no-img
نوین اطلس

سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان
zip
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶

سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان


این  مطلب در مورد موضوعات درمان سرد مزاجی زنان بعد از زایمان، بی توجهی شوهر بعد از زایمان، علت سردی مردان در روابط زناشویی، نشانه های سردمزاجی مردان، درمان بی میلی در زنان، مردان بعد از بچه دار شدن، بی توجهی مرد بعد از زایمان نوشته شده است.

درمان سرد مزاجی زنان بعد از زایمان

علت اصلی و جدی آن هورمون ها هستند. خانم ها دو هورمون جنسی و عاطفه ی مادری دارند. در دوران بارداری قبل از تولد فرزند ، ترشحات هورمون های جنسی مثل پروژسترون و استروژن زیاد می شود و میل جنسی خانم زیاد می شود . وقتی خانم زایمان می کند ترشح هورمون پرولاکتین زیاد می شود وترشح هورمون های جنسی کم می شود. این هورمون برای افزایش شیر مادر است. علت اصلی و عمومی بی میلی خانم ها و کم شدن رابطه زناشویی بخاطر همین است.

علت دیگر افسردگی بعد از زایمان است . از هر صد خانمی که زایمان می کنند ده الی پانزده نفر افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند. علت این افسردگی اختلالات هورمونی ، کسالت دوران بارداری ،مشکلات زایمان و استرس ها است. بعضی از رفتارها این زمان افسردگی را طولانی تر می کند. مثلا هنگام زایمان آقا در کنار خانم نبوده است یا اینکه آقا پسر می خواسته ولی بچه دختر بوده و آقا به بچه توجهی نمی کند و به خانم ابراز محبت نمی کند.

زایمان در بچه اول خیلی استرس و مشکلات دارد. دیگر اینکه خانم ها از بارداری مجدد نگران هستند و گاهی احساس درد دارند ، اینها باعث بی رغبتی در خانمها می شود. یک نوزاد مشکلات زیادی دارد ، توان مادر را می گیرد و وقت مادر را پر می کند و مادر دیگر حوصله ی این ارتباطات را ندارد و زمانی ندارد که به این ارتباطات فکر کند. در این سه ماه اول مادر با فرزند رابطه ی عاطفی عمیقی پیدا می کند، زیرا بچه به مادر خیلی نیاز دارد. از طرفی با این نیاز عاطفی نیاز جنسی زن برطرف می شود و دیگر نیازی به ارتباط جنسی ندارد.

این رفتار کاملا طبیعی است . این روزها مثل روزهای ابری است یعنی خورشید هست ولی دیده نمی شود . در این موارد آقایان بیشترنگران می شوند که نکند خانم شان همیشه این طوری بماند. این خانم مثل خورشیدی در پشت ابر است وقتی این ابر برود خورشید نور افشانی خواهد کرد. ممکن است که چهار تا دوازده ماه این حالت برای خانم باشد. معمولا در چهار ماه اول مشکل حل می شود. زیرا بچه بزرگترمی شود و نگرانی مادر کمتر می شود و بعد به غرایزش توجه می کند. در اینجا کلید کمک به خانم در دست آقا است.

اگر آقا در این دوران به نکاتی توجه کند ممکن است که این زمان را کوتاهتر بکند. آقا از نظر معنوی به خانم توجه کند، ابرازمحبت بکند ، تشکر بکند ، شوق و ذوق بکند و به همسرشان کادو بدهد ، این کارها باعث می شود که فشار روی خانم کمتر بشود و خانم احساس آرامش می کند و احساس نیاز جنسی بکند. دیگر اینکه آقا در کارهای خانه به خانم کمک کند و کارهای بچه ی دیگر را انجام بدهد.

آقایان باید توجه بکنند که در این موارد نباید به زور متوسل بشوند زیرا باعث طولانی شدن این مدت می شود. خانم ها در مورد افسردگی باید با خدا و ائمه ارتباط داشته باشند و ذکر بگویند تا افسردگی کمتر بشود. خانم ها با محبت آقا را مجاب کنند که به او کمک بکند. خانم باید سعی کند که این مدت را به کمترین مدت تقلیل بدهد زیرا آقا تغییرات هورمونی نداشته است و نیازهایش مثل قبل است. البته آقایان می توانند در این دوران نیازهای خودشان را مثل دوران عقد برآورده بکنند و اینکار اشکالی ندارد.

بی توجهی شوهر بعد از زایمان

آقایان هم لطمه می‌بینند
در حقیقت آمار مشخصی درباره میزان شکست روحی خانم‌ها و آقایان نداریم ولی مقالاتی که نگاشته شده حکایت از مواردی از افسردگی آقایان هم پس از تولد اولین فرزند دارد. این امر هم به این دلیل است که همسر این آقا که تا قبل تمام توجه و عشق خود را نثار او می‌کرده یکباره تمام وقت و عشق خود را نثار موجودی تازه‌وارد می‌کند و ضمن اینکه اغلب اوقات خسته‌ است، آقا از نظر عاطفی لطمه می‌خورد ولی بهتر است بگوییم هر دو لطمه می‌خورند ولی لطمه خانم‌ها بیشتر است.

علت سردی مردان در روابط زناشویی

این زنان مردان خود را دلسرد می کنند:

زنهایی که بیش از اندازه به ظاهر و قیافه خودشان حساس اند.

زنهایی که دوست ندارند معاشقه دریافت کنند.

زنهایی که بیش از حد جدی هستند.

زنهایی که بیش از حد به مردشان وابسته هستند.

زنهای احمق و سطحی ( یا به اصطلاح ژورنالیستی زرد ! )

زنهایی که فقط به وضع مالی و اقتصادی مرد اهمیت میدهند. (همچنین نگاه کنید به علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی)

نشانه های سردمزاجی مردان

بیزاری و نفرت و یا ناسازگاری و یا هر گونه تلاشی از طرف شریک خود

عدم احساس آرامش

درمان بی میلی در زنان

این گیاهان را به رژیم‌تان اضافه کنید
در برخی از متون طب سنتی اشاره شده که گنجاندن برخی از گیاهان و سبزیجاتی که جنبه درمانی دارند در رژیم غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر درمان ناتوانایی جنسی و ضعف‌های جسمانی در زوج‌ها به ویژه زنان داشته باشد. از این رو توصیه شده در بیشتر وعده‌های برنامه و رژیم غذایی هفتگی خود از چغندر، شاهی، فلفل سبز، پیاز، ترب، کشمش و تمشک استفاده کنید. نوشیدن شیره نارگیل و آب انگور نیز از جمله خوراکی‌هایی است که می‌تواند به تقویت توانایی جسمی زنان کمک کند.

عسل طبیعی و خالص را حتما به وعده صبحانه خود اضافه کنید و فراموش نکنید که خوردن حب‌هایی که از ترکیب خرما، گردو و دارچین تهیه شده در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد. برای تهیه این حب به ۶خرما و ۳ مغز گردو و کمی دارچین احتیاج دارید. هسته خرما را جدا کرده و مغز گردو و خرما را بکوبید تا نرم شود. دارچین را به آن اضافه کنید و حب‌هایی تهیه کنید و هر روز ۴ تا ۵ حب بخورید. این حب‌ها را روزانه تهیه و مصرف کنید.

مردان بعد از بچه دار شدن

خانمها بعدازاینکه دارای فرزند می شوند تغییراتی در آنها انجام می شود. گاهی اوقات، خانمها درمقایسه با قبل از بچه دار شدنشان قابل تشخیص نیستند. اما تعجب آور است که مردان هم بعد از بچه دار شدن دارای تغییراتی می شوند.

نکته جالب این است که خانمها بعدازاینکه دارای فرزند می شوند تغییراتی در آنها انجام می شود. گاهی اوقات، خانمها درمقایسه با قبل از بچه دار شدنشان قابل تشخیص نیستند. اما تعجب آور است که مردان هم بعد از بچه دار شدن دارای تغییراتی می شوند.

به نظر می رسد که اکثر مردها نیازمند این هستند که همیشه در زندگی زناشویی اولین و بهترین باشند. برای آنها مهم نیست اگر پوشک بچه خیس شده باشد، یا اگر بچه گرسنه باشد. اغلب آقایان قادر نیستند ۹ ماه تحمل مادر برای بارداری و به دنیا آمدن بچه را درک کنند و اغلب با این مسائل بیگانه هستند. از نظر آنها وقتی همسرشان بچه دار می شود باید ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته را بی وقفه برای فرزندشان وقت بگذرانند.

مطمئنا داشتن بچه یک نعمت شگفت انگیزی است که خداوند عطا فرموده است اما اگر خانمها نتوانند تغییراتی درخودشان اعمال کنند و برای کارهایشان برنامه ریزی کنند نمی توانند از لذتهای زندگی برخوردار شوند.

برای اکثر آقایان، تغییر موقعیت زیاد جدی نیست. شاید علت این قضیه آن باشد که آنها مدت طولانی برای والدین شدن انتظار نکشیده اند. شاید هم به علت گذشت زمان و بالا رفتن سن شان باشد. شاید هم به این دلیل باشد که آنها نمی دانند نقششان به عنوان یک پدر چیست؟ درهرصورت، یک هفته بعد از اینکه فرزند خانواده به دنیا آمد، مردها هنوز انتظار دارند که زندگی جنسی شان به روال گذشته برگردد، و یا با دوستانشان به پیک نیک بروند.

چگونگی تغییرات مردها بعد از به دنیا آمدن فرزندشان نیازمند کارهای زیادی است که همسرانشان باید انجام دهند. بسیاری از خانم ها بعد از بچه دار شدن از همسرشان برای مراقبت از فرزند کمک نمی گیرند.

خانم های دیگری هم هستند که از اینکه خودشان فرزندشان را نگه می دارند و مراقبش هستند راضی اند و دوست دارند فقط و فقط خودشان از بچه مراقبت کنند اما بعد از گذشت چند سال دیگر همسرشان هم مانند یک بچه می شود، لباسش را بعد از درآوردن روی زمین می اندازد، و بعد از اینکه غذا می خورد بشقاب غذایش را روی میز رها می کند که این موضوع خشم همسرشان را برمی انگیزد و یکی از دلایلی است که همسرشان در موقع مراقبت از فرزندشان او را به حال خودش رها کرده بوده.

مشکل این است که هر دوی طرفین(خانم و آقا) از نقش خودشان آگاهی ندارند و به اشتباه کار دیگری انجام می دهند.

البته مردهای متفاوتی هم وجود دارند. تغییر رفتار مردان بعد از به دنیا آمدن فرزندشان تغییری است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. این مردها زمانی که متوجه می شوند همسرشان باردار است خوشحالی می کنند. با افتخار و با غرور اتاق بچه شان را می چینند.

وقتی از سرکار به خانه برمی گردند، با دادن خوراکی های مغذی همسرشان را تقویت می کنند. هدیه ای باورنکردنی به عنوان قدردانی از همسرشان به او می دهند. حتی ممکن است نیمه شب از خواب بیدار شوند و خوراکی های مقوی به همسرشان بدهند.

همچنین زمانی که دارای چند فرزند می شوند در کنترل و اداره کردن آنها به همسرشان کمک می کنند. اما همسران این مردها از اینکه آنها دارای توانایی های مادرانه هستند نگرانند اما نمی دانند که چه نعمت نصیبشان شده است.

درواقع، بین خانم ها و آقایان یک تفاوت بزرگی وجود دارد. اغلب مردها از وضعیت موجودشان راضی هستند و از اینکه شرایط بدون تغییر باشد خوشحال شده و احساس راحتی می کنند. مردها با نوسانات و تغییرات زندگی تحت تاثیر قرار نمی گیرند و ترجیح می دهند بدون کوچکترین تغییری زندگی شان را ادامه دهند.

مردها از استانداردها غفلت می کنند و کمتر احساسات دیگران را درک می کنند. اما زنها در مقایسه با مردها دائما سعی می کنند کاری که از آنها انتظار می رود را انجام دهند، درحالی که مردها، همسران، و پدران فقط قادرند که زندگی کنند.

اینکه بعد از تولد فرزندان مردها چه تغییری می کنند یا چه تغییری نمی کنند یکی از دلایل آن است که پدران در زندگی فرزندانشان از اهمیت ویژه ای برخوردارند. همسران و پدران به فرزندانشان قدرت اعتماد به نفس می دهند اما مادرها و همسران یک عمر زندگی را برای رساندن فرزندان به آن تلاش می کنند.

بی توجهی مرد بعد از زایمان

دلایل دلزدگی
در هفته های نخست پس از تولد فرزندتان کم خوابی های مداوم شبانه، شما را حساستر و آسیب پذیرتر میکند و گاه گریه های بیامان نوزادتان شما را بیشتر آزرده میسازد، اما بهترین کار این است که با همسرتان حرف بزنید و شرایط خود را بیشتر برایش توضیح دهید و بگویید در چنین حالتی، کنترل کردن خودتان برایتان دشوارتر شده است. خانمها معمولا پس از تولد نوزادشان مسئولیت هایشان بسیار زیاد میشود و آن را سخت تحمل می کنند و احساس می کنند که مجبورند به تنهایی این همه کار و مسئولیت داشته باشند، اما همسرشان اصلا بار مسئولیت بیشتری را احساس نمی کند و این تغییر و تحولات جدید زندگی هیچ گونه مزاحمتی برای او ندارد.

این وضعیت باعث میشود احساس تنفرشان بیشتر شود و گاه برای چند لحظه هم نتوانند همسرشان را تحمل کنند. از طرفی مادرها یک طرز فکر دیگر هم دارند. آنها فکر میکنند از نشانه های عشق بی دریغ به فرزندشان این است که فرصت تفریح و استراحت را از خودشان بگیرند و خود را بی وقفه نثار او کنند.

فکر اینکه شما باید خودتان تمام اینکارها را به تنهایی انجام دهید، خشمتان را افزایش میدهد. اگر مدت طولانی از تولد فرزندتان گذشته است و شما همچنان از همسرتان احساس تنفر میکنید، باید در ریشه های این احساس جستوجو و دقت بیشتری کنید تا علت واقعی آن را دریابید. در واقع مشکل اصلی شما در خودتان است. گاه همه چیز مثل همیشه خوب و منظم است، ولی باز هم خانم از همسرش احساس نفرت دارد. در این گونه مواقع باید وضعیت روانی و هورمونی او بررسی شود.

می خواهم بیشتر بدانم:

درمان گیاهی سرد مزاجی مردان

دلیل فاصله گرفتن مردان

وقتی مرد فاصله میگیرد

زوج درمانی

آیا تک فرزندی بد است

سرد شدن مرد

نشانه های بی میلی مرد به زن

سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن رابطه زن و شوهر

نشانه های سرد شدن رابطه

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

تلاش برای درمان سرد مزاجی زنان بعد از زایمان و بی توجهی شوهر بعد از زایمان. تلاش برای شناخت علت سردی مردان در روابط زناشویی  با مشاهده ی نشانه های سردمزاجی مردان. درمان بی میلی در زنان و مردان بعد از بچه دار شدن و شناخت دلایل بی توجهی مرد بعد از زایمان همسرشان.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.