no-img
نوین اطلس

آشتی بعد از طلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آشتی بعد از طلاق
zip
اسفند ۲, ۱۳۹۶

آشتی بعد از طلاق


این مطلب در مورد موضوعات آمار ازدواج دوباره با همسر سابق، برگشت همسر به رابطه بعد از طلاق، پشیمانی زن و مرد بعد از طلاق، ارتباط با همسر بعد از طلاق، برگشت دوباره به رابطه ی قبلی ، شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی، دعای مجرب برای برگشت از طلاق نوشته شده است.

آمار ازدواج دوباره با همسر سابق

کم نیستند کسانی که بعد از طلاق متوجه میشوند که اشتباه بزرگی کرده اند، از طرفی با سختی های زندگی پس از طلاق مواجه میشوند و از طرف دیگر درمیابند که دلیلی که به خاطر آن جدا شده اند، آنقدرها هم بزرگ و آزار دهنده نبود. و خلاصه احساس پشیمانی به سراغشان می آید و دوست دارند که برگردند، اما برگشت به این آسانی ها نیست و اما و اگرهای زیادی با خود دارد.گاهی هم دیگر دیر شده است، یکی از زوجین تمایلی به برگشت ندارد یا قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد.

برگشت همسر به رابطه بعد از طلاق

تو ربات نیستی

اگر یاد بگیری که تغییر کنی و اشتباهاتت را پذیرفته باشی خودت را برای بازگشت شریکت آماده کرده ای. همه انسان ها اشتباه می کنند، در ما دکمه ای برای خاموشی خشم، حسادت و نگرانی وجود ندارد پس خودت را برای کامل نبودنت سرزنش نکن. یک ایمیل برای همسرت بفرست و در آن اشتباهات خودت را برایش یادآوری کن اما یادت باشد این ایمیل نباید نشانه ای از خواهش، التماس و ابراز عشق باشد بلکه تنها برای اقرار به اشتباهاتت این کار را انجام بده.

یک راز کوچک هم یادت باشد، ممکن است شریکت بعد از جدایی با تو به سرعت با شخص دیگری ارتباط برقرار کند و شاید خیلی سریع تر از زمانی که به شما پیشنهاد ازدواج داده، به رقیب تان درخواست زندگی مشترک داده باشد اما فراموش نکن صمیمیتی که به زودی و سرعت ایجاد شود به همان سرعت هم از بین خواهد رفت. خلأ نبود محبت و وجود شریک تان را به ایجاد رابطه ای جدید کشانده و این موضوعی است که باید حتما در ذهن تان نگه دارید.

پشیمانی زن و مرد  بعد از طلاق

بعد طلاق چقدر احتمال پشیمونی هست ؟

تصمیم برگشت بستگی به خصوصیات اخلاقی طرفین و شرایط و فضای حاکم بر روابط داره. اگر بار عاطفی کم باشه و یکی از طرفین بشدت مغرور باشه خب طبیعیه که برگشتی نیست و شاید هم نبودنش به صلاحه.

بارها این آیه قرآن رو خوندم که که میگه ” تو ندانی شاید خدا پس از طلاق کاری از نو پدید آورد ( میل به رجوع در شما حادث گرداند ).

برگشت به خواست خدا می تونه باشه.

فکر میکنم طلاق اگر از سمت خانم باشه معمولا برگشت پذیری خیلی کمتری داره و اگر برگردند باز هم جدا میشن ولی معمولا آقایون تصمیمات به این شدت رو به جز در موارد ذکر شده نمیگیرن و اگر هم برگردند ثابت قدم تر هستند

بعد از طلاق حتما حس پشیمونی هست. یکی در ابتدای قضیه که چرا پیش اومده و شاید کاری بوده که از عهده کسی بر می تونسته بیاد و انجام نشده و یه مورد هم در انتهای کاره که چرا از ابتدا این جوری انتخاب شریک زندگی شده که منجر به جدایی بشه. بستگی به اعمالتون و قضاوت وجدانتون این پشیمونی ها وجود داره و می تونه کم رنگ یا پر شدت باشه.

ارتباط با همسر بعد از طلاق

کسانی که می خواهند بعد از طلاق با همسران سابق خود ازدواج کنند توصیه کرد:
۱. سزاوارترین افراد برای ازدواج ، همسر قبلی هستند.
۲. باید به نیت و انگیزه ازدواج مجدد با اصلاح خود و بازسازی زندگی مشترک باشد.
۳. نباید با پایمال کردن حقوق و اجتماعی همسر به او زیان و آسیب وارد کرد که اگر چنین شود آرامش و امنیت از نظام خانواده رخت برمی بندد و زن، مرد و فرزندان در گرداب بحران های روانی، اخلاقی و اعتقادی فرو می روند.

برگشت دوباره به رابطه ی قبلی 

آیا ازدواج با همسر سابق و برگشت به زندگی قبل کار درستی است کردن خاطرات زندگی گذشته انتخاب درستی است بهتر است دلایل جدایی خود را بررسی کنید و سعی کنید دوباره اشتباه نکنید خطاها و نقایص خود را برطرف کنید و از نو شروع کنید البته قبل از این تصمیم با مشاوره خانواده حتما مشورت کنید تا باقی عمرتان را با رضایت از زندگی تان سپری کنید.

با این حال او ممکن است دوباره به شما اظهار علاقه کند. زیرا او هرگز نتوانسته است از زندگی قبلی‌اش بگذرد و آن را به نحوی پشت سر بگذارد و حالا برگشته تا به شما پیشنهاد شروع دیگری را بدهد. او برای جذب شما هر کاری می‌کند و ممکن است شما را در موقعیت‌های خوشایندی قرار بدهد که پیش از این با او هرگز تجربه نکرده‌اید.

چه واکنشی نشان بدهید؟
مهم‌ترین کاری که باید کنید ادامه زندگی خودتان است. به خاطر این فرد نباید از تلاش‌هایی که برای ساختن دوباره زندگی‌تان کرده‌اید دست بکشید. صرف نظر از اینکه می‌خواهید دوباره با این فرد رابطه را شروع کنید (یا با هر کس دیگری) ابتدا باید ظرفیت‌های روحی خودتان را بالاببرید و یادبگیرید زندگی مستقل خود‌تان را شکل بدهید. هیچ تلاشی برای طرد کردن او یا جذب او به خودتان انجام ندهید. پیش از شروع هر رابطه‌ای ابتدا باید کمی زندگی مستقل و شخصی خودتان را داشته باشید؛ به کارهایی بپردازید که همیشه دوست داشتید انجامش بدهید، به سفر بروید، کار کنید تا درآمدی داشته باشید، یک زبان تازه یاد بگیرید، اگر لازم است درس بخوانید، ورزش کنید و از زندگی‌تان لذت ببرید. همه این کارها برای این است که ظرفیت روحی خودتان را برای یک تصمیم درست بیشتر کنید. برای برگشتن به رابطه (یا شروع هیچ رابطه‌ تازه‌ای) عجله نکنید. چون این کار عملاً راه تصمیم‌گیری درست و عاقلانه را می‌بندد. بسیاری از روابط گذشته فقط به این دلیل دوباره از سر گرفته می‌شوند که فرد نتوانسته از نظر عاطفی خود را مستقل احساس کند یا به خاطر نیاز مالی یا ترس از آینده این کار را کرده است. اینکه شما زندگی مستقل خودتان را ادامه بدهید از این نظر بسیار ارزشمند و مؤثر است. زمانی که حال بهتری دارید، وضعیت مالی خوبی پیدا کرده‌اید و توانسته‌اید به کار و فعالیت مورد علاقه‌تان بپردازید بهتر تصمیم می‌گیرید. اگر از نظر عاطفی و مالی قوی باشید احتمال شروع دوباره رابطه‌ای که پرمسأله بوده است بسیار کمتر خواهد بود.

زندگی گذشته شما با وجود تنش‌ها و هزینه‌های دردناکی که برایتان داشته است یک تجربه عالی است برای اینکه اکنون درست تصمیم بگیرید. پس از عبور از آن دوران شما می‌توانید مشکلات رابطه را بهتر بررسی کنید و مسیر آینده را بر مبنای آن مشخص کنید. حالا این فرصت برایتان وجود دارد که یک رابطه متعادل را با هشیاری و آگاهی بیشتری شروع کنید.

اگر فوراً به درخواست او جواب بدهید یا واکنش نشان بدهید و زندگی‌ای که برای خودتان ساخته‌اید را متوقف کنید احتمال اینکه دوباره همان اشتباه را تکرار کنید بسیار زیاد است. صرف نظر از اینکه او چقدر برای بازگشت شما تلاش می‌کند در این موقعیت لازم است کمی بی‌توجه باشید و آن را فرصتی برای ارزیابی او در نظر بگیرید. برای شروع یک رابطه دوباره باید مطمئن باشید که مشکلاتی که عامل جدایی‌تان بوده‌اند حل شده‌اند. هر کسی باید اشتباه خودش را پذیرفته باشد. این رابطه باید صرف نظر از نیازهای شدید عاطفی یا مالی و ضعف روحی یکی از دو نفر از سر گرفته شود وگرنه هیچ بعید نیست که شما همان راه رفته را برگردید و اشتباه‌تان را دوباره تکرار کنید.

شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی

این نکات را به خاطر بسپارید

* دوباره برگشتن به سمت همسر سابق به خاطر فرزندانتان اصلاً ایده خوبی نیست. باید به خاطر اینکه همدیگر را دوست دارید و واقعاً می خواهید که باز با هم باشید، به سمت هم برگردید.

* اگر بچه دارید، به هیچ وجه تا مدتی اجازه ندهید که آنها متوجه شوند که شما دو نفر با هم رابطه برقرار کردید. چون امیدوار می شوند که با هم آشتی کنید و این فشار بیشتری روی شما دو نفر برای آشتی کردن وارد می کند.

* نزد یک مشاور خانواده بروید. از اشتباهات زندگی قبل درس بگیرید واگرنه با تکرار آنها دوباره رابطه تان خراب خواهد شد.

* دلیل طلاق سابقتان را پیدا کنید. اگر طلاقتان به خاطر مسائل مالی بوده این بار حتماً درمورد مسائل مالی با هم به نتیجه برسید. اگر درمورد تربیت فرزندان بوده، این مشکل را هم با هم حل کنید. اگر به خاطر عدم وفاداری و خیانت بوده، هر دو شما باید امتحان خود را پس بدهد.

* اشتباه خود را در طلاق اول به گردن بگیرید.

* با هم در دوره های آموزش خانواده شرکت کنید.

* در تمام مسائل با هم صادق باشید. برای هم بازی درنیاورید. سعی نکنید فکر همدیگر را بخوانید. انتظارات بیجا نداشته باشید. انتظارات، امیدها و آروزهای خود را با هم مطرح کنید.

* خیلی مهم است که بفهمید ازدواج اولتان تمام شده است. اجازه ندهید کابوس آن زندگی جدیدتان را خراب کند.

در ادامه به چند دعا برای علاقه مندان به دعاهای دینی اشاره می کنیم اما به یاد داشته باشید در کنار دعا باید تلاش هم در زندگی خود داشته باشید.

دعای مجرب برای برگشت از طلاق

اللهم وفر حظی من خیرٍ تُنـزِّله أو إحسانٍ تتفضل به أو بِرٍّ تُنشِرُهُ أو رزق تبسطه أو ذنب تغفره أو خطأ تستره . یا إلهی یا من بیده ناصیتی یا علیماً بضری ومسکنتی یا خبیراً بفقری وفاقتی أسألک بحقک وقدسک وأعظم أسمائک وصفاتک أن تجعل أوقاتی فی اللیل والنهار بذکرک معموره وبخدمتک موصوله وأعمالی عندک مقبوله .

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

برگرداندن مرد به رابطه

چگونه عشقم را برگردانم

ترمیم رابطه

برگرداندن زن به رابطه

سحر تفریق و ربط

راه های برگرداندن معشوق

راه های برگرداندن یک رابطه

مراحل آشتی با مردی که قهر کرده

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

آمار ازدواج دوباره با همسر سابق چگونه است و آیا طبیق این آمار برگشت همسر به رابطه بعد از طلاق کار درستی است یا نه. پشیمانی زن و مرد بعد از طلاق باعث ارتباط با همسر بعد از طلاق و برگشت دوباره به رابطه ی قبلی  طبق شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی می شود و می توانید از  دعای مجرب برای برگشت از طلاق نیز در این مسیر استفاده کنید.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.