no-img
نوین اطلس

سرد شدن رابطه زن و شوهر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

سرد شدن رابطه زن و شوهر
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶

سرد شدن رابطه زن و شوهر


این مطلب در مورد موضوعات سردی عاطفی مردان، سردی در زندگی مشترک، سرد شدن عشق، علت سردی مردان در روابط زناشویی، سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان، پیام سرد شدن رابطه، درمان سردی زنان در روابط زناشویی، شکسته شدن حرمت بین زن و شوهر نوشته شده است.

سردی عاطفی مردان

دلایل سرد شدن مردان:

۱- نقادی ها و غر زدن های شدید. به عنوان مثال زمانی که خانم یا آقا فراموش کرده کاری که قرار بوده انجام دهد و همسرش با الفاظ خیلی تند و انتقادهای شدید و توهین آمیز این مسأله را یادآوری می کند، به شخصیت او حمله شدید کرده است.

۲- حالات تدافعی. در بعضی از زندگی های مشترک، زوجین به جای روابط صمیمانه، مدام به دنبال دفاع از خود هستند، چون عقیده دارند حرف خودشان درست است و می خواهند به هر قیمتی نقش خود را اثبات کنند؛ در این شرایط معمولاً زندگی به نوعی معامله تبدیل می شود و رابطه ای تجارتی بین آنها شکل می گیرد.

۳- حالات تحقیر، ناسزاگویی و خرد کردن شخصیت. وقتی فضای تحقیر و بدگویی در خانه حاکم شود، روابط رو به سردی خواهد رفت.

۴- بی اعتنایی. وقتی زن و شوهر در پاسخ به نیاز های یکدیگر، ستیزه جویانه برخورد می کنند یا از هم دوری می کنند، درست مانند این است که مثل دو دیوار سنگی به هم نگاه می کنند و ارزشی برای یکدیگر قایل نیستند.(علاوه بر این نگاه کنید به احتمال بازگشت مردان به رابطه)

سردی در زندگی مشترک

نشانه های سردی در زندگی مشترک:

هیچ حرفی ندارید با هم بزنید
وقتی که شما و همسرتان می خواستید یکدیگر را بشناسید و تصمیم به شروع زندگی مشترک داشتید، هیچ گاه از حرف زدن با یکدیگر و بحث کردن راجع به بسیاری چیزها خسته نمی شدید. با هم حرف می زدید تا از این راه همدیگر را بشناسید و به نقاط مشترک بیشتری برسید. وقتی که چند سال از شروع زندگی می گذرد. به تدریج گفت و گو بین زوج ها کم می شود و با ورود کودکان به زندگی به حداقل می رسد؛ تا جایی که دیگر نمی توانند با هم حرف بزنند و یا نمی خواهند با هم حرفی بزنند و این شروع یک وضعیت بد و ناخوشایند است.

احساس مورد سوء استفاده قرار گرفتن
وقتی که از سوء استفاده کردن سخن به میان می آید، مردم بلافاصله به یاد سوءاستفاده های فیزیکی می افتند؛ در حالی که این رفتار انواع مختلفی دارد، مثل سوء استفاده کلامی و عاطفی. هر عملی که در زندگی مشترک به طرفین ضرر و زیان وارد کند، باعث نابودی روابط بین آنها می شود. این ضرر و زیان می تواند به هر شکلی باشد و اگر شما احساس می کنید مورد سوء استفاده قرار گرفته اید، حتماً به یک مشاور مراجعه نمایید.

در میان گذاشتن احساسات با دیگران
بسیاری از زوج ها در طول زندگی مشترک خود دچار آشفتگی ها و ناراحتی هایی می شوند و می خواهند برای سبک کردن بار غم و اندوه درونی خود کسی را به عنوان هم صحبت برگزینند؛ کسی به غیر از همسرشان! این مسأله کاملاً طبیعی است و حتی در بیشتر مواقع باعث سلامت روحی روانی می شود. اما وقتی این مسائل را با جنس مخالف خود مطرح می کنید و این کار به یک عادت تبدیل می شود، به تدریج رابطه تان مشکل و رنگ دیگری می گیرد. شاید در مرحله اول هدف تان درد دل کردن باشد، اما همین شکایت کردن ها از همسرتان به کسی که او را امین خود می دانید، باعث ایجاد رابطه ای نزدیک بین شما می شود و این اتفاق برای زندگی مشترک تان بسیار خطرناک است. لذا بهترین کار این است که مشکل خود را به جای در میان گذاشتن با افرادی که فکر می کنید دلسوزتان هستند، با یک مشاور خانواده مطرح کنید و از او کمک بخواهید. این کار برای حفظ زندگی مشترک تان بسیار بهتر است.

سرد شدن عشق

برای شعله ور شدن عشق در زندگی چه کار هایی باید انجام داد ؟

وقتی عاشق بودید چه کارهایی انجام می دادید؟ فهرست تهیه کنید !
آدم عاشق کارهای عجیبی انجام می دهد.دوران ابتدای آشنایی خود را بخاطر بیاورید.آدم ها معمولاً زمانی که تازه عاشق شده اند ، از هر موضوعی که به معشوق مربوط باشد لذت می برند. با هم بیرون رفتن ، قدم زدن، شام خوردن، تلویزیون دیدن و هر موضوع دیگری در کنار معشوقتان موجب خوشحالی شما می شد. اولین توصیه ی من برای زن و شوهر (تأکید می کنم زن و شوهر) هایی که شعله ی عشق در زندگیشان کمرنگ شده ، تهیه ی یک فهرست از کارهایی است که در ابتدای عاشقی انجام می دادند.یکی از مراجعانم می گفت:«اون موقع دلم می خواست فقط کنار شوهرم قدم بزنم، وقتی با هم راه می رفتیم دستش رو میگرفتم.منتظر بودم بچه مون بخوابه تا بتونم با شوهرم حرف بزنم.نیم ساعت قبل از اینکه برسه خونه ، لباسم رو عوض می کردم، عطر میزدم و آرایش می کردم …». همین کارهای ساده باعث می شود عشق در رابطه ی شما و همسرتان شعله ور شود.بنابراین در اولین گام لازم از فهرستی از کارهای دوران اولیه ی عاشقی تهیه کنید و تلاش کنید برخی از آن رفتارها را تکرار نمایید.

خاطرات دوران اولیه را مرور کنید.
یکی از کارهایی که می تواند عشق شما را شعله ور کند مرور خاطرات شیرینی است که با هم داشته اید . خاطره ی خواستگاری، دوران نامزدی، دوران عقد، روز عروسی، آتلیه و … . اگر این خاطرات برای شما شیرین است، تکرار آن موجب عاشق تر شدن شما خواهد شد. در صورتی که تلخی و دلخوری در روزهای اولیه ی زندگی مشترکتان دارید لطفا آن ها را مرور نکنید.برای اینکه این دلسردی را از بین ببرید می توانید مقاله ۱۲ تکنیک برای گرم کردن رابطه سرد شدهرا مطالعه کنید.

کارهای ساده و کوچک انجام دهید.
یک صبحانه ی دونفره ، قرار دادن یک گل رز قرمز روی فرمان ماشین، فرستادن یک پیامک با محتوای «دوستت دارم ٬تو باعث افتخار منی»، دادن هدیه ای که هیچ مناسبت خاصی ندارد و کارهای کوچک این چنینی می تواند عشق اولیه را در دلتان زنده کند.(نگاه کنید به سرد شدن یهویی رابطه)

علت سردی مردان در روابط زناشویی

عدم رعایت بهداشت شخصی

عادات شخصی نا پسند

اشتغال ذهنی وسواس گونه

تندخویی و پرخاشگری

بی احساسی و بی  توجهی

سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان

دلیل چنین سرد شدنی آن است که زن از نظر روانی آمادگی کمی دارد و این رابطه برای او غیر معمول و ترسناک است و منجر به کم بودن رابطه زناشویی می شود.

پیام سرد شدن رابطه

به فردایم برنگرد؛
بودنت در گذشته ام
کافیست . . !

درمان سردی زنان در روابط زناشویی

سنجد

یکی از گیاهان دارویی که می تواند به پیشگیری و درمان یکی از رایج ترین اختلالات زندگی زناشویی غلبه کند، مصرف دمنوش تهیه شده از سنجد یا جوشانده سنجد در درمان برخی از اختلال ها به ویژه در زنان موثر است.( همچنین نگاه کنید به علت سرد شدن زنان در رابطه زناشویی )

ریوند چینی

زن های جوان زیادی وجود دارند که بعد از ازدواج به دلیل تجربه درد حین زناشویی به مرور دچار ترس ها و استرس هایی می شوند که این حالت های روحی- روانی مشکلاتی را برای آنها فراهم می کند و روابط زناشویی زن و شوهر را تحت تاثیر قرار می دهد. مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم درمان در کوتاه مدت موجب بروز مشکلات و اختلاف هایی میان زن و شوهر شود. گیاه و ریشه ریوند چینی و نوشیدن دمنوش تهیه شده از آن تاثیر زیادی در کاهش درد به ویژه دردهایی دارد که ممکن است زنان در ناحیه لگن تجربه کنند. البته نباید فراموش کرد زنانی که به تازگی فرزند آنها متولد شده و مراحل شیردهی به نوزاد را تجربه می کنند نباید از این گیاه یا مشتقات آن استفاده کنند.

شکسته شدن حرمت بین زن و شوهر

حفظ حرمت ها با گذشت

برای حفظ استحکام و قوام زندگی زناشویی زن و مرد، بیش از هر کس دیگری، باید خودشان مراقب حرمت‌ها و حریم‌های یکدیگر باشند. یکی از مولفه‌هایی که همواره می‌تواند حرمت زن و مرد را حفظ کند «گذشت» است. با مولفه‌ گذشت و بخشش که بسیار قدرتمند است، زن و مرد می‌توانند از این حریم، دیواره و سد حفاظتی که به دور زندگی زناشویی‌شان کشیده‌اند، مراقبت بیشتری کنند. اگر مسئله بخشش نباشد، مرتبا هر روز ممکن است به این دیواره و پرده حفاظتی آسیب وارد شود.
هم مرد اشتباه می‌کند، هم زن؛ بهترین کار گذشت ، بخشش و چشم‌پوشی از خطاهای همدیگر است.حفظ حرمت یکدیگر (زن و مرد) زندگی زناشویی را قوام و دوام می‌بخشد و استحکام آن را بالا می‌برد. بالا بردن استحکام زناشویی، یعنی یک زندگی قدرتمند و زندگی زناشویی قدرتمند، یعنی آرامش و امنیت بیشتر برای زن، مرد و فرزندان.

بیشتر بدانید:

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن سریع عشق به رابطه

قهر طولانی در دوران عقد

علت فاصله گرفتن مرد از زن

عقب نشینی مردان در رابطه

دعای منت کشی شوهر

مشکلات زوج های جوان

از بی توجهی شوهرم خسته شدم

دعای بازگشت معشوق 

چگونه قهر را تمام کنیم

جملاتی که دل مردان را آب می کند

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

سردی عاطفی مردان و  سردی در زندگی مشترک و سرد شدن عشق از پیامد های علت سردی مردان در روابط زناشویی. سرد شدن روابط زناشویی بعد از زایمان و پیام سرد شدن رابطه در درمان سردی زنان در روابط زناشویی.و هم چنین موضوع شکسته شدن حرمت بین زن و شوهر



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.