no-img
نوین اطلس

از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج دارد؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج دارد؟
zip
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶

از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج دارد؟


این مطلب در مورد موضوعات چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی، تشخیص قصد ازدواج، پسری که دختری را دوست دارد، چگونه بفهمیم پسری عاشق ما شده، مشخصات دختری که قصد ازدواج دارد، وقتی پسری دختری را نخواهد، نشانه های مردی که عاشق شده نوشته شده است.

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

از کجا بفهیمد یک پسر قصد ازدواج با شما را دارد یه به اصطلاح سر کار نیستید؟

واقعا ازدواج امری خلافه ؟؟ ترس داره ؟ از نظر قانونی اشکال داره ؟ جواب همه اینا منفیه . اولا یه پسر اگر قصد ازدواج داشته باشه در اولین اقدام خانواده خودش رو از رابطه با شما در جریان میزاره اشکال هم نداره . مثلا میره به خانوادش میگه من چند روزه با یه دختر خانم آشنا شدم و هدفم ازدواجه و الان جهت آشنای با هم در ارتباط هستیم همین .همیشه جهت ازدواج منتظر بمانید تا طرف مذکر پا پیش بزاره این نکته مهمیه هستش بعد از مدتی که گذشت منظور از مدتی کمتر از ۶ ماه هستش و دو طرف به یک سطح شناخت نسبی از هم رسیدن در این زمان وظیفه پسر هستش که قبل از خواستگاری شخصا با پدر دختر صحبت کنه البته ممکنه اون پسر در حال حاضر شرایطش بریا ازدواج جور نباشه اما واقعا قصدش ازدوئاج باشه مثلا طرف دانشجو هستش نه کار داره نه سربازی رفته یا حالا کاستی های دیگه خوب چه اشکالی همه که همه شرایط رو یه جا ندارن . اما می تونه با این حال با پدر اون دختر صحبت کنه حتی یک جلسه ملاقات هم بزارن و کسب اجازه کنه که دختر او ناقارو بیشتر بشناسه . به خاطر داشته باشید مردها حرف یکدیگر رو بهتر می فهمند و امروزه هر کسی اینو درک میکنه که پسری که مه شرایط لازم بریا ازدواج رو داشته باشه کم پیدا میشه؟ اینم به خاطر داشت هباشید یک پسر حتی میتونه به خواستگاری دختر رئیس جمهور یک کشورم بره ( برداشت سیاسی نشه مثال بود) کسی هم جلوشو نمیتونه بگیره . .

تشخیص قصد ازدواج

چه طور چنین رابطه ای را تشخیص دهیم؟

پسری که قصد واقعی ازدواج دارد و نمی خواهد شما را معطل خود کند، ۳ویژگی یا ۳پیش شرط را داراست.

اولین شرط: اولین شرط برای این که یک پسر خواستگار واقعی شما باشد این است که شرایط سنی و اجتماعی مناسب ازدواج را داشته باشد. پسر ۲۰ تا ۲۳ ساله عموما آمادگی ازدواج را ندارد. پسری که شاغل نیست و هیچ برنامه ریزی شغلی برای خود ندارد هم همین طور. بنابراین مهم ترین ویژگی کسی که به شما پیشنهاد ازدواج می دهد، داشتن شرایط خواستگاری است که اگر این طور نبود، باید روی صلاحیت او و به جا بودن درخواستش شک کنید.

شرط دوم: وقتی با کسی وارد رابطه عاطفی می شوید، باید از ابتدا هدف این رابطه مشخص باشد. پسرانی که نیت ازدواج دارند، با پیشنهاد ازدواج جلو می آیند و از شما می خواهند که تا مدتی همدیگر را با یا بدون اطلاع خانواده ها بشناسید. اما اگر رابطه با پیشنهاد ازدواج شروع نشد، شما باید تا حداکثر یک ماه بعد از شروع رابطه از او بپرسید که برای آینده اش چه برنامه ای دارد. فکر می کند آینده رابطه شما به کجا می رسد و اگر پاسخ چیزی جز ازدواج بود، بدانید که این رابطه نافرجام است.

اما ممکن است طرف مقابل شما، پاسخی دوپهلو بدهد و تصمیم گیری را برای شما دشوار کند. مثلا بگوید دوست دارم با تو ازدواج کنم اما شرایطش را ندارم. در این صورت، باید بپرسید چه شرایطی نیاز دارد و فکر می کند این شرایط فراهم شدنی است یا نه. یا بگویید برای محقق شدن این شرایط چه کارهایی کرده یا می کند؟ اگر برنامه روشنی نداشت باز هم باید بدانید که این رابطه سرانجامی ندارد. قبل از آن که وابسته همدیگر شوید، به او بگویید که تا زمان فراهم شدن شرایط، بهتر است از همدیگر جدا شوید و در این گفته و تصمیم خود قاطع باشید.

در این صورت پسر، یا به فکر می افتد و اگر واقعا خواهان ازدواج با شما باشد، تلاشش را برای حفظ شما و مهیا کردن شرایط می کند و در غیر این صورت، همچنان رویه سابقش را ادامه می دهد.

پس می بینید که صرفا مطرح کردن پیشنهاد ازدواج به معنی واقعی بودن قصد یک پسر در ازدواج با شما نیست.

مرد ایده آل یک زن لزوما مردی نیست که با او بتوان خوشبخت شد! خیلی ها به درد ازدواج نمی‌خورند. به‌درد وقت گذرانی و خنده و هیجانات زودگذر می‌خورند. آنها مسوولیت پذیری طولانی مدت ندارند و در زندگی بال دیگر شما نخواهند بود
شرط سوم: او شما را به خانواده اش معرفی می کند، درباره شما به آنها اطلاع می دهد و می گوید که در حال شناخت شما برای ازدواج است. اگر دو سه ماه از رابطه تان گذشت اما او درباره شما به خانواده اش چیزی نگفت، بدانید که قصد ازدواج با شما را ندارد.

وقتی شما درگیر یک رابطه عاطفی باشید، احساس تعهد می کنید و در نتیجه به خواستگاران خود جواب رد می دهید. چرا که مدام زندگی مشترک عاشقانه با طرف مقابل را با زندگی معمولی با خواستگارتان مقایسه می کنید. واقعیت این است که این مقایسه غلط است چون مردی که به مرحله ازدواج رسیده و به خواستگاری شما آمده است، اعلام مسوولیت پذیری کرده و حداقل چیزی که بیشتر از فرد مورد علاقه شما دارد، این است که تصمیم جدی به ساختن یک زندگی جدید دارد.

پسری که دختری را دوست دارد

۱- به شما می گوید که شما تنها زنی هستید که در کنارتان احساس آرامش می کند و خلا حضورتان را برای مدت ها احساس کرده است.

۲- شما را به دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود دعوت میکند.

۳- مسائل کاری و شغلی برای مردان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زمانی که با شما درباره موفقیت ها و یا مشکلات کاری خود صحبت میکند به این معنی است که شما را در زندگی خود شریک و همراه می داند.

۴- بیشتر دوستان او ازدواج کرده اند این یک نشانه خوب محسوب می شود زیرا احتمالا خود را در میان آنها فردی عجیب و غریب تصور میکند و اشتیاق بیشتری برای قبول تعهدات یک زندگی مشترک خواهد داشت.

۵- اگر تمایل دارد که مسئولیتی مشترک مثل باز کردن حساب پس انداز مشترک یا سرپرستی از حیوان خانگی و.. با شما را تقبل کند نشانه خوبی است. یعنی خود را برای مسئولیت بیشتری در آینده آماده می کند و در صدد بهبود روابط تان است.

چگونه بفهمیم پسری عاشق ما شده

برخی رفتارها مانند تند تند به آرایشگاه رفتن، پیروی از تیپهای رسمی و مردانه، استفاده از عطرهای خوش بو و گران قیمت، گذراندن اوقات فراغت با همسر، بزرگ شدن مردمک چشمان در رویارویی، انجام کارهایی که مطابق میل طرف مقابل است، توجه بیش از اندازه، نگرانی و مراقبت‌های دائمی، هدیه خریدن های متوالی و امتحان تمام راههایی که خوشحالی همسر را به دنبال داشته باشد از جمله مواردی است که تحت عنوان نشانه‌های عشق یک مرد به فرد مورد علاقه‌اش ( همسر یا نامزد او) ذکر می شود.

این نشانه‌ها در عین سادگی در برخی از زوجین کاملا دیده می شود و آنها از وجود این رفتارها در زندگیشان رضایت دارند اما باید گفت ممکن است که این نشانه‌ها برای همه مردان صادق نباشد و برخی افراد سودجو نیز با استفاده از آنها عواطفی را به بازی بگیرند، بنابراین آگاهی نسبت به برخی نشانه‌های دیگر ضروری به نظر می رسد.

عشق واقعی را اینگونه تشخیص دهید
هرچند که بسیاری از مقالات و نوشته‌ها در فضای مجازی و پایگاه‌های مختلف نشانه‌های ظاهری متفاوتی را برای ابراز محبت و داشتن حس عاشقانه به همسر ذکر می کنند اما متخصصان ابراز عشق و آگاهی به این حس را از طریق ویژگی های شخصیتی میسر می دانند و معتقدند تنها با توجه به سه نکته است که می توان درجه و میزان عشق مردی به فرد مورد علاقش را فهمید.
مژگان نیکنام دکترای روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نشانه‌های علاقه یک فرد بیشتر باید در شخصیت او جستجو شود تا در رفتارهایش.

وی بااشاره به نظریه‌ای که مثلث عشق را بیان می کند، گفت: تعهد، صمیمیت و هیجان با توجه به ویژگی‌های شخصیتی فرد، سه ضلعی است که مثلث عشق را تشکیل می دهد و درواقع بدون آنها عشق شکل نمی گیرد.

مشخصات دختری که قصد ازدواج دارد

هر جا هستید، او آنجاست

ناگهان متوجه می شوید که او همه جا حضور دارد. او “بطور اتفاقی” هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راه روی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم میزند، یا “تصادفی” به شما برخورد میکند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.

آنچه که او انجام می دهد تلاش برای جلب توجه شما است، و برای این است که خود را در موقعیتی قرار دهد تا شما « قدم اول» را بردارید. مساله اینجا است که بسیاری از مردان نسبت به این عمل زنان بی توجه هستند و به همین دلیل بسیاری از فرصت ها را از دست می دهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابراین اگر زنی مکررا” شروع به قرار گرفتن سر راه شما نمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا” انجام می دهد زیاد است.

او برای شما همیشه وقت دارد

این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابطه و بیرون رفتن با شما باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار می دهد. یعنی او یک شماره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفن یا ایمیل شما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت – و اگر او در روزی که شما تعیین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیه این خواهد گفت: “خوب، این پنجشنبه نمی تونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ “

شما هرگز از یک زن علاقمند چنین جملاتی را نخواهید شنید: ” الان واقعا” سرم شلوغه”، یا “بذار ببینم وقت دارم”، یا “نمیدونم بتونم بیام یا نه”

او در مورد شما کنجکاو است

زنی که به شما علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مورد با دوستان دخترش صحبت کند). او در مورد خانواده،پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این است که علایق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشترک با شما نموده و پیوستگی بیشتری با شما ایجاد کند- اگر از قایق سواری خوشتان نمی آید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

وقتی پسری دختری را نخواهد

اگذ پسری شما را نخواهد هیچ گاه برای شما وقت نمی گذارد. جواب تلفن هایتان را نمی دهد و به قرار ملاقات هایتان جواب رد می دهد. او همیشه سعی می کند شما را از دوستان و خانواده اش پنهان کند.

نشانه های مردی که عاشق شده

مرد عاشق به شما نگاه می‌کند
بدون این که متوجه شما شود پنهانی به او نگاه کنید. اگر دیدید برای مدتی به شما نگاه می‌کند، پس بدانید چیزی در مورد شما وجود دارد که برای او جالب است. اگر این‌گونه باشد، نمی‌تواند خود را از نگاه کردن به شما بازدارد.

مرد عاشق به شما لبخند می‌زند
وقتی با او صحبت می‌کنید لبخند می‌زند. حتی وقتی از او فاصله دارید هم به شما لبخند می‌زند. متعجب می‌شوید که چه چیزی پشت این لبخند وجود دارد.

مرد عاشق به شما اجازه می‌دهد او را بشناسید
تلاش مضاعفی می‌کند تا شما بیش‌تر درباره‌ی او بدانید. سعی می‌کند در حضور شما بیش از اندازه صادق و شیرین باشد تا نیمه‌ی حساس و نازک‌ طبع‌اش را بفهمید.

مرد عاشق نزدیک شما می‌ایستد / می‌نشیند
هر وقت شما دو نفر مکالمه‌ای دارید، سعی می‌کند تا حد ممکن نزدیک شما بایستد یا بنشیند. البته، مقداری فاصله را حفظ می‌کند تا شما احساس ناراحتی نکنید.

مرد عاشق با لطافت و نرمی سخن می‌گوید
شاید با دیگران با صدای بلند صحبت کند ولی وقتی با شما است مراقب است که تن صدای‌اش را پایین نگه‌دارد. هیچ ردی از خشونت در صدای‌اش دیده نمی‌شود.

مرد عاشق درب را برای‌تان باز می‌کند
هرگاه با هم وارد یک ساختمان می‌شوید، درب را برای‌تان باز می‌کند و می‌گذارد اول شما وارد شوید و سپس به دنبال‌تان می‌آید. وقتی با ماشین او رفت و آمد می‌کنید هم همین‌کار را می‌کند.

مرد عاشق مکررا شما را ملاقات می‌کند
همیشه بهانه‌ای برای مقالات‌تان پیدا می‌کند. متوجه این بهانه‌ها می‌شوید ولی به آنها اهمیت نمی‌دهید چون شما هم وقت‌گذرانی با او را دوست‌دارید.

مرد عاشق راست می‌ایستد
ممکن است با دوستان‌اش خودِ بی‌خیال‌اش باشد ولی اطمینان حاصل می‌کند که وقتی با شما صحبت می‌کند وضعیت درستی داشته باشد. راست می‌ایستد و نظم مشخصی در زبان بدن‌اش وجود دارد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

مرد عاشق چه می کند

مردان چگونه زنانی را دوست دارند

مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد

مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟

چگونه با دوست پسرم ازدواج کنم

نشانه علاقه مردان به زنان

روانشناسی مردان در عشق

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی؟ تشخیص قصد ازدواج چگونه ممکن است؟ پسری که دختری را دوست دارد چه حالاتی دارد؟ چگونه بفهمیم پسری عاشق ما شده است؟ مشخصات دختری که قصد ازدواج دارد چیست؟ وقتی پسری دختری را نخواهد چگونه رفتار می کند؟ نشانه های مردی که عاشق شده چیست؟



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.