no-img
نوین اطلس

طولانی شدن رابطه دوستی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

طولانی شدن رابطه دوستی
zip
بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

طولانی شدن رابطه دوستی


این مطلب در مورد موضوعات مدت زمان دوستی، سرد شدن رابطه دوستی، رابطه طولانی به قصد ازدواج، دوستیهای طولانی، دوستی بلند مدت، دوستی طولانی مدت قبل از ازدواج، ازدواج بعد از دوستی، دوستی های قبل از ازدواج نوشته شده است.

مدت زمان دوستی

مدت زمان دوره آشنایی:

به طور میانگین ۳ تا ۶ ماه فرصت مناسبی است که دختر و پسر و خانواده هایشان با هم آشنا شوند اما این آشنایی ها نباید طولانی شود تا وابستگی کاذب و غیر منطقی ایجاد کند. در طول این مدت می توانند از یک مشاور خانواده کمک بگیرند تا منطقی و آگاهانه تصمیم گیری کنند. البته زمان این ارتباط بستگی به طرفین دارد و تا زمانی که تا حدودی یکدیگر را بشناسند این زمان طول خواهد کشید و حد اکثر همان ۶ ماه خوب است، اما اگر در این مدت دیدند که نظرها و اعتقاداتشان از هم دور است باید هرجه زودتر به این آشنایی خاتمه دهند.

سرد شدن رابطه دوستی

سرد شدن درروابط علت های مختلفی داره:
۱-عادی شدن نسبت به طرف مقابل
۲-ایجاد احساس کدورت نسبت به یکدیگر
۳-اشناشدن ویا علاقه مند شدن به کسی دیگر
۴-داشتن اختلاف سلیقه وعقیده بایکدیگر
۵-احساس کمبود محبت ازطرف مقابل
۶-نزاشتن وقت کافی برای درک یکدیگر
۷-مقایسه ی طرف مقابل با دیگران

رابطه طولانی به قصد ازدواج

روابط بین دختران و پسران با توجه به نوع زندگی امروزی بیشتر بوده است. بنابراین باید این روابط تعریف شده باشد اما قطعاً کسی که قصد ازدواج دارد اهداف خود از ازدواج و زندگی را دانسته و با همین منظور پیش می رود و با فرد مورد نظرش ارتباط برقرار کرده تا آشنایی بیشتر حاصل شود.

در این میان اگر آن فرد هم راغب باشد این ارتباط وارد فاز جدید شده و آشنایی هرروز بیشتر می شود. حال هر آنچه این رابطه طولانی مدت باشد این شناخت عمیقتر بوده و دو نفر به درک بهتری نسبت به هم می رسند. هنگامی که این ارتباط بیشتر می شود دونفر می توانند در همه زمینه ها همدیگر را مورد ارزیابی قرار داده و در چند مقطع مورد آزمایش قرار داده و از انتخاب خود مطمئن شوند.

اما هنگامی که این رابطه که قرار است به ازدواج منتهی شود، و همچنین شناخت آنان کامل شده و به تفاهم رسیده اند، طولانی تر شود حس دلتنگی و همچنین نیاز به باه هم بودن در آنان زیاد شده و منجر به مشکلاتی می شود. دلتنگی های زیاد منجر به درگیری های خفیف بین آنان شده و مدیریت هر دو را می طلبد تا ضمن ناراحت نشدن و درک موضوع، با هم کنار آمده و مدام هدف خود را برای همدیگر بیان کنند. البته اگر ابن روابط برای خانواده ها و آشنایان بازگو شده باشد و جنبه نامزدی را داشته باشد، می تواند مشکلاتی از قبیل حرف و سخن آشنایان و فشار آنان، فشار خانواده و همچنین مشکلات درونی خودشان را تحمل کنند.

اما برای مبارزه با این مشکلات ، دو نفرکه قصد ازدواج را دارند و به هر دلیلی رابطه آنان طولانی می شود، می بایست به خود یاد آوری کنند که چه روزهای خوبی را درپیش داشته و برای چه هدفی در حال مبارزه هستند. به خاطرات شیرین یکدیگر فکر کرده و آینده خوبی که در کنار هم دارند را تصور کنند و به خود و طرف مقابل خود دلگرمی دهند تا این راه را ادامه داده و به مقصود خود برسند.

دوستیهای طولانی

دوستی هایی برای پرکردن اوقات فراغت

دوستی هایی که بنا به گفته دختران و پسران جوان بابت آشنایی بیشترشان با جنس مخالف و پر کردن اوقات فراغت به نحوی شادمانه! صورت می گیرد و گاهی برای توجیه عملکرد خود دم از شناخت برای ازدواج می زنند. دوستی هایی که شروع آن ساده اما عواقب آن سخت جبران ناپذیر است. بخصوص برای دختران که در این گونه دوستی ها بیشترین ضرر را در قالب شکست عاطفی تا هتک حرمت های اخلاقی باید متحمل شوند.

دوستی های خیابانی، برای دختران نوجوان و جوان به نظر راه شادی است که آن ها را به سرمنزل مقصود می رساند! اما در واقع بیراهه ایست که ره به ترکستان دارد و جز گرفتار شدن در فحشا چیز دیگری عاید آنها نمی کند. این روش گذران اوقات فراغت در واقع ویروسی خطرناک است که به جان اندیشه ها و اخلاقیات دختران نوجوان می افتد و آن تفکر ساده خوش گذرانی در اوقات فراغت را تبدیل به عادتی بیمارگونه در ارتباط گیری های نامعقول می کند. منجلاب این گونه گرفتاری ها و عادات غیر اخلاقی که زاییده دوستی های خیابانی است می تواند انسان را تا مرحله بدنامی و فحشا فرو ببرد.

این پسرها هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و…

راه چاره چیست؟

بدون پنهان کاری و وعده و وعید باید موضوع را با خانواده ها در میان بگذارید.

بهتر است علنی شدن رابطه در روزهای اول آشنایی باشد در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده ها اطلاع داده و بقیه شناخت تان را به دوران نامزدی رسمی یا غیر رسمی واگذار کنید.

اگر شرایط یکی از طرفین برای ازدواج یا رسمی شدن نامزدی آماده نیست، از همان ابتدا موعدی را برای علنی کردن رابطه مشخص کنید. مثلا دو ماه، سه ماه یا ۶ ماه بعد. متناسب با این موعدی که در نظر گرفته اید، شدت و عمق رابطه یا میزان دیدارها و صحبت ها را تنظیم کنید تا رابطه تان همیشه تحت کنترلتان باشد و زیادی عمیق نشود.

به این مردان اعتماد نکنید

کسانی که از دوران آشنایی چنین رفتارهایی دارند، نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه شما را برای ازدواج هم در نظر ندارند:

• به جای شناخت منطقی شما، سراغ جنبه های احساسی رابطه می رود.

• از آشنایی با خانواده شما طفره می رود.

• عفت را زیر پا می گذارد، درخواست های نامشروع دارد یا درباره مسائل جنسی، تحریک کننده و نا متعارف با شما صحبت می کند.

• مایل است آشنایی تان طولانی شود و برای آن زمان مشخصی را اعلام نمی کند.

• به شما می گوید که درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده اش دختر دیگری را برای او در نظر گرفته اند اما او مایل است از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند.

دوستی بلند مدت

با پیشرفت فرهنگ در جوامع امروزی مطمئنا نمیشه مثل گذشته روابط رو محدود کرد و اصولا کار درستی هم نیست چون انتخاب های هر کس این روزها به خودش مستقیما وابسته شده و علاوه بر اون زندگی در جامعه امروزی نیازمند شناخت بیشتر از خصوصیات جنس مخالف خصوصا برای دخترها رو می طلبه. با این حال محدوده تعریف شده ای برای این امر در نظر بگیر بدین معنی که روابط برات حدودی داشته باشه مشخص، این امر در مورد دختر خانوما حتی در جوامع پیشرفته بیشتر صادق هست چون یکی از حسن های دختر رعایت یک سری اصول محسوب میشه. و اینکه روابط باید هدف دار باشن که در این موارد قصد ازدواج برای دختر باید اهمیت زیادی داشته باشه وگرنه چه بسیار دوستان و عشاق و … و اگر پسری از شما حتی وقتتون رو بخواد باید برای خودتون انقدر ارزش قائل باشید که حتی اون وقت رو به قیمت ارزونی در اختیار هر کسی نگذارید و مطمئن باشید پسری که شما رو عاشقانه دوست داشته باشه چنین هدفی داره و پیشنهادات خاصی به شما نمیده و تنها کسی که استحقاق داره چنین آدمی هست پس خودتون رو برای چنین کسی حفظ کنید بهتره و بهتون توصیه می کنم از عواقب اختلال روابط مخصوصا شما که در یک دانشکده هم هستید بترسید که برای دختر بدتره چون می دونم بسیاری از پسرها در مورد جزئیات روابطشون با دوست دختری که خودشون رو عاشقش هم نشون می دن با دوستانشون و حتی غریبه ها حرف می زنن. اگر یه سری امور به نظر خیلی خوب میاد شاید از زرنگی اون باشه نه خوبیش وگرنه هرگز به شما پیشنهاد خونه خالی رو نمیده و وقتی همه هستن دعوتتون می کنه چون زمونه عوض شده و دیگه خانواده ها ترجیح میدن طرف پسر یا دخترشون رو بشناسن و هرگز به پسری هم که میگه خونه خالی نیست هم اطمینان نکنید چون تجربه های بدی رو خیلی ها داشتن. اگر شما رو واقعا بخواد که من بعید می دونم در صورت واپس زدگی مدت ها در کنارتون میمونه وگرنه زود رهاتون می کنه و میره دنبال یه طعمه دیگه و این باید براتون جای خوشحالی داشته باشه پس از دست دادنش رو نشانه بدی ندونید و غمگین نشید. خدا یه عشق برای هر کس آفریده که روزی پیداش می کنه.

دوستی طولانی مدت قبل از ازدواج

حقیقت پنهان رابطه های دوستی
دوستی کردن با جنس مخالف پیش از ازدواج با اهدافی در میان جوانان صورت می گیرد، یعنی هر دو جنس برای دست یابی به نیاز ها و خواسته های خود که به طور فاحشی از هم متفاوت است وارد این نوع روابط می شوند.

آنچه که اغلب پسرها را وارد چنین روابطی می کند ، معمولا جنبه جنسی ارتباط با جنس مخالف است نه صرف تأمین نیازهای عاطفی – جنسی،این یعنی، پسر ها از روی کنجکاوی و غریزه دوست دارند با جنس مخالف به دلیل محک میزان جذابیت جنسی خویش نزد آنان رابطه دوستی داشته باشند و معمولا مواظب هستند که احساسات خود را درگیر آن نسازند، چراکه از قبل می دانند که این رابطه مقطعی بوده و به زودی پایان خواهد یافت.

اما این تنها دلیل پسرها برای دوستی نیست بلکه درمواقعی پسرها به سبب برقراری رابطه جنسی و تجربه جنسی اقدام به برقراری رابطه دوستی با دخترها می کنندو عمده هدفشان دست یابی به لذت جنسی است .

از سوی دیگر، پسرهایی هستند که قصد ازدواج ندارند و یا این که امکانات و شرایط ازدواج برایشان مهیا نیست اما طالب برقراری رابطه طولانی مدت، پنهانی، احساسی و عاطفی با دخترها هستند تا به طریق آن خلاء موجود بر سر راهشان را در یک رابطه دوستانه با یک یا چند دختر پر کنند و برای این کار از دادن قول ازدواج هم هیچ ابایی ندارند.

گاهی اوقات کمبود روابط عاطفی در فضای خانوادگی باعث جذب پسرها به سوی این نوع روابط پنهانی می شوند. در قشر بسیاری معدودی نیز به دلیل شکست در رابطه عاطفی قبلی که باعث بروز حس تنفر و انتقام جویی در فرد شده، هدف اصلی از برقراری رابطه، انتقام گرفتن از جنس مخالف است.

در این میان دخترها معمولا بسته به نیازهای عاطفی ، احساسی و حمایتی خود جذب چنین روابطی می شوند؛ چراکه دخترها بر این باورند که پسر ها نیز همانند آنها به واسطه نیازهای عاطفی و حمایتی وارد دوستی با آنان می شوند و به همین دلیل نیز، ناخواسته عواطف و احساسات خود رادرگیر آن رابطه می کنند و به سرعت به پسر اعتماد کرده و از نظر عاطفی به شدت وابسته می شوند و در تلاش برای حفظ رابطه و ختم دادن آن به ازدواج، گاه در شرایط سخت و خطرناکی قرار می گیرندکه منجر به صدمات جبران ناپذیر روحی – روانی و جسمی می شود.

ازدواج بعد از دوستی

تکلیف‌تان را روشن کنید
اگر می‌خواهید فرد مورد نظرتان را به ازدواج ترغیب کنید، قبل از هرچیز باید بدانید که چه نسبتی با او دارید. آیا او به شما توجه دارد؟ آیا روابط تان از فاز رسمیت همکاری و آشنایی و همکلاسی بودن فراتر رفته اما هنوز به مرحله ای که پیشنهاد بدهد نرسیده؟ آیا حرفی از ازدواج میان شما رد و بدل شده یا برنامه‌ای در این مورد ریخته‌اید؟

باید از خود بپرسید که آیا او آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد؟ برای دانستن اینکه آیا او هم علاقه‌ای به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمی او یا دوست مشترک‌تان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. اما یادتان نرود که این واسطه باید بی‌طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحبت در مورد ازدواج یا سۆال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه، از مسئولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت‌وگو، نباید اشاره مستقیمی به شما داشته باشد.

نیمه رسمی باشید
اگر سراغتان آمد و خواست بیشتر با شما آشنا شود، باید از همان آغاز هدف رابطه را مشخص کنید و برای مطلع کردن خانواده ها برنامه و نقشه داشته باشید. روشن بودن تکلیف هر دوی شما، بسیاری از مشاجراتی که ممکن است در این دوران میان شما فاصله بیندازد را از میان می‌برد و از آنجا که هر دوی شما برای هدفی مشترک انرژی صرف کرده و تلاش می‌کنید، مانع از دلسردی و تردیدتان می‌شود.

از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، سعی کرد به شما نزدیک شود و در عین حال از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌ای جز انتظار ندارید. اما این انتظار را در چهارچوبی خانوادگی تا حدودی رسمیت بدهید. در این حد که خانواده ها از حضور فردی به عنوان خواستگار آینده شما مطلع باشند و دورا دور او را بشناسند.

در این مدت بهتر است میزان تلاش او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل‌قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال ازدست دادن فرصت خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحات او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا رفتن به خدمت سربازی یا عدم آمادگی اولیه مالی را مطرح کرد، باتوجه به شرایط سنی شما و مقدار زمانی که لازم دارد، تصمیم بگیرید.

شما خواستگاری نکنید
بهتر است به صورت نا محسوس خواسته‌تان را بیان کنید. پیشنهاد مستقیم ازدواج از طرف یک خانم در کشور ما چندان مرسوم نیست و آغازگر مشکلات دیگری در رابطه می شود، اما یک پیشنهاد غیرمستقیم، می‌تواند شما را چند قدمی جلوتر ببرد و تکلیف‌تان را تا اندازه‌ای روشن‌تر کند. اگر شما به یک مرد به صورت مستقیم پیشنهاد ازدواج دهید، معمولا حالات دفاعی به خود می‌گیرد و عقب‌نشینی می‌کند، بنابراین بهتر است زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید. برای شروع می‌توانید به ایده‌هایی که در زمینه ازدواج دارید اشاره کنید یا از اینکه ارتباط هدفدار را می‌پسندید صحبت کرده و به عکس‌العمل‌های او خوب توجه کنید. اگر مردی که حرف‌های شما را می‌شنود، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملا عکس شما فکر می‌کند، بهتر است وقت خود را تلف نکنید!

دوستی های قبل از ازدواج

دوستی برای شناخت جنس مخالف

بعضی ها می گویند من دختر و یا پسری را برای دوستی می خواهم تا بتوانم دخترها و یا پسرها را بشناسم؛ در صورتی که این کاملا غلط است. برای شناختن روحیات دخترها و یا پسرها لازم نیست افراد چنین روابطی را تجربه کنند. جنس متفاوت چیز پیچیده ای نیست که لازم باشد یک نفر «دوست دختر» یا «دوست پسر» داشته باشد تا جنس متفاوت را بشناسد. روابط معمولی که درون برخی چهارچوب های اخلاقی و عرفی شکل می گیرد مثل روابط معمول دو همکلاسی یا دو همکار، برای شناختن جنس متفاوت کفایت می کند و لازم نیست برای شناخت پیدا کردن وارد روابطی بشوند که وابستگی های عاطفی حرف اول و آخر را می زند.

در کشورهای غربی که حتی از لحاظ فرهنگی تفاوت های زیادی با جامعه ما دارند و ارزش های متفاوتی برای آنها تعریف شده است، تحقیقات نشان م یدهد که افرادی که دوستی با آدم های بیشتری را تجربه کردند و به قول معروف دوست دختر و یا دوست پسرهای بیشتری داشته اند و قبل از ازدواج روابط متعددی با جنس مخالف داشته اند، بعد ازدواج رضایت کمتری از زندگی شان دارند و مشکلات بیشتری را تجربه خواهند کرد. این تجربه برخلاف تصور قالب جوانان ماست. در حال حاضر، دخترها و پسرها فکر می کنند هرچه روابط بیشتری را تجربه کنند، در انتخاب همسر موفق تر خواهند بود اما این یک ذهنیت نادرست است.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن رابطه دوستی

رابطه به قصد ازدواج

مشاوره دوستی دختر و پسر

حکم رابطه دختر و پسر به قصد ازدواج

چه رابطه هایی را باید تمام کرد

فواید دوستی های قبل از ازدواج

دوستی به قصد ازدواج

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

دوستیهای طولانی موجب سرد شدن رابطه دوستی می شود. مدت زمان دوستی بسیار مهم بوده و رابطه طولانی به قصد ازدواج باید کنترل شود. دوستی بلند مدت یا همان دوستی طولانی مدت قبل از ازدواج ممکن است ازدواج بعد از دوستی را با مشکل رو به رو کند. دوستی های قبل از ازدواج می تواند آسیب زننده باشد.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.