no-img
نوین اطلس

جلوگیری از تکراری شدن رابطه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

جلوگیری از تکراری شدن رابطه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۲۱, ۱۳۹۶

جلوگیری از تکراری شدن رابطه


این مطلب در مورد موضوعات چگونه تکراری نشویم، تکراری شدن زن، راهکارهای جلوگیری از تکراری شدن رابطه، تکراری شدن زن برای مرد، چگونه برای عشقمان تکراری نشویم، جلوگیری از سرد شدن عشق، جلوگیری از یکنواختی زندگی، چگونه برای همسرم تکراری نشوم نوشته شده است.

چگونه تکراری نشویم

یه هدف بلند و بالا برای خودت انتخاب کن به وسعتی بلندتر از دنیا و عقبی
و همیشه و در همه حال نگاهت و همتت اون هدف باشه
و حتی دوستانی انتخاب کن که با تو هم افق باشند
دوست کوچک آدم را کوچک می کنه و بالعکس
فقط دراین صورت هست که عطش وجودت برطرف میشه و از لحظه لحظه بودنت و نفس کشیدنت احساس لذت میکنی
و می تونی این لذت را به دیگران منتقل کنی

تکراری شدن زن

زن و شوهر ها گاهى باید براى هم مغرور بشن ، نباید بیش از حد ابراز علاقه کنن. این یکی از راه های حفظ یک رابطه عاشقانه می باشد.

هر وقت هم زن و شوهر از هم خسته شدن ، میتونن چند روز از هم دور باشن

راهکارهای جلوگیری از تکراری شدن رابطه

به ظاهر خود اهمیت دهید

بسیار دیده می‌شود خانم‌ها چند سال پس از ازدواج دیگر به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند و خود را رها می‌کنند. درحالی‌که پس از ازدواج هم باید همیشه آراسته باشید و به ظاهر خود اهمیت دهید. برای رفتن به آرایشگاه برنامه هفتگی داشته باشید.

سعی کنید از مدل موها و آرایش جدید استفاده کنید. اگر توان مالی ندارید می‌توانید خودتان به آرایش موهای خود بپردازید و لباسی زیبا به تن کنید. مطمئن باشید که همسرتان متوجه تغییر شما خواهد شد و شرایط از آن پس کمی بهتر می‌شود. این موضوع مانع کم شدن رابطه زناشویی می گردد.

ورزش کنید با ورزش نه تنها می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید بلکه قلب و پوستی سالم خواهید داشت. وقتی شما احساس خوبی نسبت به‌خود داشته باشید مطمئنا شوهرتان همین احساس را نسبت به شما پیدا می‌کند.

به‌دنبال علائق مشترک باشید

برای مدیریت رابطه تلاش کنید تمامی فعالیت‌هایی که از انجام آن با همدیگر در گذشته لذت می‌بردید را به خاطر آورید و آن‌ها را تکرار کنید. اگر امکان پیاده‌روی در روزهای آخر هفته در کوه را ندارید به پیاده‌روی در پارک اطراف خانه خود بسنده کنید. بهتر است کاری که هردوی‌تان از آن لذت می‌برید، انجام دهید.

سعی کنید مجددا صمیمیت ایجاد کنید

اگر همسرتان از این‌که از شما خسته شده است شکایت می‌کند، شاید منظور او از این شکایت این است که او به صمیمیت بیشتری نیاز دارد.

وقتی مسئولیت‌های کاری و خانواده تمامی وقت شما را پر می‌کند نخستین چیزی را که تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد روابط زناشویی شماست.

روابط زناشویی در زندگی مشترک بسیار مهم است و یکی از چند راهی است که می‌توانید با آن صمیمیت را به زندگی خود بازگردانید.

تکراری شدن زن برای مرد

چه زمانی در رابطه دلسردی به وجود می‌آید؟
وقتی که نمی توانیم احساس یکدیگر را درک کنیم و هیچ اهمیتی به احساسات طرف مقابل نمی دهیم.
وقتی دلسردی به وجود می‌آید که با یکدیگر حرف نمی زنیم و زمانی را به همدلی با یکدیگر اختصاص نمی دهیم.
زمانی که شخصیت یکدیگر را زیر سؤال برده و تخریب می‌کنیم سردی روابط به مرور بیشتر می‌شود در حالی که به جای آن می‌توانیم به رفتار اشتباه یکدیگر اشاره کنیم.
اخطار دادن، توهین کردن، نصیحت های مداوم، نقش پدر و مادر رابه خود گرفتن و غیره به رابطه آسیب وارد خواهد کرد. و از علت دوری پسر از دختر می باشد.
زمانی که صمیمیت، میل و تعهد در رابطه از بین می رود به مرور رابطه به سمت سردی و بی انگیزگی پیش خواهد رفت.
یکی از خطرناک ترین مواردی که زن و شوهر باید به آن توجه کنند غرغر کردن های مکرر و حرف زدن بدون فکر است به طوری که بعد از مدتی زن یا مرد دیگر تمایلی به شنیدن حرف های طرف مقابل نخواهد داشت.
زمانی که طرف مقابل احساس می کند همسرش او را حمایت نمی‌کند و در سختی های زندگی کنارش نیست، سردی در رابطه ایجاد می‌شود.
عدم احترام متقابل به یکدیگر در هر شرایطی، حتی زمانی که از یکدیگر به شدت ناراحت هستند.

چگونه برای عشقمان تکراری نشویم

از خودمان شروع کنیم

اگر از یک ارتباط زناشویی که دلخواه شما نیست رنج می برید اولین گام این است که خود را اصلاح کنید. در یک ارتباط دوطرفه کمتر می توان فقط یک نفر را به عنوان منشا تمام مشکلات دانست. سرنوشت خود را به دست بگیرید و برای تغییر زندگی و روابط زناشویی خود برنامه ریزی کنید. رفتارهای غلط خود را اصلاح کنید و انجام بعضی از وظایفی را که تا قبل از این فراموش کرده بودید از سر بگیرید. همان طور که اشاره شد زندگی زناشویی یک ارتباط دوطرفه است و قسمتی از این جریان از سمت شماست؛ بنابراین ابتدا خودتان را تغییر دهید.

دوست داشتن به همان شوری قبل

بر اساس روانشناسی رابطه عاشقانه بایستی برای دوست داشتن اما و اگر را فراموش کنید. همسر شما نزدیک ترین فرد به شماست. او را بدون هیچ قید و شرطی دوست بدارید. هیچ مادری برای دوست داشتن فرزندش کلمه اگر به کار نمی برد. هرکسی باید همان طور که هست دوست داشته باشد. شرط گذاشتن برای دوست داشتن، فاصله بین شما را بیشتر و بیشتر می کند.

خلاقیت در رابطه زناشویی

در رابطه خود با همسرتان خلاقیت داشته باشید و تنوع ایجاد کنید؛ به طور مثال واژه های محبت آمیز را از گفتار خود حذف نکنید. این واژه ها، وازه های هیجان انگیزی هستند. هرچند وقت یک بار همسرتان را با یک پسوند یا پیشوند مثل عزیزم و… صدا بزنید. از جملات عاشقانه مخصوص نامزدها استفاده کنید. اگر مهارتی دارید، به همسرتان نیز بیاموزید. همین لحظات آموزش می تواند یک تنوع در رابطه تان باشد. روزهای تولد و سالگرد ازدواج را از دست ندهید چراکه این روزها بهترین فرصت برای ایجاد یک تنوع حسابی در بین روزهای یکنواخت زندگی است. هرکس به زمان هایی برای خودش نیاز دارد که از یک سرگرمی لذت ببرد یا با دوستانش جمع شود.

اگر همسر شما فوتبال دوست دارد یا به موسیقی علاقه مند است، درحالی که شما به آن علاقه ندارید از او ایراد نگیرید. او را تشویق کنید که رابطه بیشتری با دوستان خود داشته باشد. او از این مصاحبت ها لذت خواهد برد. مطالعات نشان می دهد افرادی که در کنار دوستان شان بوده اند، سالم تر بوده و زندگی طولانی تری داشته اند.

قبلا هم این بودیم!

«کی وقتداره قرار بذاره بره بیرون»، «کی دیگه حوصله داره نامه عاشقانه بنویسه؟»، «اون که غریبه نیست. هر لباسی که بپوشم براش فرقی نمی کنه» این اشتباهی است که بسیاری از زوج ها مرتکب آن می شوند. به خاطر بیاورید در روزهای اول زندگی مشترکتان چه کارهای رمانتیکی انجام می دادید که حالا فراموش کرده اید! او را به شام دعوت می کردید، در سالگرد ازدواجتان لباس مورد علاقه او را می پوشیدید، هر چند وقت یک بار آلبوم خاطراتتان را مرور می کردید و شاید ده ها کار دیگر که منحصر به رابطه شما بوده است. اگر خودتان بخواهید امروز هم می توانید باز آن روزها را بسازید.

قدر همدیگر را بدانیم

مدتی که از زندگی زناشویی می گردد، زن و شوهر دیگر از هم تشکر نمی کنند یا کمتر تشکر می کنند. یکی از راه های کاهش دعوا این است که همه روزه دلیلی برای تشکر از همسر خود پیدا کنید و آن را در قالب جمله ای ساده و زیبا بیان کنید؛ مثلا به او بگویید: «از موفقیت در کارت خوشحالم». از اینکه با او ازدواج کرده اید ابراز خرسندی کنید و از شیوه زندگی او تعریف کنید.

زمانی که به او می گویید: «از اینکه فرزندمان را به مدرسه می بری ممنونم» به او می فهمانید که به نقش پدری یا مادری او هم اهمیت می دهید.

جلوگیری از سرد شدن عشق

خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.

همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر، پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود. نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقعبینانه هستند. انتظارات غیرواقعبینانه فقط منجر به خسته شدن شما از رابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست.

هر از گاهی مهربان شوید.

اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، “من به تو فکر می کنم” برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد و بنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درست کند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، لمس کردن همدیگر، ایمیل های عاشقانه و پیامک عاشقانه به همسر در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برای ابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچک مکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهای بزرگ هر از گاهی.

۱۰ دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.

بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاً چه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص می دهید؟ زوج های خوشبخت در تحقیق من بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطه شان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناخت خوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها و رویاها، و ارزش ها. ۱۰ دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید. این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان می دهد.

هر هفته عاشق شوید.

قرارملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است که ما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برای عشقمان می گذاریم. با یک قرارملاقات در هفته برای خوردن شام بیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیز دیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید. یک نکته برای آقایون: تحقیقات نشان می دهد که خانم ها وقتی خارج از خانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داری باشند، مهربان تر و پرحرارت تر می شوند و میل جنسیشان هم خیلی قوی تر می شود. با اجاره یک شب در یک هتل و سپردن بچه های به یکی از افراد فامیل ببینید که چه اتفاقی می افتد.

جلوگیری از یکنواختی زندگی

۱ – قدردان آدم‌ها و چیزهای خوب در زندگیتان باشید

گاهی اوقات کارهایی که دیگران برایمان می‌کنند را نمی‌بینیم تا وقتی که دیگر آن کارها را برایمان انجام نمی‌دهند. نباید اینطور باشید. برای چیزهایی که دارید، کسانی که دوستتان دارند و مراقبتان هستند، قدرشناس باشید. تا زمانی که روزی برسد که دیگر پیشتان نباشند، نمی‌فهمید که چه ارزشی برایتان دارند. از اطرافیانتان قدردانی کنید و خیلی زود خواهید دید که افراد بیشتری دورتان را می‌گیرند. قدردان زندگی باشید و خیلی زود متوجه می‌شوید که چیزهای بیشتری برای زندگی کردن در اختیار دارید.

۲ – حرف‌های منفی دیگران را نادیده بگیرید

اگر به دیگران اجازه دهید بیشتر از اینکه بازده‌ای به زندگیتان بدهند، از آن کسر کنند، تعادل زندگیتان بر هم خورده و بدون اینکه بفهمید اسیر منفی‌ بافی خواهید شد. نظرات بی‌فایده و آزاردهنده دیگران را نادیده بگیرید. هیچکس حق قضاوت کردن در مورد شما را ندارد. ممکن است داستان زندگیتان را شنیده باشند اما مطمئناً نمی‌توانند حس و حالتان را درک کنند. شما هیچ کنترلی روی حرف‌های دیگران ندارید؛ اما کنترل اینکه به آنها اجازه بدهید این حرفها را به شما بزنند یا نه دست خودتان است. شما می‌توانید حرف‌های مسموم آنها را رد کنید تا به قلب و فکرتان آسیب نرسانند.

۳ – کسانی که اذیت تان کرده‌اند را ببخشید

این که دیگران را ببخشید به این معنی نیست که باز به آنها اعتماد کنید. فقط نباید وقتتان را برای متنفر شدن از کسانی که اذیتتان کرده‌اند تلف کنید چون باید حسابی مشغول دوست داشتن کسانی باشید که دوستتان دارند. اولین کسی که عذرخواهی می‌کند همیشه شجاع‌ترین است. و اولین کسی که می‌بخشد قوی‌ترین است. اولین کسی که می‌گذرد و از ناملایمات عبور می‌کند، شادترین است. پس شجاع باشید، قوی باشید و شاد. آزاد زندگی کنید.

چگونه برای همسرم تکراری نشوم

عاشق خودتان باشید

تا وقتی که هر یک از شما برای خودش ارزش قایل نشود، نمی تواند برای دیگری مفید باشد. به خودتان اهمیت بدهید. سعی کنید همیشه طوری زندگی کنید که کمترین فشار و استرس را متحمل شوید. شاد بودن شما فاکتوری است که باعث احساس رضایت و شادی در همسرتان هم خواهد شد.(همچنین نگاه کنید به موانع ایجاد صمیمیت در روابط بر اساس طرح واره ها)

آسان گیر و شوخ طبع باشید

با شروع زندگی مشترک، باید کم کم بیاموزید که بهتر است به مشکلات خندید. اگر برای حل مسایل خود راه های منطقی را که بلد بودید به کار بردید ولی باز هم مشکل حل نشد، خیلی سخت نگیرید. مطمئن باشید خوش اخلاقی شما و گذر زمان ۲ عاملی هستند که دست به دست هم می دهند و هر ناممکنی را ممکن می کنند.

نوبتی عصبانی شوید

تصور کنید همسرتان پس از یک روز کاری سخت به شما می رسد و شروع می کند به شکایت کردن از در و دیوار و غر زدن و نق زدن. بهتر است اجازه بدهید خودش را خالی کند، البته تا جایی که رفتارش شما را آزار ندهد. بعد از تمام شدن حرف های همسرتان، شما هم فرصت دارید مشکلاتی را که در طول روز برایتان پیش آمده برای او تعریف کنید. به این شکل هر دوی شما هم می شنوید و هم شنیده می شوید. می توانید بعد از برگشتن اوضاع به حالت عادی بیشتر و مفصل تر در مورد مسایل با هم بحث کنید.

با هم حرف بزنید

شما و همسرتان هر دو انسان های بالغی هستید. پس نیازها و خواسته هایتان را خیلی روشن و منطقی با هم در میان بگذارید. هر دوی شما باید بدانید که همسرتان کجا و چه وقت به شما نیاز دارد. علاوه بر آن خط قرمزهای یکدیگر را هم باید بشناسید یعنی وقتی در حل مساله ای نیازی به دخالت شما نیست، به زور خود را وارد ماجرا نکنید.

از گفتن جمله دوستت دارم هرگز خسته نشوید. این جمله هیچ وقت تکراری نمی شود و همیشه اثرگذار است

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن رابطه عاشقانه

مدیریت رابطه عاطفی از راه دور

سرد شدن عشق

ایراد گرفتن از ظاهر همسر

سرد شدن رابطه دوستی

سردی در زندگی مشترک

سرد شدن رابطه زن و شوهر

عادی شدن عشق

۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده

علت و درمان سرد شدن رابطه

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

چگونه تکراری نشویم ؟ دلایل تکراری شدن زن و   راهکارهای جلوگیری از تکراری شدن رابطه چیست؟ تکراری شدن زن برای مرد چه دلایلی دارد و  چگونه برای عشقمان تکراری نشویم؟ جلوگیری از سرد شدن عشق به شما در جلوگیری از یکنواختی زندگی کمک می کند. چگونه برای همسرم تکراری نشوم؟



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.