no-img
نوین اطلس

راه های مغرور بودن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راه های مغرور بودن
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
بهمن ۳۰, ۱۳۹۶

راه های مغرور بودن


این مطلب در مورد موضوعات مغرور چیست، مغرور کیست؟، انسان مغرور، نشانه های غرور، ویژگی آدم مغرور، نکاتی برای جذاب بودن دختر، راه های جذابیت دختر برای پسر، راه های جذابیت پسران نوشته شده است.

مغرور چیست

غرور یعنی برتری طلبی و خودشیفتگی

مغرور کیست؟

انسان مغرور دیگران را خیلی کوچک می بیند و شدیدا حسود و ترسو و مضطرب است.

انسان مغرور

انسان مغرور با فردی که اعتماد به نفس دارد بسیار متفاوت است. انسان مغرور احساس خود بزرگ بینی شدیدی می کند در حالی که بسیار تو خالی بوده و معمولا انسان های مغرور را کسی دوست ندارد.

نشانه های غرور

نشانه های غرور گاهی بسیار آشکار است به گونه ای که انسان در نخستین برخورد به آن پی می برد و می فهمد که فلان شخص گرفتار غرور و خودبینی است. بی اعتنایی به مردم، بی توجهی به حلال و حرام الهی، رعایت نکردن ادب با بزرگان و ترک محبت با دوستان و بستگان، بی رحمی نسبت به زیردستان، ذکر سخنان ناموزون و دور از ادب، سر دادن خنده و قهقهه بلند، دویدن در حرف دیگران، نگاه های تحقیرآمیز به صالحان و پاکان و عالمان و همچنین راه رفتن به صورت غیر متعارف، پا را به زمین کوبیدن، شانه هها را تکان دادن، نگاه های غیر متعارف به زمین و آسمان نمودن و حتی گاهی کارهای دیوانگان را انجام دادن اینها همه از نشانه های غرور است.

ولی گاه حالت غرور مخفی است و به این سادگی خود را نشان نمی دهد بلکه با دقت می توان به وجود چنین صفتی در خویشتن و یا دیگران پی برد. مانند اینکه بعضی افراد پس از مدت کوتاهی درس استاد را رها می کنند و خود را مستغنی و بی نیاز می دانند، یا مانند کسی که علاقه شدیدی در خود به انزوا و گوشه گیری از مردم احساس می کند و ممکن است بهانه آن را آلوده نشدن به مجالس غیبت و گناه و مانند آن ذکر کند در حالی که با دقت می یابیم که عامل اصلی، غرور و خود بزرگ بینی است. خود را پاک، آگاه و مؤمن می پندارد و دیگران را ناقص و آلوده.

آری نه تنها غرور، بلکه بسیاری از صفات رذیله گاهی در زوایای روح انسان پنهان می شوند و خود را به صورت فضایل نشان می دهند، به گونه ای که تشخیص آن جز برای اساتید هوشیار اخلاق میسر نیست.

ویژگی آدم مغرور

۱- شخص خودشیفته احساس و باور و اعتقادی به بزرگی خوبی و اهمیت و به درد بخور بودن خودش دارد که در گفتارش نیز به راحتی دیده میشود. فکر می کند تاثیر زیادی بر دیگران و زندگیشان دارد. با تمام وجود این احساس را دارد. دیگران را کمتر و کوچکتر از خود می بیند.
۲- خود را استثنایی و منحصر به فرد می داند. مثلا: نام او، بهترین اسم است، زمان تولدش بهترینه، شهر یا محلهء تولد ش جایگاه خاص تاریخی دارد و ۵۰۰ سال قبل فرد مهمی در آنجا متولد شده. توقع دارد دیگران او را استثنایی بدانند، ورودش به مهمانی باید کاملن محسوس باشد.
۳- فکر می کنند همیشه حق با آنهاست. دیگران باید نظر آنها را در مورد رنگها و طعمها بپذیرند و باید به حقانیت او اعتراف کنند. جایی برای گفتگو در این موارد اختلاف نمی دانند.
۴- همیشه از دیگران استفاده و سوء استفاده می کنند. مدتی به شما توجه و محبتی می کنند تا شما را به کاری بگیرند و بعد از مدتی بنا به دلایلی و به بهانه ای شما را رها می کنند.
۵- به خود حق می دهند که دیگران را میتوانند مورد استفاده قرار دهند. مثلا اگر شما یک ساعت وقت به آنها بدهید، اگر آنها برای مدت بیشتری از شما کمک خواستند، آنها فکر می کنند شما حق اعتراض ندارید.
۶- اصولن توانایی همدردی و همدلی ندارند و خود را جای دیگران نمی توانند بگذارند. از بچه های چند ماهه و چند ساله توقعات بسیار زیادی دارند. اگر ظاهرن سخن از همدردی می کنند، ولی کاملن سطحی و ظاهری است و آن حال و احساس را در آنها نمی بینید. وقتی از شما تشکر می کنند، طوری آن را ادا می کنند که خودشان در آن مطرح باشند (خودنمایی).

نکاتی برای جذاب بودن دختر

جذاب شدن خانم ها در چند گام
زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه های آنچنانی و تلاش های مداوم ندارند. با کمی تلاش می توانید از نظر ظاهری همان زنی باشید که مردتان در جستجوی آن است.

داشتن موهایی بلند
نیازی نیست که موی خود را تا کمر بلند کنید ، اگر موهای بلند و مرتبی داشته باشید جذاب تر است. اگر موهای بلند دوست ندارید و نگهداری از آن برای تان سخت است ، می توانید موهای تان را به گونه ای کوتاه کنید که بلند تر به نظر برسد.

کفش هایی با پاشنه بلند
مردان عاشق کفش پاشنه بلند هستند. نیاز نیست یک کفش ۱۰-۱۵ سانتی متری بپوشید تا مردتان را تحت تاثیر قرار دهید.
لباسی مانند یک خانم:
برای کامل کردن گزینه بالا یعنی پوشیدن کفش پاشنه بلند ، شما باید یک دامن یا پیراهن انتخاب کنید. مردان دوست دارند زن ها مانند یک خانم لباس بپوشند ؛ آنها کت و شلوار ، بلوز و شلوار را زیاد جذاب نمی دانند.

لبخند ساده
شگفت آور است یک لبخند ساده تاثیر فوق العاده ای روی مردان دارد. بسیاری از زنان اشتباه می کنند و دوست دارند همواره جدی به نظر برسند. سعی کنید همیشه یک لبخند کوچک به لبان خود داشته باشید ، ما انسانها همواره به سمت کسانی جذب می شویم که خوش اخلاق و گشاده رو هستند.

راه های جذابیت دختر برای پسر

دندونا باید سفید باشه
ظاهرا پدر مادرا در مورد مسواک زدن و سفید نگه داشتن دندونا به بچه هاشون راست میگفتن، فقط دلیل علمیشو نمیدونستن. طبق تحقیقایی که دو دانشگاه بریتانیا انجام دادن مشخص شد که «دندون برای انسان مثل دم برای طاووس میمونه». دندون های سفید باعث میشه در ذهن طرف مقابل سلامتی و شادابی از ما بجا بمونه.

سبزیجات زیاد بخورید
خوردن سبزیجات باعث طراوت و شاداپی پوست و در نتیجه جذابیت بیشتر میشه

جلف بودن خانوم ها = اتمام تاریخ انقضا
طبق بررسی های دانشگاه تگزاس (در آستین)، جلف بودن یک دختر باعث میشه در نگاه مردها جذاب تر به نظر برسه، اما از طرف دیگه، این جذابیت تاریخ انقضای کوتاهی داره و در حد چند روز هست.
اما در طرف دیگه، خانوم های باهوش و کلا کسانی که حرکات جلفانه!! ندارن، جذابیت کمتری دارن. اما مردها، برای روابط طولانی، از این دست خانوم هارو انتخاب میکنن

صدای بلند خانوم ها
اصلن تا الان هرچی فکر میکردید رو بندازید دور. این مورد عاخری انقلابی در علم هست. زن هایی که صدای بلند دارن برای مردها جذاب تر هستن!
دانشمندای دانشگاه کالج لندن به این نتیجه رسیدن که صدای بلند خانوم ها باعث میشه در ذهن مرد ساختار بدنی لاغر و سلامتی از اون خانوم شکل بگیره و همین باعث میشه بیشتر به سمت اون شخص جذب بشن.

راه های جذابیت پسران

۱. بامزه باشید

شوخ‌ طبعی بسیار مهم است، به ویژه اگر مردی هستید که با یک زن قرار ملاقات دارد. مطالعه‌های فراوان نشان داده است که خانم‌‌ها، بیشتر جذب مردانی می‌شوند که آنها را می‌خندانند. منطقی است، زیرا خنده احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کند. ولی عجیب است که این مزیت در طرف دیگر صادق نیست. زنانی که مردان را می‌خندانند، به هیچ وجه از این برتری برخوردار نیستند. یعنی، مردان توجه زیادی ندارند که آیا همسر آنها می‌تواند آنها را بخنداند یا خیر. آقایان، مشکل کجاست؟

در مورد علت این تفاوت، حدس و گمان‌هایی وجود دارد. انسان‌شناس، گیل گرینگراس (Gil Greengross) در مجله‌ی «روانشناسی امروز» (Psychology Today) می‌نویسد: «اثر حس شوخ‌طبعی بر جذب زنان را تا حد زیادی می‌توان اینگونه توضیح داد که افراد بامزه، اجتماعی‌تر و باهوش‌تر به نظر می‌رسند، و این همان چیزی است که زنان در همسر خود جستجو می‌کنند.»

ولی تا آنجا که به بحث ما مربوط است، بامزه بودن افراد از هر جنسیتی که باشند، صدمه‌‌‌ای به فرصت‌‌های آنها نمی‌زند.

۲. دوستان زیادی داشته باشید

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که خودِ گروه‌‌های موسیقی جذاب هستند، در حالی‌ که تک‌تک اعضای آنها به همان اندازه جذاب نیستند؟ خب لازم نیست تعجب کنید. در مطالعه‌‌‌ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه کالیفرنیا در سان دیه‌گو، مشخص شده است زمانی که افراد در گروهی قرار دارند، جذاب‌تر به نظر می‌رسند. نویسنده، جیمز هامبلین (James Hamblin)، به خوبی این تاثیر جالب را برای نشریه‌ی آمریکایی آتلانتیک (The Atlantic) بررسی کرده است. این حالت به احتمال زیاد به این دلیل رخ می‌دهد که مغز ما چهره‌ی گروهی از افراد را به صورت جمعی پردازش می‌کند، که موجب می‌شود تا هر چهره «معمولی‌تر» و در نتیجه جذاب‌تر به نظر برسد.

نویسنده درو واکر (Drew Walker) و ادوارد وول (Edward Vul) در مطالعه‌ی خود می‌نویسند: «همراه بودن با چند دوست می‌تواند استراتژی خوبی برای رفتن به قرار ملاقات باشد، به ویژه اگر ویژگی‌‌های چهره‌ی آنها یکدیگر را تکمیل کرده و موجب معمولی شدن خصوصیات غیرجذاب فرد شود.»

من زمان زیادی را صرف این مسئله نمی‌کنم که بدانم آیا چهره‌ی دوستان شما در کافی‌شاپ، خصوصیات فردی غیر‌جذاب شما را می‌پوشاند یا خیر. ولی در کل شاید بیرون رفتن با دوستان، نصیحت خوبی باشد.

۳. از حرف‌‌های بیهوده پرهیز کنید

پرسیدن اینکه «چند خواهر و برادر دارید؟»، روش جالبی برای شروع نخستین قرار ملاقات نیست. بنابراین بهتر است که پرسیدن این سوالات اساسی را به فرصت‌‌های بعدی موکول کنید.

آرتور آرون (Arthur Aron) روانشناس دانشگاه ایالتی نیویورک، در مطالعه‌‌‌ای در سال ۱۹۹۷ دو گروه از افراد را جدا کرده و آنها را در دسته‌هایی دوتایی قرار داد، و به هر کدام ۴۵ دقیقه زمان داد تا به مجموعه‌ای از پرسش‌ها پاسخ دهند.

یک مجموعه شامل سوال در مورد مسائل کم‌اهمیت و بیهوده بود و مجموعه‌ی دیگر، از سوالاتی دقیق‌تر تشکیل شده بود. افرادی که سوالات عمیق‌تری پرسیده بودند، ارتباط بیشتری با یکدیگر برقرار کردند و حتی یک زوج، عاشق یکدیگر شدند.

بر اساس پژوهش‌های دانشگاه هاروارد، صحبت کردن در مورد خود، موجب فعال شدن همان مناطق مغزی می‌شود که در زمان رابطه‌ی جنسی و یا خوردن غذای خوب، فعال می‌شود. البته به این معنی نیست که صحبت کردن در مورد خود، واقعا همان حس رابطه‌ی جنسی یا غذای خوب را دارد. در حقیقت این کار موجب ایجاد حس شادی در شما می‌شود. وقتی به کسی که او را دوست دارید اجازه می‌دهید به صورت عمیق در مورد خود صحبت کند نیز موجب شادی او می‌شوید.

۴. حالتی گشاده و پذیرا داشته باشید

به طور خلاصه یعنی دست به سینه نایستید. پژوهشگران دریافته‌اند که حالت‌های بدنی گشاده و پذیرا، و از نظر فیزیکی با اعتماد به نفس، موجب می‌شوند زمانی که کسی را برای نخستین بار ملاقات می‌کنید، جذابیت بیشتری داشته باشید. سعی کنید که با راحتی و آرامش بایستید، زیرا این کار نیز به شما کمک می‌کند (که البته کارایی و فایده‌ی آن فقط به قرارهای ملاقات محدود نمی‌شود).

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

خصوصیات پسران مغرور

چگونه جذاب شویم برای پسران

چگونه مغرور باشیم

عاشق کردن پسران مغرور

رفتارهای جذاب زنان برای مردان

چگونه جذاب شویم برای دختر

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

مغرور چیست و مغرور کیست؟. انسان مغرور چه خصوصیاتی دارد. نشانه های غرور چیست.  ویژگی آدم مغرور چیست. نکاتی برای جذاب بودن دختر و راه های جذابیت دختر برای پسر و همچنین  راه های جذابیت پسران شامل چه مواردی می شود.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.