no-img
نوین اطلس

تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر
zip
بهمن ۲۳, ۱۳۹۶

تأثیر تولد فرزند بر روابط زن و شوهر


این مطلب در مورد موضوعات رابطه زن و شوهر بعد از بچه دار شدن، روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد، تاثیر بچه دار شدن در زندگی، تاثیر بچه در زندگی، نقش فرزند در استحکام خانواده، ضرورت فرزند دار شدن، مردان بعد از بچه دار شدن نوشته شده است.

رابطه زن و شوهر بعد از بچه دار شدن

برای اینکه همچنان رابطه عاشقانه خود با همسرتان را حفظ کنید، برای او ایمیل های دوستانه و عاشقانه ارسال کنید.
در آن بنویسید منتظر لحظه هایی هستید تا دوباره همچون قدیم در کنار هم باشید. یا اینکه در خانه سر فوتبال، بازی یا … شرط‌‌بندی کنید. با هم جناق بشکنید و به این ترتیب صمیمت و توجه به هم را همچنان حفظ کنید.
ایده های کلاسیک همچون روشن کردن شمع در اتاق خواب و پخش موسیقی ملایم نیز می تواند کارساز باشد.

نوشتن ایمیل برای یکدیگر و صحبت در مورد خواسته ها و نیازها در قالب نامه از آسان ترین و بهترین روش ها برای شعله‌ور کردن احساسات در میان زوج ها است زیرا احتمال اینکه کودکان از حرف های خصوصی شما آگاه شوند، بسیار کم است.
ارسال پیامک هم حکم ایمیل را دارد. با پیامک از همدیگر تقدیر و تشکر کنید. حتی می توانید بیرون از خانه با یکدیگر قرار بگذارید.
از همه فرصت های نبودن فرزندان برای بون در کنار یکدیگر استفاده کنید. اجازه ندهید وجود فرزند در خانه شما را از یکدیگر دور و به هم‌خانه های سرد تبدیل کند.

قرار در خانه
یکی از روش های جالب نزدیکی و صمیمیت زن و شوهرها با هم، غذا پختن با همکاری یکدیگر است. غذایی را انتخاب کنید که تاکنون درست نکرده اید. از روی دستور پخت، هر کدام بخشی از آن را در کنار هم تهیه کنید. در طول این کار می توانید مکالمه شاد و انرژی‌بخشی با هم داشته باشید و با شوخی با یکدیگر چند ساعت را با شادی و عشق – همچون زمان پیش از بچه‌داری – سپری کنید.
برای آنکه قرار ملاقاتتان تکمیل شود، میزناهارخوری را با شمع تزئین و موسیقی ملایم نیز در فضا پخش کنید. به این ترتیب، یک بعدازظهر عالی را با هم در خانه سپری خواهید کرد.

روش دیگر برای قرار در خانه این است که خانم در خانه یک شام ایده‌آل تهیه کند و از طریق ایمیل همسر خود را برای صرف شام دعوت کند. هنگامی که فرزند(ان) خوابیدند، نور را کم کنید و با یکدیگر هچون زمانی که نامزد بودید و بیرون می رفتید،
یک شب رمانتیک را تجربه کنید. برای داشتن یک ملاقات شام عالی در خانه خوب است شمع و موسیقی ملایم و چیدمان زیبای میز را حتما در نظر داشته باشید.

استفاده از زمان مدرسه
یکی از راهکارهای ازدواج های پایدار که فرزندان به سن مهدکودک یا مدرسه رسیده اند، استفاده از زمان مدرسه آنها است.
وقتی فرزند شما مدرسه می رود، با همسرتان قرار بگذارید، با هم سینما و پس از آن رستوران بروید. پس از آن می توانید هر دو با هم به دنبال فرزندتان بروید و این برای او بسیار هیجان انگیز است. یا در خانه در کنار یکدیگر دوران نامزدی و پیش از بچه‌دار شدن را تجربه و تکرار کنید. ساعاتی که فرزندان مدرسه هستند، بهترین فرصت برای زنده کردن احساسا ت عاشقانه است. زوج هایی که به طور تمام وقت کار می کنند، ترجیح می دهند ساعت های پس از کار خود را در کنار فرزندانشان سپری کنند. برای اینکه هم رابطه زناشویی خود را گرم نگهدارید و هم به بچه ها رسیدگی کنید، می توانید یک روز در هفته زودتر از محل کار بیرون بیایید و با هم به سینما، رستوران یا کافه بروید و دوتایی از لحظه هایتان لذت ببرید. این کارها باعث می شود تا زیبایی، محبت و توجه‌های یکدیگر را ببینید و دچار روزمره‌گی یا بی تفاوتی نسبت به هم نشوید

مسایل کوچک را نادیده نگیرید
با هم به رختخواب بروید. اینکه یکی از دوطرف زودتر از دیگری به خواب برود چندان خوب و درست نیست. (از این نظر که به حس عاشقانه آنها لطمه وارد می کند). زن و شوهر باید زمان و کارهای خود را به گونه ای تنظیم کنند که هر دو با هم به رختخواب بروند.

یکی از تجربه های جالب برای حفظ عشق میان زن و شوهرها ایده هایی است که هر دو طرف از آن لذت می برند. به طور مثال، زوجی گفته اند، پس از تولد نخستین فرزند خود، خانم خانواده یک دفترچه به شکل قلب خریداری کرده، در صفحه اول آن مطلبی عاشقانه و خاطره انگیز برای همسرش نوشته و آن را در کشوی شخصی همسرش قرار داده است. پدر خانواده پس از دیدن آن، شعری برای همسرش نوشته و آن را در کشوی شخصی خانم گذاشته است. آنها این روش عشق‌ورزی را همچنان ادامه می دهند. البته قرار نیست هر روز این کار را انجام دهید. اما انجام این کارها در فاصله های زمانی متفاوت باعث برانگیخته شدن احساسات دوطرف می شود.

سرمایه گذاری طولانی مدت
باید بدانید فرزندان بزرگ می شوند و هرکدام سراغ زندگی خود می روند و باز این شما دونفر هستید که با هم تنها خواهید ماند.بنابراین، به خاطر فرزندان گرمای عشق و محبت خود و رابطه زناشویی خود را از بین نبرید و اجازه ندهید حضور فرزندان باعث کمرنگ شدن آن بشوند. با تصور اینکه فرزندان بالاخره زمانی از این خانه خواهند رفت باید انگیزه ای برای شما باشد برای اینکه عشق ورزی خود را همچنان ادامه دهید.

روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد

افسردگی طبیعی است
با تولد فرزند اول یک تغییر بزرگ در زندگی زن و شوهر به وجود می‌آید و بیشترین بار آن بر دوش‌ مادر است؛ البته این به صورتی نیست که پدر مصون بماند. در این شرایط پدر و مادر معمولا تجربه و آگاهی ندارند. تجربه‌های ساده نظیر شیر دادن به فرزند یا مواجهه با زردی گرفتن نوزاد را ندارند در نتیجه یک موجود جدید با صدها مساله به دنیا می‌آید و نیاز به مراقبت ۲۴ ساعته دارد، در نتیجه کل زندگی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. یک‌سری مشکلات روحی جدا از این مسایل پس از زایمان برای خانم به وجود می‌آید و آن هم افسردگی پس از زایمان است. در جهان فعلی ما که خانم‌ها معمولا اجتماعی‌تر هستند، هم‌ کارهای خارج از منزل را برعهده دارند و هم فعالیت اجتماعی می‌کنند، اغلب این افسردگی شدیدتر است به دلیل اینکه خانمی که قبل از تولد فرزند، فعالیت اجتماعی خارج از منزل داشته یکباره با تولد فرزند خانه‌نشین می‌شود و فعالیت‌‌های قبلی خود را از دست می‌دهد. برخی موارد افسردگی هم وابسته به شرایط هورمونی و به هم‌خوردگی هورمون‌های خانم است. برخی مواقع خانم‌هایی که خانه‌دار بوده‌اند هم با به‌دنیا آوردن فرزند افسرده می‌شوند. در اینجا مسوولیت آقایان بیشتر می‌شود. در این دوران آقایان باید برای خانم‌ها بیشتر وقت بگذارند تا خانم هم بتواند از نظر روانی آرام شود.

فرزند بخاری نیست
اگر زن و شوهری رابطه متزلزل داشته باشند و فاکتورهای اصلی رابطه خوب زناشویی را نداشته باشند، تولد فرزند به آنها کمکی نخواهد کرد و اگر شرایط عاطفی مناسبی داشته باشند رابطه بین آنها مستحکم‌تر می‌شود. چیزی که مهم است خود رابطه است که باید از ابتدا خوب و انتخاب همسر از همان ابتدا به خوبی صورت گرفته باشد و درک متقابل بین هر دو باشد، علایق مشترکی داشته باشند و هرکس ساز خود را نزند؛ در واقع هماهنگی زن و شوهر بالا باشد. برخی می‌گویند که بچه باعث استحکام زندگی می‌شود. شاید تا مدتی این قضیه رخ دهد ولی به مرور زمان وضع به شکل قبلی برمی‌گردد. در خیلی موارد زن‌ها با وجود داشتن مشکل، به خاطر فرزندشان از طلاق خودداری می‌کنند ولی این مساله در درازمدت باعث طلاق عاطفی می‌شود. در قدیم هم که رابطه زن و شوهرها ادامه پیدا می‌کرد شاهد طلاق‌های پنهان بودیم و زندگی فقط به خاطر فرزندان ادامه پیدا می‌کرد و شاهد یک رابطه سرد در خانه بودیم و فرزندان این افراد هم در چنین شرایطی رشد می‌کردند و در آینده زندگی زناشویی موفقی را تجربه نمی‌کردند، زیرا الگویی برای یک زندگی خوب نداشتند. آنها هم همان سردی را ادامه می‌دادند و یکی از طرفین زن، شوهر یا هر دو به انواع و اقسام بیماری‌های سایکوسوماتیک (روان‌تنی) دچار می‌شدند. بسیاری از سرطان‌ها و ناراحتی‌های معده و فشار خون‌های بالا منشأ روانی دارند که در اثر عدم رضایت، تنش و ناراحتی به وجود آمده و این در حالی است که زن و شوهر به خاطر فرزند در رابطه باقی می‌مانند ولی انواع بیماری‌های روحی و جسمی را تحمل می‌کنند.

عدم درک و مشاجره
پس از تولد نوزاد اغلب زوج‌هایی که تا قبل از آن کمتر مشاجره داشته‌اند، مشاجره‌های بیشتری را تجربه می‌کنند و این قضیه تا حدودی به توقع خانم برمی‌گردد که در این موقعیت انتظار توجه و درک بیشتری از جانب همسر و دیگران دارد. اگر همسر این توقع را برآورده نکند باعث بروز مشاجره می‌شود. یک‌سری از مشاجره‌ها به توقع مرد برمی‌گردد. شاید خانم مانند قبل نتواند غذا را به موقع آماده کند یا اینکه نظم خانه به‌هم خورده باشد، در این شرایط آقایانی که وسواسی‌تر و پرتوقع‌تر هستند و معتقدند کارهای منزل برعهده خانم است، شروع به شکایت و مشاجره می‌کنند. گاهی واکنش‌ها و دخالت‌های خانواده‌های طرفین در مورد بچه باعث مشاجره می‌شود، به طور مثال خانواده آقا به عروس در مورد نگهداری از بچه امر و نهی می‌کنند و خانم هم واکنش مناسب را نشان نمی‌دهد و نمی‌تواند با موضوع روبه‌رو شود و حساس‌تر هم می‌شود، پس شروع به مشاجره با آقا می‌کند.

سن مشخصی ندارد
زمان مناسب برای تولد یک فرزند برمی‌گردد به آمادگی دختر و پسری که ازدواج کرده‌اند برای مادر و پدر شدن. سن مشخصی برای این آمادگی در نظر گرفته نمی‌شود؛ برای یک فرد در ۲۰ و ۳۰ سالگی است و برای فرد دیگر حتی تا ۴۰ سالگی این آمادگی وجود ندارد. تا وقتی زن و شوهر، خود بچه هستند، قسمت‌های کودک وجود آنها قوی است، رفتارهای بالغ از خود بروز نمی‌دهند و مهم‌تر از همه تا زمانی که آمادگی پرورش دادن را ندارند، بهتر است بچه‌دار نشوند. آمادگی پرورش دادن هم قابل امتحان است به طور مثال اگر یک زوج حتی یک گلدان را هم نمی‌توانند پرورش بدهند -یعنی با همین تست ساده- می‌توان فهمید آمادگی قبول مسوولیت یک موجود زنده را ندارند. تنها موضوع این نیست که بتوانند نیازهای مادی را برآورده کنند، موضوع این است که بتوانند موجود زنده را بالنده کنند. به لحاظ روحی هم برای فردی که به تازگی مادر یا پدر خود را از دست داده، بهتر است بچه‌دار نشود. در واقع شرایط عاطفی و روانی فرد باید نرمال باشد. اگر کسی دچار تنش و افسردگی است ابدا نباید بچه‌دار شود. روان‌شناسان توصیه می‌کنند تا دو سال پس از ازدواج افراد اقدام به بچه‌دار شدن نکنند. معمولا تا دو سال نقاب‌ها کنار می‌رود و درک متقابل و شناخت، کامل می‌شود.

آقایان هم لطمه می‌بینند
در حقیقت آمار مشخصی درباره میزان شکست روحی خانم‌ها و آقایان نداریم ولی مقالاتی که نگاشته شده حکایت از مواردی از افسردگی آقایان هم پس از تولد اولین فرزند دارد. این امر هم به این دلیل است که همسر این آقا که تا قبل تمام توجه و عشق خود را نثار او می‌کرده یکباره تمام وقت و عشق خود را نثار موجودی تازه‌وارد می‌کند و ضمن اینکه اغلب اوقات خسته‌ است، آقا از نظر عاطفی لطمه می‌خورد ولی بهتر است بگوییم هر دو لطمه می‌خورند ولی لطمه خانم‌ها بیشتر است.
سلامت نیوز: مشکلات زن و شوهر‌ها بعد از بچه‌دار شدن!

تاثیر بچه دار شدن در زندگی

اگر نگاهی به اطرافیانتان بیندازید حتماً تعدادی زوج جوان می بینید که با وجود گذشت چند سال از زندگی مشترک از بچه دار شدن واهمه دارند. البته بی میلی یا ترس برخی از زوج های جوان از بچه دار شدن تنها به یک علت خاص محدود نمی شود. برخی از آنان «مشکلات اقتصادی» را سدی در برابر فرزندآوری می دانند، برخی دیگر به دلیل مشغله کاری یا نداشتن تجربه، احساس می کنند نمی توانند از پس «مسئولیت های بچه دار شدن» و تربیت کودک برآیند، علت دیگری که برخی از زوج های جوان مطرح می کنند این است که هنوز برای ما زود است که بچه دار شویم. ما خودمان هنوز مزه زندگی را نچشیده ایم و می خواهیم زندگی خودمان را داشته باشیم و «بگردیم و تفریح کنیم».
موضوع دیگر الگوهایی است که زوج ها در میان اطرافیانشان می بینند.
مسائلی مانند طلاق، نابه سامانی زندگی زناشویی، دعوا، اختلاف و… باعث می شود این ذهنیت در آن ها شکل بگیرد که در زندگی مشکلات زیادی وجود دارد و وجود بچه کار را سخت تر می کند. اما اگر خواننده صفحه خانواده و مشاوره باشید حتماً به یاد دارید که در شماره های گذشته برای هر کدام از بهانه های گفته شده توضیحاتی ارائه کردیم و برای هرکدام راهکارهایی پیشنهاد دادیم. اما در این شماره قصد داریم به فواید روان شناختی بچه دار شدن اشاره کنیم.

برخی از زوجین که هنوز درباره بچه دار شدن تردید دارند، از فواید روان شناختی بچه دار شدن اطلاعی ندارند، حتماً شنیده اید که می گویند بچه خوب نعمت است. اما آیا پدرو مادر شدن واقعاً فواید روان شناختی دارد؟ این فواید چه هستند و چگونه تاثیر می گذارند؟ بچه دار شدن از شگفت انگیزترین و جذاب ترین تجربیات بشری است.
پژوهشگران در تحقیقات خود دریافته اند خانواده هایی که صاحب فرزند هستند بیش از خانواده های بدون فرزند از زندگی لذت می برند و احساس خوشبختی بیشتری می کنند.
نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه بریگهام یانگ آمریکا از ۲۰۰ هزار خانواده از ۸۶ کشور جهان بین سال های ۱۹۸۱ و ۲۰۰۵ نشان می دهد که داشتن فرزند:
* موجب کاهش فشــار خـون می شــود.
* تمایل والدین به یادگیری را افزایش می دهد.
* باعث ارتقاء سطح فکری والدین می شود.
* بر اعتماد به نفس والدین می افزاید.
*درک زیبایی ها را امکان پذیر می سازد.
*شادی را برای والدین به ارمغان می آورد.
* دقت والدین را در کوچک ترین اقدامات حتی در پارک خودرو بالاتر می برد!

تاثیر بچه در زندگی

_ کودک درون شما فعال می شود
وقتی با صدای بچگانه حرف می زنید، مدام جغجغه را تکان می دهید یا شکلک درمی آورید، احساس سبک بودن و بهتر بگوییم، کودک بودن به شما دست می دهد. از ته دل می خندید. خنداندن نوزادتان شما را معتاد به خنده و شادی می کند.انگار می خواهید دوباره کودک شوید، این احساس کودکانه برای شما شادی های کوچک اما عمیق و تاثیرگذار به ارمغان می آورد و باعث می شود با روحیه بهتری در محل کار خود حاضر شوید یا به امور زندگی بپردازید.

به محیط اطراف خود بیشتر توجه می کنید و بیشتر یاد می گیرید
در ماه های اول پس از به دنیا آمدن کودک شاید برای خوابیدن، بیرون رفتن برای خرید وسایل خانه، گشت و گذار در بازار یا شرکت در میهمانی ها دچار محدودیت بشوید، ولی به زودی زندگی قدیمی شما جای خودش را با احساس متفاوتی عوض می کند، به طوری که بیشتر به محیط اطراف خود توجه می کنید تا همه اطلاعات مورد نیاز را برای رشد بچه خود پیدا کنید. مثلاً اگر به پارک می روید، به نوع برخورد والدین دیگر با فرزندانشان بیشتر توجه می کنید. همین طور که بچه بزرگ و بزرگ تر می شود، شما بهترین کتاب داستان ها را پیدا می کنید، موزه های بچگانه را می بینید، به پارک می روید، کم کم اسم کتاب فروشی های محل را یاد می گیرید و… این موارد باعث می شود که محیط اطراف خود را بهتر بشناسید و دائم در پی یادگیری بیشتر باشید.

روابط و حمایت های اجتماعی شما گسترده تر می شود
شاید آمدن یک تازه وارد کوچک به خانه شما باعث شود که در رفتن به برخی محافل دچار محدودیت شوید، اما در مقابل همین تازه وارد علتی می شود تا شما دوستان جدیدی پیدا کنید که شاید بتوانند دوستان خانوادگی خوبی برای شما بشوند. مثلاً با شرکت در یک کلاس فرزندپروری شما با مادران همسن و سال خود آشنا می شوید و می توانید با آن ها دوست شوید. همچنین، وجود کودک باعث می شود که برخی از اعضای خانواده بیشتر به شما توجه و سعی کنند در امور مختلف شما را یاری کنند. در نتیجه، حمایت اجتماعی بیشتری دریافت خواهید کرد که همین در افزایش سلامت شما موثر است.

احساس همدلی و درک بیشتری خواهید کرد
وقتی خودتان مادر و یا پدر می شوید، بهتر می توانید دیگر مادرها و پدرها از جمله والدین خود را درک کنید. وقتی در تاکسی می نشینید و صدای گریه بچه مسافر بغلی را می شنوید، به جای احساس خشم، احساس همدلی می کنید. مادر یا پدر بودن کمک می کند که به کمک مادر و پدرهای دیگر بروید. احساس همدلی و محبت شماست که باعث می شود بزرگ شوید و رشد کنید و این واقعاً زیباست.

وقت های زندگی خودتان را بهتر پر می کنید
یاد روزهای قدیم بیفتید که زمان می گذشت و شما فکر می کردید من تمام روز را چه کار کردم. مادر و پدر بودن به شما کمک می کند تا اوقات زندگی تان را پر کنید، آن هم با شادی و احساس زیبای مادر یا پدر بودن.

نقش فرزند در استحکام خانواده

۱- رابطه صمیمی و با ثبات بین زن و شوهر
۲- آمادگی تغییر در تمامی ارکان زندگی

ضرورت فرزند دار شدن

دلایل صحیح برای بچه‌دار شدن

از دلایل درست و مناسبی که زن و شوهر تصمیم برای بچه‌دار شدن می‌گیرند عبارتند از:
۱- احساس نیاز توامان زن و شوهری که در ثبات عاطفی و امنیت مالی کامل هستند.
۲- آمادگی زوج‌ها برای ایفای نقش‌های جدید پدر و مادر بودن
۳- رسیدن به بلوغ فکری برای قبول مسئولیت سنگین بچه‌دار شدن

مردان بعد از بچه دار شدن

خانمها بعدازاینکه دارای فرزند می شوند تغییراتی در آنها انجام می شود. گاهی اوقات، خانمها درمقایسه با قبل از بچه دار شدنشان قابل تشخیص نیستند. اما تعجب آور است که مردان هم بعد از بچه دار شدن دارای تغییراتی می شوند.پدر شدن

محققان می گویند تغییرات هورمونی ناشی از تولد فرزند در مردان بر خلق و خوی آنها تاثیر می گذارد.

بعد از بدنیا آمدن فرزند، خواب خوب شبانه برای والدین بسیار سخت می شود. آنچه که والدین نمی دانند این است که گریه نوزاد می تواند آغازگر کاهش ترشح تستوسترون در برخی از مردان باشد. تستوسترون کمتر موجب می شود مردان مهربان تر شده و حالت پرخاشگرانه کمتری داشته باشند، از اینرو تبدیل به پدران مهربانی می شوند.

خوش اخلاقی مردان با پدر شدن

محققان دانشگاه میشیگان دریافتند زمانیکه مردان گریه نوزادشان را می بینند و میزان ترشح تستوسترون در آنها کاهش می یابد، تبدیل به پدران بسیار حساسی می شوند و با مهربانی با نوزادشان برخورد می کنند.

بر اساس تحقیقاتی که در گذشته انجام شده است، پژوهشگران دریافته اند که مادران در دوران بارداری دچار تغییرات هورمونی شده و این تغییرات، نوسانات خلقی و رفتاری را نیز در پی دارد. پژوهش های جدید نشان می دهند که پدران نیز تحت تاثیر موقعیت همسر باردار خود قرار گرفته و بدن شان نسبت به این مساله عکس العمل نشان داده و تغییرات هورمونی در آنها نیز دیده می شود .

در پژوهشی دیگر توسط محققان دانشگاه میشیگان آمریکا به سرپرستی روبین ادلستین مشخص شد که پدران حتی قبل از پدرشدن دستخوش تغییرات هورمونی شده و این تغییرات بر رفتار و میزان تحمل و آرامش شان تاثیر می گذارد. در واقع بدن آنها با این تغییرات، شرایط دوران انتقال به پدر شدن را فراهم می کند.

بررسی ها در پدران نشان می دهد که مردان در دوران حاملگی همسرشان با کاهش قابل توجه میزان تستوسترون روبرو هستند. در حقیقت مردان هر چه به پدرش شدن شان نزدیک تر می شوند سطح هورمون های مردانه شان تغییرات بیشتری را نشان می دهد. سطح تستوسترون پایین در مردان میزان پرخاشگری را کاهش می دهد و به پدران کمک می کند تا پس از تولد نوزاد، ارتباط بهتر و مهربانانه تری با نوزادشان داشته باشند.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان

مردان بعد از بچه دار شدن

تاثیر بچه در زندگی

جلوگیری از تکراری شدن رابطه

تغییر رفتار مردان بعد از بچه دار شدن

دلیل فاصله گرفتن مردان

نقش پدر در تربیت فرزندان

ازدواج با فامیل

عقب نشینی مردان در رابطه

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

رابطه زن و شوهر بعد از بچه دار شدن و روابط زناشویی بعد از تولد نوزاد چگونه خواهد بود؟ تاثیر بچه دار شدن در زندگی و تاثیر بچه در زندگی و نقش فرزند در استحکام خانواده چه می تواند باشد؟ ضرورت فرزند دار شدن چیست و  مردان بعد از بچه دار شدن چگونه رفتار می کنند.



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.