no-img
نوین اطلس

روانشناسی زنها


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی زنها
امتیاز 3.67 ( 3 رای )
zip
بهمن ۷, ۱۳۹۶

روانشناسی زنها


این مطلب در مورد موضوعات روانشناسی زنان خیانتکار، شناخت رفتار زنان، علائم عاشق شدن دختر، روانشناسی عشق دختر به پسر، روانشناسی جذب دختر، شناخت دختر خوب برای ازدواج، روانشناسی ذهن زنان نوشته شده است.

روانشناسی زنان خیانتکار

در اینجا به دلایل کشیده شدن یک زن به راه خیانت می پردازیم:

۱- از نظر مالی به اندازه کافی تأمین نشود.

۲- به دلایلی چون، عدم همصحبتی و وقت گذاشتن همسرش برای وی، نیازهای عاطفی خود را از دید مردش نادیده انگارد.

۳- روابط همسرش با وی صمیمی نباشد.

۴- از نظر زناشویی و رابطه جنسی، ارضا نشود.

۵- تنهایی مطلق و حس بیکسی در منزل.

۶- عدم بروز احساسات مرد نسبت به مزیت های همسرش، مثل، زیبایی، تغییرات ظاهری و .. ، در این حال زن احساس بی ارزشی می کند.

۷- در صورت اعتیاد مرد به الکل یا اعمال خشونت و بددهنی.

۸- در صورت اطمینان از خیانت مرد.

۹- عدم درک عواطف و آرزوهای زن.

۱۰- در صورتی که مرد، همسر خود را خانه نشین یا از شرکت در جمع منع نماید.

شناخت رفتار زنان

شناخت زن ها

تفاوت های بیولوژیکی
مطالعات نشان می دهد که به طور کلی زنان نسبت به مردان از حس بویایی و بینایی قوی تری برخوردار هستند.
احتمالا این موضوع می تواند جزئی نگر بودن زنان را توضیح دهد. زنان خاطراتی را که دربرگیرنده احساسات مهمی است، بیشتر به یاد می آورند.
بنابراین، میان جر و بحث حواس تان باشد که چه می گویید، زیرا او هرگز فراموش نمی کند.

فشارهای اجتماعی
زنان در هر جامعه ای ممکن است با تبعیض جنسیتی مواجه بشوند و همانند مردان نتوانند سدها را کنار زده و به اهداف خود دسترسی داشته باشند.
البته مردان هم یک نوعی دیگری از تبعیض جنسیتی را تجربه می کنند، زیرا تقریبا در تمام جوامع آنها مسئول فراهم آوردن تمام احتیاجات زندگی برای خشنود کردن زنان هستند.
در اجتماع به دخترانی که آرام، خوش رفتار و مطیع هستند به دید خوبی نگاه می شود، درحالی که اگر بخواهند بسیار مطیع نباشند، به آنها برچسب شورشی و یا فمینیستی زده می شود.
بنابراین، اگر زنان بخواهند از رفتاری متفاوت از آن چیزی که عرف می گوید پیروی کنند، ممکن است با پیامدهای اجتماعی ناگواری مواجه شوند و همین مساله کمی روی خلق و خوی آنها اثری منفی می گذارد.

تفاوت های شخصیتی
در طول زندگی تان ممکن است با زنان ورزشکار، نخبه، اجتماعی و شوخ طبع، هنرمند و یا بلند پرواز آشنا بشوید.
هر زنی اهداف و ویژگی های شخصیتی خود را دارد؛ بنابراین، به یک دید به همه زنان نگاه نکنید.
مثلا اگر خواهر شما اهل ورزش کردن نیست، به این معنا نیست که تمام زنان این طور هستند.

مشاهده ریزبینانه
سعی کنید زمانی را برای زیر نظر گرفتن زنان خانواده خود، صرف کنید.
این روش بهترین کار برای درک عادات و رفتار آنها بوده و به شما کمک می کند تا با مواردی که منجربه ناراحتی، عصبانیت و یا هیجان در آنها می شود، آشنا شوید.

پرس و جو
اگر می خواهید زنی را خوب بشناسید، بهتر است از او سوال کنید. این یک روش اساسی برای شناخت زنان است به خصوص اگر آنها کم حرف و خجالتی باشند.
بنابراین، با سوال پرسیدن می توانید از علاقه، عادات، سرگرمی ها، اهداف و هیجانات آنها مطلع شوید.
گاهی اوقات زنان احساس راحتی نداشته و لحن صدای شان همراه با ناراحتی و درد می باشد.
بنابراین، اگر احساس می کنید که مشکلی وجود دارد، اما وی از گفتن امتناع می کند، به او فرصت داده و در موقعیت مناسبی در کمال آرامش مشکل را جویا شوید.
مثلا می توانید از جملاتی همچون “به نظر ناراحت و عصبانی می آیی و من نگرانت هستم. چیزی اذیتت می کند؟” و یا “امروز زیاد خوب نیستی. مشکلی پیش آمده است؟” استفاده کنید.

علائم عاشق شدن دختر

۱. معشوق من فرد خاصی است

وقتی عاشق می شوید، شروع به این فکر می کنید که معشوق شما بی همتا و منحصر به فرد است. این باور است که شما را در عشق به دیگران(به غیر از معشوق تان) ناتوان می کند. فیشر و همکارانش معتقدند که این واکنش نتیجه بالا رفتن سطح دوپامین مرکزی (یک ماده شیمیایی که باعث توجه و تمرکز می شود)در مغز شماست.

۲. معشوق من عالی است

افرادی که واقعا عاشقند تمایل به تمرکز روی خصوصیات مثبت معشوق خود دارند، در حالیکه از صفات منفی معشوق خود چشم پوشی می کنند.آنها همچنین حتی روی وقایع بی اهمیت و موضوعاتی که معشوقشان را به یادشان می آورد تمرکز می کنند، آنها درباره این لحظات و یادگاری های با ارزش خیالبافی می کنند.این توجهات هم ناشی از بالا رفتن سطح دوپامین مرکزی همزمان با بالا رفتن سطح نوراپی نفرین Norepinephrine مرکزی است (یک ماده شیمیایی افزایش دهنده حافظه به دلیل یک محرک جدید)

۳. حالم خراب است

عاشق شدن اغلب منجر به بی ثباتی عاطفی و فیزیولوژیکی(بدنی)می شود. شما بین نشاط، شادی و سرخوشی، افزایش انرژی، بی خوابی، از دست دادن اشتها، بی ثباتی، تپش قلب، نفس نفس زدن، همچنین اضطراب، هراس و احساس نا امیدی گیر افتادید، زمانی که با کوچکترین شکست رنجیده خاطر می شوید. این نوسانات خلقی شبیهه رفتار معتادان است. و در واقع وقتی افراد عاشق می شوند دیدن عکس عشقشان دقیقا همان منطقه ای که یک معتاد موقع کشیدن مواد فعال می کند را به آتش می کشد. محققان عنوان می کنند که عاشق شدن شکلی از اعتیاد است.

۴. سختی ها من و عشقم را به هم نزدیک تر می کند

به خاطر شخص دیگری به سختی افتادن جاذبه عاشقانه را بیشتر می کند.دوپامین مرکزی احتمالا مسئوول این واکنش است زیرا تحقیقات نشان می دهد زمانی که پاداش (رسیدن به معشوق)به تاخیر می افتد تولید سلول های عصبی تولید کننده دوپامین در منطقه مرکزی مغز افزایش می یابد.

۵. من در افکار او غرق شده ام

به گفته فیشر : افراد عاشق به طور متوسط بیش از ۸۵ درصد ساعات بیداری خود را غرق در افکار ” معشوقشان ” هستند. تفکر فرو رونده (به زور داخل شونده)، عنوان این شکل از رفتار وسواسی است، ممکن است این اتفاق نتیجه کاهش سطح سروتونین مرکزی در مغز باشد، حالتی که با رفتار وسواسی در ارتباط است.

۶. ای کاش می توانستیم همیشه با هم باشیم

افراد عاشق به طور معمول علایم وابستگی احساسی در رابطه خود دارند از جمله مالکیت، حسادت، ترس از طرد شدن و اضطراب جدایی. به عنوان مثال فیشر و همکارانش تصاویر مغز افرادی که عشقشان که آن ها را ترک کرده یا کسانی که هنوز بعد از ترک شدن عاشق هستند را بررسی کردند. تصویر برداری MRI فعالیت در مناطق مختلف مغز شامل قشر کمربندی مغز cingulate gyrus نشان داد که نقش اصلی در ولع مصرف کوکائین را بازی میکند. محققان در سال ۲۰۱۰ در مجله فیزیولوژی اعصاب نوشتند: ” فعال سازی مناطق درگیر در اعتیاد به کوکائین ممکن است توضیح دهنده رفتارهای وسواسی در ارتباط با طرد شدن در عشق را نشان دهد.”

روانشناسی عشق دختر به پسر

پسران بیشتر عاشق می شوند یا دختران
این که می گویند در عشق های واقعی مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می شوند ولی زنان برنامه ریزی شده تر عاشق می شوند صحت دارد؟

دکتر محمودزاده پاسخ می دهد تقریبا این طور است البته نه در مورد همه. عشق سالم عواملی دارد که تعهداتی را برای طرفین ایجاد می کند و تعهدات مردان در ازدواج بیشتر است. آنان با علاقه این تعهدات را در مورد زن مورد علاقه شان، همان زنی که واقعا دوستش دارند می پذیرند و ریسک پذیری شان بیشتر است، اما معمولا خانم ها محتاط تر عمل می کنند.

تحقیقات نشان می دهد در یک رابطه دوطرفه، مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می شوند. چون مردان بیش از زنان تمایل دارند تا غریزه شان را برای رسیدن به فردی که او را جذاب و دلربا می دانند ارضا کنند، اما زنان چون بیشتر به دنبال شریک و پشتیبانی هستند که مراقب آنها بوده و قادر باشد خانواده را از نظر مالی و عاطفی تامین کند برنامه ریزی شده تر عاشق می شوند. زنان در رابطه شان با طرف مقابل علاوه بر جذابیت های فیزیکی به دنبال قدرت، غیرت و حمایت مردان هستند.

روانشناسی جذب دختر

۱-روش جذب کردن دخترها:روی احساسیتان را نشان دهید

روش جذب کردن دخترها

اگرچه بیشتر دخترها فکر میکنند که به مردهایی با خصوصیات جدی و مردانه علاقه دارند،اما بسیاری از آن ها عاشق مردهایی هستند که گاهی احساسات خود را نیز نشان میدهند.هنگامی که شما آن روی نرم و عاطفی خود را آشکار سازید،او به صورت ناخودآگاه کنار شما احساس راحتی خواهد کرد به این خاطر که شما در ذهن او به عنوان مردی تداعی خواهید شد که احساسات خود را پنهان نمیکند.اما مواظب باشد که حدی را نگه دارید و زیاده روی نکنید.

۲-روش جذب کردن دخترها:راحت باشید

البته که این مسئله مهم است که در قرار های اول شما باید به بهترین نحو خود را آراسته کنید،اما در دفعات بعد کمی نوع تیپ و لباس پوشیدن خود را راحت تر و معمولی تر کنید.این کار باعث میشود که او باز به طور ناخودآگاه حس کند شما قابل اعتماد هستید و با راحتی خود نشان میدهید که به چیزی تظاهر نمیکنید و لباس پوشیدن او را نیز زیر ذره بین نگرفته اید.بیشتر دخترها در برخورد با کسانی که خیلی به خود میرسند و یا تظاهر مینند،از آن ها کم کم سرد میشوند و احساس راحتی نمیکنند.

۳-روش جذب کردن دخترها:حرکات او را شبیه به خود او پاسخ دهید

یکی از بهترین راههای که باعث میشود دختر خانمی با شما احساس راحتی کند و بی اراده به شما علاقه مند شود این است که شما به حرکات او توجه کنید و به صورت ماهرانه ای آن ها را انجام دهید.برای مثال اگر او به شما تکیه کرد شما نیز به همان شکل،نه کمتر و نه بیشتر،به تکیه کردن او با حرکاتتانپاسخ دهید تا علاقه ی خود را به حرکات او نشان دهید.

۴-روش جذب کردن دخترها:باز و ریلکس باشید

متوجه باشید یا نه حرکات و زبان بدن شما بیشتر از حرف زدنتان بر روی او تاثیر خواهد گذاشت.وقتی در کنار او می نشینید،با این حالت که پاهای خود را کمی باز نگاه داشته و شانه هایتان را راحت نگاه دارید،این حرکت و طرز نشستن مقدار راحت باعث میشود که شما به او نشان دهید که در اطراف او احساس راحتی میکنید و در نتیجه او در حرکات خود و حرف زدن با شما احساس راحتی بیشتری میکند و به شما بیشتر جذب و نزدیکتر خواهد شد.

۵-روش جذب کردن دخترها:آرام و ملایم صحبت کنید

تن صدا و سرعت شما در هنگام صحبت کردن یک فاکتور مهم برای جذب کردن دختر مورد نظر شماست.دخترها و خانم ها با مردانی که با صدایی عمیق و آرام صحبت میکنند احساس راحتی بیشتری دارند و این حرکت به آن ها این حس را میدهد که شما فردی قابل اطمینان و با ثباتی هستید.اگر شما جز آن دسته افراد هستید که با لحن سریع و تندی صحبت میکنید لازم است که بر روی این مهارت کار کنید تا توجه دختر مورد نظر خود را کسب کنید.

۶-روش جذب کردن دخترها:مهارت های خود را بالا ببرید

مهارت هایی مثل موج سواری،گیتار زدن و یا صحبت کردن به زبانی خارجی را یاد بگیرید.داشتن نبوغ،بسیار جذاب است و هرچه بیشتر از این مهارت ها بهره برده باشید در نظر دختر خانم ها پر انرژی تر و جذاب تر به نظر می آیید.اما هرکاری که میخواهید راجع به آن صحبت کنید به شدت از لاف زدن درباره ی آن بپرهیزید.تنها در بین مکالمات خود به راحتی آن را بیان کنید،مطمئن باشید او قطعا متوجه خواهد شد.به نظر شما کدام دختری وجود دارد که از نواختن گیتار توسط شما و خواندن یک شعر عاشقانه برای او کنار شومینه غرق در لذت نشود؟

شناخت دختر خوب برای ازدواج

اگر شما از مسیر رسمی و خانواده برای ازدواج می خواهید اقدام کنید، پیش از شروع برای تحقیق در مورد دختر سعی کنید اطلاعات کلی درخصوص او و خانواده او بدست آورید، مانند اینکه تحصیلات، سن، شغل دختر، شغل پدر دختر یا اعضای خانواده، تعداد اعضای خانواده و موارد مشابه دختر مورد نظر شما چیست. همانطور که در مقاله فوق الذکر گفته شد یکی از معیارهای شناخت دختر خوب توجه به خانواده، جایگاه اجتماعی و دیدگاه های فکری خانواده است.

معمول در سنت ازدواج ایرانی یک جلسه خواستگاری به منظور آشنایی با دختر برگزار می شود که این کار معمولا پس از شناخت کلی از موقعیت و جایگاه دختر و خانواده اوست. بنابراین در این مرحله- طبق اصول مشاوره روانشناسی- شما باید سعی کنید که به تفاوت های خود با دختر توجه کنید؛ در واقع با طرح پرسش هایی سعی کنید که نقاط و وجوه تفاوت و افتراق خود را دریابید. معمولا دختران و پسران(بویژه جوانان کم سن) از روی احساسات برخورد و عمل می کنند و با دیدن برخی از وجوه مشترک بین خود و دختر/پسر تصور می کنند که اختلاف و وجه تمایزی با دختر/پسر ندارند. اما باید توجه کنید که شما اساسا یک آدم با شخصیت منحصر به خود هستید و قطعا تفاوت ها و اختلاف نظرهایی با دختر مدنظر خود دارید. نحوه پاسخ به پرسش های شما از دختر در مواردیکه با او اختلاف دارید می تواند نشان دهنده منش و سبک رفتار دختر باشد و اگر این نحوه رفتار و پاسخگویی منطقی بود نشان دهنده یک دختر خوب.

البته دقت کنید که سخنانی که یک دختر در جلسه خواستگاری می زند ممکن است صحیح نباشد و شما می توانید با بررسی و تحقیقات بیشتر از طرق دیگر که برخی از آنها در زیر توضیح داده می شوند، به صحت گفته های دختر و شناخت بیشتر از او و اینکه اساسا انسان راستگو و درستکاری است پی ببرید.

مسیر و روش دیگر برای شناخت یک دختر خوب در دنیای امروزی بررسی او در محیط های اجتماعی است. برای مثال نحوه برخورد و رفتار او در محیط دانشگاه، محیط کار، محیط اجتماعی و امثالهم بسیار حائز اهمیت است و عقلانی و منطقی عمل کردن او و بروز رفتارهای شایسته از یک دختر نشان دهنده خوب بودن اوست. بنابراین سعی کنید که دختر مدنظر خود را در محیط های اجتماعی دنبال کنید.

نحوه و روش دیگر برای شناخت یک دختر خوب به قصد ازدواج البته برای نسل امروزی که اکثریت آنها در شبکه های اجتماعی حضور دارند، بررسی رفتار و عملکرد دختر در شبکه های اجتماعی است. قطعا استفاده از تصاویر نامناسب، کلمات نامناسب و بطور کل رفتار نامناسب دختر در شبکه های اجتماعی نشان دهنده شخصیت و اخلاق نادرست اوست. برای مثال اگر دختر با عکس بدون حجاب در شبکه های اجتماعی حضور دارد، یک رفتار نامناسب از اوست. این مسئله هم از دید دینی و اسلامی و هم از دیدگاهی غیر اسلامی رفتار درستی نیست، چون اساسا حفظ حریم و حجاب در اجتماع از نشان دهنده پاک و عفیف بودن دختر محسوب می شود و این مسئله در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که دسترسی افراد به مشخصات و عکس های شما بیشتر است، اهمیت بیشتری می یابد و اساسا عقل حکم می کند که فرد(بویژه یک دختر) اطلاعات خود را در این شبکه ها در معرض قرار ندهد.

روانشناسی ذهن زنان

کارهایی که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره می کنیم می تواند زن را از شما دور کند و ذهن او را نسبت به شما خراب کند. بعض از امور هستند که به روابط شما آسیب جدی وارد می سازند .مواردی که به آن اشاره می شود می تواند همسر شما را آزرده ساخته تاثیرات منفی زیادی بر روح و روان او بگذارد.

۱)با او حرف نزنید:

حرف نزدن و سکوت کردن در زنها احساس بدی را ایجاد می کند .منظور از صحبت کردن پاسخ به نیاز زن برای صحبت درباره موضوعی مشخص و خاص است که ذهن او را به خود مشغول ساخته است. رفتارهای زیر می تواند زنها را دیوانه کند:

هنگامیکه آنها موضوعی را پیش می کشند و مردها ساکت می مانند یا جواب مشخصی نمی دهند. هنگامیکه مردها بخاطر چیزهایی که زنها می خواهند درباره آنها صحبت کنند عصبانی می شوند و آنها را به حماقت متهم می کنند .هنگامیکه مردها از صحبت کردن طفره می روند و وسط صحبت کردن بلند می شوند و به کار دیگری مشغول می شوند و می گویند بعداً درباره آن صحبت خواهیم کرد .

این رفتارها تاثیرات بدی روی زنها خواهد داشت .آنها در این مواقع مضطرب و نگران می شوند و می ترسند احساس ناامنی می کنند، احساس نیازمند بودن می کنند، زورگو و لجباز ، نق نقو، پرتوقع و وسواسی جلوه می کنند .در نهایت از دست مردها عصبانی و بیزار می شوند.

باید بیاد داشت اصرار زنها برای صحبت کردن از سر کنترل کردن و سلطه جویی نیست بلکه تلاش برای برقراری ارتباط و مرتبط شدن با مردهاست. آقایان زمانیکه زن زندگیتان می خواهد با شما صحبت کند سکوت نکنید اگر در این زمان نمی توانید صحبت کنید زمانی را مشخص کنید تا درباره آن موضوع با یکدیگر صحبت کنید.

۲)به صحبتهایش گوش ندهید و نیازهایش را نادیده بگیرید:

آقایان هرگز زنتان را بحدی تحت فشار نگذارید تا مجبور شود شما را به جدایی تهدید کند یا به لحاظ جنسی نسبت به شما سرد شود یا به زنی نق نقو بدل شود تا سرانجام شما مجبور به گوش دادن به گفته های او شوید .رفتارهای زیر می تواند زنها را دیوانه سازد:

به گفته هایشان گوش نکردن ،نیازهایشان را بیجا تلقی کردن، خواسته هایشان را به تعویق انداختن ،وانمود به برآوردن نیازهای آنها کردن. زنها در این مواقع احساس ناامنی می کنند و می ترسند، عصبانی می شوند ،نق نقو شده و از شما بیزار می شوند ،پر توقع شده و شما را تهدید می کنند ،بد جنس و مغرض ، زودرنج ،عصبی و تحریک پذیر می شوند. احساس می کنند آنها را دوست ندارید .پس مردان باید به گفته ها، خواسته ها و نیازهای زنهایشان گوش دهند.آنها را جدی بگیرند و نیازهای آنها احمقانه یا از روی هوس تلقی نکنند.

۳)در مقابل او شورش کنید:

مردها بنا به غریزه نیاز دارند مستقل باشند و از این که آزادی خود را از دست بدهند می ترسند .اما ممکن است در آنها احساس شورش نیز وجود داشته باشد ،این احساس از دوران نوجوانی که نوجوان می خواهد مستقل شود و احساس استقلال کند شروع می شود و اگر مادر نگذارد این احساس کامل شود به دوره های بعد انتقال می یابد .مشکل شورشی بودن این است که هر مراوده و تبادل کوچک با زن تان را به نبرد خواسته ها تبدیل می کند.

شورشی بودن احساسی به شما خواهد داد که انگار دوست دارید با همسرتان مخالفت کنید .رفتارهای که در این زمینه می تواند زنها را دیوانه سازد عبارتند از: در مقابل خواسته هایشان مقاومت کردن و خلاف آنرا انجام دادن ،خواسته های آنها را به اجبار و فشار تعبیر کردن ،عشق آنها را وسیله ای برای سلطه دانستن، از آسایش خاطر دادن به آنها خودداری کردن .و اما رفتارهای که در این مواقع از زنها سر می زند: از شما می رنجند و احساس محبوب نبودن می کنند، احساس ناامنی و محتاج بودن می کنند سلطه جو و تحریک پذیر می شوند . هرگاه در مقابل آنها همانند یک شورشی رفتار کنید از او یک دشمن می سازید.

راه حل: مردها باید منطقی باشند و موقعیت ها و مواقع را بسنجند .وقتی در خود احساس سرکشی و طغیان می کنید به خود یادآور شوید نیت همسرتان ایجاد رابطه صمیمی است و نه کنترل و سلطه جویی .

۴)هرگز به او آسایش خاطر و آرامش خیال ندهید.

هرگاه زنها ناراحت یا نگران هستند دوست دارند به گفته هایشان گوش بدهید ،آنها را در آغوش بگیرد و به آنها اطمینان بدهید که تمام مسائل حل خواهد شد اما مردها اغلب زنها را نصیحت می کنند و ر اه حل و دستورالعمل ارائه می کنند.

هرچه بیشتر اشتباهات زنها را به رخ آنها بکشید در این صورت اعتماد به نفس آنها کمتر می شود و عملکرد ضعیف تری خواهند داشت .زنها در این مواقع عصبی شده و بطور کلی احساس امنیت خود را از دست می دهند . هرگاه خواستید از همسرتان انتقاد کنید از خود بپرسید هدف من از این انتقاد چیست ؟

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

شناخت رفتار زنان

زن متولد اسفند با چه ماهی ازدواج کند؟

روانشناسی زنان خیانتکار

علائم زنان هوس باز

شخصیت شناسی با لباس

روانشناسی ذهن زنان

زن متولد دی با چه ماهی خوب است



موضوعات :
ذهن و روان

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.