no-img
نوین اطلس

برای آینده بهتر چه کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

برای آینده بهتر چه کنیم
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۲۸, ۱۳۹۶

برای آینده بهتر چه کنیم


این مطلب در مورد موضوعات برای آینده بهتر چه کارهایی بکنیم، راه هایی برای زندگی بهتر، راه درست زندگی از نظر اسلام، زندگی بهتر زناشویی، ده کار که قبل از مرگ باید انجام داد نوشته شده است.

برای آینده بهتر چه کارهایی بکنیم

۱. دردها و شکست‌های گذشته را فراموش کنید

حسرت، پشیمانی، احساس گناه و یادآوری اتفاقات بد گذشته و تکرار آن‌ها در ذهن، می‌تواند شما را از حرکت به جلو در حال و آینده باز دارد. شما دیگر هیچ کنترلی روی گذشته‌ی خود ندارید اما می‌توانید از کنترل خود توسط گذشته جلوگیری کنید.

• اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌اید و نمی‌خواهید دوباره تکرار شوند را مد نظر قرار دهید. درس‌های عملی را که می‌توانید از این اشتباهات بگیرید لیست کنید و هر ترس نظری اطراف آن اشتباه را فراموش کنید. به عنوان مثال، یک کودک ممکن است با لمس بخاری داغ دستش بسوزد و در نتیجه یاد بگیرد اجسام داغ را لمس نکند؛ اما این تجربه نباید باعث شود که کودک از لمس اجسام دیگر و درک و جستجوی دنیای خود دست بردارد.

• تعاملات گذشته با افراد می‌تواند باعث افزایش کینه شما نسبت به آن‌ها شود؛ اما کینه توزی موجب تخلیه انرژی و روحیه شما می‌شود و در نهایت باعث پس‌رفت شما خواهد شد.

۲. تسلیم کنترل دیگران نشوید

زندگی شما متعلق به خودتان است. دیگران ممکن است شما را راهنمایی کنند یا به شما مشاوره بدهند. برخی از این راهنمایی‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد ولی برخی از آن‌ها مضرند. صرفنظر از این‌ها شما باید براساس خواسته‌ها و ایده‌های خود تصمیم بگیرید و در این خصوص از تصورات دیگران در خصوص خود نگران نباشید.

• بیاد داشته باشید که حتی نزدیکترین افراد به شما، درک محدودی از آنچه واقعا هستید دارند.

• وقتی شما در حال دنبال کردن اهداف خود هستید، ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه شما با خط فکری آن‌ها در یک راستا نیستید و کارهایی را که به نظر آن‌ها مهم است، انجام نمی‌دهید از شما انتقاد کنند. به عنوان مثال، ممکن است علاقه و هدف شما زیاد پول‌ساز نباشد، بنابراین افرادی که مسائل مالی را به عنوان یک اولویت مهم می‌دانند، کار شما را اتلاف وقت بدانند. به یاد داشته باشید که ارزش‌های شما و دیگران همیشه یکسان نیست، بنابراین زندگی با ارزش‌های دیگران همیشه رضایت بخش نخواهد بود.

۳. خود را از تردید رها کنید

خودتان را آموزش دهید تا در تصمیمات خود قاطع‌تر باشید. اگر به مردد بودن خود پایان ندهید همیشه در لحظات مهم تصمیم گیری با شک مواجه خواهید شد.

۴. همین حالا به تعویق انداختن کارهای‌تان را متوقف کنید. همین حالا!

آیا شما هم جزو افرادی هستید که فردا را برای انجام کارهای‌تان انتخاب می‌کنید؟ این رفتار می‌تواند به سرعت در شما به یک عادت تبدیل شود. به تعویق انداختن کارها را متوقف کنید و آن‌ها را هر چه زودتر انجام دهید. یکی از دلایل به تعویق انداختن کارها می‌تواند ترس از افتادن به مسیر اشتباه باشد. اما هر چقدر زودتر کاری را شروع کنید سریع‌تر می‌توانید به خطای خود پی ببرید و در صدد اصلاح آن برآیید. به یاد داشته باشید که با خانه نشینی فقط فرصت‌های آینده‌تان را محدودتر می‌کنید.

راه هایی برای زندگی بهتر

۱ – فکرت را خالی کن
هر روز صبح یک صفحه در مورد هر چه در فکرت هست بنویس.

۲ – متمرکز شو
یک ساعت در روز تمام راه های ارتباطی مثل ایمیل و چت و شبکه های اجتماعی رو ببند و روی یک کار با تمرکز وقت بذار.

۳ – یک دفتر داشته باش
یک دفتر همیشه همراهت باشه تا هر ایده ای به ذهنت رسید، سریع یادداشت کنی

۴ – حسابهات رو نگه دار
اگر ریزخرج ها و درآمدهاتو بنویسی، کنترل بیشتری در زندگی ات داری.

۵ -راه برو
هفته ای سه بار، هر بار نیم ساعت پیاده راه برو

راه درست زندگی از نظر اسلام

انسان باید ملاکهایی در دست داشته باشد تا با آن ملاکها اندیشه­های درست را از نادرست تشخیص دهد و راهها و اعمال صحیح را از ناصحیح بشناسد. برای آشنایی با این ملاکها باید به اعتقادات دینی توجه کرد و و بینش را دقیقا، بر اساس نگاهی که خدا نسبت به انسان و هستی و جامعه دارد که نگاهی واقعی و بر اساس تمام جنبه­ها و ابعاد زندگی انسان است، بنیان نهاد.
این در مرحله بینش و معرفت بود. اما در مرحله عمل، باید به احکام و دستورالعملها مراجعه نمود و به واجبات دین و محرمات آن توجه داشت. با دقت در این دو مرحلۀ علم و عمل، و بینش و حرکت، انسان هیچ گاه اسیر راههای غلط و نادرست نمی­شود و همیشه راه را از چاه تشخیص خواهد داد. بنابراین هنگام مواجهه با یک راه غلط و اشتباه، باید ابتدا فکر کرد و میزان هماهنگی آن را با باورهای دین و احکام و دستورالعملهای دین سنجید. بعد در مورد آن تصمیم گرفت. با این دید و با این دقت و با راه رفتن بر اساس اصول و عمل به احکام، هیچ مشکلی نخواهید داشت و هیچ گاه بر سر دو راهی نخواهید ماند؛ که خدا خود در قرآن وعده داده که: «یا ایها الذین آمنوا إن تتقوا الله یجعل لکم فرقانا»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر تقوا پیشه کنید، خدا برای شما نیروی تشخیص حق از باطل قرار می­دهد.(سوره انفال، آیه۲۹).
اما سوال اینجاست که تقوای الهی به چه معناست و چگونه می‌توان به آن رسید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت تقوای الهی به معنای رعایت حرمت پروردگار است. بر طبق فرمایشات عرفای بنامی چون آیت الله بهجت رحمه الله علیه تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات در قدم اول است. کسی که بتواند تقوای الهی را با فراگیری واجبات خود و عمل به آن ها و فراگیری محرمات الهی و ترک آن ها رعایت کند قدم بزرگی را در تقوا بردارد.
البته در ابتدای کار عمل به همین واجباتی که از آن مطلع است و ترک محرماتی که به آن علم دارد نیز قدم بزرگی است؛ چنان که در حدیث آمده است: «من عمل بما علم، علمه الله ما لم یعلم» ( کسی که عمل به دانسته هایش کند پروردگار ندانسته ها را نیز به او می‌آموزد) اگر بخواهیم عوامانه چنین حدیثی را معنا کنیم باید بگوییم خداوند می‌شود استاد چنین شخصی و چه استادی از خداوند بهتر.
به بیان دیگر، خداوند همه‌ی انسان ها را بوسیله‌ی عقل، فطرت و انبیاء (علیهم السلام) هدایت نموده است و هرگاه انسان، بر خلاف هدایت‌های فطرت و عقل و توصیه‌های انبیاء و اولیای الهی حرکت کند، می‌تواند دوباره به سمت خداوند برگشته، از مسیر خطا، به جاده‌ی هدایت الهی گام بردارد.
از نظر اسلام تمامی اعمال انسان خالی از احکام پنجگانه نیست. واجب، حرام، مستحب، مکروه، مباح. یعنی هر کاری که ما انجام می‌دهیم یا واجب است یا حرام یا مستحب یا مکروه و یا اگر هیچکدام از این احکام را نداشته باشد، مباح است؛ یعنی انجام و ترک آن در اختیار خود او است و دین، نظر خاصی درباره اش ندارد.
اگر کسی بخواهد در تمامی افکار و رفتار به وظیفه خود عمل کند و از گناه و خطا بدور باشد، کافی است که احکام شرعی را درباره هر یک از این احکام پنجگانه بشناسد و در حد توان و امکانات، خود را موظف نماید تا به آنها عمل نماید.
پس در قدم اول باید شناخت خود را در قلمروهای مختلف اعتقادات (هستی شناختی، خدا شناسی، انسان شناسی و دین شناسی) احکام (با یاری رساله مرجع تقلیدتان) و اخلاق (کتب مختلف موجود) تقویت نمایید، تا بتوانید در حواثی که سر راهتان قرار می‌گیرد، راه را از چاه تشخیص دهید.
خداوند متعال، در کنار فطرت و عقل، از راه لطف و احسان، راهنماهایی برای بشریت قرار داده است. انسان‌هایی که ملاک و مدار حق و راه مستقیم هستند و آنها ما را در لحظه لحظه زندگی به سرمنزل مقصود رهنمون می شوند و ما نیز می توانیم با اختیار خود در همه شؤون زندگی شخصی و اجتماعی خود از آنها فرمان‌برداری کنیم و با راهنمایی و سرپرستی آنها راه مستقیم را به سلامت – تا انتها – بپیماییم؛ که اگر چنین کنیم یقینا رستگار و سعادتمند می شویم و به کمال مطلوب خود می رسیم و این سر این مطلب است که ما حداقل روزی ۱۰ بار از خداوند متعال درخواست می کنیم «اهدنا الصراط المستقیم» زیرا ما در همه لحاظ زندگی خود نیازمندیم که به راه راست رهنمون و هدایت شویم و این هدایت در همه شؤون اجتماعی و فردی ما جریان دارد و این مهم تنها در سایه ولایت ائمه اطهار (سلام الله علیهم) امکان پذیر است.
همچنین اگر هدف زندگی مشخص باشد, راه رسیدن به هدف هم مشخص خواهد شد و پاسخ سوال شما روشن می شود. قرآن کریم هدف زندگی انسان را عبادت و اطاعت خدا معرفی کرده است. و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون. جن و انس را نیافریدم مگر برای عبادت. کمال نفس انسان هم که رسیدن به نفس مطمئنه و راضیه و مرضیه است, از طریق همین عبودیت خدا حاصل می شود, منتهی برای تحقق این مقام باید ابتدا نفس را از هوا و هوس پاک و تخلیه کرد و خود را از اسارت شیطان و نفس اماره نجات داد تا راه عبودیت حق تعالی باز شود.
در حقیقت بهترین راهکار زندگی صحیح این است که قرآن مى‏فرماید: “و من یطع اللَّه و الرسول، کسى که خدا و پیامبر را اطاعت کند (در روز رستاخیز) همنشین کسانى ‏خواهد بود که خدا نعمت خود را بر آن‏ها تمام کرده(و آن‏ها عبارتند) از: پیامبران و صدّیقان و شهدا و صالحان و آن‏ها رفیقان خوبى هستند”(۱). این آیه با صراحت مى‏گوید: کسانى که در عمل از خدا و پیامبرش اطاعت کنند و واجبات الهى را انجام دهند و از محرّمات دورى کنند، سعادتمند هستند. و در قیامت و بهشت همنشین پیامبران الهى خواهند بود, یعنی سعادت دنیا و آخرتشان تامین خواهد شد.
درشان نزول این آیه آمده است: یکى از صحابه پیامبر (ص) به نام “ثوبان” که نسبت به حضرت محبت و علاقه شدیدى داشت، روزى با حال پریشان خدمتش رسید، بر حضرت محمد(ص) از سبب ناراحتى او پرسید، عرض کرد: زمانى که از شما دور مى‏شوم و شما را نمى‏بینم، ناراحت مى‏شوم. امروز در این فکر فرو رفته بودم که فرداى قیامت اگر اهل بهشت باشم، مسلّماً در مقام و جایگاه شما نخواهم بود، بنابراین شما را هرگز نخواهم دید، اما اگر اهل بهشت نباشم تکلیفم روشن است, بنابر این در هر حال از درک حضور شما محروم خواهم شد. با این حال چرا افسرده نباشم. در این حال آیه بالا نازل شد و به این گونه اشخاص بشارت داد که افراد مطیع پروردگار، در بهشت همنشین پیامبران و بزرگان خدا خواهند بود. (۲) چنان که امام حسین(ع) در روز عاشورإ؛ به عمرو بن قرظه فرمود: “تو پیش از من به بهشت مى‏روى، سلامم را به رسول خدا (ص) برسان”(۳)
رستگارى حقیقى و همنشینى با پیامبر اسلام (ص) براى هر کسى میسر است و هر فرد حتى بى سواد و روستایى مى‏تواند به این مقام برسد، فقط یک شرط دارد و آن با تقوا شدن است. تقوا عبارت است از این که: انسان از گناهان دورى کند و واجبات را انجام دهد، گر چه حتى یک نماز مستحبى نخوانده باشد و یک ذکر و وِردى هم نگفته باشد. مى‏توانید فقط با انجام واجبات و ترک گناهان همان چیزى که خود را بر آن قادر مى‏دانیم به مقامات عالى دست یابید و از افراد مورد نظر نیز بالاتر بروید، و در سرای آخرت همنشین رسول گرامى اسلام باشید. انشاء اللَّه.
قرآن در آیه دیگر رعایت تقوا را منشأ رستگارى و فوز عظیم دانسته و فرمود: “اى مؤمنان، با تقوا باشید و همیشه سخن حق گویید، تا خدا اعمال شما را به لطف خود اصلاح فرماید و از گناهان شما در گذرد و هر که خدا و رسول را اطاعت کند، البته به سعادت و پیروزى بزرگ نایل گردیده است”.(۴)
تقوا مایه سعادت انسان است و قرآن و نهج البلاغه و ائمه اطهار (ع) روى آن تاکید فراوان کرده‏اند، از حضرت صادق(ع) در مورد تقوا پرسیدند، حضرت فرمود: “تقوا و عبادت این است که خداوند در جاهایى که امر کرده، تو را گم نکند (یعنى واجبات را انجام دهى )و در جاهایى که نهى کرده تو را نبیند (یعنى گناهان را ترک کنى).(۵)
على (ع)فرمود: “المتقى من التقى الذنوب که متقى کسى است که از گناهان پرهیز کند.”(۶)

زندگی بهتر زناشویی

توصیه به زوج های جوان این است که زیاد سخت نگیرید. هیچ گاه به خود اجازه ندهید که فکر طلاق به ذهنتان خطور کند. حتی در بحرانی ترین لحظات زندگی و در اوج کشمکش ها و اختلاف های زناشویی، طلاق تنها راه حل نیست. مطمئن باشید که پس از طلاق مشکلات و سختی های. زیادی انتظارتان را می کشد.خودپسندی و خودخواهی، ازدواج را به ورطه نابودی می کشاند.زندگی زناشویی بهتر

مشاوران خانواده از طریق آسیب شناسی به زوجین راهکارهایی نشان می دهند تا بتوانند از ایجاد آسیب در روابط شان پیشگیری و یا اگر آسیبی به وجود آمد، آن را ترمیم کنند.

توصیه هایی برای زندگی زناشویی بهتر
دکترای مشاوره خانواده درباره روش های کاربردی در زندگی زناشویی برای بهتر شدن زندگی همسران افزود:از هم گسیختگی عاطفی، معمولا به تدریج اتفاق می افتد و یک شبه ایجاد نمی شود. اکثر زوج هایی که این مشکل را دارند چنان به تدریج وارد این ورطه ی کاهش صمیمیت می شوند که خودشان هم بعد از مدتی باورشان نمی شود.

کارشناسان و مشاوران خانواده می توانند از طریق آسیب شناسی کمک کنند و به زوج ها راهکارهایی نشان دهند تا ایشان بتوانند از ایجاد آسیب در روابطشان پیشگیری کنند یا حتی اگر آسیبی به وجود آمده بکوشند آن را ترمیم کنند.
یکی از عواملی که در شکل گیری جدایی عاطفی، بسیار تاثیرگذار است این دیدگاه اشتباه است که خب من این همسر را به دست آورده ام و دیگر مال من است. زوج ها در اکثر مواقع در شروع ازدواج به نیازهای هم احترام می گذارند. به عواطف هم توجه می کنند و در صورت آزار یکدیگر از هم معذرت خواهی می کنند؛ ولی متاسفانه دیدگاهی وجود دارد که ناخودآگاه در ذهن افراد شکل می گیرد و شاید خودشان متوجه نباشند که این دیدگاه دارد شکل می گیرد. این که حالا که ما ازدواج کرده ایم دیگر مال همیم و هیچ چیز نمی تواند این زندگی را از هم بپاشد.

ولی واقعیت این است کسانی که زندگی شان به جدایی منجر شده از همان ابتدا چنین پیش بینی هایی نمی کرده و فکر می کرده اند روابطشان بسیار عالی ست. بی توجهی و رسیدگی نکردن به رابطه، رفته رفته، بین زوج ها فاصله ایجاد می کند.
اولین قدم برای پیشگیری از، از هم گسیختگی عاطفی، اصلاح این دیدگاه اشتباه است. اینکه ما فکر کنیم همسر برای همیشه پیش ماست و این رابطه، همیشه همین قدر خوب باقی می ماند. برقراری یک رابطه، مثل بچه ی تازه متولد شده است و نیاز به مراقبت دارد و نمی شود رهایش کرد .

اولویت با برقراری رابطه است و گفت و گو، یک عامل صمیمیت است و باعث نزدیکی می شود، هرچند ممکن است درباره پیش پا افتاده ترین مسائل باشد. همچنین صحبت درباره نیازهای عاطفی ، مرور خاطرات خوش زندگی و در مورد اینکه چه خلأی احساس می کنند وحتی در مورد مسائل فرزندانشان، این ها همه آن رشته ارتباط را مستحکم می کند.

ممکن است بعضی نشانه ها در بعضی خانواده ها بروز داده شود و بعضی نشانه ها در بعضی خانواده های دیگر، ولی معمولا نشانه های مشترکی وجود دارد که اگر این نشانه ها به کرات دیده شود به معنای زنگ خطر است. باید افراد، هوشیار باشند زیرا ممکن است این رابطه با مشکل مواجه شود. یکی از این زنگ خطرها بالابردن میزان انتقاد نسبت به یکدیگر است . وی ادامه داد:لازم است برای بهتر شدن رابطه به تحسین از یکدیگر بپردازند. نه اینکه انتقاد نکنند ولی زیاد انتقاد کردن هم خوب نیست

یکی دیگر از نشانه ها گرایش زوج ها به فعالیت های فردی بیش از حد نرمال است. تفریح و سرگرمی های فردی در حد نرمال می تواند مفید باشد ولی بیش از حد، واقعا مضر است و حتی رفته رفته باعث جایگزین شدن رابطه مشترک می شود. در این صورت باید به خودشان کمک کنند از مشاوره بهره ببرند.

زنگ خطر دیگر، بی توجهی شدید به وظایف خانوادگی است. این بی توجهی، ممکن است مقطعی باشد و باعث شود رسیدگی کاهش پیدا کند اما جای نگرانی نیست؛ ولی اگر بدون هیچ عامل بیرونی رفته رفته فرد احساس کند کشش و علاقه ای ندارد باید به مشاوره مراجعه کند.

اگر زن یا شوهر به طور کامل از والدینشان جدا نشوند، احتمال بروز مشکل در زندگی زناشویی آنها وجود خواهد داشت. بعضی از والدین دوست ندارند فرزندشان پس از ازدواج از آنها دور شود و ترجیح می دهند که در کنارشان زندگی کند. آنها به این مسئله توجه ندارند که در این صورت ممکن است باعث به وجود آوردن مشکل در زندگی مشترک فرزندشان شوند.

ده کار که قبل از مرگ باید انجام داد

۱) به یک سفر زیارتی بروید
زیارتگاه شما ممکن است یکی از معابد دینی مانند قدس، رم یا مکه باشد مهم جایی است که انسان خود را بخشی از چیزی بسیار بزرگتر ببیند. آنچه به دست می آید، تجربه ای است بی نظیر که در تماشای اولین قدمهای یک غزال کوچک متجلی می شود.
۲) محبوب ترین خوراکی را که همیشه به آن فکر می کنید بخورید
وقتی زمان موعود می رسد، احتمال زیادی وجود دارد که شخص در حالتی نباشد که از تجربه تازه و رویایی در خوردن لذت ببرد، اما اگر از قبل برنامه ریزی کنیم و آن را زودتر امتحان کنیم، بعدها احساس غبن نمی کنیم. اگر غذای مورد نظرتان گران است، به آن به عنوان یک تجربه تکرار نشدنی نگاه کنید شرایط را فراهم کنید و یک بار هم که شده به قیمت آن توجه نکنید.
۳) قله بلندی را فتح کنید
امروزه، رسیدن به چنین چشم اندازی بسیار ساده است -حتی برای رسیدن به قله راه و وسیله و در همه جا مکان هایی برای استراحت وجود دارد- اما مقصود ما این نیست. مقصود، صعود بر قله آن چیزی است که همواره از آن وحشت داشته اید و اینکه در زندگی، چشم اندازی تازه بیابید.
۴) شعری را از بر کنید و آنرا به دیگری بیاموزید
بهترین استفاده ای که از اشعار حفظ شده به یاد می آید، خواندن آن برای محبوب است و می توانید مطمئن باشید که هیچ چیز نمی تواند بهتر از یک شعر زیبا که زیبا خوانده شود، بر معشوق تاثیر بگذارد. و حفظ اشعاری که بر دل و جان انسان تاثیر بگذارد، حس بی بدیلی است که تنها در اثر درگیر شدن با مفاهیم غنی ادبی به بار می آید. آموختن اشعار کوتاه به کودکان و فرستادن شعری مناسب برای یک دوست، تاثیر بسیار بیشتری از زیباترین کارتهای تبریک دارد.
۵) یک دشمن سر سخت پیدا کنید
مقصود از این عبارت، ایستادن در مقابل زورگویی، رو کردن دست دغل بازان و مقابله با یک حریف بر سر به دست آوردن جایزه است. انسان باید در زندگی چیزی را آنقدر محترم و گرامی بداند که به خاطر حفظ آن کسی را تا حد جنون خشمگین کند. یک دشمن به شما کمک می کند تا خود را بشناسید.
۶) شخصی را که بر ما بدی روا داشته، ببخشاید
کاملاً واضح است، به همین سادگی
۷) با چشمان خود ببینید که زمین گرد است
بهترین راه، شروع سفری دریایی است به طوری که از یکی از اقیانوسها شروع کنید و به رفتن ادامه دهید تا دوباره به جای اول برسید. اما راه ارزان تر آن سفر به قطب شمال و گذراندن شب در آغاز انقلاب تابستانی (آغاز طولانی ترین روز سال) بر روی مدار قطب شمال است. در آنجا به چشم خود خواهید دید که خورشید مسیری دایره ای را بر روی افق می پیماید.
۸) با کسی که دوستش دارید به دیدار مجموعه ای از آثار بسیار مشهور هنری بروید
در جهان ارتباطات، همه ما با تصاویر آثار مشهور هنری آشنا هستیم، اما دیدن آنها از نزدیک، چیز دیگری است. تماشای شکوه رنگها و طرح هایی که بارها آن را در چاپ های بد، تصاویر تلویزیونی و هزاران جای دیگر، غیر از جای اصلی آن، دیده ایم. تجربه ای است توصیف نشدنی که تاثیر آن تا سالها بر ذهن و دل باقی می ماند.
۹) بر نیروی جاذبه غلبه کنید
بله، این اجتناب ناپذیرترین نیروی زمین است. اما به یاد آوردن یک حرکت طغیانی بر علیه این نیرو، حتی در بستر مرگ لبخند بر لب انسان می آورد. مثلا عبور از پلی بر روی رودخانه یا پرواز تجربیاتی هستند که می توان در داخل جو زمین به آن دست یافت. به یاد داشته باشید که این پرواز خاطره انگیز را با افرادی کار کشته انجام دهید.
۱۰) به شخص دیگری کمک کنید تا آنچه را شما از قادر به انجامش نشده اید را انجام دهد
شاید این چیز یکی از موارد موجود در این فهرست باشد، شاید سفری باشد که همیشه آرزوی رفتن به آن را داشته اید و به دلایلی رفتن به آن ممکن نشده است یا داشتن لوازم مدرسه ای که در زمان شما بسیار کمیاب و گران بوده است. بالا رفتن سن، محدودیت های خاص خود را به دنبال دارد، اما بزرگ سالی، دانایی و امکانات مالی بیشتر را به همراه دارد. زمانی که انجام آرزویی برای خودتان دیر شده است، امکان تحقق آنرا برای دیگری فراهم کنید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

راه های خوشبختی در زندگی

راههای شاد زیستن در زندگی

روانشناسی برای زندگی بهتر

راههای شاد زیستن در اسلام

راه زندگی در قرآن

راه درست زندگی از نظر اسلام

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

برای آینده بهتر چه کارهایی بکنیم؟ آیا راه هایی برای زندگی بهتر وجود دارد؟  راه درست زندگی از نظر اسلام چیست؟ زندگی بهتر زناشویی چگونه ممکن است؟ ده کار که قبل از مرگ باید انجام داد چیست



موضوعات :
موفقیت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.