no-img
نوین اطلس

تصویر سازی ذهنی برای ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

تصویر سازی ذهنی برای ازدواج
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۱۸, ۱۳۹۶

تصویر سازی ذهنی برای ازدواج


این مطلب در مورد موضوعات تجسم خلاق برای ازدواج، آموزش تجسم خلاق، چگونه تصویر سازی ذهنی کنیم، چگونه تصویر ذهنی بسازیم، تصویرسازی ذهنی pdf، فایل صوتی جذب همسر نوشته شده است.

تجسم خلاق برای ازدواج

برای اینکه مرتکب این اشتباهات نشوید، قبل از ازدواج حتماً به انگیزه‌هایتان خوب فکر کنید. اگر خود را جزء یکی از دسته‌های زیر می‌بینید، خودداری از ازدواج در این شرایط به نفعتان است. درعوض، به توصیه‌هایی که بعنوان جایگزین معرفی شده‌اند عمل کنید.

ازدواج برای خیلی از ما بخشی عادی از زندگی است. ما بزرگ می شویم، دیپلممان را می گیریم، یا کار پیدا میکنیم یا وارد دانشگاه می شویم و بعد یک روز آن کسی که می خواهیم را برای زندگیمان پیدا می کنیم. اما این روزها افراد خیلی دیرتر ازدواج می کنند و قبل ازاینکه “بله” را سر سفره عقد بگویند مکث طولانی تری دارند.

درست همانطور که نشانه‌هایی برای آمادگی شما برای ازدواج وجود دارد، نشانه‌هایی هم هست که می‌گوید آمادگی ازدواج ندارید. تعداد قابل‌توجهی از افراد هستند که وقتی به عقب و ازدواجشان نگاه می‌کنند، می‌فهمند که آماده نبودن آنها برای ازدواج در آن زمان علت طلاق و جدایی‌شان بوده است.
برای اینکه مرتکب این اشتباهات نشوید، قبل از ازدواج حتماً به انگیزه‌هایتان خوب فکر کنید. اگر خود را جزء یکی از دسته‌های زیر می‌بینید، خودداری از ازدواج در این شرایط به نفعتان است. درعوض، به توصیه‌هایی که بعنوان جایگزین معرفی شده‌اند عمل کنید.

اگر برای دلایل غیرمنطقی زیر ازدواج را انتخاب می‌کنید، باید متوجه ریسکی که می‌خواهید بکنید باشید:
برای فرار از وضعیت ناراحت‌کننده خانه :
به جای آن می‌توانید به دانشگاهی خارج از شهر خود بروید. روی این تمرکز کنید که فردی مستقل و سالم بار بیایید تا بتوانید شاد و سالم زندگی کنید. هرچقدر محیط خانه‌تان بدتر باشد، باید بیشتر برای جلوگیری از اشتباهی که والدینتان کردند تلاش کنید.

وقتی خیلی جوان یا نابالغ هستید :
سعی کنید از جوانی‌تان لذت ببرید و ازدواج را تا زمانیکه به بلوغ فکری کامل رسیده‌اید به تعویق بیندازید.

وقتی به اندازه کافی تجربه ارتباط با جنس مخالف ندارید :
سعی کنید با جنس مخالف خود ارتباط سالم بگیرید تا تجربه لازم را به دست آورید. ببینید از یک رابطه چه می‌خواهید و فرق یک شریک زندگی سازگار و هماهنگ با خودتان و افراد ناسالم یا کسانی که سازگاری با شخصیت شما ندارند را بشناسید.

وقتی تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید و هیچوقت بعنوان یک مجرد زندگی مستقلی را تجربه نکرده‌اید، هیچ کار یا طریق امرارمعاشی ندارید، از تنها بودن می‌ترسید یا طرفتان قرار است مدتی طولانی شما را ترک کند :
درستان را تمام کنید و تجربه کاری مرتبط با رشته‌تان را آغاز کنید. کاری پیدا کنید که قدرت حمایت از خودتان و خانواده‌تان را تامین کند. زندگی مستقلی را آغاز کنید و سعی کنید هزینه‌های مربوط به خودتان را تقبل کنید، پول پس‌انداز کنید و مستقل شوید. یاد بگیرید چطور تنها زندگی کنید و یک مجرد شاد باشید.

برای برانگیختن حس حسادت فردی دیگر :
برای اینکه بلوغ احساسی بیشتری پیدا کنید کتاب‌های بیشتری بخوانید یا نزد مشاور بروید. تا زمانیکه به این بلوغ فکری و احساسی نرسیده‌اید با هیچکس ازدواج نکنید. باید رفتارها و مهارت‌های سازگاری افراد بزرگسال را کسب کنید تا وقتی آسیب دیدید، بتوانید به آنها تکیه کنید.

برای بالا بردن اعتمادبه‌نفستان :
برای این منظور بهتر است نزد مشاور متخصص بروید. اعتمادبه‌نفس پایینتان را با افکار مثبت و باارزش جایگزین کنید. تازمانیکه اعتمادبه‌نفس لازم را پیدا نکردید و با خودتان راحت نبودید، ازدواج نکنید. دقت کنید که کسی را انتخاب کنید که با شما سازگاری شخصیتی داشته باشد.

آموزش تجسم خلاق

روند تجسم بسیار ساده است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد، هرچند برای رسیدن به نتیجه باید صبور باشید و مرتب تمرین کنید. این همان جایی است که مردم با آن مشکل دارند. آنها دوسه روزی تلاش می‌کنند، ولی خیلی زود خسته می‌شوند، چون با گذشت این دوسه روز میلیونر نشده‌اند! پس صبور باشید و تسلیم نشوید تا به نتیجه برسید.

برای شروع باید اول هدف واقعی‌تان را پیدا کنید. ترجیحا هدفی واقع‌بینانه و معنادار انتخاب کنید. وقتی چیزی پیدا کردید که می‌خواهید آن را جذب زندگی‌تان کنید، تجسم وارد عمل می‌شود.

در جای راحتی بنشینید؛ مکانی که انتخاب می‌کنید، باید آرام باشد و چیزی حواستان را پرت نکند. بعد چشمانتان را ببندید و تصور کنید به هدف‌تان رسیده‌اید. سعی کنید همه‌ی جزئیات را در ذهن‌تان مجسم کنید. خودتان را مجسم کنید که دارید آرزوی‌تان را تجربه می‌کنید. این فیلم را بارهاوبارها در ذهن‌تان تکرار کنید.

این موارد را هم به ذهن بسپارید:

طوری تصور کنید که انگار همه‌چیز واقعی است. نکته‌ی کلیدی در تجسم، این است که تصور کنید رسیدن به هدف‌تان واقعا چه احساسی به شما می‌دهد. اینکه فقط تصویری در ذهن خود ایجاد کنید، کافی نیست؛ باید تمام حواس خود را درگیر کنید. به این اکتفا نکنید که خودتان را موفق تصور کنید، بلکه باید با تمام وجودتان آن را حس کنید. کاملا حس کنید که چطور آدرنالینِ بدن‌تان زیاد می‌شود و ضربان قلب‌تان تندتر می‌شود. احساس کنید، بشنوید و بو کنید که رسیدن به هدفی که مدت‌ها دنبالش بوده‌اید، چه حسی دارد. هدف تجسم این است که به تصویر ذهنی قوی‌ای برسید که کاملا برای‌تان واقعی باشد.
فقط نگاه نکنید؛ تمرین کنید. خیلی‌ها به‌اشتباه فکر می‌کنند موقع تجسم باید خودشان را از دید سوم‌شخص نگاه کنند. آنها خودشان را می‌بینند که به هدف‌شان رسیده‌اند، البته نه از دید اول‌شخص؛ این مثل این است که بدون اینکه خودشان را درگیر کنند، مشغول تماشای فیلم باشند. باید همیشه یادتان باشد که تجسم را از دید اول‌شخص انجام دهید. درغیراین‌صورت فقط دارید تصور می‌کنید که فرد دیگری به اهداف و آرزوهای شما می‌رسد. به همین خاطر باید خودتان را در رؤیایتان درگیر کنید. تماشاچی نباشید؛ سعی کنید ستاره‌ی فیلم باشید.
خاص باشید. در کل، بهتر است اهداف خاص را تجسم کنید. اینکه خودتان را تصور کنید که دارید ارتقا پیدا می‌کنید، ممکن است سریع نتیجه ندهد. درعوض سعی کنید تجسم کنید چطور دارید ارتقا پیدا می‌کنید. پیشرفت در مسیر حرفه‌ای‌تان را گام‌به‌گام تصور کنید. کارهایی را تصور کنید که برای رسیدن به این هدف، دست به آنها می‌زنید.
مرتب تمرین کنید. تسلط روی مهارت تجسم، زمان می‌برد. افراد مبتدی در ایجاد و حفظ تصویر ذهنی مشکل دارند. بسیار مهم است که روی تجسم‌کردن تمرکز کنید. هروقت حواس‌تان پرت شد، دوباره حواس‌تان را جمع کنید. یادتان باشد رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نیاز به تمرین دارد. اینکه فقط یکی‌دو بار هدف دشواری را در ذه‌نتان تجسم کنید، راه به جایی نمی‌برد.
صبور باشید. چیزهای واقع‌بینانه را تجسم کنید و تا وقتی به هدفتان برسید، دست از تجسم برندارید.
اگر موارد گفته‌شده را دنبال کنید، به نتیجه می‌رسید. هرقدر تصاویر ذهنی‌تان قوی‌تر و واقعی‌تر باشند، ذهن آنها را راحت‌تر قبول می‌کند.

چگونه تصویر سازی ذهنی کنیم

نمونه های تصویر سازی ذهنی
برای نمونه و الگو برداری برای شما دو سبک از تصویر سازی ذهنی را قرار داده ام.

با کمک گرفتن از این نمونه ها می توانید به سادگی قوای تصویر سازی خود را تقویت کرده و از آن بهره ببرید.

تصویر سازی لغات انگلیسی
تصویر سازی اعداد
تصویر سازی ذهنی برای لغات انگلیسی
تصویر سازی لغات انگلیسی عموما میتواند به دو شیوه صورت گیرد.

از تصاویر عمومی و رایج همراه با جملات ربط دهنده استفاده کنیم تا یک لغت را به یاد آوریم.
دقیقا تصویری رسم کنیم که با لغت مرتبط باشد.
برای انجام مورد اول عموما دانش آموزان و دانشجویان راحت ترند.

اما یافتن تصویری دقیقا مرتبط با لغت عموما کار ساده ای نیست و کمی نیاز به خلاقیت دارد.

چگونه تصویر ذهنی بسازیم

۱- صحبت کردن مثبت با خود
همه ی ما درون خودمان یک گفتگوی درونی داریم و به صورت ذهنی صحبت می کنیم، این گفتگو ممکن است صبح ها که از خواب بیدار می شویم تا شب که می خواهیم بخوابیم ادامه داشته باشد، این گفتگوها می تواند مثبت و سازنده یا اینکه منفی و مخرب باشد. انگار دو نفر درون ما هستند که یکی از ما انتقاد می کند و دائم به ما هشدار می دهد و می گوید که نمی توانیم و دیگری به ما روحیه می دهد و تشویقمان می کند.

۲- قبول نقاط ضعف خود
دومین عامل این است که قبول کنیم ما به عنوان یک انسان دارای نقاط ضعفی هستیم، به هر حال هیچ کس کامل نیست. وقتی پذیرفتیم که ما هم نقاط ضعفی داریم می توانیم از جنگ کردن با خود دست بکشیم و دیگر لازم نباشد که ثابت کنیم که اینگونه نیستم و به خاطر ثابت کردن خود انرژی زیادی از دست ندهیم و اگر هم به مشکلی بر خوردیم، خودمان را سرزنش نکنیم و به دنبال یک راهکار مناسب بگردیم

۳- یادآوری موفقیت های گذشته
یکی دیگر از مواردی که باعث می شود یک تصویر مثبت از خود بسازیم، یادآوری موفقیت های گذشته است، متأسفانه بیشتر افراد عادت کرده اند روی شکست هایشان تمرکز کنند و اگر کسی از آنها بپرسد که آیا در گذشته موفقیت هایی کسب کرده اند؟ نتوانند آنها را به یاد بیاورند ولی برعکس تمام شکست های گذشته را با تمام جزئیات به خاطر دارند.

مطمئنا شما هم موفقیت هایی در زندگی داشته اید حتی اگر یادتان نباشد. اگر این متن را می خوانید، یعنی سواد خواندن دارید، یعنی اینکه از پس صدها امتحان برآمده اید، سال ها تلاش کرده اید و با موفقیت قبول شده اید.

در گذشته چه موفقیت هایی به دست آورده اید، آنها را یادآوری کنید، با اینکار انگار دارید آن موفقیت ها را دوباره به دست می آورید و همان احساس های موفقیت در شما دوباره زنده می شوند و بازسازی موفقیت ها باعث می شود، موفقیت های بیشتری به دست آورید.

۴- معاشرت با افرادی که نگرش مثبت دارند
برای داشتن یک تصویر مثبت ذهنی، یکی از بهترین کارها این است که با افرادی معاشرت کنید که الان این تصویر مثبت ذهنی را از خود دارند، معاشرت با آنها باعث می شود تصویر ذهنی شما هم تغییر کند و یک تصویر مثبت از خود بسازید، نگرش آنها به شما هم منتقل می شود.

۵- دوست داشتن خود
اکثر ما با روش تنبیه و پاداش بزرگ شده ایم، این روش مختص به کشور ما نیست بلکه در تمام دنیا مرسوم است، اگر کار خوبی کنیم، اگر درس بخوانیم، اگر نمره امتحان خوب شود، اگر ساکت بمانیم، اگر مثل بقیه باشم پاداش می گیریم و هزاران اگر دیگر و اگر هم اشتباه کنیم، نمره بد بگیریم، مطابق با استانداردهای بزرگ ترها رفتار نکنیم تنبیه می شویم.

حالا ما بزرگ شده ایم و ممکن است افرادی که به ما پاداش می داند و یا تنبه مان می کردند حتی در قید حیات هم نباشند ولی این چیزی را عوض نمی کند چون ما یاد گرفته ایم اگر کار درست بکنیم دوستمان دارند و اگر کار اشتباه بکنیم دوستمان ندارند، حالا ما فرمان را خودمان به دست گرفته ایم و در رابطه با خود و اطرافیانمان همین رفتار پاداش و تنبیه را در پیش گرفته ایم.

از بین هزاران بهانه ای که برای موفق نشدن وجود دارید یکی از همه پررنگ تر است، افراد به این دلیل موفق نمی شوند که خود را لایق موفقیت نمی دانند زیرا خودشان را دوست ندارند، کسی که خودش را دوست ندارد پس لایق موفق شدن هم نیست، لایق بهترین ها نیست و دائم خودش را با شکست ها و با خواسته های سطح پایین تنبیه می کند.

برای اینکه تصویر مثبت ذهنی از خود داشته باشید بسیار مهم است که خودتان را دوست داشته باشید، برای اینکار دائم و در طول شبانه روز و هر وقت که توانستید به خودتان بگویید که خودتان را دوست دارید، برای خودتان هدیه بگیرید، برای خودتان نوشابه باز کنید، چه اشکالی دارد!

تصویرسازی ذهنی pdf

در مورد تصویر سازی ذهنی مقالات بسیار زیادی تحت فرمت pdf وجود داشته و می توانید برای مطالعه ی بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

فایل صوتی جذب همسر

برای جذب همسر آموزش های زیادی به صورت فایل صوتی وجود دارد که می تواند در این زمینه اطلاعات شما را افزایش دهید. فراموش نکنید دانش کلید حل مشکلات است.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

قانون جذب در روابط عشقی

جملات تاکیدی برای جذب همسر

قانون جذب در ۲۱ روز

عشق یا منطق در ازدواج

قانون جذب معشوق

قانون جذب برای ازدواج

ازدواج از طریق ضمیر ناخودآگاه

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

تجسم خلاق برای ازدواج از طریق آموزش تجسم خلاق و یادگیری اینکه چگونه تصویر سازی ذهنی کنیم و چگونه تصویر ذهنی بسازیم و استفاده از تصویرسازی ذهنی pdf و فایل صوتی جذب همسر



موضوعات :
ازدواج
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.