no-img
نوین اطلس

دلسردی در زندگی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دلسردی در زندگی
zip
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶

دلسردی در زندگی


این مطلب در مورد موضوعات علت دلسردی زنان، علت دلسردی مردان، دلسرد شدن از زندگی، دلسرد شدن از عشق، دلسرد شدن زن از شوهر، معنی دلسردی، اس ام اس دلسرد شدن نوشته شده است.

علت دلسردی زنان

دلایل اجتماعی
به‌طور کلی، بسیاری از دختران و زنان نوجوان و بالغ، رفتارهای مناسبی را از سوی مردان و جامعه تجربه نمی‌کنند. خوشبختانه این وضعیت در حال تغییر است ولی گاهی تفکرات قدیمی در مورد اینکه زنان درست فکر نمی‌کنند، مسئولیت‌پذیر نیستند، نادان هستند و غیره، همچنان وجود دارد. این مسئله می‌تواند موجب عصبانیت شدید شود، به ویژه در زنان باهوش‌تر که می‌خواهند در مورد مسائلی مانند اینکه چه اشکالی در اتومبیل یا لوله‌کشی یا سیستم الکتریکی منزل آنها وجود دارد، بحث کنند.

ارزش‌ها و شیوه‌ی زندگی: برخی زنان، از ارزش‌های اخلاقی و مرزهای اخلاقی قوی و روشنی برخوردار نیستند. آنها هرگز کتاب‌های دینی را نخوانده‌اند و آموزه‌های اخلاقی مهم را مطالعه نکرده‌اند. در نتیجه، بسیاری از آنها در نهایت، در روابطی وارد می‌شوند که کیفیت بسیار پایینی دارند و معمولا این مسئله منجر به عصبانیت و افسردگی در آنها می‌شود.

ارزش‌ها و شیوه‌ی زندگی نادرست، مشکل بزرگی در جوامع غربیِ امروز است. به زنان دروغ‌های زیادی گفته شده که کتاب‌های دینی متعصبانه و ضد زن بوده و ارزش‌های مذهبی، احمقانه هستند. ولی این گفته کاملا دروغ است. ارزش‌های دینی، ارزش‌هایی واقعی‌اند و تنها ارزش‌هایی هستند که درست عمل می‌کنند. ارزش‌های مذهبی، به بسیاری از زنان امروز، به شکل مثبتی نشان داده نشده است و آنها در مورد یادگیری در مورد این ارزش‌ها، دلسرد شده‌اند. ولی این مسئله کاملا به ضرر آنهاست.

مشکلات با مردان

برنامه‌ریزی زیستی: برنامه‌ریزی زیستی مردان موجب می‌شود که آنها از نظر جنسی تهاجمی باشند و بسیاری از زنان این را درک نمی‌کنند.

توجه منفی: زنان، به ویژه زنان جذاب، مقدار زیادی توجه «بد» را به خود جلب می‌کنند. این مسئله، اغلب موجب عصبانیت آنها می‌شود درحالی‌که آنها دلیل آن را درک نمی‌کنند. این زنان، باید یاد بگیرند که اگر می‌خواهند توجه منفی کمتری دریافت کنند، باید لباس‌های پوشیده‌تری استفاده کنند که جذابیت‌شان کمتر در معرض توجه «بد» قرار بگیرد. ولی بعضی از آنها از این محدودیت‌های موجود برای آزادی خود، بیزار هستند.

آگاه‌تر بودن از برخی جهات: بیشتر زنان از برخی جهات از بسیاری از مردان آگاه‌تر هستند. بنابراین آنها اغلب، جنبه‌هایی از دنیای اطراف خود را واضح‌تر از مردان می‌بینند. برای مثال، آنها از دروغ‌هایی که مردان در خواستگاری کردن به آنها می‌گویند، بیزار هستند و از خشونت و حماقت بعضی از مردان (و همچنین بعضی زنان) عصبانی می‌شوند.

علت دلسردی مردان

۱- سردی روابط: وقتی بین زوج ها روابط محبت آمیز، عاطفی و هیجانی کم می شود و دیگر خبری از احساس شور و عشق اولیه نیست، در این زمان ممکن است یکی از زوج ها وارد رابطه خیانت آمیز شود.

۲- سرد شدن نسبت به ظاهر یکدیگر: در زندگی زناشویی افراد به تدریج ممکن است نسبت به ظاهر همسرشان دلسرد شوند یا اینکه جذابیت های فرد مقابل برایشان یکنواخت و تکراری شده باشد.

۳- اعتماد به نفس پایین و خودانگاره منفی نسبت به خود: افراد برای آنکه عزت نفس و خودانگاره شان را حفظ و تقویت کنند، می کوشندت از طریق رفتارهایشان نشان دهند عزت نفس شان بالاست و در این زمینه مشکلی ندارند. این دسته از اشخاص به دنبال رابطه هایی خارج از سیستم خانواده می گردند تا خودشان را اثبات کنند. البته گاهی هم فرهنگ ها باعث ایجاد این تصورات می شوند.
مرد می خواهد از طریق مردانگی و زن از طریق جذابیت، خود را نشان دهد.(نگاه کنید به علت سرد شدن ناگهانی مردان و نشانه های آن چیست)

دلسرد شدن از زندگی

اگر از زندگی دلسرد هستید موارد زیر به شما کمک می کنند:

۱. یادتان باشد تسلیم نشوید.
همه‌ی ما در زندگی با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ایم- رویارویی با مشکلات غیرقابل اجتناب است. تصور کنید که زندگی بدون چالش چه‌قدر نامطلوب است. ما بدون عبور از لحظات سخت رشد نمی‌کنیم و درس نمی‌گیریم؛ فقط هیمن‌طور بدون هدف جلو خواهیم رفت و احساس دلزدگی و رکود خواهیم داشت. مشکلات کمک می‌کنند همه‌ی تمرکز و توجه‌مان را روی کاری که می‌خواهیم انجام دهیم بگذاریم، ما را تشویق می‌‌کنند که تغییر کنیم، به شکستن موانع پیش رو ادامه دهیم و در دام راحتی و بی‌خیالی نیفتیم. این‌که درحال‌حاضر دوران سختی را سپری می‌کنیم، به این معنا نیست که همیشه اوضاع همین‌طور خواهدبود. فقط نگاه‌تان به خورشید باشد، و نهایتا متوجه خواهیدشد که سایه‌ها، پشت سرتان ناپدید خواهندشد.

۲. یادتان باشد که پذیرای تغییر باشید.
بسیاری از اوقات، با مقاومت در برابر تغییر زندگی را پیچیده می‌کنیم. در حالی که، تغییر ما را محکم و استوار نگه می‌دارد، به ما کمک می‌کند که رشد کنیم، و تضمین می‌کند که تکامل یافتن و یاد‌گرفتن را ادامه دهیم. هیچ کس نمی‌گوید که تغییر راحت است، اما اگر راحت باشد، واقعا ارزش‌اش را دارد؟ شاید تا به حال دقت نکرده‌اید، اما بهترین چیزها در زندگی زمانی رخ می‌دهند که به یک چندراهی برسیم، زمانی که زندگی تیره و تار به نظر می‌رسد و بهتر شدن شرایط در تصورمان نمی‌گنجد. معمولا، زمانی که به پایان خود رسیده‌اید و حتی تصور نمی‌کنید که بتوانید ادامه بدهید، خشم و یاس به شما مسیر درستی را که باید انتخاب کنید، نشان خواهد داد. هیچ چیز خوبی در زندگی به راحتی به‌دست نمی‌آید، و اگر چیزی را بدون زحمت و تلاش به‌دست بیاورید، چندان برای‌تان مطلوب نخواهد بود.

۳. یادتان باشد که این شما هستید که انتخاب می‌کنید.
شما در هر برهه از زمان، قدرت کنترل زندگی خودتان را دارید- هیچ نیرویی از بیرون تصمیم نمی‌گیرد که چه شغلی انتخاب خواهیدکرد، کجا زندگی خواهیدکرد یا چه نگرشی خواهیدداشت. همه چیز در دستان شما است، بنابراین به جای این‌که بترسید یا این مسئولیت را انکار کنید، آن را با آغوش باز بپذیرید. شما مجبور نیستید مشغول به کاری باشید که از آن نفرت دارید، یا در جایی زندگی کنید که قلب‌تان را خشنود نمی‌کند، یا در رابطه‌ای بمانید فقط به این دلیل که به شما احساس امنیت می‌دهد. در لحظه‌ای که متوجه شدید عشق خود را نسبت به زندگی از دست داده‌اید، باید به عقب برشد و دوباره‌ تصمیماتی را که تا این‌جا اتخاذ کرده‌اید، ارزشیابی کنید.

یادتان باشد، دلسردی فقط به این معنا است که ما باید انتخاب‌های بهتری برای خودمان داشته باشیم، بنابراین به خودتان فرصت این کار را بدهید. شما استحقاق شاد بودن را دارید، اما گاهی اوقات، برای رسیدن به آن باید حسابی زحمت بکشید و یک تحول کلی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

۴. به یاد داشته باشید که درد و رنج همیشگی نیست.
درد و رنج تا ابد طول نمی‌کشد، اگر قرار بود همیشگی باشد که حتی نمی‌دانستیم خوشبختی چه طعمی دارد. درست همان‌طوری که قبلا گفتیم، زندگی در دنیایی از دوگانگی پیش می‌رود- شاید خیلی ناامیدکننده به نظر برسد، اما برای شناختن خوشی، باید اندوه و ناامیدی را نیز مزه کنیم. یادتان باشد که مشکلی نیست اگر احساس ناراحتی داشته باشید- به جای مبارزه با این احساسات، اجازه بدهید که از شما عبور کنند. مقاومت در برابر آن‌ها، سمج‌ترشان می‌کند، بنابراین هر چه‌قدر بیش‌تر به جنگ احساسات درونی‌تان بروید، بیش‌تر با شما خواهند ماند. درد و رنج را بپذیرید، از آن درس بگیرید و رشد کنید، و به خاطر آموزه‌های ارزشمندی که برای‌تان دارد، سپاسگذارش باشید. درد و رنج می‌تواند مانند یک آموزگار پربها عمل کند، اگر آن را بپذیریم به جای این‌که محکوم‌اش کنیم و آرزو کنیم که تنهای‌مان بگذارد، .

۵. یادتان باشد که در زندگی روی خوبی‌ها تمرکز کنید.
اغلب اوقات زمانی که دلسرد هستیم، غالبا به جای توجه روی چیزهایی که خوب پیش می‌روند، روی چیزهای ناجور زندگی‌مان تمرکز می‌کنیم. حتی اگر فقط به این خاطر ‌که امروز صبح از خواب بیدار شدید سپاسگزار باشید، همین قدردانی در برابر زندگی کمک می‌کند که خوبی‌‌های بیش‌تری در مسیرتان جاری شوند. اگر تمرکزتان را بگذارید روی چیزهایی که بد پیش می‌روند، حدس بزنید که چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ فقط بیش‌تر آنها را جذب خواهید کرد. مطالعات بی‌شماری قدردانی را با روابط بهتر، سلامتی بیش‌تر، نگرشی خوشبینانه‌تر درمورد زندگی و بسیاری از چیزهای دیگر مرتبط می‌دانند‌.

دلسرد شدن از عشق

دعای مجرب بیرون کردن عشق کاذب از فکر و قلب

صرفا در امر حلال بهرهگیری شود.

برای فراموش کردن عشق شخص خاص از ذهن و قلب ، آیه ۲۷ از سوره مبارکه ابراهیم را هفت مرتبه قرائت کند و بر کف دستهایش بدمد و سپس دستهایش را به صورت و بدن بکشد .

عشق و محبت به آن فرد را فراموش خواهد نمود. برای نتیجه گیری کامل بهتر هست که این عمل را یک هفته ادامه دهد.

« یُثَبِّتُ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَفِی الآخِرَهِ وَیُضِلُّ اللّهُ الظَّالِمِینَ وَیَفْعَلُ اللّهُ مَا یَشَاءُ » .

دلسرد شدن زن از شوهر

در زیر به چند عنصر از عوامل دلسرد کننده اشاره می‌کنیم:

سلطه پذیری

گاهی احساس می‌کنیم، برای اینکه کار‌ها خوب پیش رود باید ما کار‌ها را انجام بدهیم. برای همین هم است که نظر همسرمان یا پیشرفت‌های او را نمی‌بینیم. وقتی این احساس را داریم به صورت زیرکانه و ضمنی همسرمان را تحت سلطه قرار می‌دهند.

ترساندن

کمالگرایی بیش از حد، باعث احساس ترس می‌شود. همسرانی که توقع دارند همسرشان بر اساس ملاک‌های کمالگرایانه آن‌ها عمل کنند احساس دلسردی را به همسران خود انتقال می‌دهند.

تصدیق نکردن پیشرفت

وقتی پیشرفت‌های همسرتان را تصدیق نمی‌کنید باعث دلسرد شدن همسرتان می‌شوید. تصدیق کردن پیشرفت‌های همسر باعث تشویق آن‌ها برای تغییر می‌شود.

حساسیت بیش از حد

وقتی همسری می‌خواهد بر‌تر از دیگران باشد، به همسر خود بیش از حد حساس می‌شود، چرا که این اعتقاد اشتباه را دارد که وقتی کسی می‌شوم که از دیگران سر‌تر باشم. وقتی شوهر یا زن در مورد یک دوست خود صحبت می‌کند یا از لباس قشنگ کسی حرف می‌زند، طرف مقابل این صحبت‌ها را کنایه از نواقص خود می‌بیند و واکنش نشان می‌دهد. این نوع رفتار‌ها ممکن است باعث دلسردی طرف مقابل شود، چرا که هم منظور او را بد تعبیر کرده‌اید و هم در مقابل ابراز عقیده یا احساساتش ایستاده‌اید.

معنی دلسردی

افسردگی، بی رغبتی، حرمان، سردی، ناامیدی، وازدگی، یاس ≠ امیدواری

اس ام اس دلسرد شدن

چقدر کم توقع شده ام
نه اغوشت را میخواهم
نه یک بوسه
همین که بیایی
از کنارم رد شوی کافیست…!
مرا به ارامش میرساند حتی
اصطکاک سایه هایمان…

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

علت کم شدن علاقه به همسر

علت فاصله گرفتن مرد از زن

دلسرد شدن از شوهر

وقتی مرد فاصله میگیرد

سرد شدن مرد

علت تنفر مرد از همسرش

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده

بایدها و نبایدهای صحبت با مردان

علت و درمان سرد شدن رابطه

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

علت دلسرد شدن زن از شوهر و علت دلسردی زنان و  علت دلسردی مردان و هم چنین علت دلسرد شدن از زندگی را می توان در  دلسرد شدن از عشق جستجو کرد. معنی دلسردی چیست؟ نمونه هایی از اس ام اس دلسرد شدن



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.