no-img
نوین اطلس

روانشناسی ذهن زنان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی ذهن زنان
zip
بهمن ۷, ۱۳۹۶

روانشناسی ذهن زنان


این مطلب در مورد موضوعات روانشناسی زنان و مردان، روانشناسی مرد، روانشناسی زنان خیانتکار، شناخت روحیات زنان، آنچه زنان از مردان میخواهند، احساسات واقعی یک زن، روانشناسی عشق در مردان نوشته شده است.

روانشناسی زنان و مردان

ویژگی های جنس زن
– محافظه کار و خویشتن دار

– دلواپس عواطف و احساسات دیگران

– دارای گرایشات دینی عمیق

– میل به امنیت خواهی فراوان

– تمایل و علاقه شدید به هنر و ادبیات

– به سادگی ، عواطف لطیف را به زبان آوردن

مردان
– بسیار مستقل است

– پرخاشگر و سلطه طلب است

– به سادگی تحت تأثیر قرار نمی گیرد

– عمیقاً شیفته ریاضیات و مقولات علمی

– در برابر بحران ها، خویشتنداری خود را حفظ می کند

– در بسیاری از زمینه ها فعال بوده و تمایلات رقابت جویی عمیقی دارد

– تقریباً بسان یک رهبر عمل می کند

– معتمد به نفس بوده و بسیار جاه طلب است

– عمیقاً به آداب و شیوه های جهان آگاه است

روانشناسی مرد

او واقعا گوش می دهد
زمانی که شما به صحبت های کسی گوش می دهید ممکن است او را با ” بله” یا ” متوجهم” و امثالش تایید کنید. این نحوه ی بیان شما است که در واقع می خواهید بگویید که ” گوش می دهم”. اما برخی مردان این کار را انجام نمی دهند. تنها به این دلیل که مردی نمی گوید چیزی نمی گوید به این دلیل نیست که گوش نمی دهد. او ممکن است ترجیح دهد ساکت باشد و گوش دهد و به صحبت های شما فکر کند.

انجام فعالیت های مشترک
مردان روابطشان را ابتدا از طریق فعالیت های مشترک قوی می کنند تا اینکه بخواهند افکار و احساساتشان را درمیان بگذارند. برای بیشتر مردها، فعالیت هایی مانند ورزش و رابطه ی جنسی آن ها را به شریکشان نزدیکتر می کند.

مردان زمانی را برای خودشان نیاز دارند در حالی که فعالیت های مشترک مهم می باشند، مردان هم چنین نیاز به زمانی برای خودشان دارند. اگر مرد شما از گلف،باغچه کاری، یا باشگاه رفتن لذت می برد در حالیکه زمانی را برای خودتان اختصاص می دهید، او را تشویق کنید که از سرگرمی هایش لذت ببرد. اگر هر دو فضایی برای رشد و پرورش فردیشان دارند، چیز بیشتری برای دادن به هم دارند.

اگر شما می خواهید بدانید یک مرد در رابطه اش چگونه عمل خواهد کرد باید پدرش را بشناسید. برخی می گویند مردان در با گوش فرا دادن و تماشای رفتارهای پدرشان در مورد رابطه شان یاد می گیرند. اینکه آن ها رابطه شان با هم چگونه است و رابطه ی پدر و مادر چگونه است می تواند پیش بینی کند که یک مرد چگونه با همسرش برخورد خواهد کرد.

مردان سریع تر از زنان تجربیات بد را فراموش می کنند
زنان تمایل دارند تجربیات منفی را برای مدت طولانی تری نگه دارند .برای همین ممکن است استرس داشته باشند، عصبی و غمگین باشند. برعکس، احتمال اینکه مردان در رخدادهای ناخوشایند بمانند خیلی کمتر است و تمایل دارند خیلی سریع از آن ها بگذرند. بنابراین در حالی که شما ممکن است هنوز بخواهید در مورد آخرین شب جر وبحثتان بیاموزید مرد شما ممکن است قبلا آن را فراموش کرده باشد. مردان سرنخ های زیرکانه را انتخاب نمی کنند
احتمال اینکه مردان سیگنالها/نشانه های تن صدا یا مشخصات مربوط به صورت را نگیرند خیلی زیاد است. بنابراین آن ها خیلی مواقع نمی توانند ناراحتی را از چهره ی زنان تشخیص دهند. اگر می خواهید مطمئن باشید که مردتان پیام شما را گرفته صریح باشید.

مردان به قدردانی ها پاسخ می دهند
نشان دادن قدردانی از او ممکن است تفاوت بزرگی در رابطه ی شما ایجاد کند/رابطه ی شما را بهبود بخشد. مطالعات روی والدین نشان می دهد که زمانی که مادران مشارکت پدران را در تربیت فرزندان ارج می نهند ،پدران مشارکت بیشتر در پرورش و تربیت فرزندان می کنند و همسرانشانرا به عنوان رقیب می بینند.

ممکن است این یکی راز نباشد. بیشتر مردان زیر شصت سال هر روز حداقل یک بار به رابطه ی جنسی فکر می کنند. این در حالی است که یک چهارم زنان اینگونه اند. این تمام قضیه نیست. مردان تقریبا دوبرابر زنان در مورد رابطه ی جنسی رویابافی می کنند. و تنوع رویابافی آن ها خیلی زیاد است. آن ها در مورد روابط جنسی اتفاقی هم خیلی فکر می کنند.

روانشناسی زنان خیانتکار

چرا زنان به شوهر خود خیانت می کنند؟

بیماری
زنانی که به بیماری های خطرناک مانند سرطان سینه مبتلا می شوند ممکن است ناگهان دید جدید متفاوت به زندگی پیدا کنند. آنها همه قسمت های زندگی خود را از اول مرور می کنند و به مرگ و نیستی بیشتر فکر می کنند. کارشناسی می گفت: «بدتر اینکه این زنان ممکن است احساس کنند درست زمانی که بیش از همیشه به شوهرشان نیاز داشته اند، تنها مانده اند و حالا دیگر مورد توجه شوهرشان نیستند.»

احساسات این زنان آسیب پذیر می شود و برای جبران این کمبودها و احساسات منفی به خیانت روی می آورند. این احتمال هم وجوددارد احساس کنند زمان زیادی برایشان باقی نمانده و باید از زمانی که دارند بیشتر استفاده کنند.

نبود نقاط مشترک
اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف دیگری جلب شود، که این دغدغه ها و علایق را دارد. اکثر زوج ها در روزهای اول آشنایی احساس می کنند کسی را پیدا کرده اند که مثل آنها فکر می کند و با آنها همدل و همفکر است اما در بسیاری از موارد بعد از چند سال این احساس از بین می رود. بعضی از زنان برای مبارزه با احساس تنهایی و خلأ، به بی وفایی روی می آورند.

روابط زناشویی سرد
زوج هایی که برای مدت طولانی در کنار هم زندگی کرده اند معمولا از یکنواختی و سردی روابط جنسی شکایت می کنند. طی یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ در اروپا، ۸۱ درصد از زنان می گفتند: «روابط زناشویی شان سرد و قابل پیش بینی شده و دیگر جذابیتی ندارد.»

ترس از خیانت شوهر
بسیاری از زنان خیانت و بی وفایی را جزیی جدایی ناپذیر از مردان می دانند و به همین دلیل، همیشه دچار استرس و ترس هستند. حتی اگر شوهرشان واقعا به آنها خیانت نکند. گاهی بی وفایی و شروع یک رابطه مخفیانه، راهی است برای کاهش این اضطراب!

شناخت روحیات زنان

محبت واقعی: آن ها خواهان صداقت و محبت هستند. دخترانی که برای عشق واقعی ارزش قائل هستند به هدایای پرقیمت توجه ندارند. هدایایی که دختر خانم ها را خوشحال می کند هدایایی است که با در نظر گرفتن سلیقه و خواسته های آن ها انتخاب شده و نشان دهنده توجه و علاقه به تمایلات آن ها باشد.

علاقه به زیبایی: عده کمی از دختر خانم ها معتقدند که زیبا یا خیلی زیبا هستند. ولی زیبا بودن از علایق طبیعی همه دختر خانم هاست. دختر خانم ها (و البته دیگر زنان نیز) مایلند به آن ها گفته شود که خوشگل و دلربا هستند. تنها گفتن آن که از زیبایی بهره مند هستند برایشان کافی نیست، بلکه باید با دقت و توجه زیاد این مسئله را به آن ها گوشزد کرد. مثلاً گفتن این که فرم موهای شما قشنگ است یا این پیراهن خیلی شما را زیباتر جلوه می دهد و تعریف از جزئیات قیافه و اندام آن ها، به آنان اعتماد به نفس بیشتری می دهد، در روحیه آن ها اثر مطلوب می گذارد و از این که مورد توجه هستند خوشحال می شوند.

ارزش کار:دختر خانم ها به کار هایی که انجام می دهند و نتایج آنها علاقه داشته و در این مورد حساس هستند. نباید کار آن ها را با بی اعتنایی بدون اهمیت تلقی کرد. بلکه بهتر است به آن ارزش داد. این مسئله ای است که در ایجاد رابطه ای خوب با دختر خانم ها، نقش زیادی دارد.

مصاحبت و گفتگو:دختر ها به هم صحبت و کسانی که به گفته ها و درد دل آن ها گوش بدهند احتیاج دارند. دختر خانم ها علاقه دارند که احساسات و تمایلات خود را برای شنونده بیان کنند. گاهی از این طریق خود را تسکین می دهند. به این جهت به شنونده ای که با سکوت حرف های آن ها را بشنود بیشتر احتیاج دارند.

انتخاب همسر:دخترها ها بر خلاف پسرها به آسانی عاشق نمی شوند. پسرها زودتر تحت تأثیر احساسات قرار گرفته و دل می بندند. ولی دختر ها در این مورد خودداری بیشتری دارند و در انتخاب همسر احتیاط و دقت می کنند. آن ها به صفات اخلاقی مردها زیاد توجه میکنند و آینده نگری از خود نشان می دهند و با تفکر خود احساسات را کنترل می کنند. ممکن است به مردی علاقه زیادی پیدا کنند ولی باز هم این سوال را از خود می پرسند که آیا می توانم به این مرد اعتماد کنم؟ بنابراین به آسانی در این باره تصمیم نمی گیرند.

آنچه زنان از مردان میخواهند

_ زنان مردی می خواهند که مطمئن باشد!
اطمینان اولین ویژگی ای است که زنان به دنبالش هستند. سست و ترسو نباشید. برای هر چیزی عذرخواهی نکنید. واقعی باشید، خودتان باشید.

_ زنان مردی می خواهند که این احساس را برایشان ایجاد کندکه فقط او (زن) تنها شخص مورد توجه است
زنان به مردی که برای جلب رضایتشان تلاش کنند بسیار علاقمند می شوند. برای مثال، مرد در را برایش باز می کند، در سمت راست خیابان راه می رود، در خرید کردن به او کمک می کند. در مورد یک جنتلمن صحبت می کنم:) … اگر او سردش است، کت خودتان را به او تعارف کنید. اگر دچار مشکل شده، از او حمایت کنید. اگر موقعیت خطرناکی است، او را در آغوش بگیرید. یک مرد واقعی باشید.

_ زنان مردی شوخ طبع می خواهند
یک زن همیشه مردی را که قادر به خنداندنش باشد، دوست خواهد داشت. اگر کسل باشید، خسته کننده خواهید بود. اگر زنی را بخندانید،در نیمه راه موفقیت هستید. شانستان را امتحان کرده، خودتان باشید و در عین حال شوخ طبع باشید. متخصصان زیادی در مورد جاذبه ، ادعا می کنند که “رضایت از خود ” و “شوخ طبعی” دو ویژگی مهم در مجذوب ساختن یک زن است. من هم موافقم.

_ زنان مردی می خواهند که به آنان گوش دهد
(بله، حتی به شکوه ها و جزئیات تمام مسائل غیرمنطقی) و نه الزما با نصحیت کردن. بسیاری از زنان دوست دارند از مشکلاتشان شکایت کنند، گرچه برای اندرز شدن شکایت نمی کنند. فقط برای آزادانه بیان کردن خوشان. می دانم که سر تکان دادن و پشتیبانی کردن دشوار است، زیرا ممکن است بخواهید فیلم تماشا کرده یا کاری که بیشتر هیجان انگیز به نظر می رسد انجام دهید. اما واقعیت این است که همسرتان هنگامی که دقیقا به حرف هایش گوش دهید و نیازهایش را در ک کنید شما را دوست خواهد داشت. باید بدانید که زنان به تخلیه احساسات خود نیاز دارند. به او اجازه این کار را بدهید و او شما را می پذیرد. سر تکان دهید. درگیر شوید و بازخورد فعالانه ای از خود بروز دهید. کاملا به آنچه می گوید علاقه نشان دهید بدون اینکه نگران باشید که قرار است بعد چه بگویید. سپس دقت کنید که چه اتفاقی می افتد و او از احساساتش بیشتر برایتان می گوید.

زنان می خواهند که مردان به آنان گوش کنند زیرا آن ها نیازی به شنیده شدن دارند. زنان می خواهند که همسرشان احساس خود را بیان کرده و آنان را محرم خود سازند. گوش سپردن واقعی همراه با صمیمیت واقعی نادر است. گوش کردن واقعی تفکرمطلقی در مورد اینکه چه چیزی گفته می شود و هم چنین جذب شدن به آنچه او می گوید، است. گوش کردن توجه فعالی می خواهد و مسدود کردن ذهن در حال فعالیت است.

_ زنان می خواهند همسرشان طوری با آنان برخورد کنند که انگار آن ها جذاب ترین زن روی زمین اند که هیچ زن دیگری قابل مقایسه با آن ها نیست
صحبت کردن در مورد نامزد قبلی تان امتیازات بالاتری برایتان در پی نخواهد داشت. برخورد کردن با او به گونه ای که او تنها شخص مورد نظر است، باعث می شود که مدتی لبخند بزند.

_ زنان مرد وفادار می خواهند
می خواهند بدانند که شما وفادار می مانید. به هیچ زنی نگویید که چگونه فرد قبلی خود را فریب داده اید. باعث نمی شود فکر کند شما عاقل،وفادار یا قابل اعتماد هستید.نمی گویم که به او دروغ بگویید، فقط به این موضوع نپردازید. همسرتان را گول نزنید. فکر نمی کند به دلیل انجام این کار مرد بهتری هستید. همانگونه که می خواهید فکر کنید که تنها مردی هستید که او تاکنون دوست داشته است، این چیزی است که او هم می خواهد. کلید وفاداری از شخصیت درونی خودتان نشئت می گیرد.مرد با شخصیتی باشید و رابطه تان را بر اساس اعتماد بسازید. از طریق عملکرد وفادارانه مداوم ، احترام را کسب خواهید کرد. احترام به دست آمده از عشق موجب اعتماد می شود واعتماد رابطه ای پایدار را می سازد که در آزمون های زندگی و زمان دوام خواهد داشت.

احساسات واقعی یک زن

۱ – وقتی دختری می گوید که غمگین است ، اما گریه نمی کند ، به این معناست که در قلب خود در حال گریستن است .

۲ – شاید شما در قبال یک دختر کاری نادرست یا ناراحت کننده انجام دهی ؛ اما آن دختر ، کار شما را نادیده گرفته و به روی شما نیاورد . در این حالت بهتر از پیش از عذر خواهی و به دست آوردن دل او ، به او فرصت دهید تا آرام گیرد و با خودش کنار بیاید .

۳ – یک دختر نمی تواند در وجود مرد مورد علاقه اش ، عامل تنفر آمیزی پیدا کند ؛ یعنی ، در وجود او خوبی و عشق را می بیند ( به همین علت است که حتی پس از پایان رابطه نیز ، فراموش کردن مرد مورد علاقه برای دختران بسیار دشوار است )

۴ – اگر دختری مردی را دوست داشته باشد ، آن مرد در هر لحظه و هر ساعت در ذهن آن دختر خواهد بود ؛ حتی اگر شرایط دختر را مجبور به ازدواج با مرد دیگری کند ، باز هم ذهن او به کلی از مرد رویاهایش پاک نخواهد شد .

۵ – هرگاه مرد مورد علاقه ی یک دختر به او لبخند زده و در چشمانش عمیق شود ، بی شک دختر در وجود او ذوب خواهد شد .

۶ – هر دختری دوست دارد تا درباره خودش تعریف و تمجید بشنود ؛ اما در بیشتر موارد نمی داند که در برابر این رفتار ، چه واکنشی از خود بروز دهد .

۷ – اگر مردی مداوم در مقابل دختری آفتابی شود و با لحنی ملایم و مهربان با او سخن گوید ، بی شک دختر فکر می کند که آن مرد دوستش دارد ؛ بنابراین اگر با دختری چنین رفتاری دارید ، اما هیچ احساس خاصی به او ندارید و به ازدواج هم فکر نمی کنید ، در برخورد هایتان کمی محتاط باشید .

روانشناسی عشق در مردان

۱. مردان به طور ذاتی دارای ویژگی‌ حامی و پشتیبان بودن هستند و به همین دلیل هرچه میزان علاقه‌ای که به شما دارند بیشتر باشد سعی می‌کنند از شما حمایت کنند اما فراموش نکنید که نحوه حمایت مردان از خانواده با نحوه حمایت زنان کاملا متفاوت است.

۲. هیچ‌وقت راجع به مردی قضاوت نکنید چون اصولا زن‌ها وقتی می‌خواهند درباره موضوعی قضاوت کنند خودشان را جای آن شخص یا آن موقعیت قرار می‌دهند در صورتی که این روش اصلا صحیح نیست.

۳. سعی کنید پیش از اینکه صفتی را به همسرتان نسبت دهید دلیل کاری را که انجام داده جویا شوید با این کار می‌توانید او را بهتر درک کنید ضمن اینکه با نسبت دادن صفتی خاص به همسرتان دردی از شما دوا نخواهد شد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

زنان متولد دی

شناخت احساسات زنان



موضوعات :
ذهن و روان

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.