به یکباره یاد او انداخته است. اما این کار را نکنید.

راهکار ۱ برای ازدواج دوباره با همسر قبلی

بگذارید همین طوری بماند. اجازه دهید او نیز به چرخه ی خودش برود و شما هم همین کار را بکنید. اگر شانسی وجود داشته باشد و چیزی ناتمام باقی مانده باشد او هم متوجه آن خواهد شد. اما فقط وقتی که فضا برای این کار داشته باشد.

مراحلی که در ادامه می آید فرآیندی است که او بعد از به هم خوردن رابطه وارد آن می شود اگر شانسی وجود داشته باشد: احساس تنهایی می کند… دلش برای شما تنگ می شود… یاد خاطرات گذشته و لحظه های خوب و چیزهایی که در مورد شما دوست داشته می افتد…

احساس پشیمانی می کند… به تصمیمش شک می کند… به این فکر می کند که چه اشتباه بزرگی کرده که اجازه داده شما بروید… دیگر نمی تواند جلوی خودش را بگیرد تا با شما ارتباط برقرار نکند و حال و احوالتان را نپرسد… او با شما ارتباط برقرار می کند.

اگر شما اول با او ارتباط برقرار کنید در چرخه ی بالا اختلال ایجاد می کنید. و به جای پشیمانی، او بیشتر به تصمیمش برای تمام کردن رابطه ایمان می آورد. مردان به ذات از زنانی که به فضای شخصی آنها تجاوز می کنند خوششان نمی آید و اگر شما بعد از این که او همه چیز را تمام شده اعلام کرده به ارتباط با او ادامه دهید، این اسمش تجاوز به فضای شخصی اوست.

راهکار ۲ برای ازدواج دوباره با همسر قبلی

او نیاز دارد که نبود شما را احساس کند. و تنها راهش این است که شما نباشید. اگر او اول با شما تماس گرفت چطور؟ خب، زیاد هیجان زده نشوید. این کار لزوما معنای خاصی نمی دهد. ممکن است فقط در حال تجربه ی لحظه های ضعف است. زیاد رویش حساب نکنید. فکر نکنید که این کارش به این معنی است که او نوری دیده و قرار است پیش هم برگردید. در واقع، چیزهای مهمی را که در مورشان گفتم را فراموش نکنید!

هنوز هم نیاز دارید که روی خودتان و فراموش کردن او تمرکز کنید. اگر با شما تماس گرفت ، لازم نیست که بی اعتنایی کنید اما به نفع خودتان است که فاصله ی مناسبی را با او حفظ کنید.

مکالمه را سبک و لذت بخش نگه دارید و تلاش کنید که هیچ موضوع سنگین و جدی و احساسی ای وارد آن نشود. مکالمه را کوتاه نگه دارید. دلیل اول، وقتی که زمان و توجه شما را نداشته باشد بیشتر می خواهد که به دستشان بیاورد و برایشان کار کند و در ضمن این کار کمکتان می کند ذهنتان را شفاف و هدف مدار نگه دارید.

درگیر چرخه ی مکالمه های دوستانه نشوید. اگر قبلا جواب نداده حالا هم جواب نمی دهد مگر این که چیزی تغییر کند و تغییر واقعی زمان بر است.

شرایط ازدواج با همسر سابق

در ادامه به شرایطی اشاره خواهیم کرد که قبل از ازدواج مجدد با همسر سابق باید از آنها پیروی کنید. در صورت عدم پیروری از این شرایط ممکن است هرگز همسرتان بازنگردد و هیچ فرصتی برای بسدت آوردن عشق وی بدست نیاورید. .

شرط ۱: فراموش نکردن تفاوت جنسی

خیلی وقت‌ها افراد نمی‌توانند نظر جنس‌مخالفشان را به خود جلب کنند چون کارهایی می‌کنند و طوری رفتار می‌کنند که نظر خودشان و هم ‌جنسانشان را جلب می‌کند. به عبارت دیگر نمی توانید از چیزهایی که برای خودتان جذاب است برای جلب توجه جنس مخالف استفاده کنید.

مثلاً مردها بیشتر جذب ظاهر زن‌ها می‌شوند درحالیکه برای زن‌ها بیشتر شخصیت مردها مهم است. این به آن معنی نیست که مردها نباید به ظاهرشان برسند یا زن‌ها نباید سعی کنند آدم‌های خوبی باشند. معنی آن این است که باید تلاشتان را بکنید که روی چیزهایی که برای طرف‌مقابلتان جذاب است بیشتر کار کنید.

شرط ۲: همه قدرت را به طرفتان ندهید

طوری رفتار نکنید که اگر طرفتان شما را ترک می‌کند انگار زندگیتان به پایان رسیده است. اینکار همه قدرت را به او می‌دهد و باعث می‌شود شما یک بدبخت بیچاره به‌نظر برسید که هرکس می‌تواند راحت دور بیندازدتان. این چیز جالبی نیست و فقط تازمانی ادامه پیدا می‌کند که یک فرد جدید از راه برسد. اگر می‌خواهید طرفتان را برگردانید باید احترام خودتان را نگه دارید.

اگر می‌ترسید که احترامتان را نزد او از دست داده باشید، ناراحت نباشید، می‌توانید آن احترام را دوباره برگردانید.

شرط ۳: دام ظاهر و پول را نخورید

فرهنگ ما طوری است که همه تصور می‌کنند ظاهر و پول برای همه در درجه اول اهمیت قرار دارد. اما واقعیت امر این است که مردم ما اینقدر کوته‌بین نیستند. مخصوصاً وقتی رابطه‌ای نزدیک با طرف مقابل داشته باشید.

ظاهر و پول نمی‌توانند پایه و اساس یک رابطه پایدار را بسازند. این‌ها فقط مثل پرده خانه می‌مانند که بعد از یک مدت کهنه شده و دل صاحبخانه را می‌زند.

بعضی‌ها اشتباه کرده و می‌گویند، “فوقش اینقدر پول از دست می‌دهم اما باز او را به‌دست می‌آورم.”

نه! باید وارد عمل شوید. با کنار گذاشتن ۱۰ اشتباهی که عنوان می‌کنیم و بعد به‌کار بستن نکاتی که در قسمت تکالیف می‌گوییم، برای برگرداندن عشقتان اقدام کنید.

شرط ۴: نشانه ها را اشتباه نفهمید

وقتی طرف‌مقابلتان می‌خواهد برای اصلاح اوضاع به شما فرصتی بدهد، یک نشانه‌ وجود دارد. اما باید این نشانه‌ها را درست درک کنید تا دچار اشتباه نشده و به‌موقع و طوریکه آنها دوست دارند به آن نشانه‌ها واکنش دهید.

این مورد کمی سخت می‌شود. اما می‌توانید درمورد رفتارهای انسانی مطالعه کنید، مخصوصاً درمورد دینامیک‌های مرد و زن و روابط عاشقانه.

وقتی اطلاعاتتان در این زمینه زیاد شد، آنوقت می‌توانید با نشان دادن علامت‌های خاص خودتان، شروع به تاثیرگذاری و گرفتن کنترل هر رابطه‌ای کنید.

شرط ۵:: کمک بگیرید

خیلی‌ها با اشتباهات مختلفی که پشت‌سرهم مرتکب می‌شوند، رابطه‌شان به‌طور دردناکی به‌هم می‌خورد. در اینگوه مواقع اکثر افراد نمی‌دانند چه باید بکنند. اما برای به‌دست‌آوردن و برگرداندن دوباره طرفتان یک راه درست و یک راه اشتباه وجود دارد.

ممکن است موجب ناراحتی بعضی شود اما اگر وقت بگذارید و کمی درمورد روان‌شناسی و نیازها و امیال پایه‌ای انسان مطالعه کنید، می‌‌توانید کنترل از دست رفته رابطه را برگردانده و دوباره دل طرفتان را به دست آورید.

۳ قانون برای ازدواج مجدد با همسر سابق

قانون ازدواج مجدد با همسر سابق این اس که در آغاز واقعیت پایان رابطه را بپذیرید. اگر نتوانید پایان آن را بپذیرید نمی توانید در شروع مجدد آن موفق شوید. همچنین باید احساسات منفی خود را بپذیرید و بروز دهید و ذهن تان را خالی کنید. در ادامه بیشتر در مورد این موارد صحبت می کنیم.

قانون اول: واقعیت پایان ارتباط را بپذیرید

قانون اول ازدواج مجدد با همسر سابق پذیرش است. مرحله شوک و انکار بعد از همه قطع رابطه ها حتما پیش می آید و تنها راه پذیرش موقعیت فعلی و استقامت روی تصمیمی است که گرفته اید، یا پیشایندی است که اتفاق افتاده است. زمانی که فرد اطمینان نداشته باشد به اینکه رابطه پایان یافته یا نه؛ یا طرف مقابل گاه و بیگاه کدهای مثبت از خودش نشان دهد؛ سبب می شود که عشق وارد فاز سوگواری نشود.

وقتی شخص نمی تواند یک رابطه را حتی به صورت ذهنی قطع کند، باید بررسی کند که این رابطه برایش چه معنایی دارد و چه چیز این از دست دادن برایش سخت است. هر رابطه ای تا زمانی ادامه پیدا می کند که کارکردی داشته باشد و نفعی به فرد برساند، وگرنه به شکل اجتناب ناپذیری قطع می شود.

باید از خود پرسید این دلتنگی از کجا می آید؟ این رابطه دارد برای من چکار می کند؟ جمله ای که می توانم بگویم این است که تحلیل، فرشته ویرانگر عشق است. اگر فرد بتواند به اندازه کافی به این حس هعا و رویاها و خیال پردازی هایش بپردازد، این تحلیل کردن می تواند کاملا ترمیم کننده و تسهیل گر باشد و درد فقدان را قابل تحمل کند. اگر بدانیم چرا یک فشار را تحمل می کنیم، این فشار قابل تحمل تر می شود و می توانیم مداخله موثرتری کنیم. به قول بزرگی: «کسی که چرایی برای زندگی دارد، می تواند با هر چگونگی بسازد.»

قانون دوم: احساسات منفی خود را بپذیرید و بروز دهید

قانون دوم ازدواج مجدد با شوهر یا زن اول خود ( یا همسر سابق) این است که خودتان را خالی کنید. عاشق ناکام سوگوار است و در وهله اول باید این سوگواری را بپذیرد. اکثر اطرافیان در این شرایط سعی می کنند که حواس عاشق ناکام را پرت کنند و به او اجازه نمی دهند که برای از دست دادن معشوقش سوگواری کند. اما به نظر می رسد چاره ای جز گریستن نیست.

آدم ها یک ظرفیت محدود از انرژی روانی دارند و وقتی کسی می میرد یا از دست می رود، سرمایه گذاری عاطفی که روی او کرده اند باید تا حدی از روی او برداشته شود تا فرد بتواند دوباره روی آدم های جدید سرمایه گذاری کند. اشک های هیجانی سوگ، کارکرد عملی دارند، و به بدن در تسکین استرس و پاک نمودن زهرآگینی هیجانی ناشی از سوگ کمک می کنند.

قانون ۳: ذهن تان را خالی کنید

قانون سوم در ازدواج با همسر سابق یا اول آرام شدن است. گاهی هم پیش می آید که ذهن ما آنقدر از وقایع گذشته و اتفاقات پیش آمده پرکار است که انگار ظرف ذهن پر شده و در حال لبریز شدن است و مرتب وقایع در ذهن مرور می شود و نمی توان به موضوع دیگری فکر کرد.

بهترین کار در این زمان نوشتن است. یکی از مهمترین فواید نوشتن این است که شما وقتی قلم به دست بگیرید ناگهان احساساتی روی کاغذ می آیدکه خودتان از دیدن آنها شگفت زده شده و در نتیجه به یک بینش و شناخت عمیق تر از خود می رسید و همین شناخت عمیق باعث می شود که رابطه های بعدی خود را بهتر مدیریت کنید تا دیگر مجبور به جدایی نشوید. وقتی ذهن کاملا خالی شد، آن کاغذها را دور بیندازید یا حتی بسوزانید.

ارتباط با همسر بعد از طلاق

یکی از پرسش هایی  که بسیار مطرح می شود در مورد ارتباط با همسر بعد از طلاق است. به یاد داشته باشید بعد از طلاق نباید ارتباط خود را حداقل برای مدت طولانی حفظ کنید. همانطور که در اول این مطلب توضیح داده شد، قانون قطع تماس مهمترین قانون برای افزایش احتمال ازدواج مجدد با همسر سابق است.

نه تنها نباید با همسرتان پس از جدایی ارتباط داشته باشید بلکه باید نسبت به او بی توجه باشید. به عبارت دیگر باید همه تمرکزتان را بگذارید روی این که از رویش رد شوید و بی خیالش شوید. می دانم که برعکس به نظر می رسد اما با دلایل مهمی این کار ضروری است.

نگاه شما را باز می کند

بی توجهی به شما این فضا را می دهد تا تعیین کنید که این فرد به درستی فرد زندگی شماست. ممکن است دلتان برایش تنگ شود و دلتان به درد بیاید اما این به آن معنا نیست که او فرد مناسب زندگی شماست. به احتمال زیاد دلایل زیادی وجود دارند که نمی توانید بی دردسر بی خیال او شوید. فقط وقتی به صورت فعالانه برای فراموش کردنش تلاش می کنید می توانید به صورت شفاف ببینید که آیا چیزی که ارزش نگه داشتن داشته باشد وجود دارد یا خیر.

خودتان را به یاد می آورید

اگر روی این تمرکز کرده اید که چطور او را برگردانید پس تمرکزتان را روی مهم ترین چیز در زندگی تان از دست می دهید: خودتان. به جای این کار، ذهنتان منحصرا روی او، این که چقدر بی نظیر است و این که چقدر می خواهید که برگردد متمرکز می شود. نیاز دارید تا زمانی را صرف تمرکز روی خودتان، روی تبدیل شدن به بهترین نسخه ی خودتان، لذت بردن و خوش گذرانی، عشق ورزیدن به زندگی تان، خودخواه بودن و انجام کارهایی که شما را شاد می کند، کنید.

شاید غیر ممکن به نظر برسد اما یادتان باشد که شما روی مغز و ذهنتان اشراف کامل دارید و می توانید مانع شوید تا افکارتان درگیر او و چیزهایی که نمی خواهید بهشان فکر کنید نشوند.

مراحل مختلفی از اندوه در پایان رابطه وجود دارند و باید به خودتان این اجازه را بدهید که در این چرخه و مراحل قرار بگیرید. اندوهگین باشید، عصبانی شوید، تمام یادگاری های تان را جمع کنید و در جعبه ای بگذارید و در جایی مخفی شان کنید، او را از ذهنتان و از محیط پیرامونتان بیرون بیاندازید و سعی کنید که خوش بگذرانید! شما در حال حاضر مجرد هستید و کارهای زیادی هستند که می توانید انجام دهید و لذت ببرید. پس دوستانتان را جمع کنید و کلی حال کنید! و اگر می توانید به یک سفر جالب بروید. در فرار کردن چیزهای نیروبخش زیادی وجود دارد.

آیا ازدواج مجدد با همسر سابق درست است؟

پاسخ این سوال را فقط خود شما می توانید پیدا کنید. قبل از ازدواج باید به این موضوع فکر کنید آیا مشکلاتی که با یکدیگر تجربه کرده اید قابل درست شدن است؟ آیا می توانید تغییر کنید و یک رابطه جدید و نو را شروع کنید.

به یاد داشته باشید برگرداندن کافی نیست. چه بسا روابط بسیار هستند که بارها در چرخه بازگشت و جدایی قرار می گیرند و هرگز به پایداری نمی رسند. پس باید بدانید حفظ رابطه و جلوگیری از سرد شدن رابطه عاطفی مهمترین تکلیف برای برگرداندن عشق از دست رفته است.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنم که برای جلوگیری از سرد شدن ازدواج مجدد بسیار ضروری است و با رعایت آنها می توانید از درست بودن ازدواج مجدد خود مطمئن شوید.

از یک دیگر تعریف کنید

قدرت “تعریف و تمجید کردن” را دست کم نگیرید، اما همیشه صادق باشید و به چیزی که می گویید ایمان داشته باشید نه فقط تعارف کنید. مثلا بگویید: “چقدر تو این لباس زیباتر شدی” ,” چقدر بازوهای مردانتو دوست دارم”و …

زمانی که دلتان برای همسرتان ضعف میرفت را بیاد بیاورید

اگر احساس می کنید شور و هیجان در زندگیتان از بین رفته به یاد زمانی بیفتید که همسرتان بهتان قاصدک می داد یا سرتان را روی زانوهایش می گذاشتید. یاداوری این خاطرات باعث می شود با هم در مورد این لحظه ها صحبت کنید.

مراقبت خودتان باشید

اگر دیگر مراقب خودتان چه از لحاظ جسمی چه از لحاظ روحی نباشید ,جنبه های دیگر زندگی تا را نیز تحت تاثیر قرار می دهید، به ویژه شور و شوق در زندگی مشترک. اگر وقتی همسرتان به خانه می آید شما خسته و بد خلقید پس باید بیشتر به خورد و خوراک,ورزش و خوابتان برسید. مکمل های غذایی استقامت بدن شما (” مثل سیستم ایمنی IQ ” ) را افزایش می دهد. هر چقدر بیشتر مراقب خودتان باشید جذابیتتان برای خود و همسر اول تان بیشتر می شود.

این که دوست سابقتان را به رابطه برگردانید کاملا ممکن است ولی این اتفاق صرفا به خاطر این که شما این طور می خواهید رخ نمی دهد. مسائل مهمی هستند که باید در نظر داشته باشید و کارهایی که باید انجام دهید. دوست داشتن کافی نیست، دلتنگی برای هم کافی نیست، برای موفقیت یک رابطه چیزهای دیگری هم لازم هستند.

آمار ازدواج با همسر سابق

امار دقیقی برای ازدواج مجدد با همسر سابق ذکر نشده است. اما این موضوع واقعیت دارد که بسیار افراد پس از جدایی یا طلاق نسبت به این موضوع پشیمان می شوند و به زندگی باز می گردند. اگر چه شما می توانید نقش بسزایی در پشیمان کردن طرف مقابل داشته باشید.

به هر حال تنها نکته ای که در مورد آماز ازدواج با همسر سابق می توان گفت این است که معمولا پشیمانی در مردان بیش از زنان اتفاق می افتد. پس اگر شما یک زن هستید که قصد بازگرداندن همسر خود را دارید می توانید امید بیشتری داشته باشید.

مردان عموما چه تقاضادهنده طلاق باشند چه نه، معمولا تمایل بیشتری به بازگشت و آشتی را از خود نشان می دهند، بازگشت (پس از طلاق) که از آن به عنوان وابستگی عاطفی به همسر یاد می شود، با میزان خو گرفتن و عادت کردن به زندگی پس از طلاق (به اصطلاح جا افتادن) رابطه عکس دارد؛ یعنی هر چه شما با زندگی فعلی پس از طلاق از ابعاد مختلف بیشتر خو گرفته باشید، کمتر مایل به بازگشت هستید و بالعکس. در هر حال برخی از دلایلی که باعث می شود به ازدواج مجدد با همسر سابق فکر کنیم، عبارتند از:

۱- ترس از وضعیت فرزندان

مهمترین دلیلی که بیشتر افراد مطلقه به خصوص زنان، برای ازدواج کردن با همسر سابق می آورند این است که نمی خواهند بچه ها زیر دست ناپدری یا نامادری بروند.

۲- خبرهایی از تغییر شما

در شرایطی نیز ما دائما خبرهای مبتنی بر تغییر همسر سابق مان می شنویم. تغییر همان مسائلی که باعث گرایش ما به طلاق شد. برای مثال مشکلات اقتصادی و بیکاری همسر یا اعتیاد که دیگر رفع شده است. به خاطر همین تمایل به بازگشت بیشتر می شود.

۳- ترس از روبرو شدن با موقعیت کاملا جدید

ازدواج با فردی غیر از همسر سابق، نیازمند سازگاری جدید با موقعیتی است که تقریبا برای ما کاملا ناشناخته است. ترس از این ناشناخته ها، ممکن است باعث شود ما تمایل داشته باشیم که به همان وضعیت قبلی برگردیم؛ وضعیتی که گرچه گاهی سخت بود اما برای ما شناخته شده تر بود.

۴- فشارهای اطرافیان

برخی از افراد بعد از طلاق دائما از طرف دیگران سرزنش می شوند که چرا طلاق گرفتند. این فشارها می تواند احساسات متناقض و گاه تمایل به بازگشت را ایجاد کند؛ بخصوص زمانی که رابطه قبلی خویشاوندی است.

۵- موج هیجانات منفی

بعد از طلاق موجی از هیجانات منفی از تردید تا تنهایی، از احساس گناه و تقصیر تا اضطراب و … وجود ما را می گیرد. گاهی فکر می کنیم برای رهایی از همین هیجانات منفی و جبران خطاها، باید دوباره به این رابطه برگردیم.

۶- وجود زمینه های تماس مجدد

یکی بودن محل کار و آموزش، تماس اینترنتی، فرستادن پیامک، تلفن کردن، دیدار در مسیر رفت و آمد، پیغام دادن توسط دوستان مشترک، گفتگو و مشورت کردن با همسر سابق درباره مسائل و مشکلات فرزند و … زمینه سازان برقراری رابطه های مکرر است که می تواند تمایل به بازگشت در رابطه را ایجاد کند.

می خواهم بیشتر بدانم:

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

جذب مردان و ایجاد وابستگی

چگونه برای مردان جذاب باشیم

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

ازدواج مجدد بعد از طلاق

دوستی با همسر سابق

دوره بازگشت به رابطه

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.