no-img
نوین اطلس

زندگی زناشویی عاشقانه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زندگی زناشویی عاشقانه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۲۴, ۱۳۹۶

زندگی زناشویی عاشقانه


این مطلب در مورد موضوعات رازهای زندگی زناشویی موفق، آموزش رفتارهای زناشویی، زندگی ارام، رفتارهای عاشقانه، زندگی عاشقانه من و همسرم، ارامش زندگی در چیست، زن و شوهر خوشبخت، رفتارهای جذاب زنانه نوشته شده است.

رازهای زندگی زناشویی موفق

مسایل کوچک را سرسری نگیرید شاید به نظرتان برسد برخی مسایل آنقدر کوچکند که نمی‌توانند باعث دعوا شوند اما کاملا برعکس گاهی نگذاشتن ظرف‌ها در ظرفشویی یا درآوردن کفش‌ در مکانی نامناسب، سبب دعواهای بزرگی می‌شود. اگر مسایل کوچک بین زوج‌ها حل نشود تبدیل به یک مشکل بزرگ خواهد شد. پس اجازه ندهید مشکلات بی‌اهمیت صمیمیت شما را از بین ببرد و با گذشت زمان شما را از هم دور کند. اگر بتوانید مسایل کوچک را بین خود حل کنید به راحتی از پس حل مشکلات بزرگ‌تر برمی‌آیید و این مورد خود یکی از راه های کاهش دعوا می باشد.

ابراز علاقه کنید برای خوشبخت بودن در یک رابطه لازم است هر روز پیام مثبت دریافت کنید. بیان جملاتی نظیر دوستت دارم، دلم برایت تنگ شده، احساس خوبی به من می‌دهی یا خرید یک هدیه، می‌تواند عشق را شعله‌ور کند.( نگاه کنید به پروفایل عاشقانه)

فراموش نکنید مردان بیش از زنان به شنیدن این مسایل نیاز دارند. زن‌ها برای حرف زدن و بیان احساساتشان معمولا اشخاص دیگری را در کنارشان دارند اما مردها به ندرت کسی را پیدا می‌کنند. در میان زوج‌هایی که زنان به همسرشان ابراز احساس نمی‌کنند، میزان طلاق ۲ برابر است.

آموزش رفتارهای زناشویی

همسر خود را فردی با ارزش و برخوردار از کرامت انسانی بدانید

همسر خود را فردی مستعد کمال ، پیشرفت و تحول بپندارید

هرگز از کلمات موهن ،‌ ملالت آور و تحریک آمیز استفاده نکنید در عوض در صحبت خود از جملات عاشقانه استفاده کنید.

حدود وظایف هر یک از اعضای خانواده را مشخص کنید و در برخورد با مسایل زندگی،سیاستی هماهنگ اتخاذ نمایید

سعی کنید در صدد تملک کامل همسرتان نباشید و از مرز تعادل خارج نشوید .

زندگی ارام

۱. زندگی و هر مسئله کوچکی را آنقدر جدی تلقی نکنید، هر چند وقت یک بار زندگی را شوخی بگیرید و با سرزندگی و سبکبالی با رخدادها برخورد کنید و بینید که روز شما چقدر زیبا و شادی آفرین خواهد بود .

۲. از رنج نهراسید ، شادی را جایگزین غم کنید. برای زندگی خود هدف و مقصودی تعیین نمایید . شما به دنیا نیامده اید تا فضایی را اشغال کنید .

۳. دامنه توقعات و انتظارات خود را کوتاه و کوتاه تر کنید تا زندگی آرام و دلپذیری داشته باشید. این مورد یکی از راه های حفظ یک رابطه عاشقانه است.

۴. در تمام مراحل زندگی مسئولیت کامل اعمالتان را برعهده بگیرید . ازاین که دیگران را مقصر بدانید و بهانه آورید دست بردارید.

۵. نگران نباشید که مردم درباره شما چه فکر می کنند. در واقع آنها اصلاً راجع به شما فکر نمی کنند.

۶. هنگامی آرامش و اعتماد به نفس را تجربه خواهید کرد که بدانید کار درست را انجام می دهید، صرف نظر از این که به چه قیمتی تمام می شود.

۷. مردم گفته های شما را فراموش می کنند . آنها فقط به آنچه انجام می دهید توجه دارند.

۸. آرامش فکری را بالاترین هدف زندگی خود قرار دهید و بر اساس آن برای زندگی خود برنامه ریزی کنید.

رفتارهای عاشقانه

۳ رفتار عاشقانه که شما را نابود خواهد کرد!

۱. بیش از حد در دسترس بودن
البته که شما وسوسه می‌شوید همه چیز را رها کرده و با پسر یا دختری که ملاقات کرده‌اید و از شما دعوت می‌کند تا بیرون رفته و نوشیدنی بخورید، وقت بگذرانید اما این وسوسه بدان معنا نیست که باید دعوتش را بپذیرید. مقاومت کن، دختر! گریر معتقد است: بر هم زدن برنامه‌ها برای حاضر شدن و دیدن یک مرد در آخرین لحظات و پیش از آنکه دیر شود همه شرایط را کاملا به نفع او می‌کند. علی‌الخصوص اگر به طور معمول در زمان‌هایی که برای او مناسب است یکدیگر را ملاقات نمائید. در حالی که توافق کلید هر رابطه‌ایست، اما اگر هر زمان او اراده کند بتواند شما را احضار نماید بدین معناست که کنترل شما در دستان اوست.

۲. درگیر روزمرگی شدن
گریر می‌گوید: “پناه گرفتن در منطقه آسایش بسیار آسان است، در حالی که متوجه نیستید بدین ترتیب شانس ملاقات با افراد را از خود دریغ می‌نمائید.” به عنوان مثال، شاید شما همواره اوقاتتان را با خواهر و همسر خواهرتان سپری می‌کنید یا گاهی آنها را رها کرده و مراقبت از فرزندان آنها را بر عهده می‌گیرید.اگرچه یاری رساندن و حمایت از دیگران فوق‌العاده است، اما گاهی برای ملاقات افرادی که انتظارش را هم ندارید، باید تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کنید. درگیر روزمرگی‌ها شدن به معنای تلف کردن زمان تجرد و فرصت‌های ارزشمندیست که ممکن است در آن شریک احتمالی خود را ملاقات کنید. حتی‌الامکان همه چیز را تغییر دهید. با برنامه‌ای مملو از سرگرمی‌ها و مهمانی‌های مختلف این پیغام را به جهان مخابره نمائید که “من آماده‌ام تا فرد جدیدی را ملاقات کنم.”

۳. فراتر از حد گفتگو کردن درباره رابطه پیشین
اهمیتی ندارد که رابطه پیشین شما تا چه حد آزار دهنده بوده، احتمال اینکه شخصی که به تازگی وارد زندگیتان شده بخواهد از تلخی‌های رابطه پیشین شما بشنود بسیار کم است. آگاه باشید که قطعا در نخستین قرارهای خود از چنین گفتگوهایی اجتناب نمائید، اما پس از مدتی که احساس راحتی بیشتری با یکدیگر نمودید و هر دوی شما آمادگی صحبت درباره رازهایتان را پیدا نمودید، می‌توانید آزادانه از دلایل برهم خوردن رابطه قبلی خود صحبت کنید. گریر معتقد است: “گفتگوی بی‌وقفه درباره رابطه پیشین یا درگیر افکار منفی بودن و احساس خشم نسبت به آن رابطه و درمیان گذاشتن اینها با فردی که تازه با او آشنا شده‌اید، به راحتی زندگی عاشقانه شما را نابود خواهد کرد.” تمام اینها نه تنها فرد تازه وارد را عصبانی و سرخورده می‌کند بلکه بدین معناست که شور عاشقانه‌ی شما هنوز در گذشته به جای مانده! برای ملاقات فردی جدید باید گذشته را از ذهن خود پاک کنید. گذشته‌ها گذشته، آن را رها کنید.

زندگی عاشقانه من و همسرم

من و همسرم یک زندگی عاشقانه داریم زیرا…

در جمع از او تعریف می‌کنم‌.

همیشه دل آرام یکدیگر هستیم‌.

برای سلامتی‌اش صدقه می‌دهم‌.

برای همدیگر وقت صرف می‌کنیم‌.

به همه می‌گویم که دوستش دارم‌.

آرامش را در همه حال حفظ می‌کنم‌.

ازدواجمان را از موهبت‌های الهی می‌دانم‌.

باورهایم را نسبت به او همواره حفظ می‌کنم‌.

در همه لحظات زندگی با گذشت رفتار می‌کنم‌.

همواره پیامک های عاشقانه به همسر ارسال می کنم.

ارامش زندگی در چیست

افرادی که در زندگی آرامش دارند:

آنها قدر آنچه دارند، می‌دانند:
قدردانی از آنچه دارید نه تنها خلق‌و‌خوی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه ترشح هورمون استرس( کورتیزول ) را هم تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد. براساس تحقیقی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، اشخاصی که کار روزانه می‌کنند و قدر‌شناس هستند، انرژی، خلق‌و‌خو و سلامت جسمی بهتری را تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد میزان کم هورمون کورتیزول نقش اساسی در این مسئله دارد.

آنها از این پرسش اجتناب می‌کنند که بگویند «چی می‌شد اگر؟»
این پرسش باعث بروز استرس و نگرانی می‌شود. کارها می‌توانند به هزار طریق مختلف انجام شوند و هر چقدر شما وقت خود را صرف نگرانی در مورد احتمالات کنید، کمتر می‌توانید روی عملی که به شما آرامش می‌بخشد، تمرکز و استرس خود را کنترل کنید. افراد موفق می‌دانند این پرسش تنها آنها را به جایی می‌برد که واقعا نمی‌خواهند و لازم ندارند که باشند.

آنها مثبت باقی می‌مانند
افکار مثبت استرس شما را کم می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب افکار مثبت، فکرخود را آزاد کنید. سعی کنید توجه خود را روی افکار مثبت متمرکز کنید. وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود و خلق‌و‌خوی شما خوب بوده، این کار نسبتا آسان است اما وقتی کارها خوب پیش نمی‌‌رود، افکار منفی هجوم می‌آورد. در این‌گونه موارد به امروز خود فکر کنید و کار مثبتی را که انجام داده‌اید به خاطر بیاورید، هرقدر هم که آن کار کوچک باشد. اگر نمی‌توانید از امروز خود چیزی به خاطر آورید، به روزهای قبل خود فکر کنید.

آنها مصرف کافئین خود را کم می‌کنند
آنها کمتر کافئین مصرف می‌کنند. نوشیدن کافئین باعث تحریک ترشح آدرنالین می‌شود. ترشح آدرنالین ساز و کاری است که شما را مجبور می‌کند هنگامی که با تهدیدی مواجه شدید، بایستید و بجنگید. کافئین در واقع باعث بروز استرس می‌شود.

آنها خواب کافی دارند
وقتی خواب هستید، مغز شما هم استراحت می‌کند. کم‌خوابی باعث افزایش ترشح هورمون استرس می‌شود.

زن و شوهر خوشبخت

وسیله ی خوشبختی زن وشوهر در زندگی مشترک زناشوئی میگردد :

۱ – تقوی و خدا ترسی زن و شوهر .
۲ – صبر و استقامت .
۳ – مهر ورزی و محبت .
۴ – اعتماد به یکدیگر .
۵ – احترام متقابل .
۶ – درک نمودن یکدیگر .
۷ – دوری از توقعات بی جا وبی مورد .
۸ – مراعات نمودن حقوق همدیگر .
۹ – همکاری نمودن در بهبود وضع زندگی و تشکیل خانواده .
۱۰ – اجتناب از کارها ، گفتار و اماکنی که ایجاد شک وتردید میکند .
۱۱ – داشتن قناعت .
۱۲ – احترام گذاشتن به علائق و خصائص همدیگر ، مادامیکه خلاف دستور شرع نباشد .
۱۳ – گذشت کردن از اشتباهات همدیگر .
۱۴ – احترام نمودن اقوام و خویشاوندان یکدیگر .
۱۵ – پرهیز از کاربرد الفاظ رکیک وزشت به همدیگر .

رفتارهای جذاب زنانه

بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه های آنچنانی و تلاش های مداوم ندارند. با کمی تلاش می توانید از نظر ظاهری همان زنی باشید که مردتان در جستجوی آن است.

موهای بلند- یکی از مهمترین معیارهای مردان برای زیبایی و جذابیت زنان ، داشتن موهایی بلند است. البته نیازی نیست که موی خود را تا کمر بلند کنید ، اگر موهای بلند و مرتبی داشته باشید جذاب تر است. اگر موهای بلند دوست ندارید و نگهداری از آن برای تان سخت است ، می توانید موهای تان را به گونه ای کوتاه کنید که بلند تر به نظر برسد.

کفش های پاشنه بلند- مردان عاشق کفش پاشنه بلند هستند. زنان باید بدانند که پاهای شان در کفش های پاشنه بلند جذاب تر به نظر می رسد اما می دانم این کفش ها راحت نیستند. نیاز نیست یک کفش ۱۰-۱۵ سانتی متری بپوشید تا مردتان را تحت تاثیر قرار دهید. کفشی شما را جذاب و خواستنی می کند که خودتان هم با پوشیدن آن احساس راحتی کنید.

لباسی مانند یک خانم!- برای کامل کردن گزینه بالا یعنی پوشیدن کفش پاشنه بلند ، شما باید یک دامن یا پیراهن انتخاب کنید. مردان دوست دارند زن ها مانند یک خانم لباس بپوشند ؛ آنها کت و شلوار ، بلوز و شلوار را زیاد جذاب نمی دانند.

لبخند- شگفت آور است یک لبخند ساده تاثیر فوق العاده ای روی مردان دارد. بسیاری از زنان اشتباه می کنند و دوست دارند همواره جدی به نظر برسند. سعی کنید همیشه یک لبخند کوچک به لبان خود داشته باشید ، ما انسانها همواره به سمت کسانی جذب می شویم که خوش اخلاق و گشاده رو هستند.

زیبایی ظاهری یکی از دلایل جذابیت زنان است، البته همه آنها از این موهبت برخوردار نیستند، امّا خوشبختانه جذابیت شرط لازم زیبایی نیست، آنها همیشه جلوی آیینه می ایستند و بر برتریها و کمبودهای ظاهری خود کنکاش می کنند و این سوال را در ذهن خود همواره مرور می کنند، “آیا آنقدر جذاب هستم که مردی به طرف من جذب شود؟” بنابراین دستیابی به زیبایی ظاهری، اولین هدف خانمها محسوب می شود.

یکی از مهم ترین پیش نیازهای زیبایی ظاهری در خانمها، سلامتی جسمانیست، چرا که اگر وی مشکل جسمی نداشته باشد و به سلامتی خود اهمیت دهد، همواره رنگ صورت و انرژیک بودن او، وی را جذاب تر نشان می دهد. رعایت یک رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش های منظم، سلامتی و شادابی وی را تضمین می کند. علاوه بر این مانع از اضافه وزن و چاقی در اندام آنها می شود.

یکی دیگر از عوامل جذابیت، رفتار و ظاهری با ظرافت زنانه است که مردان را بسوی خود جذب میکند، نوع لباس، مدل مو، و… همواره باید زنانه باشد نه مردانه.

چرا که از قدیم الایام یکی از بارزترین تفاوتها بین زنان و مردان، بلند بودن موی آنهاست. موی بلند با پیرایش و رنگها و مدلهای متنوع در یک زن، می تواند هر مردی را بسوی وی جذب کند.

نوع پوشش در خانمها بسیار مهم است، متأسفانه امروزه بیشتر آنها تصور می کنند حتماً باید تنها طبق مدلهای عجیب و غریب و تبلیغاتی در مجلات و تلویزیون لباس بپوشند، در حالی که این طور نیست، یک زن با پوشیدن لباسهایی زنانه و ظریف که مدرن هم باشد، بسیار نزد مردها جذاب تر جلوه می کنند. درست است که جذابیت اندام یک زن، مرد را بسوی خود می کشد، ولی با پوشیدن لباسهای نیمه عریان و .. در جمع، ممکن است مورد سوء برداشت و گرایش های گذرا از طرف عدّه ای روبرو شود. در واقع پوشش، نشانه شخصیت یک خانم است.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

رازهای زندگی زناشویی موفق

زندگی مشترک موفق

راز خوشبختی در زندگی زناشویی

جملات تاکیدی مثبت برای ازدواج موفق

حرف های عاشقانه دوران نامزدی

تکراری شدن زن برای مرد

رفتارهای جذاب زنان برای مردان

پروفایل عاشقانه انگلیسی با ترجمه فارسی

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید..

رازهای زندگی زناشویی موفق؟ آموزش رفتارهای زناشویی برای داشتن زندگی مشترک شاد و و جلوگیری از تکراری شدن رابطه. زندگی ارام با  رفتارهای عاشقانه امکان پذیر است؟  زندگی عاشقانه من و همسرم چگونه شکل گرفت. ارامش زندگی در چیست؟ زن و شوهر خوشبخت چگونه هستند؟ رفتارهای جذاب زنانه چه تاثیری در زندگی مشترک دارند؟



موضوعات :
ازدواج
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.