no-img
نوین اطلس

سردی در زندگی مشترک


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سردی در زندگی مشترک
zip
بهمن ۱۵, ۱۳۹۶

سردی در زندگی مشترک


این مطلب در مورد موضوعات نشانه های سرد شدن رابطه، پیام سرد شدن رابطه، سرد شدن رابطه زن و شوهر، سرد شدن عشق، علت سردی مردان در روابط زناشویی، زندگی مشترک موفق، درمان سردی زنان در روابط زناشویی، دلایل سرد شدن زنان نوشته شده است.

نشانه های سرد شدن رابطه

● کاری به کار هم ندارید؟

این ساده ترین راهی است که به شما از تمام شدن رابطه تان خبر می دهد. اگر مدت هاست که با یکدیگر ارتباط بر قرار نمی کنید، باید بدانید که زندگی مشترک شما به سراشیبی افتاده است. مهم نیست که کدام یک از شما این ارتباط را قطع کرده اید و دیگر تلاشی نمی کنید؛ هر کدام تان که باشید باید بدانید که اگر نجنبید خیلی زود همه چیز را از دست می دهید. شاید ندانید که قطع شدن جریان ارتباط شما شامل چه مواردی می شود. حرف نزدن به تنهایی به معنای قطع شدن رابطه شما نیست. اگر شما احساسات تان را با هم درمیان نمی گذارید، در مورد اتفاقاتی که روزانه برای تان می افتد با هم صحبت نمی کنید، یک عالمه چیز برای مخفی کردن از یکدیگر دارید یا این که وقت گذاشتن با هر کسی را به بودن با یکدیگر ترجیح می دهید، پس باید بدانید که کار رابطه تان تمام است.

● به همسرتان اعتماد نمی کنید؟

هنوز هم به هم اعتماد دارید؟ اگر برای جواب دادن به این سوال تردید دارید، نجات زندگی تان کمی دشوارتر می شود اما اگر شما واقعا دیگر نمی توانید به او اعتماد کنید و همسرتان هم توان اعتماد کردن به شما را از دست داده، باید بدانید که خیلی چیزها را از دست داده اید. در صورتی که فکر می کنید رابطه شما و زندگی مشترک تان یک رابطه سالم نیست، بعید است که بتوانید مدت طولانی به این زندگی ادامه دهید. کمتر کسی می تواند تمام روزهایش را با شک و انتظار برای خوشحال بودن بگذراند. یادتان نرود که زندگی شما تمام و کمال از حس شما تاثیر می پذیرد و ارتباط تان از جایی ویران می شود که احساس تان منفی و مخرب به نظر می رسد.

● خواست او برای تان اهمیتی ندارد؟

ببینید که می توانید از اشتباهات گذشته تان درس بگیرید یا نه. اگر در خودتان چنین توانایی ای را نمی بینید و شریک زندگی تان هم مدام همان اشتباهات گذشته اش را تکرار می کند باید در مورد ادامه این زندگی کمی احساس خطر کنید. این که شما و او مدام این چرخه را تکرار کنید، اشتباهی که دیگری را آزار می دهد را انجام دهید و در واکنش به انتقاد او با صدای بلند خود را توجیح کنید یا این که نسبت به انتظار او بی تفاوت باشید، می تواند یکی از نقاط اوج در رابطه شما باشد. اگر مدت هاست چنین رابطه ای را تجربه می کنید، مشکلات شما در حال رشد است و وضعیت رابطه تان روزبه روز وخیم تر می شود.

پیام سرد شدن رابطه

من می رم تو بمون با همه دلخوشیهات دلخوشیت من نبودم تو بمون و…. من می رم تو بمون و اون کسی که دوسش داری اونی که بخاطرش دلت اومد منو جا بذاری اونی که دوسش داری من نبودم تو بمون من می رم تو بمون با اون دلی که پرپر دل من هیچی نبود تو بمون من می رم..

سرد شدن رابطه زن و شوهر

چرا آقایان از روابط زناشویی سرد میشوند؟
زنان برای شکوفایی احساسات و عواطفشان نیاز به امنیت در روابطشان هستند، مردان نیز به فراخور طبیعتشان نیازمند، ابهت اند تا بتوانند احساساتشان را بروز دهند و به شکوفایی مطلوبی که میتواند بزرگترین تضمین های امنیتی را به زنان بدهد برساند.

مردان موجوداتی هستند ذاتا خشن، دلیل این خشن بودن را میتوان در تاریخ جستجو کرد، وقتی که مردان از قدیم الایام ( نه حالا در عصر فمنیسم!) وظیفه داشتند تا کارهای سخت را انجام بدهند، درنتیجه نیاز به روحیه و جسمی خشن داشتند تا بقا بشریت حفظ شود، چون اگر این نبود و مردان با زنان یکسان بودند، دیگر هیچ خانه ای ساخته نمیشد، هیچ غذایی شکار نمیشد و تا به الان نسل بشریت به احتمال زیاد منقرض میشد ! لذا میبینیم که این ویژگی خشن بودن، ویژگی مثبتی است و برای حفظ بقا و تکامل بشریت باید در کنار روحیه آرام زنان قرار گیرد.

سرد شدن عشق

در زندگی زن و شوهرها گاه موقعیت هایی ایجاد می شود که می تواند تعادلی را که پس از سال ها به دست آمده، برهم زده و زندگی را به سوی عدم تقارن سوق دهد؛ تولد فرزند یکی از این تغییرات است. به دنیا آمدن کودک اگرچه واقعیت خوشایند و اتفاقی میمون است ولی گاه به حدی زندگی زوج ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد که شور و شعف پدر و مادر شدن جای خود را با عواطف و احساسات دیگری عوض می کند تا آنجا که فرزند را رقیب خود تلقی کرده و واکنش های متفاوتی از خود بروز می دهند و واکنش های منفی ای که طرفین نسبت به هم بروز می دهند سرمنشأ مشاجره ها و دعواهای خانگی می شود.(نگاه کنید به ۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شده)

علت سردی مردان در روابط زناشویی

آنها اغلب به دلیل مشغله های کاری، خستگی جسمانی و روانی، نگرانی های خانوادگی و… آمادگی لازم را ندارند و بنابراین طبیعی است که چنین شرایطی عموما باعث سردی آن ها شود.

زندگی مشترک موفق

-فکر عوض کردن اخلاق همسر اشتباهی بزرگ است.
تلاش برای عوض کردن همسرتان فقط احساسات او را جریحه دار کرده و زندگی مشترک شما را خراب می کند. افراد بالغ به طرز چشم گیری تغییر نمی کنند. همسر خود را قبول کرده و او را به خاطر منحصر به فرد بودنش و تفاوت هایی که با دیگران دارد، دوست بدارید.

– صبور و باگذشت باشید.
صبر و گذشت موجب می‌شود دوستی صمیمی برای همسرتان باشید.

– همسرتان را از وضعیت اقتصادی موجود، آگاه کنید.
از درآمد هم، مطلع باشید تا با هم‌فکری، برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.

– داشتن اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس، سعی در شناخت طرف مقابل، حفظ آرامش و خونسردی در رابطه و صداقت را نام برد.

– به‌یاد خدا باشید و از او کمک بخواهید.
با یاد خدا، دل‌ها آرام می‌گیرد و مطمئن باشید خداوند به شما کمک خواهد کرد.

درمان سردی زنان در روابط زناشویی

متخصصان مرکز مسائل زناشویی ایتالیا یک مطالعات در این زمینه انجام داده اند و به نتیجه ای بسیار جالب و به نوعی باورنکردنی دست یافته اند. آنها سه فاکتور اصلی را برای کم کردن سرد مزاجی و داشتن علاقه به برقراری رابطه ی جنسی با همسرشان بیان کرده اند. نتیجه این بود:مردانی که سه ویژگی ” ثروت و رفاه مالی – اعتماد به نفس بالا – شاد بودن و به نوعی داشتن روحیه طنز و شاد” را در خود دارند همسرانشان تمایل بیشتری به برقراری ارتباط جنسی با آنها نشان می دهند.

دلایل سرد شدن زنان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عدم‌آگاهی خانم‌ها و مردان درباره تفاوت‌های یکدیگر و نداشتن درک متقابل از هم ، منشا بسیاری از سردی‌های خانم‌ها در زندگی زناشویی است. برخی از افراد هم به دلیل غروری که دارند حاضر نیستند در مورد همسرشان اطلاعاتی کسب کنند اما بهتر است این افراد بدانند که در صورت نداشتن آگاهی کافی از چگونگی ارتباط با همسرشان ، اولین فردی که ضربه می‌خورد خودشان هستند.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن رابطه زن و شوهر

سرد شدن عشق

سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان

درمان گیاهی سرد مزاجی مردان

سرد شدن مرد

ابطال سحر تفریق

سرد شدن در دوران نامزدی



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.