no-img
نوین اطلس

چگونه برای همسرم تکراری نشوم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه برای همسرم تکراری نشوم
zip
بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

چگونه برای همسرم تکراری نشوم


این مطلب در مورد موضوعات چگونه برای عشقمان تکراری نشویم، تکراری شدن رابطه دوستی، جلوگیری از تکراری شدن رابطه، جلوگیری از یکنواختی زندگی، جلوگیری از یکنواختی رابطه، چگونه تکراری نشویم،تکراری شدن زن، تکراری شدن زن برای مرد نوشته شده است.

چگونه برای عشقمان تکراری نشویم

خلاقیت در رابطه زناشویی

در رابطه خود با همسرتان خلاقیت داشته باشید و تنوع ایجاد کنید؛ به طور مثال واژه های محبت آمیز را از گفتار خود حذف نکنید. این واژه ها، وازه های هیجان انگیزی هستند. هرچند وقت یک بار همسرتان را با یک پسوند یا پیشوند مثل عزیزم و… صدا بزنید. اگر مهارتی دارید، به همسرتان نیز بیاموزید. همین لحظات آموزش می تواند یک تنوع در رابطه تان باشد. روزهای تولد و سالگرد ازدواج را از دست ندهید چراکه این روزها بهترین فرصت برای ایجاد یک تنوع حسابی در بین روزهای یکنواخت زندگی است. هرکس به زمان هایی برای خودش نیاز دارد که از یک سرگرمی لذت ببرد یا با دوستانش جمع شود.

اگر همسر شما فوتبال دوست دارد یا به موسیقی علاقه مند است، درحالی که شما به آن علاقه ندارید از او ایراد نگیرید. او را تشویق کنید که رابطه بیشتری با دوستان خود داشته باشد. او از این مصاحبت ها لذت خواهد برد. مطالعات نشان می دهد افرادی که در کنار دوستان شان بوده اند، سالم تر بوده و زندگی طولانی تری داشته اند.

قبلا هم این بودیم!

«کی وقتداره قرار بذاره بره بیرون»، «کی دیگه حوصله داره نامه عاشقانه بنویسه؟»، «اون که غریبه نیست. هر لباسی که بپوشم براش فرقی نمی کنه» این اشتباهی است که بسیاری از زوج ها مرتکب آن می شوند. به خاطر بیاورید در روزهای اول زندگی مشترکتان چه کارهای رمانتیکی انجام می دادید که حالا فراموش کرده اید! او را به شام دعوت می کردید، در سالگرد ازدواجتان لباس مورد علاقه او را می پوشیدید، هر چند وقت یک بار آلبوم خاطراتتان را مرور می کردید و شاید ده ها کار دیگر که منحصر به رابطه شما بوده است. اگر خودتان بخواهید امروز هم می توانید باز آن روزها را بسازید.

قدر همدیگر را بدانیم

مدتی که از زندگی زناشویی می گردد، زن و شوهر دیگر از هم تشکر نمی کنند یا کمتر تشکر می کنند. همه روزه دلیلی برای تشکر از همسر خود پیدا کنید و آن را در قالب جمله ای ساده و زیبا بیان کنید؛ مثلا به او بگویید: «از موفقیت در کارت خوشحالم». از اینکه با او ازدواج کرده اید ابراز خرسندی کنید و از شیوه زندگی او تعریف کنید.

زمانی که به او می گویید: «از اینکه فرزندمان را به مدرسه می بری ممنونم» به او می فهمانید که به نقش پدری یا مادری او هم اهمیت می دهید.

تکراری شدن رابطه دوستی

چرا عاشق و معشوق‌های جدید، دست از هیجان اکتشاف می‌کشند؟
عشاق جدید مدام در حال کشف همدیگر هستند. آنها بدن هم، قلب، ذهن و خاطرات هم را با هیجان و شدت بسیار زیاد بررسی می‌کنند و به دنبال راه‌هایی تازه برای برقراری ارتباط هستند. هر اکتشاف تازه ذخیره شده و برای مراجعات بعدی آرشیو می‌شود. آنها از به دست آوردن توانایی حدس زدن نیازهای طرفشان به شوق می‌آیند. در آن زمان قابل پیش‌بینی بودن برایشان راهی به ایجاد یکنواختی در رابطه نیست؛ آنها آن را راهی عالی برای راحتی متقابل می‌بینند.

هر طرف در تغییر مداوم است و برای هر تجربه جدید شدیداً زنده و آماده. هر دو طرف از نظر احساسی خوب واکنش داده و مداوم پیام امید و تایید به هم می‌فرستند. از هیجانات مداوم هم لذت برده و از آرزوهای هم پشتیبانی کرده، آرزوهایی تازه با هم می‌سازند و قادر به انجام کارهایی می‌شوند که به تنهایی توان آن را نداشتند.

عشاق تازه در کنار هم زندگی متقابل می‌سازند. عشق درونی آنها به جستجو، درکنار ارتباطات جسمی پرشهوتشان، آنها را به عمیق‌ترین تجربیات جدید می‌رساند. مردمک چشمانشان گشاد شده و بدنشان سرشار از آدرنالین می‌شود و با هر اکتشاف جدید، انرژی بیشتری به هم می‌دهند.

درکنار هیجان اکتشاف، زوج‌ها احساس اضطراب و عدم‌امنیت را هم تجربه می‌کنند. آنها مدام نگران این هستند که ارتباط جدیدشان نتواند به شدت کنونی باقی بماند. هرچه بیشتر در عشق گرفتار می‌شوند، بیشتر از درد احتمالی پایان گرفتن رابطه‌شان می‌ترسند. این ترس باعث می‌شود دست از ریسک کردن افکار و رفتارهای جدید بردارند و درعوض به دنبال راحتی و امنیت باشند.

این دو میل، اکتشاف و ترس/عدم‌امنیت شروع به تعارض می‌کنند. قبل‌تر زوج‌ از تازگی مداوم تجربیاتشان لذت می‌برند و حالا دوست دارند بدانند که طرفشان برای همیشه دوستشان خواهد داشت. برای مطمئن شدن از چنین نتیجه‌ای، هر دو آنها شروع به مخفی کردن افکار، احساسات و رفتارهایی از خود می‌کنند که ممکن است باعث دور شدن طرفشان شود. فقط چیزهایی را ارائه می‌دهند که باور دارند مورد قبول واقع می‌شود و دست از جستجو درمورد هر اطلاعات جدیدی که ممکن است خطر امتناع طرفشان را به دنبال داشته باشد، می‌کشند. جستجو و اکتشاف دیگر تمام شده است و دو طرف وارد رابطه منطقی‌تر، قابل‌پیش‌بینی‌تر و کم‌تر هیجان‌انگیز می‌شوند.

جلوگیری از تکراری شدن رابطه

اجازه بدهید آنرا به قدرت بالاتر بسپاریم.

وقتی با هم اختلاف دارید گاهی اوقات بهتر است که آنرا رها کنید و اجاز بدهید روزگار خودش آنرا حل کند. به جای عصبانی شدن سعی کنید از چیزهای کوچک گذشت کنید. مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای پیش می آید. یادتان باشد که اختلاف دلیل عدم موفقیت روابط نیست اما طریقه برخورد شما با آن است که استرس را وارد رابطه تان می کند. باید ببینید چه مسائلی اهمیت بیشتری دارند و به آنها بپردازید و مسائل کوچکتر را فراموش کنید.

راهی سالم برای ارتباط پیدا کنید.

همه زوج های خوشبخت در تحقیق من می گفتند داشتن مهارت های ارتباطی قوی یکی از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همدیگر بوده است. این یعنی نه تنها از همسرتان بپرسید که به چه چیز نیاز دارد بلکه نیازهای خودتان را هم با او در میان بگذارید. این یعنی مرتب ببینید که چه عوامل استرس زایی وارد زندگی همسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنید. این یعنی با جنگ و دعوا با هم بحث نکنید، طوری بحث کنید که احترام بینتان خدشه دار نشود و اثاثیه خانه تان هم سالم بماند!

جلوگیری از یکنواختی زندگی

برای تفریح کردن وقت کافی بگذارید

گاهی اوقات لازم است که چند قدم عقب بروید تا به همه چیز خوب نگاه کنید. هیچوقت نگذارید زندگیتان آنقدر با کار مشغول شود، ذهنتان آنقدر درگیر نگرانی شود، قلبتان آنقدر انباشته از ناراحتی‌ها و کینه‌های قدیمی شود که هیچ جایی برای تفریح کردن و لذت بردن نداشته باشید.

از کوچکترین چیزهای زندگی لذت ببرید

بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. می‌توانید از ساده‌ترین لجظات زندگی نهایت لذت و شادی را ببرید. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با یکی از اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار شماست. از آنها لذت ببرید چون ممکن است یک روز که به عقب نگاه کنید متوجه شوید که چیزهای بزرگی بوده‌اند.

این واقعیت را بپذیرید که گذشته امروز نیست

اجازه ندهید گذشته حال و آینده شما را بدزدد. شاید به کارهایی که در گذشته کردید مفتخر نباشید اما اشکالی ندارد. گذشته گذشته است و قابل تغییر، قابل فراموشی یا پاک کردن از زندگیتان نیست. فقط باید آن را قبول کرد. همه ما دچار اشتباه می‌شویم، همه ما دچار مشکل می‌شویم و گاهی افسوس اتفاقات مختلف در گذشته‌مان را می‌خوریم. اما شما اشتباهاتتان نیستید، مشکلاتتان هم نیستید، و الان با قدرت شکل دادن به زمان حال و آینده‌تان اینجایید.

جلوگیری از یکنواختی رابطه

با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است. ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر در خوشبختی زوج ها می باشد. این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگ باشند که طرفتان متوجه آن شود.
جایتان را با هم عوض کنید: اگر همیشه مرد برای شام در یک رستوران جا رزرو می کند، اجازه بدهید یکبار خانم اینکار را بکند. یا برنامه هایتان را قطع کنید: وسط کار یک کار جالب با هم انجام بدهید، مثلاً به یک گالری یا موزه که نزدیکتان است بروید. یا یک چیز جدید را امتحان کنید: با هم به کلاس های مختلف بروید.

مراقبت و حمایت کنید.
یکی از سه چیزی که زوج ها برای موفقیت در رابطه شان به آن نیاز دارند حمایت است (آن دوتای دیگر اطمینان آفرینی و صمیمیت می باشد). زوج های خوشبخت در تحقیق من متفقاً گفتند که داشتن همسری که پشتیبان آنها باشد یکی از مهمترین جنبه های رابطه شان است. خیلی وقت ها مردها دوست دارند حمایت مادی کنند و زن های بیشتر به سمت حمایت عاطفی گرایش دارند. ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد و بعد آنرا به او عرضه کنید.

چگونه تکراری نشویم

برای خودت اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کن
برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی کن
کارهایی که ازشون بیشتر لذت می بری و بیشتر انجام بده
با افرادی که باهاشون راحتی بیشتر معاشرت کن
هر روز چند دقیقه با خالقت راز و نیاز کن
لبخند و ورزش و فراموش نکن
زیاد به خودت سخت نگیر

تکراری شدن زن

زن ها از عـــادی شدن
از تکــراری شدن
از مثل روز اول نــبودن
می تــرســند…!
گــاهی زن ها را مـثل روز اول دوست بـدارید

تکراری شدن زن برای مرد

این کارهای ساده می تواند رابطه تان را گرم تر و رویایی کند،آزمایش کنید:

– عکسهای دونفره بیندازید. شاید این کار را فقط زمانی که همدیگر را در ابتدای آشنایی تان ملاقات می کردید، انجام می دادید. پس چرا حالا با هم عکس نمی گیرید؟ یک عکس جدید بیندازید و آن را روی میز آرایش اتاق خواب یا روی میز کارتان قرار دهید.

– در بحث ها ،بگذارید او برنده شود. دعواهای گاه و بیگاه، حتی در زندگی های مشترک سالم، امری اجتناب ناپذیر است. به راستی چقدر آزار دهنده است که اجازه دهید او برنده باشد؟ حداقل آن این است که شما به مشاجره و بحث تمایلی نشان ندهید.

– از او جلوی در استقبال کنید. منتظر نشوید تا همسرتان از راه برسد و بگوید «عزیزم من آمدم». منتظر او باشید و با بازکردن در از او استقبال کنید.

– لباس های او را خودتان تعمیر کنید. یک جعبه لوازم خیاطی خریداری کنید . دگمه های افتاده لباس او را بدوزید. این عمل سبب افزایش۲۰ درصدی جارختی او می شود.

– رمزی صحبت کنید. کدی را برای برخی لغات انتخاب کنید که فقط شما و همسرتان معنی آن را می دانید و آن را به راحتی در جمع بیان کنید. شما با این کار می توانید کمی سرگرمی داشته باشید و باعث نزدیکتر شدن به یکدیگر شوید.

با او دوست باشید. به او اعتماد به نفس بدهید تا همیشه وقتی که به صحبت کردن، خندیدن یا حتی گریستن نیاز داشت، به سوی شما بیاید. بگذارید همیشه آزاد باشد و در سختی ها و خوشی ها در کنار او باشید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن عشق

سرد شدن رابطه دوستی

احساس نداشتن به همسر

جلوگیری از یکنواختی زندگی

تکراری شدن زن برای مرد

جلوگیری از تکراری شدن رابطه

عادی شدن عشق

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

چگونه برای عشقمان تکراری نشویم؟ تکراری شدن رابطه دوستی به چه علت اتفاق می افتد؟ جلوگیری از تکراری شدن رابطه در گرو جلوگیری از یکنواختی زندگی می باشد. جلوگیری از یکنواختی رابطه چگونه ممکن است؟ چگونه تکراری نشویم؟ تکراری شدن زن و تکراری شدن زن برای مرد به چه علت اتفاق می افتد؟



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.