no-img
نوین اطلس

چرا دختر باید مغرور باشه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا دختر باید مغرور باشه
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶

چرا دختر باید مغرور باشه


این مطلب در مورد موضوعات غرور دخترانه چیست، خصوصیات یک دختر مغرور، دختر نجیب برای ازدواج، خصوصیات دختر نجیب، خصوصیات دختر خوب، دختر باید خانوم باشه، عکس دختر مغرور نوشته شده است.

غرور دخترانه چیست

ازنظر اسلام زن باید مغرور باشه و یکی از صفات پسندیده زن مسلمان غرور اوست . حتما تعجب کردید ولی این مسئله واقعیت داره . پیامبر ما حضرت محمد (ص) در روایتی به این مطلب اشاره کرده است

ایشان فرمودند : « انما مثل المراه الصالحه مثل الغراب الاعصم الذی لا یکاد یقدر علیه » یعنی مثل زن شایسته مانند کلاغ پا سفید است که دسترسی به آن نزدیک به محال است . ( کلاغ پا سفید یک ضرب المثل عربی است که در مورد کارهای محال و چیزهای نایاب بکار می ره)

منظور حضرت اینه که همانطور که کسی احتمال نمی ده که بتونه یک کلاغ پاسفید پیدا کنه زن صالح هم باید به گونه ای باشه که کسی احتمال دست یابی به او را نده
و این دقیقا رفتاری است که بعضی ها از اون به غرور ، خود بزرگ بینی ، افاده وغیر اجتماعی بودن تعبیر می کنن

مثلا شوهر خواهر می گه خواهر زنم خیلی متکبره و موقعی که میریم خونشون اونقدر که خودش رو می گیره اصلا ما رو تحویل نمی گیره . پسر دایی میگه ؛ توی دخترای فامیل دختر عمم از همه مغرور تره انگار از دماغ فیل افتاده ،نمی دونم فکر می کنه که کیه ؟ و یا صاحب کار می گه ؛ خانم یک فروشنده باید آداب معاشرت خوبی داشته باشه و برخورد اجتماعیش با مشتریها خوب باشه

همه می دونن اگه زن اگر مغرور نباشه همه نسبت به او طمع می کنن . حتما دیدید ؛ زنها و دخترایی که تو خیابون متکبرانه و مغرورر راه می رند کمتر مورد بی حرمتی وفحاشی قرار می گیرند ولی در عوض خانمهایی که به قول مشهور یکم شل هستند هم بهشون بیشتر بی احترام می شه و هم بیشتر در معرض خطر هستند

خصوصیات یک دختر مغرور

تعریف کردن از خود یا افراد وابسته به خود :
گاهی اوقات شاید متوجه نباشیم اما برخی تعصبات ما ناشی از غرور است ، مثلا روی افراد خانواده یا خاندان خود بسیار حساسیم ، یا حتی اهالی شهر خود را برتر از شهر دیگر می دانیم ، مدام در حال تعریف از خود و فتوحات ! خود هستیم ، این ویژگی ها نشانه غرور است.

اصالت دادن به داشته های خود :
کسی که مغرور است داشته های خود را برتر از داشته های دیگران می داند و آنرا به رخ می کشد ، مثلا خودرویی که سوار می شود یا گوشی تلفن همراه خود را به رخ دیگران می کشد ، یکی از مهمترین نشانه های این مورد ، اصالت دادن به علم و دانش خود است که متاسفانه در جوامع علمی ما زیاد دیده می شود ، مثلا دو کارشناس یا مربی فوتبال یکدیگر را قبول ندارند و طرف مقابل را بی سواد می دانند یا در اساتید دانشگاه نیز زیاد دیده شده که دیگر استاد ها یا کسانی که کتابی نوشته اند را بی سواد می دانند ، البته اینجا باید به نکته ریزی هم اشاره کرد که گاهی انسان به واسطه حسادت به دیگران ، دچار غرور می شود .
البته این مورد ممکن است در خانم های خانه دار نیز باشد ، مثلا در پخت یک نوع غذا خود را برتر و بهتر از دیگران می داند.

اگر مایل هستید خصوصیات پسران مغرور را بدانید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خصوصیات پسران مغرور

دختر نجیب برای ازدواج

این دختر خواستگار ندارد:

-گاهی دختر دچار خطا یا انحراف اجتماعی، اخلاقی و… شده که تمام اهل محل آن را می دانند. این امر از سویی باعث سلب اعتماد مردم محل و از سوی دیگر باعث مردود شدن وی در تحقیقات محلی افراد غریبه می شود. به همین دلیل کسی به خواستگاری ایشان نمی رود که البته باید تا حدودی در این رابطه به مردم حق داد. تنها راه رهایی از این مشکل توبه حقیقی دختر به درگاه خداوند و کمک خواستن از او برای تغییر و اصلاح است. اگر فرد واقعاً توبه کرده و درستکار شود، مردم با دیدن رفتار تغییر یافته اش، به مرور زمان دوباره به وی اعتماد می کنند.

– گاه برخی از دختر خانم ها به علل مختلفی چون خجالتی بودن، کمرویی و… از حاضر شدن در جمع های خانوادگی یا دوستان سر باز می زند و به قولی انزواجو می شود. در این حالت نیز اولاً به دلیل این مشکل شخصیتی شان و ثانیاً به خاطر دیده نشدن توسط واسطه ها دچار تاخیر در ازدواج می شوند. راه چاره این مشکل، توسعه روابط اجتماعی دختر و خانواده او است. شرکت در جمع های جدید به شما فرصت دیده شدن می دهد و در محیط های جدید می توانید عقاید خود، شخصیت و ظرفیت اداره یک زندگی را به دیگران نشان دهید. به عبارتی، پختگی شما تا زمانی که پشت پرده باشد، کسی را به سوی شما جلب نمی کند. شما باید در محیط های اجتماعی سالم رفت و آمد داشته باشید و قابلیت های خود را نشان دهید. حتما منظورمان را از قابلیت متوجه می شوید. یعنی آن چه که احترام دیگران را نسبت به شما برمی انگیزد و نشان می دهد شما یک سر و گردن از دیگران دختران بالاترید و آمادگی یک زندگی واقعی را دارید.

– اما همه انتقادها به دختر خانم ها مربوط نمی شود. خیلی وقت ها این پسران و خانواده آنها هستند که این مشکلات را دامن می زنند. مثلا با عرض تاسف یکی از مهمترین ملاک های انتخاب همسر در این روزها چه از سوی پسر و چه از سوی خانواده او داشتن زیبایی بسیار دختر است. یک دختر همه چیز تمام دختری است که زیبا، خوش ظاهر، مقید باشد و خانواده داری او با تمکن مالی خانواده تعبیر می شود. همین امر باعث شده که دخترانی که از زیبایی کمتری برخوردارند یا متمکن نیستند با مشکل عدم خواستگار مواجه باشند.

– گاهی مشاهده می شود که برخی از دخترها به دلیل وجود نقض عضو یا مشکل جسمی با این مشکل درگیر می شوند که یقیناً این امر نوعی آزمایش از جانب خداوند برای محک فرد می باشد. البته افراد این دو دسته می توانند با گسترش استعدادها و توانمندی های خود در زمینه های متفاوت علمی، هنری و… نواقص خود را جبران و توانمندی هایشان را به رخ دیگران نکشانند.

خصوصیات دختر نجیب

صبور باشه

با دین و ایمون باشه

مهربون وفهمیده وقانع باشه

خوش اخلاق باشه

منطق و احساس رو با هم داشته باشه و اینکه اعتماد به نفس داشته باشه

همیشه پات وایسه

خصوصیات دختر خوب

یه دختر خوب شب زود نمی خوابه که صبح زود بیدار بشه که بتونه صافکاری و نقاشی کنه

یه دختر خوب خودش رو زوری توی دل کسی نباید راه بده

یه دختر خوب برای اینکه مورد توجه قرار بگیره اسمشو عوض نمیکنه (صغرا= هانی – کبری= مانی)

یه دختر خوب برای اینکه توی مهمونی تحویلش بگیرن قیافه نمیگیره و ادای آدم پولدارارو در نمیاره

یه دختر خوب پشت سر حتی حیوانات هم غیبت نمی کنه

یه دختر خوب از دماغ فیل نمی افته که نه؟

یه دختر خوب از اجرای هر گونه قرقره بازی( جت اسکی اسکیت و امثال اون ) در مقابل پسرها خودداری می کنه

یه دختر خوب توی مسافرت به خاطر کسی که روش کلید کرده، باباشو توی منگنه قرار نمی ده که بابا تندتر برو!

دختر باید خانوم باشه

خانوم بودن به چه معناست؟

خانوم بودن یعنی باید سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید، معلومات خود را بالا ببرید و روی پای خودتان بایستید. برای رسیدن به چیزهایی که می خواهید به کسی وابسته نباشید (به قول معروف آویزون نباشید). جوری رفتار نکنید که در محل های مختلف ( جمع دوستان و دانشگاه و محل کار) انگشت نما باشید.

عکس دختر مغرور

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

دختر خاص چه ویژگی هایی دارد

خصوصیات دختر مغرور خاص

راه های مغرور بودن

زن متولد مرداد چه مردی را دوست دارد

جذب دختر مغرور

یه دختر خاص چگونه است؟

خصوصیات زنانه مورد علاقه مردان

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

غرور دخترانه چیست؟ خصوصیات یک دختر مغرور چیست؟ دختر نجیب برای ازدواج چه خصوصیاتی دارد؟ خصوصیات دختر نجیب و خصوصیات دختر خوب چیست؟ دختر باید خانوم باشه مگه نه ؟ عکس دختر مغرور



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.