no-img
نوین اطلس

زندگی موفق چیست


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زندگی موفق چیست
zip
بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

زندگی موفق چیست


این مطلب در مورد موضوعات ویژگی زندگی خوب، زندگی موفق زناشویی، راز زندگی موفق زناشویی، بهترین راه زندگی، راه و روش زندگی، برنامه ریزی زندگی روزمره نوشته شده است.

ویژگی زندگی خوب

هدفمند باشید

روانشناسان، وجود هدف را یکی از نشانه‌های زندگی موفق می‌دانند. از نظر آنان، انسان‌های هدفمند، همواره دنبال راهکارهایی هستند که با سرعت و کیفیت بیشتری اهدافشان را محقق و زندگی زیبایی را برای خود و اطرافیانشان مهیا سازد. هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی، لازمه یک زندگی موفق و بانشاط است و افرادی که به دنبال خوشبختی و سعادت می‌گردند، قطعاً برای رسیدن به آن، هدفمند و باانگیزه حرکت می‌کنند.

شاد باشید

آیا تا به حال به افراد موفق فکر کرده‌اید؟ هیچ‌گاه به راز موفقیت آن‌ها پی برده‌اید؟ یکی از ویژگی‌های این افراد، شاد بودن آن‌هاست. افراد شاد، افرادی هستند که زندگی خود را کنترل می‌کنند، محل کار و زندگی‌شان را خودشان انتخاب می‌کنند، به ارتباط بدن و مغز واقف هستند و از هر دوی آن‌ها به خوبی مراقبت می‌کنند.

آنان به زندگی به عنوان یک میدان نبرد و میدان برد و باخت نگاه نمی‌کنند، بلکه زندگی را آموزگار می‌دانند و از آن می‌آموزند. به همین خاطر، راه‌های مختلفی را مورد آزمایش قرار می‌دهند تا اوضاع و شرایط را به نفع خود اصلاح کنند و اگر دچار مشکل و شکست شدند، سردرگم و درمانده نمی‌شوند. آن‌ها می‌دانند که اگر به آینده با دید خوب و مثبت نگاه کنند، هیچ‌گاه در شرایط ناگوار، تسلیم نمی‌شوند. به باور آن‌ها، برخی از اتفاق‌ها در زندگی از دست ما خارج است و خود را آماده رویارویی با بدترین شرایط می‌کنند.

بنابراین، هیچ‌گاه نقش شادی و نشاط را در زندگی خودمان نادیده نگیریم که یکی از راه‌های آن، داشتن ذهن مثبت و سالم است. آنچه را که ذهن بتواند تصور و باور کند، قابل دستیابی است به شرطی که با ذهنیتی مثبت توأم باشد و افکار منفی آن را مخدوش نکند. پس بیاییم مسیر زندگی خود را بر مبنای باورهای مثبت و یک روحیه عالی طراحی کرده و به امید زیباتر شدن زندگی خود و اطرافیانمان، از فرصت‌های طلایی زندگی، نهایت استفاده را ببریم. فراموش نکنیم خوب زندگی کردن یک هنر است که وقتی به دست آید، صاحب آن، طعم شادی و سلامت واقعی را خواهد چشید.

زندگی موفق زناشویی

با یکدیگرمهربان باشید.
تا جایی که می توانید مهربان باشید. حداقل به اندازه زمانی که به عنوان یک غریبه با همسرتان ملاقات کردید با او مهربان بمانید.

همیشه از با هم بودن لذت ببرید
زن و شوهر خوشبخت، همیشه بهترین دوست یکدیگر هستند. دوست دارند با هم خوش بگذرانند و با هم کار کنند. آنها با هم صادق و رک و راست هستند.

تا جایی که می توانید به همسرتان بگویید دوستش دارید
در گفتن «دوستت دارم» زیاده روی کنید! این یک توصیه جدی است. فقط کافیست پنج بار این جمله را به او بگویید و این دوست داشتن را معنا کنید. این باعث می شود تا همسرتان بداند که به او اهمیت می دهید. به او نگاه کنید و بگویید:تو به دنیای من معنا می بخشی و از تمام کارهایی که برای من و خانواده ام کرده ای سپاسگزارم.

راستگو و صادق باشید.
درباره خطاها و اشتباهات خود صادق باشید و آنها را به عهده بگیرید و به اصطلاح ماست مالی نکنید.

تا حد امکان دخالت های اطرافیان را محدود کنید
دخالت پدر زن، مادر زن، پدر شوهر و مادر شوهر در زندگی تان را به حداقل برسانید.

راز زندگی موفق زناشویی

ابراز احساسات را نادیده نگیرید مردان با درست کردن میز شکسته آشپزخانه ممکن است علاقه خود را به همسرشان نشان دهند در صورتی که زنان با بیان کلمات این کار را می‌کنند. فراموش نکنید که زنان و مردان راه‌های متفاوتی از هم برای بیان احساسات دارند پس به شکلی که همسرتان از طریق آن ابراز احساس می‌کند احترام بگذارید.

صحبت کنید هر روز حداقل ۱۰ دقیقه در مورد مسایلی غیر از کار، خانواده، وظایف و رابطه‌تان صحبت کنید. برخی افراد فکر می‌کنند همیشه در حال برقراری ارتباط با همسرشان هستند در حالی که در واقع در حال انجام کارهای روزمره‌اند. ارتباط برقرار کردن واقعی یعنی اینکه شما در رابطه با موضوعات خصوصی، اهداف و رویاهایتان با همسرتان صحبت کنید. به عنوان نمونه موضوعاتی مانند اینکه آیا شده برای چیزی حسرت بخوری؟ وقتی بچه بودی مامان را بیشتر دوست داشتی یا بابا را؟ سال گذشته بهترین کاری که انجام دادی و به آن افتخار می‌کنی چه بوده است؟ هر چه سوالات شما خصوصی‌تر باشد درجه صمیمیت شما بالاتر می‌رود.

از روزمرگی فرار کنید تمامی روابط ابتدا و انتهایی دارند. زوج‌هایی که در روزمرگی بمانند به انتهای خط می‌رسند و روزمرگی خوشبختی آنها را در خود دفن می‌کند. اگر می‌خواهید رابطه خوشبختی داشته باشید باید کاری کنید زوج شما احساس بی‌حوصلگی نکند و از روزمرگی بیرون بیاید. چه عیبی دارد هر از چند گاهی کاری انجام دهید که عادت به انجام آن نداشته‌اید. با هم به پارک بروید و بدمینتون بازی کنید.

بهترین راه زندگی

گاهی اوقات فکر می‌‌کنم مهم نیست …چی داشته باشیم یا چقدر، مهم این است که از همانی که داریم راضی باشیم ؟! آدم‌هایی را می‌شناسیم که خیلی چیزها دارند اما باز هم احساس خوشبختی نمی‌‌کنند ولی کسانی هم هستند که کم دارند ولی راضی‌اند شاید رضایت از زندگی همان خوشبختی است ، اگر این درست باشد، پس باید برای خوشبخت بودن یاد بگیریم که راضی باشیم»
زندگی مجموعه‌ای از لحظه‌هاست! چون پشت این لحظه، لحظه بعدی و پشت اون لحظه بعدی و بعدی و …پس، اگر می‌خواهید در کلیت بزرگ زندگی راضی باشید اول باید تمرین کنید تا در لحظه راضی باشید.

استادی که درس شادبودن می‌داد می‌گفت :
“اگه کسی تصمیم بگیرد فقط در لحظه اکنون راضی باشد، بعد ، به لحظه بعدی که رسید، باز در لحظه اکنون راضی باشد و بعد به لحظه بعدی که رسید باز …..

او فقط برای راضی و شادبودن در یک لحظه تلاش کرده است، اما یک دفعه می‌بیند پنج سال است که راضی و خشنود است! اگه کسی از لحظه اکنونش ناراضی باشد، بعد، از لحظه بعد هم نا راضی باشد ، بعد… به خودش می‌اید و می‌بیند پنجاه سالش است و همه این پنجاه سال را نا راضی بوده است ! ”

به همین دلیل دانشمندان ذهن به لحظه، اکنون می‌گویند: لحظه ابدی اکنون. این استاد می‌گفت:

شرط رضایت این است که در لحظه ابدی اکنون راضی و شاد باشید!!
اصلا” مهم نیست در لحظه اکنون چی کار می‌کنید، فقط تصمیم بگیرید مراقبه کنید که از هر کاری که در لحظه انجام میدهید احساس رضایت و شادی کنید. به این کار می‌گویند مراقبه لحظه ابدی اکنون. این کار، اتفاقا” بر خلاف تصور، کار خیلی راحتی نیست. دانشمندان معتقدند در هر عمل و کاری که انجام می‌شود مقداری انرژی نهفته است و ما فقط در صورتی که روی ان کار مراقبه داشته باشیم می‌توانیم ان انرژی را دریافت کنیم.

برای مثال از صبح شروع می‌کنیم. از خواب که بیدار شدیم، دست و صورتمون را می‌شوییم و در همون حال به صد تا چیز فکر می‌کنیم، سپس صبحانه می‌خوریم در حالی که فکرمان هزار جای دیگر است غیر از صبحانه خوردن. بعد… در واقع هر کاری که انجام می‌دهیم به همه چیز فکر می‌کنیم غیر از همان کار. این باعث می‌شود انرژی پنهان کارها را دریافت که نکنیم، هیچ! کلی هم انرژی ذخیره شده‌مان را نیز بی‌جهت خرج کنیم!

زندگی در لحظه حال نیاز به تمرین زیادی دارد اما قطعا قابل دسترسی می باشد.

راه زندگی کردن,بهترین راه زندگی کردن

تمرین‌هایی برای درک و لذت بردن در لحظه ابدی اکنون:
از فهرست های انجام کار خلاص شوید اگر می خواهید در حال زندگی کنید، باید برنامه ریزها و فهرست ها را کنار بگذارید. فقط اجازه دهید آنچه قرار اتفاق بیفتد و هنگامی که پیش آمد با آن درگیر شوید. مشکلی که در رابطه با فهرست ها وجود دارد این است که باعث می شود شما به پیش بینی آینده بپردازید و درنتیجه نگران این باشید که اگر مطابق لیست کارها به اتمام نرسد چه کنید؟

نفس عمیق بکشید آیا می دانید که تنفس به شما کمک می کند تا با لحظه حال تماس پیدا کنید؟ این کارهایی است که می توانید انجام دهید:

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید، تمام مشغله های ذهنی خود را پاک کنید.
حالا نفسی عمیق بکشید. هوا را استنشاق کنید.

روی حرکت هوایی که وارد شش ها و دیافراگم شما می شود تمرکز کنید. حال هوا را به آرامی توسط دهان خود از بدن خارج کنید.

اکنون هر بار که شش ها و دیافراگم شما کاملا آرامش می یابند را احساس کنید.
زمانیکه در حال انجام این کار هستید، می توانید به پیام های پنهان گوش دهید یا با آنها صحبت کنید. پیام های پنهان می توانند شدیدا قوی عمل کنند به خصوص اگر به آنها اجازه دهید نه تنها بر روی ضمیر ناخودآگاه شما، که بر روی ضمیر هوشیار شما نیز چیره شوند.

برخی از پیام های پنهان که می توانید آنها را به کار برید عبارتند از:
من در لحظه حال زندگی می کنم
من خودم را روی لحظه کنونی متمرکز می کنم
من مایل در زمان حال زندگی کنم
من بر گذشته و آینده مقدم هستم
من امروز با روح و ذهن خود در آغوش می گیرم

ببخشید با بخشش افرادی که به شما آسیب رسانده اند و بخشیدن خودتان به خاطر اشتباهاتی که انجام داده اید، اجازه دهید گذشته برود. همچنین با بخشش شما از احساسات منفی مانند تنفر، خشم، درد و … رهایی می بابید.

واقعیت را بپذیرید واقعیت می گوید شما نمی توانید آینده را کنترل کنید. شما قطعا می توانید برنامه ریزی کنید اما آن چیزی را تضمین نمی کند.

شما نباید به خاطر آینده مشقت بکشید، وقتی می دانید واقعا نمی توانید پیشامدها را پیشگویی کنید. تنها بیاموزید از امروز لذت ببرید.

اطراف خود را با افراد مثبت اندیش پر کنید افراد مثبت اندیش اغلب افراد شادی هستند. آنها آینده خود را پیش بینی می کنند اما اجازه نمی دهند که این موضوع چگونگی زندگی آنها را در زمان حال کنترل کند. آنها از گذشته خود ناله و شکایت نمی کنند. می توانید از آنها خیلی چیزها بیاموزید.

و حرف آخر این که:
اگر بطور کامل در لحظه زندگی کنید، از گذشته آسیب نمی بینید.
مهم نیست گذشته چه بوده است . در زمان حال زندگی کنید

هنر زندگی کردن در لحظه حال ، هنری که کمتر کسی از آن بهره مند میباشد اما اگر بتوان آن را بدست آورد زندگی سرشار از لذت خواهد شد.

پس، لبخند بر لب داشته باش. حالا آماده باش تا در لحظه ابدی اکنون، شاد و راضی باشی. از همین حالا شروع کن! چون امروز اولین روز از روزهای باقی‌مانده عمر توست.

راه و روش زندگی

فراموش نکنید که موفقیت یک شبه به دست نمی آید.

فراموش نکنید برنده ها کاری می کنند که بازنده ها نمی کنند.

سعی کنید اولین چیزی که سر کار خود می گویید باعث شادی دیگران شود.

شادی دیگران را خراب نکنید.

فرصت علاقه نشان دادن به نزدیکانتان را از دست ندهید.

بعضی مطالب را پیش خود نگه دارید تا احساسات کسانی که دوستشان دارید جریحه دار نشود.

برنامه ریزی زندگی روزمره

– برای هر روزتان از شب قبل برنامه ریزی کنید
۲۰-۱۵ دقیقه را هر شب صرف برنامه ریزی برای روز آینده کنید. متخصصین می گویند یک دقیقه برنامه ریزی، در ۱۰ دقیقه وقت شما در اجرای کار صرفه جویی می کند. اگر برای برنامه ریختن تا روز بعد صبر کنید، ممکن است خیلی اتفاقات بیفتد که فکرتان را منحرف کند و نتوانید روی برنامه تمرکز داشته باشید. وقتی از روز قبل برنامه تان را آماده داشته باشید، می توانید هر اتفاق دیگری که در طول روز افتاده را در نظر گرفته و به برنامه تان اضافه و کم کنید. همچنین وقتی شب قبل برنامه ریزی می کنید، باعث می شوید که ذهن ناخودآگاهتان در طول شب روی این برنامه ها کار کند و بعد که صبح بیدار شدید، می دانید که دقیقاً چه کار باید بکنید و دیگر وقتتان را برای اینکه ببینید چه باید بکنید یا نکنید هدر نمی دهید.

– یک لیست مستر تنظیم کنید
این لیست از همه کارهایی که فکرش را بکنید تشکیل شده است. اگر کاری به فکرتان می رسد که لازم است انجام دهید، فوراً آنرا در این لیست جای دهید. هیچ تعهدی به انجام همه کارهایی که در لیست مستر نوشته شده است ندارید. هدف این لیست این است که صرفاً آن کارها را فراموش نکنید. هر کار دیگری هم که در طول روز به ذهنتا می رسد را به این لیست اضافه کنید.

– یک لیست از حتماً های روزانه تهیه کنید
این لیست از کارهایی تشکیل شده است که بالاترین اولویت را دارند و سنگین ترین نتیجه را در بر خواهند داشت، چه مثبت و چه منفی. برای تنظیم این لیست وقت بگذارید و خوب فکر کنید چون وقتی کاری وارد این لیست می شود باید تا آخر روز بعد بی بر و برگرد انجام شود. کارهایی که در این لیست نوشته می شوند به هیچوجه نباید به تاخیر بیفتند چون باعث می شود که اینکار برایتان شکل عادت درباید و به اولویت های روزانه تان بی توجه شوید. این لیست باید کوتاه بوده و بیشتر از ۶ مورد روی آن نوشته نشده باشد.

– یک لیست از بایدهای روزانه تهیه کنید
این لیست شامل کارهایی می شود که باید در طول روز انجام دهید اما حتمی و لازم نیستند که بخواهید آنها را روی لیست حتماً ها قرار دهید. این کارها را باید بعد از اتمام کارهای نوشته شده در لیست حتماًها به انجام برسانید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

رازهای زندگی زناشویی موفق

زندگی مشترک موفق

زن موفق کیست

جملات تاکیدی مثبت برای ازدواج موفق

جلوگیری از یکنواختی زندگی

داشتن زندگی شاد

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

ویژگی زندگی خوب چیست و زندگی موفق زناشویی چگونه ممکن است؟ راز زندگی موفق زناشویی چیست؟  بهترین راه زندگی چه بوده  و آیا راه و روش زندگی با برنامه ریزی زندگی روزمره بهتر می شود؟



موضوعات :
موفقیت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.