no-img
نوین اطلس

برگشت دوباره به رابطه از دست رفته


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

برگشت دوباره به رابطه از دست رفته
zip
اسفند ۲, ۱۳۹۶

برگشت دوباره به رابطه از دست رفته


این مطلب در مورد موضوعات برگشت به رابطه تمام شده قبلی، بازگشت به رابطه دوستی، برگرداندن زن به رابطه، چگونه می توانیم یک رابطه تمام شده را برگردانیم، بازگشت به رابطه قبلی، راه های برگرداندن دوست صمیمی، بهترین راهکارها برای برگرداندن عشقم، تکالیف موثر برای برگرداندن عشقمان نوشته شده است.

برگشت به رابطه تمام شده قبلی

برای برگرداندن یک رابطه ی تمام شده و بازگشت به رابطه عاطفی تمام شده

اگر بخواهم تعریف مشخصی از بازگشت یک رابطه ی تمام شده ارائه دهم می توان گفت برگرداندن رابطه ی تمام شده یعنی شروع دوباره ی آن رابطه پس از مدت کوتاهی که از جدایی و پایان آن رابطه می گذرد. فردی که بخواهد رابطه ی تمام شده ی خود را دوباره از سر بگیرد معمولا به دنبال جبران شکاف هایی است که بعد از جدایی در زندگی ایجاد می شود.

تلاش برای شروع دوباره ی یک رابطه می تواند حتی قبل از پایان آن رابطه اتفاق بیفتد؛ زمانی که فرد متوجه شود رابطه اش در راستای جدایی قرار گرفته است تمام سعی و تلاش خود را برای ترمیم رابطه به کار خواهد گرفت. در چنین موردی هدف اصلی برای بازگشت به رابطه جلوگیری از تجربه های تلخ و دردهای پس از جدایی می باشد.

برای مطالعه ی ادامه ی این مقاله می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

بازگشت به رابطه تمام شده

بازگشت به رابطه دوستی

برای بازگشت به رابطه دوستی خود ابتدا پاسخ دهید که آیا بازگشت به رابطه تمام شده درست است؟ اگر جواب مثبت بود حال ادامه دهید.

عذرخواهی کنید

اگر در شکسته شدن این ارتباط شما مقصر هستید، حتما باید صمیمانه عذرخواهی کنید. اگر رفتار شما طوری باشد که طرف مقابل حس کند که چندان هم از آسیبی که وارد کرده‌اید پشیمان نیستید، این آشتی به وقوع نخواهد پیوست.

مثبت باشید

سعی کنید در کلام و در عمل مثبت باشید. حتی در جایی که طرف مقابل شما هم حضور ندارد، ‌از مسیر مثبت خارج نشوید، ‌زیرا ممکن است حرف‌های احیانا منفی که شما جاهای دیگر و در غیبت دوست خود مطرح کنید هم به طریقی به گوش دوستتان برسد و رغبت او را برای ترمیم این ارتباط از بین ببرد.

با احترام رفتار کنید

اگر واقعا تصمیم دارید ارتباط آسیب دیده‌ای را اصلاح کنید، حتما احترام آمیز رفتار کنید. حتی در حضور دیگران هم بهتر است چیزی در مورد اتفاقاتی که بین شما افتاده صحبت نکنید. به این روش حتی حسادت دیگران را هم بر نمی انگیزید.

صادق باشید

زمانی که موقعیت مناسب شد و خواستید در باره علت کارهایی که کردید که باعث شد به ارتباط‌تان آسیب برسد،صحبت کنید در مورد اشتباهاتی که مرتکب شدید صادق باشید. دروغگویی نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه اگر حقیقت ماجرا از جایی دیگر کشف شود، کار بدتر خواهد شد.

پایه و اساس را بر دوستی بگذارید

کلید اصلاح ارتباطات، صرف نظر از اینکه بخواهید صمیمیت گذشته را دوباره پیدا کنید یا حتی صمیمی تر از گذشته بشوید، داشتن یک دوستی قوی و محکم است. بیاموزید که دوستانه صحبت کنید، ‌احترام یکدیگر را حفظ کنید و مانند دوستان خوب به هم بچسبید. بسیاری از زوج‌های موفق زندگی، کاری یا تحقیقاتی، در ابتدا دوستان بسیار خوبی برای هم بوده‌اند.

گرچه حل کردن مشکل یک ارتباط می‌تواند مرحله‌ای بسیار سخت در زندگی باشد اما هر ارتباط شکست خورده‌ای درس‌هایی در مورد خود شما است که شما را برای فصل دیگری در زندگی آماده می‌کند.
هیچگاه از پیشقدم شدن برای زنده کردن یک ارتباط از بین رفته نترسید. یک نفس عمیق بکشید و به خاطر داشته باشید که دوست شما هم منتظر شماست.

برقراری مجدد یک ارتباط می‌تواند تاثیر بسزایی در شادمانی و آرامش بخشیدن به روح شما داشته باشد. داشتن یک دوست خوب و نزدیک، شادی و آرامش خاصی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

گاهی اوقات برای جبران یک اشتباه خیلی دیر می‌شود و ناگهان دیگر دوستی وجود ندارد که شما بخواهید برایش جبران اشتباه کنید. پس تا زمان هست و دوست شما هم هست، گذشته‌ها را جبران کنید و با هم سفر خوبی به سوی جاودانگی داشته باشید.

برگرداندن زن به رابطه

برای همسرتان وقت بگذارید

قرار بگذارید

از همسرخود بخواهید که با هم بیرون بروید یا با هم برای شام به بروید یا دیدن یک فیلم. یک پیک نیک دو نفره ترتیب دهید و هیچ کس دیگری را دعوت نکنید حتی بچه‎ها را.لباس آراسته بپوشید. برای این برنامه خاص لباسی غیر از لباس عادی که همیشه میپوشید را بپوشید.

با هم به سفر بروید

خارج شدن از فضای معمول و روزانه باعث می‌شود از روزمرگی خارج شوید. یک سفر دو نفره یا تعطیلات آخر هفته و یا حتی یک شب بیرون ماندن از خانه را با هم ترتیب دهید.

– اگر یکی از شما به صورت تمام وقت کار می‌کند سفر با ماشین برای یک مسافت طولانی را انتخاب نکنید که او مجبور باشد مسافت زیادی را رانندگی کند. از قطار یا هواپیما استفاده کنید یا در خیابان با هم قدم بزنید و به یک هتل محلی بروید.

– سفری را به جایی خاطره‎انگیز که هر دو در آن خاطره داری ترتیب دهید.

به او بگویید چه چیز در او برای شما مورد تحسین است

ابراز قدردانی از شریک زندگیتان می‌تواند رابطه شما را قوی‌تر کند. در مورد تمام چیزهایی که می‌توانید از او قدردانی کنید فکر کنید: شخصیت او، اعمالش، کارهایی که برای شما انجام می‌دهد. زمان آرام و مناسبی را پیدا کنید و به او درباره احساستان بگویید. اگر نوشتن افکارتان به شما کمک می‌کند تا آن‎ها را سازماندهی کنید ابتدا آن‎ها را روی کاغذ بنویسید.

– تمرین کنید تا برای کارهایی که برایتان انجام می‌دهد از او تشکر کنید. حتی کارهای کوچک

– به او توضیح دهید کدام رفتارش او را دوست داشتنی‎تر و مهربان‎تر جلوه می‌دهد.

– اگر خوبی‎های او را به او نشان دهید. عشق به رابطه تان باز خواهد گشت.

چگونه می توانیم یک رابطه تمام شده را برگردانیم

وقت بگذارید

این قطعی ارتباط، فرقی نمی‌کند یک طرفه باشد یا دو طرفه. هر یک از طرفین باید برای از بین بردن کدورت ایجاد شده و برقراری مجدد ارتباط وقت بگذارند. باید تمام خشم‌هایی که از هم دارند را آزاد کنند و تمام صدماتی را که از یکدیگر دیده‌اند، ‌فراموش کنند تا بتوانند به آرامش برسند و بتوانند تصمیم گیری درستی داشته باشند.

برای برخی مردم گذر از این مرحله، فقط چند روز یا چند هفته طول می‌کشد. برای برخی هم ممکن است ماهها یا حتی سال‌ها طول بکشد. زمان رسیدن به این مرحله اهمیتی ندارد و مستقیما به ویژگی‌های شخصیتی هر کس بستگی دارد.

حساس باشید

اگر آغازگر این جدایی شما بودید قاعدتا زمان رسیدن به مرحله‌ی جبران، برای شما کوتاه‌تر خواهد بود. اگر طرف مقابل شمامایل باشد همه اشکال ارتباطی‌اش با شما را قطع کند، هرگز سعی نکنید او را متقاعد کنید زیرا نمی توانید و نباید کسی را وادار به انجام کاری کنید.

با گام‌ها و اقدامات کوچک شروع کنید

با اقدامات کوچک سعی کنید طرف مقابل خود را از لحاظ ذهنی آماده کنید. مثلا یک ایمیل یا یک پیامک می‌تواند آغازگر خوبی باشد. از گفت و گوی طولانی بپرهیزید زیرا به لحاظ طبیعت انسانی صحبت کردن در باره گذشته،‌ در این مرحله نمی‌تواند ایده خوبی باشد.(نگاه کنید به شروع دوباره رابطه تمام شده بر اساس روانشناسی عشق)

بازگشت به رابطه قبلی

اعتماد دوباره
چیزی که باعث جدایی می‌شود بی‌اعتمادی است. این واقعاً ضروری است که برای بازگشت به رابطه دوباره به هم اعتماد کنید. رابطه شما دوباره شکست می‌خورد اگر نتوانید این اعتماد را ایجاد کنید. مساله اعتماد در رابطه چیزی بیشتر از مساله بی‌وفایی و کنترل رفت و آمد و تلفن و ایمیل است. شما باید بتوانید به طرف مقابل در همه چیز اعتماد کنید؛ یعنی خیالتان راحت باشد که او زیر تعهداتش نمی‌زند، به عادت‌های اشتباه قبلی برنمی‌گردد و اظهار علاقه‌اش واقعاً از روی حسن نیت است.‏
چه چیزی تغییر کرده است؟
اگر جدایی در گذشته تصمیم قاطعانه‌ای بوده است، پس شما مساله غیر قابل حلی در رابطه داشته‌اید. اما حالا، وقتی به ارتباط دوباره فکر می‌کنید باید این مساله غیرقابل حل، رفع شده باشد وگرنه چرا باید دوباره آن را شروع کنید؟ تا زمانی که مشکل کاملاً رفع و رجوع نشده است به رابطه برنگردید. مثلاً ممکن است دلیل جدایی شما اعتیاد شریک زندگی‌تان بوده باشد. اگر او اعتیاد را ترک نکرده چرا باید این اشتباه را دوباره تکرار کنید؟ همانطور که گفتیم بخاطر نیاز مالی، جسمی یا روحی خودتان و یا احساس ترحم نسبت به دیگری دوباره یک رابطه را شروع نکنید. اگر دلیل جدایی شما از همسرتان بی‌مسئولیتی او بوده است آیا اکنون شواهدی برای اثبات تغییر خلق و خوی او وجود دارد؟
آسودگی دلیل کافی نیست
یکی از دلایل رجوع افراد به ازدواج قبلی راحتی و دردسر کم آن است. خیلی‌ها فکر می‌کنند بازگشت به رابطه قبلی راحت‌تر از شروع یک رابطه تازه است. در حالی‌که همیشه اینطور نیست. حتی بچه‌ها هم برای سازگاری با این ازدواج مشکلات بیشتری دارند. اما همه فکر می‌کنند رجوع به رابطه به نفع بچه‌هاست. در حالی که این یک اشتباه رایج است، بچه‌ها فقط زمانی با این شرایط سازگار می‌شوند که والدین مشکلات اساسی را حل کرده باشند.‏
از خطر دور بمانید
اگر بخاطر رفتار خشونت‌آمیز، تهدید و ارعاب از رابطه بیرون آمده‌اید برای رجوع به رابطه باید بیشتر فکر کنید و زمان زیادی را صرف چنین ایده‌ای بکنید. یادتان باشد آدم‌ها خیلی تغییر نمی‌کنند به ویژه اگر مساله، تغییر عادت‌های نهادینه باشد. فردی که تهدید‌گر است، خشونت می‌کند و دچار وسواس‌های شدید یا مشکلات شدید روانی است با یک تعهد تغییر نمی‌کند. اگر او سابقه فروش مواد، قاچاق، تجاوز و جرائم جدی دیگر مثل حمل سلاح و قتل یا ضرب و جرح دارد عاقلانه این است که فکر شروع دوباره چنین رابطه‌ای را از سر بیرون کنید. به جای بازگشت به چنین رابطه شدیدا نامطمئنی به یک رابطه جدید و مطمئن فکر کنید.‏

راه های برگرداندن دوست صمیمی

به زاویه دید او احترام بگذارید

تمام حرف هایش را بشنوید

نگویید «درسته، اما…»

گفتگو خود را از اول آغاز کنید

 

بهترین راهکارها برای برگرداندن عشقم

عجله نکنید
اگر یک جدایی جدی داشته اید برای برگرداندن عشقتان نباید عجله کنید. به او زمان بدهید اگر خودش مایل باشد با شما تماس خواهد گرفت ولی شما قبل از موعد با او تماس نگیرید و تحت فشارش نگذارید.برای برگرداندن عشقتان نیز فکر اینکه به او پیشنهاد ازدواج دهید را کاملا از سرتان بیرون کنید.

برای مدتی کل ارتباطتان با او را قطع کنید.
درست است که بعد از جدایی دلتان می خواهد تا صبح دم در خانه اش بخوابید و التماس کنید تا او را برگردانید ولی این کار درست نیست . بزرگترین اشتباه بعد از جدایی این است که مدام با او تماس بگیرید و اس ام اس بزنید و ایمیل بفرستید.این اشتباهات و رفتارها فقط او را از شما دور خواهد کرد. عذرخواهی و یا عصبانیت و حق به جانب بودن فقط او را از شما دور می کند.

کمی به خودتان برسید
دوره بعد از جدایی طلانی ترین دوره ای است که می توانید از آن استفاده کنید. عوض اینکه از خودتان بگذرید و به حالی بیفتید که هر کس شما را دید بگوید که بعد از جدایی به چه حال و روزی افتاده است سعی کنید به خودتان برسید و او را یاد زمانی بیندازید که برای بار اول شما را دید و احساسات نهفته در قلبش را تحریک کنید.

وقتی مطمئن شدید که دیگر حالتان خوب است رابطه برقرار کنید
یک مسیج بزنید و از او حالش را بپرسید و هیچ حرف دیگری نگویید . به او پیشنهاد ملاقات و قرار ندهید و فقط حالش را بپرسید .بگذارید تا او با اس ام اس شما خوشحال شود و کنجکاو شود تا شما را ببیند. این مرحله فقط اس ام اس کافیست ولی در مرحله بعدی باید شما را ببیند . باید ببینید که چگونه عوض شده اید..

تکالیف موثر برای برگرداندن عشقمان

باز هم عجله نکنید
فکر نکنید که چون با هم در ارتباطید و خوب به نظر میرسید رابطه تان دوباه شروع می شود. عجله نکنید و به اشتباهاتتان فکر کنید و سعی کنید که اشتباهاتتان را جبران کنید.اگر او مشتاق شد که با شما رابطه داشته باشد آنوقت رابطه تان را ادامه دهید.

اعتمادش را از نو جلب کنید
به او با حرکتهایتان نشان دهید که عوض شدید نه با حرفهایتان… به او نشان دهید که یک فرد دیگری شده اید و او بیشتر از قبل می تواند به شما اعتماد کند و رابطه خود را می توانید بهتر از قبل شروع کرده و ادامه دهید

اشتباهات خود را قبول کنید و تکرارشان نکنید
معذرت می خواهم ولی… این یک جمله اشتباه است اگر می خواهید جمله را اینطور شروع کنید اصلا سر صحبت را باز نکنید. اشتباه، اشتباه است اما و اگر ندارد. از اشتباهات خود درس بگیرید و عذر خواهی کنید و دیگر تکرارشان نکنید .

فکر کنید رابطه تان جدید است
اگر به رابطه تان برگشتید از جایی که مانده بودید ادامه ندهید. با رابطه خود مثل یک رابطه جدید برخورد کنید. دوباره ملاقات اول داشته باشید و دوباره از هم تعریف کنید و رابطه خود را از نو بسازید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

بازگشت به رابطه دوستی

برگشت به رابطه تمام شده

تکالیف برای برگرداندن عشقمان

بهترین راه برای برگرداندن عشقم

برگرداندن زن به رابطه

چگونه مرد را به رابطه برگردانیم

درست کردن رابطه

احیا رابطه

کارهایی که بعد از کات کردن نباید انجام داد

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

شرایط برگشت به رابطه تمام شده قبلی و بازگشت به رابطه دوستی چیست. راهکارهای برگرداندن زن به رابطه. چگونه می توانیم یک رابطه تمام شده را برگردانیم؟ آیا بازگشت به رابطه قبلی  ممکن است؟  راه های برگرداندن دوست صمیمی. بهترین راهکارها برای برگرداندن عشقم و تکالیف موثر برای برگرداندن عشقمان



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.