no-img
نوین اطلس

شناخت رفتار زنان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شناخت رفتار زنان
امتیاز 2.50 ( 2 رای )
zip
بهمن ۷, ۱۳۹۶

شناخت رفتار زنان


این مطلب در مورد موضوعات روانشناس زنان، شناخت دختر خوب برای ازدواج، روانشناسی ذهن زنان، شناخت زنان خیانتکار نوشته شده است.

روانشناس زنان

Mary Whiton Calkins
ماری کلکینز در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد، اگرچه او هرگز مورد تایید رسمی قرار نگرفت. او با برخی از برجسته ترین اندیشمندان زمان از جمله ویلیام جیمز و هوگو مانستربرگ تحصیل کرد و همه الزامات لازم برای مدرک دکترا را تکمیل نمود با این حال هاروارد حاضر به اعطا درجه او بر این اساس که زن بود نشد. با این وجود کاکینز تبدیل به اولین رییس جمهور زن از انجمن روانشناسی آمریکا شد. در طول زندگی حرفه ای اش او بیش از صد مقاله حرفه ای در مورد موضوعات روانشناسی نوشت، روش زوج درمانی را توسعه بخشید، و به خاطر همین کارش در حوزه روان شناسی مشهور شد. در حالیکه دانشگاه هاروارد از اعطای درجه ای که حق او بود خودداری کرد اما نتواست او را از تبدیل شدن به یک روانشناس با نفوذ بازدارد.

Anna Freud
وقتی اغلب مردم نام فروید را می شنوند احتمالا اولین اسمی که به ذهنشان خطور میکند زیگموند است. با این حال دختر روان شناس مشهور آنا در نوع خود یک روانشناس شناخته شده و با نفوذی بود. آنا فروید نه تنها ایده پدرش را گسترش داد بلکه او همچنین رشته روانکاوی کودکان را توسعه داد و بر متفکران دیگر از جمله اریک اریکسون نیز نفوذ داشت. در میان بسیاری از موفقیت های او می توان معرفی مکانیسم های دفاعی و علاقه به گسترش روانشناسی کودک را نام برد.

Mary Ainsworth
ماری ایزورث از روان شناسان مهم رشدی بود. او در زمینه اهمیت پیوستگی دوران کودکی سالم کار کرد و پیشگام استفاده از تکنیک شناخته شده ای به عنوان ارزیابی وضعیت عجیب بود.
در پژوهش خود در مورد دلبستگی مادر کودک و تعاملات، اینثورث یک مادر و کودک را در اتاقی ناآشنا نشاند. سپس محققان واکنش کودک به موقعیت های مختلف از جمله ورود یک غریبه به اتاق، تنها رها کردن با غریبه، و بازگشت مادر به اتاق را مشاهده کردند. کار پیشگامانه اینزورث اثر عمده ای بر درک ما از سبکهای دلبستگی داشت و اینکه چگونه این سبکها به رفتارهای آتی در زندگی کمک می کنند

شناخت دختر خوب برای ازدواج

۱. تدین و دین دار بودن فرد. زیرا انسانی که دین ندارد هیچ ندارد انسان بی دین در حقیقت مرده ی متحرک است و کسی که پای بند به دین (که اصلی ترین مسأله زندگی است) نباشد هیچ تضمینی وجود ندارد که پای بند به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک باشد. انسان دیندار هرگز نمی تواند با همسر بی دین کنار بیاید و با هم زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند.
۲. اخلاق نیک داشتن که منظور داشتن صفات و خلق و خوهای پسندیده در نظر عقل و شرع است . در واقع اخلاق و دین دو ملاک و معیار اصل در ازدواج و انتخاب همسر است .
اگر بخواهیم نمونه هایی از اخلاق خوب و بد را اشاره کنیم می توان موارد زیر را ذکر کرد.
الف . خوش زبانی و بدزبانی زبان ترجمان و بیانگر احوال درون است و زبان دریچه ای است از محتویات درون فرد, زبان انسان آینده ی دل اوست
ب . بزرگواری و حسادت
ج . خوش خلقی و کج خلقی
د. حق پذیری و لجاجت
۳. شرافت و اصالت خانوادگی که منظور نجابت و پاکی خانواده است زیرا ازدواج دختر و پسر تنها پیوند و ترکیب دو فرد نیست بلکه پیوند دو خانواده است و نمی توان گفت من می خواهم با خود این فرد ازدواج کنم و کاری به خانواده و فامیلش ندارم . زیرا این فرد شاخه ای است از این خانواده و از ریشه های همان درخت خانواده تغذیه کرده است و صفات اخلاقی , روحی عقل و جسمی آن خانواده را از راه وراثت و محیط و عادات به این فرد منتقل کرده است .
۴. عقل ; در واقع همان نور افکنی است که جاده زندگی را روشن می کند و باید زن و شوهر برای اداره ی زندگی و تربیت فرزندان از نیروی عقل و فهم مجهز برخوردار باشند و رشد عقلی کافی پیدا کرده باشند همان طور که ائمه اطهار ما را از ازدواج با افراد احمق و کم عقل نهی فرموده اند.

روانشناسی ذهن زنان

ذهن زنان و مردان تفاوت های زیادی دارد. آدم های موفق سعی می کنند این تفاوتها رابه رسمیت بشناسند ودر زندگی حواس شان به این تفاوت ها باشد.
یکی از تفاوت های مهم “دیوار حائل” است
همسران بهتر است با این تفاوت مهم آشنا شوند چرا که بسیاری از دعواها و اختلافات ریشه در این تفاوت دارد.
در ذهن مردها ، بین فضای زندگی خانوادگی و فضای کاری ، یک دیوار حائل وجود دارد!
معنایش این است که وقتی مردی در محیط کارش هست ، فقط در محیط کارش هست؛
یعنی نمی تواند در همان زمان نسبت به خانواده واکنش عاطفی داشته باشد ومثلاً وقتی همسرش به او زنگ میزند، نمی تواند مانند یک شوهر مهربان با او مکالمه کند .
حتی وقتی یک مرد در خانه مشغول کارهای اداریش هست ، باز سر و کله این دیوار پیدا می شود و بین کار و خانواده اش حائل می شود .
بدین ترتیب وقتی سر او در پوشه های اداری است یا در رایانه اش پیگیر امور کاری اش است، نمی تواند نقش پدر یا همسر را بخوبی ایفا کند و همه اش هم تقصیر آن دیوار حائل است.
در ذهن زنان اما، خبری از دیوار حائل نیست. یک زن برخلاف مرد، این توانایی را دارد که همزمان کار اداری اش را انجام دهد و همزمان همسر و مادری باشد که گویا کار اداری ندارد . در واقع ذهن زنان به آنها اجازه می دهد که در آنِ واحد، دو نقش کاری و خانوادگی رامدیریت کنند .
به طور خلاصه
مردها در ذهن خود، یک اتاق کار دارند و یک اتاق خانواده
اما زنان یک اتاق بزرگ دارند: اتاق کار و خانواده

زنانی که این واقعیت را میدانند، همواره حواس شان به این هست که شوهرشان در کدام اتاق است.
مثلاً اگر مرد مشغول کار است و او را صدا بزنند و مرد چندان توجهی نکند، حمل بر بی مهری او نمی کنند زیرا می دانند که مرد در اتاق کار است، نه در اتاق خانواده. بنابراین رفتارش را حمل بر توجهی به خود نمی کنند.
به همین خاطر است که مردان در تعطیلات و سفرها که به کلی از محیط کار دور میشوند رفتارهای مطلوب تری دارند.
اگر زنان دیوار حائل را که در ذهن مردان وجود دارد به رسمیت بشناسند، قادر خواهند بود رفتارهای آنان را بهتر تحلیل کنند و از دست شان کمتر ناراحت شوند.

شناخت زنان خیانتکار

نشانه های زیر می توانذ حاکی از خیانت همسرتان باشد:

افزایش استقلال و خودکامگی

افزایش مشغولیت ها

بی تفاوتی و بی اهمیتی

افزایش آرایش و آراستگی

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

روانشناسی ذهن زنان

زنان متولد تیر

زن غرغرو



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.