no-img
نوین اطلس

چگونگی رفتار با پسر مغرور


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونگی رفتار با پسر مغرور
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۴, ۱۳۹۶

چگونگی رفتار با پسر مغرور


این مطلب در مورد موضوعات پسر مغرور عاشق، مردان مغرور در عشق، روش برخورد با پسر، افراد مغرور چگونه اند، عکس پسر مغرور، خصوصیات پسران مغرور، پسر مغرور دانشگاه، روانشناسی رفتار با آقایان نوشته شده است.

پسر مغرور عاشق

مردها مغزی تصویری و کاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی که یک مرد نامزدش را می‌بیند دوست دارد دوباره به او نگاه کند. مردمک چشم افراد عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد دارای چشم‌های شفاف‌تر و درشت‌تری می‌شود که حس خیس بودن یا اشک‌آلود بودن به او دست می‌دهد.

*عشق یک بیماری دوست‌داشتنی است*
با تصویر‌برداری از افراد عاشق، پژوهشگران دریافتند یک نقطه خاص در تصاویر مغزی بیشترین ارتباط را با عشق دارد. این نقطه مسئول بیشتر اعمال حیاتی مانند خوردن، آشامیدن و حرکات چشم است. دانشمندان روی این موضوع تحقیق کردند و متوجه شدند همانند خوردن، خوابیدن و… عاشق شدن هم جزء نیازها بدنی و روحی ماست و جالب است بدانید روانشناسان هم بیشترین شباهت را بین عشق و یک بیماری خاص روانی به نام وسواس اجباری مشاهده کرده‌اند.

در این بیماری، افکار خاصی به مغز هجوم می‌آورد که فرد از آنها گریزی ندارد؛ این افکار او را مجبور به انجام رفتارهای خاصی می‌کند که اگر انجام ندهد دچار اضطراب و استرس زیادی می‌شود. درست مانند شخصی که وسواس دارد و خانه و محل کار خود را روزی دو بار تمیز و گردگیری می‌کند. این علاقه شدید قلبی یا همان عشق در ظاهر نشانه‌های بالینی شبیه بیماری وسواس اجباری دارد که از نظر آزمایشگاهی هم به آن شبیه است. در بیماری وسواس اجباری، یک ناقل خاص در سلول‌های پلاکت خون بیمار افزایش پیدا می‌کند.

*آیا او، واقعا عاشق من شماست؟!*
پژوهشگری به نام مارازیتی، افراد عاشق را به این طریق آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده که آنها هم درست همین حالت را دارند، پس عشق حالت وسواس اجباری ایجاد می‌کند در آن فرد عاشق دچار افکار و عادت‌های خاصی می‌شود که نمی‌تواند از دست آنها خلاص شود؛ مثل دیدار‌های پی در پی، تماس گرفتن مکرر با طرف مقابل خود و فکر کردن مداوم به او که عملکرد عادی مغزش را مختل می‌کند.

*زبان بدن افراد عاشق*
افراد عاشق همان‌طور که گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد که می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یک فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یک از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند که می‌توانند در رفتار غیرکلامی ما انسان‌ها دیده شوند.

نشانه های عاشق شدن پسرها

*مردانی که زبان عشق ندارند*
بسیاری از مردان علاقه‌شان را پشت حرف‌های آزاردهنده و نیش‌دارشان پنهان می‌کنند. آنها ممکن است جوک یا حرف خنده‌داری بزنند یا نامزدشان را دست بیندازند اما این نوع مردان با کارهای‌شان در واقع به خانم‌ها نشان می‌دهند که عاشق‌شان هستند. ادبیات اغلب آقایان در این نوع خشونت کلامی خلاصه می‌شود و به مرور زمان هم خانم‌ها به این نوع ادبیات عادت می‌کنند.

*زبان بدن افراد عاشق در اجتماع*
افراد عاشق وقتی در مقابل معشوق قرار می‌گیرند بدن خود را به فرد مورد علاقه مایل کرده و سعی می‌کنند که همیشه رو به او قرار گیرند. در آقایان معمولا بدن به صورت یک حمایت کننده و در برگیرنده است و در خانم‌ها بدن
کوچک و ضعیف‌تر نشان داده می‌شود تا حمایت مورد نیاز را از مرد دریافت کند. مرد‌ها غالبا دوست دارند نامزدشان در سمت چپ‌شان قرار گیرد و اندازه یک کف پا هم فاصله راه رفتن مرد از خانم بیشتر باشد.

موقع راه رفتن مرد با کج کردن سر به سمت نامزدش سعی در ارتباط چشمی با او دارد. بیشتر وقت‌ها افراد عاشق مات و خیره به یک نقطه نگاه کرده و از شنیدن صدای بیرون و خارجی اجتناب می‌کنند. سر فرد عاشق معمولا متمایل به یک طرف است و سعی می‌کند هنگام شنیدن هم لبخند کوچکی بر لب داشته باشد و با حرکات سر معشوق خود را همراهی می‌کند.

*بازوها*
زمانی‌که نامزدتان با دستانی باز به استقبال شما می‌آید، نشان‌دهنده علاقه به ایجاد صمیمیت و آشنایی بیشتر است اما اگر کسی بازوهایش بسته باشد به این معنی است که او علاقه ندارد شما به حریم شخصی‌اش وارد شوید. دست‌های عرق کرده و بازی کردن با وسایل دم‌دست خود یکی از نشانه‌های عاشق شدن مرد‌هاست.

*شانه‌ها*
زمانی‌که مردان در حال صحبت و گفت‌وگو با نامزد مورد علاقه‌شان هستند شانه‌های‌شان به‌طور غیر ارادی به سمت جلو خم می‌شود. این کار به خاطر بهتر گوش کردن به فرد مقابل انجام می‌شود. این حالت نشان‌دهنده این است که آن مرد می‌خواهد شما در مرکز توجهش باشید و تمام تمرکز و توجهش به شماست.

مردان مغرور در عشق

۱: امور مالی
مردی که برای ازدواج آمادگی دارد، به شما پیشنهاد خواهد کرد که یک حساب بانکی مشترک با هم باز کنید.
برای خرید ماشین یا خانه حتماً با شما مشورت خواهد کرد. یا می‌بینید که نگران پس‌اندازش است و دلیل آن را هم به شما نمی‌گوید. اینها نشانه‌های بزرگی هستند که نشان می‌دهد مرد زندگی‌تان برای فراتر از رابطه‌ای که الان دارید آمادگی دارد. اگر برنامه‌ای در ذهن خود برای سپری کردن باقی عمرش در کنار شما نداشت، زیر بار چنین تعهداتی نمی‌رفت.

۲: بچه‌ها
بااینکه شاید هنوز برای بچه‌دار شدن آماده نباشد اما ممکن است موضوع آن را به میان آورد. ممکن است درمورد بچه‌دار شدن خودش و شما شوخی کند یا درمورد اینکه بچه‌هایتان چه شکلی خواهند شد یا چطور بزرگشان خواهید کرد. اگر می‌بینید که درمورد بچه‌دار شدن با شما حرف می‌زند، چه شوخی و چه جدی، پس مطمئناً برنامه دارد که این اتفاق روزی بیفتد. بچه تعهد بسیار بزرگی است و معمولاً کسی درمورد آن بیهوده حرف نمی‌زند. حتماً آماده شروع زندگی طولانی مدت و تشکیل خانواده کنار شماست.

۳: شما همانی هستید که می‌خواهد
ممکن است از مردی که آماده ازدواج است بشنوید که، «تو همانی هستی که همیشه می‌خواستم».
چرا؟ طرف شما به هیچ عنوان به کس دیگری برای ازدواج فکر نمی‌کند. شما مهمترین فرد در زندگی او هستید و اصلاً دلش نمی‌خواهد این وضعیت تغییر کند.

۴: خانواده
آیا او شما را به مراسم‌ها و مهمانی‌های خانوادگی دعوت می‌کند؟ اگر اینکار را می‌کند، پس از همین حالا شما را عضوی از خانواده خود می‌داند. او می‌خواهد با خانواده‌اش آشنا شوید و دوست دارد آنها هم شما را بشناسند. حتی ممکن است دوست داشته باشد شما هم او را با خانواده‌تان آشنا کنید. این نشانه حتمی آمادگی او برای ازدواج است.

روش برخورد با پسر

بفهمید پسر چه هدف و آرزوهایی دارد. بعد او را تشویق کنید به خواسته هایش برسد. اگر شما پسر مورد علاقه تان را برای انجام کاری تشویق کنید چنان شور نشاطی در او ایجاد خواهید کرد که او سعی می کند نقص های خود را برطرف کند و فردی توانمند و موفق شود.(همچنین نگاه کنید به رفتار صحیح با دوست پسر)

پسر وقتی ببیند شما او را درک می کنید و به خواسته هایش بها می دهید، قطعا شیفته و دیوانه شما خواهد شد و پیش خود خواهد گفت: این دختر با تمام دخترهای دیگر فرق می کند. من تنها در کنار او خوشبخت و موفق خواهم بود.

یکی از دوستانم تا مقطع لیسانس درس خوانده بود. بعد از چند سال یک روز اتفاقی او را دیدم و گفت دانشجوی دکتراست.

وقتی شور و اشتیاق او را برای ادامه تحصیل جویا شدم گفت: «حدود ۳ سال پیش با دختری نامزد کردم در اثر تشویق های او در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کردم و بعد از گذراندن دوره فوق لیسانس مرا تشویق به شرکت در آزمون دکترا کرد و در این راه همیشه پشتیبان و همراه من بود و با هر موفقیتی که پشت سر می گذاشتم مرا تحسین و تشویق می کرد. به تازگی هم در یک شرکت بزرگ و معتبر کار می کنم.

قبل از اینکه این که با او آشنا شوم فردی بی اعتماد به نفس بودم. دکتر بودن جزء رویاهایم بود اما همیشه توانایی های خود را دست کم می گرفتم تا بالاخره تشویق های نامزدم محرک من شد. من دیوانه وار عاشق او شدم و به خاطر روحیه انگیزشی که داشت در ازدواج با او مصمم و به تازگی با هم ازدواج کردیم.

او می توانست مثل خیلی از دختران دیگر فقط به فکر خودش و خوشگذرانی هایش با پسر باشد. البته من نمی گویم تفریح و لذت چیز بدی است. نه! حرف من این است که او وقتی فهمید هدف و خواسته من در زندگی چیست، تلاش کرد با تشویق ها و حمایت هایش مرا به خواسته ام برساند و به نتیجه هم رسید.»

شما هم دختر خانم عزیز، به نامزدتان در رسیدن به اهدافش کمک کنید و همراه او باشید. او را تشویق کنید تا در کاری که به آن علاقه دارد پیشرفت کند. موفقیت هایش را صادقانه تحسین کنید تا احساس بهتری به خود پیدا کند. در این صورت است که شما خواهید توانست پسری را دیوانه خود کنید.

افراد مغرور چگونه اند

۱ – ترک کردن و اهمیت ندادن به جمع :

یکی از نشانه های غرور در جمع حاضر نشدن است ، البته حاضر نشدن به این معنی که افرادی را که دور هم جمع شده اند ، پایین تر از خودمان می دانیم و علت عدم حضور ما “برتر دانستن شان خودمان” از جمع است. غیبت های طولانی در جمع های فامیلی و دوستانه و یا همسایه ها – با این فکر که این جمع در حد ما نیست – یکی از نشانه های غرور و خودبرتربینی است.

۲ – اعتنا نکردن به حرف های دیگران و بی اهمیتی به مردم :

انسان مغرور به صورت ارادی یا غیر ارادی نسبت به حرف های دیگران بی اعتنا می شود و هر کس را با دلیلی رد می کند ، مثلا پدر و مادر وقتی چیزی می گویند آنها را عقب افتاده و پیر می داند ، یا وقتی استاد یا معلم به اون تذکری می دهد ، با بهانه “نفس از جای گرم بلند شدن” حرف او را نمی پذیرد ف به همین ترتیب ، هر کس به بهانه ای رد می شود و فرد تنها به خواسته خودش اعتنا می کند. غرور چیست و آدم مغرور

۳ – انتقاد فراوان :

یکی از مهمترین نشانه های انسان مغرور انتقاد کردن است ، فرد مغرور از هر کس و هر چیز انتقاد می کند ، از دولت و حکومت گرفته تا همسایه و همسر و فرزند ! از همه چیز دنبال ایراد و مشکل آن می گردد و کمتر به نکات مثبت توجه می کند.

۴ – تمسخر دیگران :

کسی که به بهانه های مختلف دیگران را مسخره می کند ، رگه هایی از غرور را در وجودش دارد ، مسخره کردن و خندیدن به دیگران و دست انداختن آنها از نشانه های غرور است.

۵ – تعریف کردن از خود یا افراد وابسته به خود :

گاهی اوقات شاید متوجه نباشیم اما برخی تعصبات ما ناشی از غرور است ، مثلا روی افراد خانواده یا خاندان خود بسیار حساسیم ، یا حتی اهالی شهر خود را برتر از شهر دیگر می دانیم ، مدام در حال تعریف از خود و فتوحات ! خود هستیم ، این ویژگی ها نشانه غرور است.

عکس پسر مغرور

خصوصیات پسران مغرور

اعتماد به نفس

تعادل

باهوش ! باهوش ! باهوش

پسر مغرور دانشگاه

۱ – پسرانی که قصد ازدواج دارند ؛

این پسران رو به دو زیر گروه میشه تقسیم کرد :

* پسرانی که شرایط ازدواج کردن دارند و در حال پیدا کردن دختر مورد نظرشون هستند .

* پسرانی که شرایط ازدواج کردن دارند ولی شرایطش رو ندارند ! با این حال به امید این که در آینده شرایطش رو پیدا خواهند کرد به دختر مورد نظرشون نزدیک میشن .

۲ – پسرانی که به دنبال دوست دختر هستند ؛

قصد ازدواج ندارند ولی به منظور مخ زنی و دوست دختر پیدا کردن ، به دختران نزدیک میشن !

۳ – نه قصد ازدواج دارند و نه قصد دوستی

این ها هم به دو زیر گروه تقسیم میشن ؛

* پسرانی که سعی می کنن چهره ی مودبی از خودشون نشون بدن ، بنابراین رفتاری در چارچوبی مشخص و محترمانه با خانم ها دارند . متاسفانه بعضی از دختران از این نوع رفتار تعابیر دیگه ای دارن و ممکنه به اون فرد علاقمند بشن ، علاقه ای یک طرفه . پست ” چیکار کنیم توهم نزنیم که پسری ازمون خوشش میاد؟ ” رو بخونید .

* بعضی از پسران هم مریض تشریف دارن ، این ها بر سر این که می تونن یه دختر رو جذب کنن یا نه ، با دوستان شون شرط بندی می کنن ! این پسران معمولا سراغ دخترانی میرن که به قول خودشون به راحتی پا نمیدن ! طبیعتا وقتی دختر مورد نظر جذب شد اونو رها می کنن !

روانشناسی رفتار با آقایان

با شوهرتان چگونه صحبت کنید؟
طبیعی است که هر مردی خصوصیات خاص خودش را دارد، اما این را مطمئنم که تمام مردها از پیچیده صحبت کردن بیزارند. باید با آن‌ها صریح و رک و بدون پرده صحبت کرد و این اصلاً به معنای رکیک حرف زدن و بد صحبت کردن نیست.

اگر می‌خواهید بدانید همسرتان خسته است یا نه، باید از او خیلی واضح بپرسید که خسته هستی؟ به جای پرسیدن این سوال قطعاً هر چیز دیگری بپرسید او متوجه منظور شما نخواهد شد و ممکن است جواب‌هایی بدهد که مد نظر شما نیست. مثلاً اگر از همسرتان بپرسید روز کاری خوبی داشتی؟ او بی‌شک برایتان از کارش خواهد گفت؛ البته به اندازه‌ جملات مردانه. شاید یک جمله و شاید چند جمله نه بیشتر، اما اگر از او بپرسید چه خبر قطعاً او خواهد گفت هیچ! پس سعی کنید در تعاملات خود با همسرتان درست سوال مورد نظر را طراحی کرده و بپرسید وگرنه اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردید به حساب بد قلقی شوهرتان نگذارید.

اغلب آقایان از اینکه ندانند گوینده به چه منظوری در حال صحبت کردن است، عصبی می‌شوند. با همسر خود صریح و روشن صحبت کنید؛ چون همسر شما یک مرد است و آقایان از صریح صحبت کردن و عدم پیچیدگی در کلام لذت می‌برند و در تمام طول مدت صحبت خود با دیگر آقایان و حتی با خانم‌ها این انتظار را دارند که هیچ حرفی را در حالت کنایه و اشاره نشنوند و این دقیقاً برخلاف روش خانم‌هاست که در صحبت کردن معمولاً از اشارات استفاده می‌کنند. این جمله لازم به تکرار است که با شوهر خود در لفافه صحبت نکنید!

می‌توان برای اکثر سوءتفاهم‌های زناشویی یک نسخه پیچید! آن هم اینکه نباید با یک مرد در لفافه صحبت کرد
سعی کنید بار جمله‌هایتان مثبت باشد
مردها به جمله‌ها و واژه‌ها حساس نیستند؛ درست برعکس خانم‌ها. اما بار منفی یا مثبت جملات، ناخود آگاه بر روی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. یعنی بار هر جمله‌ای بر روی هر شنونده‌ای اثرات خاص خود را دارد؛ اگر شما قصد دارید با همسرتان مصاحبت‌های کلامی شیرینی داشته باشید، باید سعی کنید جملات ساده با بار کلامی مثبت به کار ببرید. به شکل ساده‌تر باید بگویم که جملاتتان را با افعال منفی و نمی نمی نمی نمی‌ها صرف نکنید؛ نمی‌روی؟ نمی‌شنوی؟نمی‌گیری؟ نمی‌خری؟ نمی‌گویی؟ نمی‌خواهی؟ و ….

بهتر است برای هر یک از این جملات یک مترادف با بار مثبت پیدا کنید. به عنوان مثال: به‌جای اینکه به همسرتان بگوییم خسته نباشی؛ بگوییم خدا قوت. به‌جای بد نیستم؛ بگوییم:‌ خوب هستم؛ به‌جای فراموش نکنی؛ بگوییم: یادت باشه؛ به‌جای پدرم درآمد؛ بگوییم: خیلی راحت نبود؛ به جای دستت درد نکنه؛ بگوییم: ممنون از محبتت، سلامت باشی؛ به‌جای گرفتارم؛ بگوییم: ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود؛ به‌جای دروغ نگو؛ بگوییم: راست می‌گی؟ راستی؟؛ به‌جای قابل نداره؛ بگوییم: هدیه برای شما؛ به جای بدرد من نمی‌خورد؛ بگوییم: مناسب من نیست؛ به جای مشکل دارم؛ بگوییم: مسئله دارم؛ به‌جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم: چندان هم راحت نبود؛ به‌جای مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم: مسئله را خودم حل می‌کنم؛ به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم:‌ من سالم و بانشاط هستم؛ به‌جای زشت است؛ بگوییم:‌ قشنگ نیست؛ به‌جای متنفرم؛ بگوییم: دوست ندارم؛ به‌جای دشوار است؛ بگوییم: آسان نیست و…

به جای جملاتی از جمله چقدر چاق شدی؟ چقدر لاغر شدی؟ چقدر خسته به نظر می‌آیی؟ چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟ چرا ریشت را بلند کردی؟ چرا رنگت پریده؟ چرا تلفن نکردی؟ چرا حال مرا نپرسیدی؟؛ بگوییم: سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

ابراز علاقه به پسر از دیدگاه روانشناسی

مرد متولد مرداد

خصوصیات متولدین مرداد

مرد متولد فروردین چه زنی را دوست دارد



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.