no-img
نوین اطلس

ایجاد احساس پشیمانی در پسرها بعد از جدایی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ایجاد احساس پشیمانی در پسرها بعد از جدایی
امتیاز 3.80 ( 5 رای )
zip
اسفند ۶, ۱۳۹۶

ایجاد احساس پشیمانی در پسرها بعد از جدایی


احساس پسرها بعد از جدایی چگونه است؟

آیا می شود احساس پشیمانی در پسرها بعد از جدایی ایجاد کرد؟

روانشناسی به چه تفاوت هایی بین دختر و پسر بعد از جدایی اشاره می کند؟

ایا مردان به رابطه برمیگردند؟ پشیمانی مردان بعد از جدایی به چه صورت است؟

این مطلب در مورد اینکه علائم شکست عقی در مردان چیست صحبت می کند و به تفاوت دخترا و پسرا بعد از جدایی، اوضاع پسران بعد از شکست عشقی، تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان اشاره می کند.

با خواندن این مقاله پی خواهید برد مردان چگونه بعد از طلاق یا جدایی پشیمان می شوند و به رابطه بر می گردند. در این مطلب همچنین می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که مدت زمان فراموشی عشق در مردان به چه صورت است و آیا مردان عشقشان را فراموش می کنند یا خیر.

آیا مردان بعد از طلاق پشیمانی را احساس می کنند و به رابطه برمیگردند 

آیا مردان عشق شان را فراموش می کنند؟ خیر، بسیاری از طلاق هایی که مردان درخواست آن را می دهند در شرایط احساسی و عصبانیت مرد ایجاد می شد و کاری که پس از شکست عشقی انجام می دهند این است که با پشیمانی به پیش زن خواهند رفت و تقاضای بازگشت وی را خواهند داشت. به همین دلیل است که در دوره ۴ مرحله ساده برای برگرداندن مرد مورد علاقه به رابطه بارها گفته ام که صبور بودن و عدم اشتباهاتی که در شرایط جدایی مرتکب می شوید می تواند به طور معجزه آسایی به بهود رابطه شما کمک کند.

بله! اگر پس از جدایی اشتباهات خود را کنار گذاشته و بتوانید نیاز های ناخودآگاه طرف مقابلتان را برطرف کنید می توانید دوباره او را به خود جذب کرده و به رابطه بازگردانید. به یاد داشته باشید نه تنها پشیمانی پس از جدایی بسیار عادی است بلکه بسیاری واقع برای استحکام و درک عشق یکدیگر بهتر است این جدایی ها صورت بگیرد.

اما مشکل اینجا است که وقتی با علائم جدایی و از بین رفتن رابطه عاطفی مواجه می شویم خیلی سریع اقدامات اشتباهای از روی غریزه ( ضمیر ناخودآگاه) انجام می دهیم و باعث می شویم همه چیز برای همیشه نابود شود. اگر واقعا تمایل به بازگرداندن مرد به رابطه عاشقانه خود را دارید بهترین یادگیری و آگاهی است.

مشاورین ما می توانند با روش ها و تکنیک های به خصوص ان ال پی به شما کمک کنند اشتباهات خود را کنار گذاشته و مردان را به رابطه بازگردانید ( آیا واقعا مردی که عاشقش بودیم را می توان بازگرداند).

تفاوت دخترا و پسرا بعد از جدایی بر اساس روانشناسی

تحقیقات روانشناسی نشان داده است مردان بیشتر از زنان از جدایی پس از یک رابطه عاطفی ضربه می خورند. پژوهشگران بر این باورند احساس مردان پس از جدایی سرشار از دلتنگی ها و ناراحتی هایی است که به طور واقعی ایجاد می شوند.

این پژوهش ها که در دانشگاه ویک فرست و بر اساس روش های روانشناسی انجام شده است بیان می کند که بر خلاف اعتقادات رایج، پسران به مراتب بیشتر از دخترا پس از طلاق و جدایی ضربه روحی می خورند. آنان همچنین می گونید از آن‌جایی که زنان رابطه نزدیک‌تر و صمیمی‌تری با دوستان و اعضای خانواده خود دارند بهتر می توانند با ناراحتی ها و اضطراب های بعد از پایان یافتن رابطه کنار بیایند.

صحبت کردن با دیگران و گذراندن وقت با آن ها می تواند کمک موثری به فراموشی این گونه نگرانی ها و ناراحتی ها کند و زنان به دلیل ارتباط عاطفی تر و صمیمی تری که با دوستان و اعضای خانواده خود دارند بهتر می توانند از آن بهره ببرند.

اما در مورد مردان معمولا نزدیک‌ترین و مهم‌ترین منبع صمیمیت همسرشان هستند و زمانی که آن ها این فرد را از دست می دهند ممکن است دچار مشکلات زیادی شوند. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که یک مرد در رابطه خود دچار مشکل می‌شوند تاثیر زیادی روی هویت او دارد و ممکن است او را به سختی در مورد خودش دچار تردید کند.(همچنین نگاه کنید به آشتی بعد از جدایی)

در کمال تعجب آنها متوجه شدند مردان بیش‌تر نسبت به وضعیت رابطه احساسی خود با شریکشان واکنش نشان می‌دهند؛ شیوه ای که مردان و زنان نسبت به جدایی و تطبیق دادن خود با آن در پیش می‌گیرند تفاوت زیادی یا زنان دارد. زنان معمولا اختلالات احساسی خود را با افسردگی نشان می‌دهند، در حالی که مردان ممکن است با مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی با این موضوع کنار بیایند که به این ترتیب آسیب های بیش تری خواهند خورد.

احساس عاطفی مردان و پسران پس از شکست عشقی چگونه است

بسیار افراد کنجکاو هستند بدانند مردان بعد از شکست عشقی چه می کنند و چه حالتی دارند. در ادامه به ۴ موردی اشاره می کنیم که شرایط عشق تان را پس از یک جدایی توضیح می دهد:(نگاه کنید به دلتنگی مردان بعد از جدایی)

۱. او با حس ضربه خوردن درباره رابطه قبلی خود صحبت می‌کند: همه ی ما درباره روابط قبلی خود صحبت می‌کنیم و خواهیم کرد. این موضوع تا زمانی که به تکرار نرسد طبیعی است. اما وقتی که مرد شما دائما روابط قبلی خودش را بیاد می‌آورد باید بدانید که احساس شکست عشقی در درون وجود او قرار دارد.

۲. از داشتن حس تعهد دوری می‌کند: شاید مرد به شما علاقه بسیاری داشته باشد اما وقتی صحبت درباره آینده می‌شود حس تردید زیادی به سراغ او می‌آید. در این شرایط به نظر می‌رسد که نمی توانید درباره چیزی که می‌خواهد تصمیم گیری کند که آیا فاصله اش را با شما حفظ کند و یا نزدیک تر شود. این تردید نسبت به تعهد نشانه ای از این هست که هنوز قلب شکسته ای در وجودش دارد.

۳. اظهارات عاشقانه و ناامیدانه دارد: مردی که احساس شکست عشقی دارد وقتی که می‌خواهد درباره عشق صحبت کند، به نظر می‌رسد مانند پسر نوجوانی که به پایان عاشقانه و خوب رابطه عاطفی خود فکر نمی کند رفتار می‌کند. شما حس می‌کنید که درباره آینده رابطه خود ناامید هست. شاید هنوز به کسی که قلب او را شکسته است فکر می‌کند.(نگاه کنید به کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد)

۴. رفتارهای بسیار مرموزانه ای دارد: عشق جدید شما مانند مکعب روبیک پر رمز و راز است؟ مرد شما به اظهار عاطفه به سختی پاسخ می‌دهد؟ شما چیز زیادی درباره وی نمی دانید و تلاش های شما بی ثمر مانده است؟ چیزهای شخصی زیادی از خودش بروز نمی دهد؟ این ها نشانه های مردی هست که هنوز در احساس شکست عشقی با رابطه قبلی خود مانده است.

 

علایم شکست عشقی در مردان

علائم شکست عشقی در مردان و پسران تقریبا یکسان است و اینگونه شکست ها در روابط به آسیبهای جسمانی و روانی منجر میشود. از دیگر علایم شکست عشقی در مردان این است که در برنامۀ خواب و تغذیه شان تغییراتی ایجاد میشود.(نگاه کنید به مقاله دلتنگی بعد از جدایی)

بی حوصله می شوند و در تمام طول روز بر روی تخت دراز می کشند. کاهش یا افزایش اشتها پیدا می کنند. مدام گریه می کنند، سردرد یا معده درد می گیرند و افت عملکرد پیدا میکنید ( بسیاری از این موارد در زنان نیز به همین گونه است).

تحقیقات دانشگاه بینگهامتون در مورد تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان

تحقیقات انجام‌شده روی موضوع تفاوت احساسات دختران و پسران پس از شکست عشقی در دانشگاه بینگهامتون نیویورک و دانشگاه کینگز کالج لندن نشان می‌دهند که زنان پس از اتمام یک رابطه درد بیشتری را متحمل می‌شوند؛ با این حال، مردان می‌توانند در مدت زمان کمتری از شکست عاطفی خود رهایی پیدا کنند.

محققان از نزدیک به ۶ هزار فرد داوطلب در سراسر جهان خواستند تا به درد مربوط به شکست یک رابطه امتیاز دهند. زنان، در مقایسه با مردان به لحاظ عاطفی و حتی فیزیکی آسیب‌پذیرتر هستند. درد دل‌شکستگی مسئله اصلی است. محققان معتقدند مغز مردان نقش قابل توجهی در تسکین درد و ناراحتی ناشی از شکست یک ارتباط عاطفی ایفا می‌کند.

شدت درد و ناراحتی ناشی از شکست رابطه به معنای آن است که ارتباط زوجین به لحاظ بیولوژیکی برایشان اهمیت داشته است. به گفته کریگ موریس، دانشیار دانشگاه بینگهمتون و نویسنده اصلی این مطالعه، زنان به مراتب بیش از مردان به یک ارتباط عاطفی تکیه می‌کنند. یک مواجهه عاشقانه ساده برای یک زن به نه ماه بارداری و سال‌ها بچه‌داری و خانه‌داری منجر می‌شود؛ در حالیکه حس و حال این مواجهه در مردان به معنای واقعی کلمه پس از گذشت چند دقیقه از میان می‌رود.

در واقع، مردان به لحاظ بیولوژیکی کمتر از زنان درگیر یک رابطه می‌شوند. به عبارت دیگر، مردان اینگونه فکر می‌کنند که درگیر شدن در یک رابطه آینده آنها را به خطر می‌اندازد. بنابراین، آنها به کسی دلبستگی می‌یابند که زودتر از دیگران از فرآیند گزینش خارج شود. برای بسیاری از مردان، از دست دادن یک پارتنر به معنای از بین رفتن آینده احتمالی آنها با آن فرد است.

چقدر طول می کشد عشق در مردان فراموش شود

بسیار روانشناسان معتقدند حداقل بین ۲ الی ۴ ماه طول می کشد که عشق فراموش شود. طلاق و جدایی ما را به ورطه‌ای نامعلوم می‌کشاند و وقتی به این مرحله رسیدیم دقیقا معلوم نیست چقدر طول می کشد عشق خود را فراموش کنیم. در مردان نیز ماجرا به همین گونه است.. همه چیز بر هم می‌خورد: برنامه زندگی و مسئولیت‌هایتان، خانه‌تان، روابط خانوادگی و دوستی‌هایتان و حتی هویت تان. جدایی، تردید نسبت به آینده را می‌آورد.

آینده بدون داشتن همسر زندگی چه شکلی خواهد بود؟ آیا می‌توانید کس دیگری را پیدا کنید؟ آیا تا آخر عمر تنها خواهید ماند؟ این تردیدها گاهی بدتر از یک رابطه بد به نظر خواهد رسید.التیام یافتن و بهبودی از جدایی و طلاق بسیار سخت است. پس قطعا چنین احساسات سختی به سادگی و به سرعت فراموش نخواهند شد ولی بدانید مردان نیز به اندازه شما باید این سختی را تحمل کنند و گاهی به دلیل همین سختی ها احتمال بازگشت مردان به رابطه نیز وجود دارد.

اما، خیلی مهم است که بدانید و مرتب به خودتان یادآور شوید که می‌توانید و باید به جلو بروید. به جای اینکه در آرزوی ماندن عشق در دیگری باشید به فکر  التیام یافتن خود باشید و بدانید زمان می‌برد، پس باید صبور باشید. معمولا مردان در روزهای اول جدایی این مسیر را به خوبی طی کرده و سعی می کنند به زندگی عادی خود برگردند اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی غم جدایی گریبان گیر آن ها شده و تا مدت ها رهایشان نمی کند. در مقابل خانم ها بعد از جدایی سوگواری کرده و پس از ان سعی می کنند زندگی جدیدی را برای خود آغاز کنند.

 

برای ارتباط با ما می توانید با شماره ی زیر در تماس باشید:

۰۹۳۰۶۱۳۵۰۰۸

تماس ترجیحا از طریق تلگرام یا واتس آپ

بیشتر بدانید:

کارهایی که بعد از اتمام رابطه باید انجام داد

پسرها بعد از جدایی چه احساسی دارند؟

دلایل مردان برای ترک رابطه

انتقام از خیانت مرد به زن

چگونه جدایی را برای طرف مقابل سخت کنیم؟

در فضای مجازی بعد از جدایی چه کنیم؟

تبدیل خیانت همسر به عشق

آیا خیانت مردان متاهل بیماری است

چگونه خیانت مرد به پشیمانی می رسد

جذب مردان و ایجاد وابستگی

آیا عشق اول فراموش می شود

دلیل فاصله گرفتن مردان

پشیمانی مردان بعد از طلاق

پشیمانی پسران بعد از جدایی

برگشت بعد از جدایی

عواقب طلاق برای مردان

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

مقالات بازگشت به رابطه

شما احتمالا با جستجوی یکی از جملات زیر به این مقاله رسیده اید:

تفاوت دخترا و پسرا بعد از جدایی. پسران بعد از شکست عشقی. علایم شکست عشقی در مردان. تفاوت شکست عشقی در مردان و زنان. تفاوت دختر و پسر بعد از جدایی. پشیمانی مردان بعد از طلاق. آیا مردان به رابطه برمیگردند



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.