no-img
نوین اطلس

چه رابطه هایی را باید تمام کرد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چه رابطه هایی را باید تمام کرد
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
بهمن ۱۹, ۱۳۹۶

چه رابطه هایی را باید تمام کرد


این مطلب در مورد موضوعات نشانه های پایان رابطه دوستی، پایان یک رابطه عاطفی، نحوه پایان دادن به رابطه، نشانه های پایان یک رابطه زناشویی، پایان رابطه عاشقانه، تمام شدن رابطه دوستی، ۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه، جملات پایان رابطه نوشته شده است.

نشانه های پایان رابطه دوستی

دعوا کردن

مرموز شدن

با هم اختلاط نمی کنید

بیش از حد از شما  انتقاد می کند

پایان یک رابطه عاطفی

موارد زیر نشانه های پایان رابطه را نشان می‌دهد:

۱- هنگامی که به این نتیجه برسید که با نامزد / همسرتان تفاهم کافی ندارید. عشق برای موفقیت رابطه و ازدواج کافی نیست بدین معنی که علاوه بر عشق به تفاهم نیز نیازمندیم. شما باید به همان اندازه که عاشق همسرتان هستید از او و شخصیت او نیز خوشتان بیاید. هنگامی که با نامزد / همسرتان از تفاهم کافی برخوردار نیستید عشق میان شما قادر نخواهد بود بر مشکلات، اختلافات و درگیری‌های شما پیروز شود و رابطه‌ی رضایت بخش را میان شما رقم بزند. تا وقتی شخصی را که با او تفاهم کافی دارید پیدا نکرده‌اید، متوجه این حقیقت نخواهید شد که ترک کردن رابطه بدون تفاهم پیشین تا چه حد درست بوده است.

۲- هنگامی که در می‌یابید نامزد / همسرتان برای شما جاذبه جسمانی – جنسی کافی ندارد. چنانچه متوجه شدید نامزد همسرتان برای شما از جاذبه جنسی کافی برخوردار نیست تا رابطه شما از یک دوستی ساده متمایل شود، نامزد / همسرتان را آزاد کنید تا هریک بتوانید زوج مناسب‌تری برای خود بیابید. به خاطر داشته باشید چنانچه در ابتدا نسبت به نامزد / همسرتان در خود احساس جاذبه جنسی می‌کردید و این احساس را به طور موقت گم کرده یا از دست داده‌اید، باید هرچه از دستتان برمی‌آید انجام دهید تا آن را التیام بخشید و نجات دهید. در این گونه مواقع نباید سریع تصمیم طلاق و جدایی بگیرید.

۳- شما و نامزد / همسرتان در دو سمت و سوی صددرصد متفاوت حرکت می‌کنید. برخی اوقات بعضی افراد سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند تا برای مدتی آموزگارانی برای هم باشند و سپس هنگامی که درس‌های لازم آموخته شود وقت آن می‌رسد که هر یک به راه خویش بروند. این امکان وجود دارد که در طول زندگی مشترک‌تان به همراه نامزد / همسرتان بسیار رشد کنید و هدایای روحی و معنوی زیادی نیز به یکدیگر داده باشید. حال به جایی رسیده‌اید که سرنوشت شما راه‌هایی متفاوت پیش پای شما گذاشته و باید هریک قدم در راهی جداگانه بگذارید. هنگامی که اهداف و سبک‌های رشد و تغییر شخصی شما از شباهت کافی برخوردار نیست، به نوعی نشانه های پایان رابطه هستند و به شما گوشزد می‌کنند، دیگر ادامه زندگی مشترک تصمیم درستی به شمار نمی‌آید و به رضایت احساسی – عاطفی شما منجر نمی‌شود.

دشوارترین و دردناک‌ترین بخش رسیدن به دوراهی سرنوشت این است که ممکن است از عشقتان به نامزد / همسرتان حتی ذره‌ای نیز کم نشده باشد و این همان چیزی است که خداحافظی و جدایی را دردناک‌تر و دشوارتر می‌کند. اما می‌توان گفت که راه جدید همواره خوشحالی، خوشبختی، بصیرت، آگاهی و حتی عشقی به مراتب بیشتر از گذشته برایتان به ارمغان خواهد آورد. خوشحالی، خوشبختی، بصیرت و عشقی که در گذشته هرگز طعم آن را نچشیده بودید.

۴- نامزد / همسرتان ضعف مهلکی دارد که مایل نیست با آن روبه رو شود و در جهت تغییر آن گامی بردارد. میلیون‌ها زن و مرد وجود دارند که کسی را که دوستش داشتند به این دلیل که حاضر نبوده با ضعف‌های مهلک خود روبه‌رو شود ترک کرده‌اند. ضعف‌های مهلکی نظیر می‌خوارگی، مصرف مواد مخدر، اعتیاد به پورنوگرافی و خشم و عصبانیت. چنانچه نامزد / همسرتان برای حل چنین مشکلاتی از کمک و مشاوره‌ی حرفه‌ای بهره مند نشود یا در انکار کامل به سر ببرد، هیچ حق انتخابی برای شما باقی نمی‌گذارد جز اینکه به رابطه‌تان با او پایان دهید.

نحوه پایان دادن به رابطه

تصمیم بگیرید

اول سعی کنید تصمیم خود را در مورد قطع یا ادامه رابطه بگیرید. فراموش نکنید دوره مهم و سختی را می‌گذرانید. ابتدا، تکلیف خود را روشن کنید و در مرحله بعد، تصمیم خود را با طرف مقابل در میان بگذارید. باید از اصول تصمیم‌گیری صحیح استفاده کنید. با این حال با توجه به ویژگی‌های خاص سوءاستفاده عاطفی و پیچیدگی‌های آن بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

بر کل رابطه تمرکز کنید: یکی از مواردی که افراد در پایان دادن به یک رابطه ناسالم با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که گاه بر قسمت‌های مثبت و گاه بر بخش‌های منفی آن تمرکز می‌کنند. معمولا چنین روابطی، طی زمان شکل می‌گیرد و طولانی می‌شود و طبیعی است که در این مدت، هم تجارب خوب و خوشایند و هم تجارب ناخوشایند و صدمه‌زننده در رابطه وجود داشته است. به همین دلیل، گاهی تمرکز بر منفی‌ها و مثبت‌ها، فقط باعث تردید و تزلزل در تصمیم‌گیری می‌شود. به همین دلیل، ابتدا، فهرستی از نکات منفی رابطه خود تهیه کنید. تا جایی که می‌شود این فهرست در جایی مثل تقویم شخصی‌تان باشد تا اگر دچار تردید شدید با نگاهی گذار به این فهرست بر تردیدتان فائق آیید.

در این تصمیم‌گیری به خودتان توجه کنید: یکی از مواردی که باعث تردید در تصمیم‌گیری می‌شود آن است که افراد به موضوعات و مشکلاتی فکر می‌کنند که مربوط به آنها نیست. این‌که طرف مقابل، چه صدمه‌ای می‌خورد، این که به آنها نیاز دارد و… فقط باعث می‌شود که احساسی تصمیم‌گیری کنید. همچنین، فکر کردن به این‌که طرف مقابل چه می‌گوید، چه واکنشی نشان می‌دهد، شما را مسئول کدام مشکل می‌داند و… فقط باعث گیجی شما می‌شود. اگر بدرستی نمی‌دانید نقش شما در این مشکلات کدام است بهتر است با یک نفر سوم بخصوص با یک مشاور در این مورد صحبت کنید.

تصمیم به جدایی را با طرف مقابل در میان بگذارید

بعد از این که تصمیم گرفتید رابطه را قطع کنید، حالا موقع آن است که تصمیم خود را به وی اطلاع دهید. در این زمینه، توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید از وی جدا شوید:

کوتاه، مختصر و روشن تصمیم خود را با وی در میان بگذارید: سعی نکنید سخنرانی کنید، تاریخچه مشکلات و مسائل قبلی و صدمه‌هایی را که خوردید مطرح کنید، بلکه فقط توضیح دهید که به چه علتی تمایل به قطع رابطه دارید.

هیجانی نشوید: اگر کوتاه و مختصر صحبت کنید، هیجانی(احساسی) نخواهید شد. اشک، گریه، عصبانیت، ترحم و… نه‌تنها کمکی به قضیه نمی‌کند، بلکه شما را در موضع ضعف قرار می‌دهد. فقط جدی باشید و احساس خود را بیان کنید.

سعی کنید رفتار غیرکلامی شما با آنچه می‌گویید متناسب باشد: مراقب باشید حالت بدن شما هم نشان‌دهنده جدی بودن شما باشد. به همین دلیل، لبخند نزنید، بلکه فقط جدی صحبت کنید.

به برخوردهای طرف‌ مقابل اعتنا نکنید: معمولاً، افرادی که قصد سوءاستفاده عاطفی دارند وقتی با جدیت طرف مقابل برای قطع‌ رابطه روبه‌رو می‌شوند، رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهند، در برخی موارد، بیان متقابل مشکل، طرد، اتهام، خشم و در برخی دیگر، متوسل به وعده‌ و وعید و معذرت‌خواهی می‌شوند. بسیاری از اوقات، قول می‌دهند که وضعیت صدمه‌زننده، سوءتفاهمی بیش نبوده است و طرف مقابل اشتباه متوجه شده‌است و گاهی اوقات نیز قول می‌دهند که همه‌چیز درست خواهد‌ شد. شما تصمیم خود را گرفته‌اید و مهم است که براساس تصمیم خود عمل کنید.

اگر نمی‌توانید تصمیم خود را به وی بگویید، از نامه یا تلفن استفاده کنید. نحوه برخورد با طرف مقابل را تمرین کنید اما اگر به دلیل صدمه‌هایی که متحمل شده‌اید، قادر نیستید حضوری در مورد تصمیم خود صحبت کنید، می‌توانید از تلفن استفاده کنید و اگر تماس تلفنی نیز برای شما سخت است، می‌توانید از یک ایمیل استفاده کنید. مهم این است که شما بتوانید تصمیم خود را به وی اطلاع دهید.

نشانه های پایان یک رابطه زناشویی

رازها و دروغ ها. زمانی را به یاد بیاورید که عادت داشتید همه چیز را با هم درمیان بگذارید. همسرانی که دیگر به هم نزدیک نیستند، اطلاعات را از هم پنهان می کنند و حرفهایشان را با همسرشان نمی زنند.

اجتناب. بعضی ها می گویند از روبه رو شدن و بحث دوری می کنند. اما در همه ازدواج هایی که به پایان خود نزدیک است زمانی می رسد که دیگر بحث کردن ارزش ندارد. این زمانی است که زوج از حرف زدن با هم طفره می روند و خودشان را با کارها و آدم های دیگر مشغول می کنند تا مجبور نشوند با همسرشان حرف بزنند: چیزهایی مثل تلویزیون و بیشتر وقت ها بچه ها.

نرسیدن به تفاهم. حدود ۷۵ درصد از همه زوج ها حداقل در یک مورد مهم هیچ وقت به تفاهم نمی رسند. مداوم سر آن موضوع با هم جنگ و جدل می کنند. اگر سر یک موضوع دیگر با هم به اختلاف بخورند، این موضوع را هم وسط می کشند.

نبود رابطه جنسی و صمیمیت. برای زوج ها عادی است که با گذشت زمان به رکود صمیمیت برسند. اما اگر ماه ها و حتی سالها از زمانی که شما دو نفر با هم صمیمی بودید می گذرد، می توانید این را نشانه وجود مشکل در رابطه تان قلمداد کنید. حتی در ازدواج های ناپایدار هم صمیمیت جنسی نشاندهنده این است که هنوز میلی به بقای ازدواج وجود دارد. وقتی زوج ها دیگر با هم صمیمی نباشند و مشکلی هم با این وضعیت نداشته باشند، می تواند نشانه نزدیک شدن ازدواجشان به نقطه پایان خود باشد.

مشکلات مالی. متخصصین گزارش می کنند که بیش از نیمی از زوج ها بر سر مسائل مالی با هم بحث و جدل می کنند. شاید پول یک مسئله اصلی نباشد اما می تواند موجب بروز مسائلی که با فردیت، کنترل و خودمختاری و استقلال در ارتباط است، شود.

پایان رابطه عاشقانه

۱.مرد برای شما کاری انجام نمی‌دهد
خب برای پایان رابطه در این حالت به چه چیزی نیاز دارید؟ فقط یک کتاب خوب به همراه یک فیلم خود و دلیلی قوی برای پایان رابطه عاشقانه خود تنها چیزهایی هست که نیاز دارید. چرا ؟ چون کافی است به شیوه ای که با شما رفتار می‌کند نگاه کنید. آیا مرد شما کسی هست که وقتی به او نیاز دارید حضور داشته باشد و نه فقط زمانی که خود او می‌خواهد سرگرم باشد؟ آیا با شما مثل بانوی زیبا رفتار می‌کند و به طور خاص به شما توجه دارد؟ آیا کارهایی می‌کند که زندگی شما را بهتر کند؟

اگر مدتی است که فقط حضورش را با پیام هایی حس می‌کنید و او نیز با این موضوع راحت هست شما باید پایان رابطه خود را در نظر بگیرید، مگر اینکه خودتان چنین چیزی را بپذیرید.

۲. مرد فقط برای سرگرمی با شما ارتباط دارد

این دسته از مردان افرادی بامزه و خوشگذران هستند. آنها شما را به ملاقات های مختلف دعوت می‌کنند و شما را ستایش می‌کنند اما بعد از تمام شدن تفریح برای چند روز پیدایشان نمی‌شود و وقتی دوباره شما را می‌بینند طوری رفتار می‌کنند که انگار اتفاق اشتباهی نیفتاده است و با جملاتی مانند «دوباره یکدیگر را خواهیم دید.» رفتار می‌کنند.

شما همیشه از حضور وی اضطراب دارید و این شیوه ارتباطی او به همین شکل ادامه می‌یابد و شما نمی‌دانید که چه کاری درست هست. مرد فقط برای سرمرگی در اطراف شما حضور پیدا می‌کند که شاید با دیگران نیز چنین کند.

اگرچه مرد شما جذاب و دلربا هست اما آیا این چنین می‌خواهید زمان خود را سپری کنید؟ شاید روزی تغییر کند اما برای الان این شیوه رابطه عاشقانه صحیح نیست. علاوه بر این، شاید شما مردی را یافته باشید که چنین رفتاری با شما نداشته باشد.

افراد سرگرم کننده همه جا حضور دارند. توصیه ما این هست که چنین روابطی پایداری طولانی ندارند و پایان رابطه عاشقانه منطقی خواهد بود.

۳. او شما را نپذیرفته است

بله شما با مردی آشنا شده اید و چند مرتبه با وی به رستوران و … رفته اید و با وی خوش گذرانده اید و اعضای خانواده او را می‌شناسید و با چند دوست وی آشنا هستید.

با این وجود، مرد شما تعهدی به شما ندارد. چندین ماه می‌گذرد و شما چه چیزی از وی دریافت کرده اید؟ او فقط گفته است : «شما دختر عالی هستید، بامزه هستید، اما او برای زندگی مشترک آماده نیست.»

بله او رابطه با شما را می‌خواهد ادامه دهد. بالاخره سرگرم بودن با دختری برای هر پسری جذاب خواهد بود و احتمالا شخصیت و رفتار شما نیز او را راضی نگه می‌دارد.

خب راه حل پیشنهادی ما برای پایان رابطه عاشقانه با چنین افرادی چیست؟ به او بگویید هر زمان آماده بود از شانس خود استفاده کند و با شما تماس بگیرد و منتظر پاسخ شما بماند. شما در حال حاضر می‌توانید زندگی فوق العاده ای داشته باشید و باید متوجه باشید که ارزش بالاتری نسبت به مردی که فقط تقاضای دوستی با شما دارد.

تمام شدن رابطه دوستی

تحقیقات حاکی از آن است که یک رابطه ی سرشار از استرس با یک دوست، خویشاوند یا والدین موجب بروز مشکلاتی در سلامت فرد از قبیل فشار خون بالا و خطر ابتلا به افسردگی می شود. ولو اینکه یک رابطه مدتی خوب پیش رود، اما یک بحث جدی، خیانت یا فقط تغییراتی جزئی در انتظارات می تواند منجر به یک رابطه ی ناسالم گردد و عواقبی همچون حسادت، عیب جویی یا دلشکستگی را در پی داشته باشد.گاهی این رابطه بی شباهت به ازدواج نیست.

ایرنی. اس لولین رواشناس و متخصص روابط دوستانه که وبلاگ دوستی را اداره می کند، معتقد است گاهی آنقدر به بودن با یک نفر عادت می کنید که تمام ضعف ها و کاستی هایش را می پذیرید. به خودتان زمان بدهید، هر از گاهی درباره ی دوستی با او بیاندیشید و مطمئن شوید که از ادامه ی این رابطه احساس خوبی دارید. همانطور که هر از گاهی قفسه ها را مرتب می کنید باید روابط دوستانه ی خود را نیز مرتب و تمیز نمائید. او در ادامه می گوید، نباید چیزهای بلااستفاده را انبار کنید.

۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه

مدام از هم ایراد می گیرید

تنهایی را ترجیح می دهید

مکالماتتان کمتر از قبل شده است

همدیگر را سرزنش می کنید

سر مسائل بسیار کوچک بحث می کنید

صمیمیت از بین رفته است

رابطه ی احساسی ندارید

بودن در کنار دوستانتان را به بودن در کنار او ترجیح می دهید

در قرار ملاقات ها باهم حرف نمی زنید

بد دهنی می کنید

مناسبت های مهم را فراموش می کنید

به یکدیگر شک می کنید

جملات پایان رابطه

این روزها قدم که میزنم ، منحرف میشوم به سمت چپ !
در قلب من چیزی سنگینی می کند مدام …
باید بیرون بیندازمت …

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

نشانه های پایان یک عشق

سرد شدن عشق

سردی در زندگی مشترک

طلسم جدایی زن و شوهر

دعا برای دفع رقیب عشقی

پایان یک رابطه عاطفی

سرد شدن رابطه زن و شوهر

مشاوره رابطه قبل از ازدواج

دعای جدایی شدید

دعای ایجاد تنفر

سرد شدن رابطه عاشقانه

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

نشانه های پایان رابطه دوستی به شما در  پایان یک رابطه عاطفی و نحوه پایان دادن به رابطه کمک می کند. نشانه های پایان یک رابطه زناشویی  از جمله ۱۲ نشانه اصلی برای پایان یک رابطه به شما از پایان رابطه عاشقانه و تمام شدن رابطه دوستی خبر می دهد. جملات پایان رابطه



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.